Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niinhän sitä kaikesta on suuosituksia, mut eipä se tarve ja suositukset mene aina yksiin :) Ja tosiaan toi magnesiumin imeytyminen kans vaikuttaa, että saattaa joutua ottamaan isompiakin määriä, jotta auttais. Samahan se on vaikka d-vitamiinin kanssa, et harvoille se suositeltu määrä on riittävä muuhun kun puutoksen pitämiseen poissa...

Toivottavasti teidän pikkuinen vielä pysyis mahassa mukana! Ootko sä kuinka pitkällä?
Nyt on rv.29+6 joten toivon että rakkauspakkaus pysyy masussa vielä useamman viikon. Alkaa pikkuhiljaa 8kk-ikäisen esikoisvauvan nostelut lisätä kipuvihlontaa mutta onneksi on miehen lisäksi sukulaisia valmiina auttamaan tarvittaessa :)

Viime yön supistelikin oikein urakalla.. Sain nukuttuu vasta neljän jälkeen.. Ei ollu missään asennossa hyvä ja liikkuminenkaan ei auttanu... Nyt ei ainakaan vielä tunnu mut en ookkaa noussu sängystä.. Enpä varmaan voi neuvolaankaan soitella ja kysellä kun enää ei oo oireita... :\

Nepsu tsemppiä ultraan:) ihana masu<3

Kyfi toivottavasti reilun kk ainakin pysyisi matkassa mukana! Meillä on pikku 2&3 välissä kanssa vajaa vuosi niin ei ole helppoa kun pitää ison mahan kanssa lasta kannella ja nostella, lattialla pukea ja leikkiä... Tsemppiä, kyllä se palkitsee lopulta, meidän tytöt ainakin hitsaantunut niin tiiviisti yhteen että niiden touhuja on ihana katsella:)

Hirni kyllähän sinne voi soitella jos siltä tuntuu! Toivottavasti sullakin pysyy supparit pois... Olispa ihanaa olla sängyssä ukkelin vieressä;) nyt menossa teetauko ja pienin tyllerö päikkäreillä:)

Nostan kyl hattuu teille, joilla on pieniä lapsia ja/tai fyysisesti raskas työ. Näin esikoista odottavana toimistotyöntekijänä tää raskaus menee ihan ok, ei saikkutarpeista tietoakaan.

Millä viikoilla oot Neppsu? Ihana massu sulla ja alkaa vauvullakin olla jo painoa, vaikka tietty lisää vielä saa tulla :)

Synnytystapa-arviointi? Onko kaikilla sellanen ja miten se tehdään?

Mulla oli tänään hieronta, joka mennyt ihan putkeen ku 10minuutin aikana meinasin pökrätä 3 krt ja lopetettiin sit siihen. Aluksi olin puoli makaavassa asennossa selälläni ja viimeinen yritys oli istuen, mutta siinäkin vaan meinasi pimetä silmissä. En tiedä johtuiko näistä mun niskavaivoista vai raskaudesta tai niiden yhteisvaikutuksesta, mutta en uskalla enää kokeilla uudestaan. Taitaa hieronnat jäädä ensi vuoden puolelle multa :sad001 Toivottavasti ei vaan pahene noi niskat enää loppuajasta yhtään.

Neuvolalääkärillä käyty ja sairaslomalle äitiysloman alkuun. Tietääkö kukaan miten noi rahahommat menee? Saako sairaslomalta täyttä palkkaa vai miten? Olisko rahallisesti kannattavampaa olla syyslomaviikko "töissä"?

Ja kiitos vinkeistä puutuneisiin sormiin. Lääkärikin suositteli rannetukia (varsinkin yöksi), joten taidan hankkia sellaiset pikimmiten.

Meillä ainakin synnytystapa arvio kaikille odottajille vkolla 36, ensin lääkäri tutkii käsikopelolla lantion luut ja sit käyää ultrassa koko- ja asentoarviossa :) yleesä sitä ei vissii tehä uudellee synnyttäjille jos ei oo huolenaiheita mutta meilä tehään kaikille koska lähinpää synnytyssairaalaan se yli 100km :)

Meillä ei tehhä synnytystapa-arviota.. Ei edes mulle vaikka hoidetaan riskiraskautena.

Mulle ei tehty synnytystapa-arviota ekassa raskaudessa. Tai vauva syntyi 34+2, mut varmasti olis siitä puhuttu ja olis ollu varattu aika. No nyt mulle on varattu synnytystapa-arvio. En tiedä johtuuko se edellisen raskauden hätäsektiosta vai mistä, olin vähän ihmeissäni et miks sitä tarvii.
Mikähän ihmeen logiikka tossa voi olla?
Ja mulle ei auttanu mikään rannetuki tai mikään ja n.1-vuos pojan syntymästä se ranne sitten leikattiin eikä se ole vaivannu tässä raskaudessa mut toi leikkaamaton ranne on ruvennu vaivaamaan.
Jännä kun osa on jo niin pitkällä raskaudessa :happy:

Kaikilla teillä on nuo masut kauniisti niinku ylhäällä, mulla maha aiva alhaalla ja tuntuu että se valuu vielä entisestään vaa alemmas :D painava pallo :D

Eihän siin ollu mitään ns vakavaa tai jotain että pitäis huolestua jos vasempaan kylkeen pistää ja sattuu? Siis tuohon vasemman kylkikaaren alle. Välillä sit säteilee että en oo varma että onko se kohtu mikä aristaa tai melkein sattuu siitä kohtaa. Ja välillä selkään juilii samoille kohdille. Tietysti voihan se olla että vauvaki painaa siihen kohtaan..

Takaisin