Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jännä, etteivät saikkua laittaneet yhtään sulle... Mulla ei periaatteessa mitään lääketieteellistä syytä ollut jäädä saikulle, verenpaineet eivät ole nousseet "tarpeeksi" eikä supistelut ole tehneet tuhojaan. Lääkäri kysyi vaan, että jaksanko töissä ja kun sanoin rehellisesti, että on parempia ja huonompia päiviä niin olisi kirjoittanut vaikka äippäloman alkuun asti. Kompromissina oon sit tän ja ens viikon kotosalla jos kivut rauhoittuisi.

Sokerirasitusarvot normaalit. :) tänään oli neuvola ja sain rhesus rokotteen kankkuun. Masu kasvaa yläkäyrillä ja oli vauva siirtynyt raivotarjonnasta pitkittäin. Jossain vaiheessa kattomaan sit vauvan painoarvio. Tänään 28+4 ja ei kyl enää malttais jouluun. Kateellisena oon kun osa synnyttää joulukuun alussa ja itellä la 26.12 :D

Oi että <3 kaveri laittoi viestiä että saattais olla heilläki toinen tuloillaan :)

Jemina, täälläki kateellisena ku muilla heti alkukuusta la ja itellä "vasta" 15.12. Voi kun voi muutama päivä tuntua niin pitkältä :) ja hei hienoa että sokeriarvot oli kunnossa :)

Mä oon jo varautunu, et menee viikolle 43, eli tulis sit tammikuun 10 päivän tienoilla. Mä täällä vasta kade oonki. Vielä voi olla 3 kk edessä!

Itse miettiny että yritänkö saada käynnistyksen silloin heti la jälkeen nii ei menis jouluajalle. Tiiä sit suostuuko ne. Tosin vielä aikaista miettiä. Jos tuossa ens kuun lopulla miettis uudestaan.

Saini mullakin laskettuaika "vasta" 14.12 ja toivon, ettei menis ainakaan yli niin saisi olla joulun toivottavastu rauhassa kotona perheen kanssa :happy: Työpaikan pikkujoulut on 13.12 tänä vuonna, mut taitaapa jäädä itellä välistä :p

Mulla laskettu aika 12.12 Neuvolatäti sanoi että ensisynnyttäjillä menee yleensä yliajalle? Puhu niinku se olis tosi yleistä, minä oon taas ymmärtäny että, ja tämähän on oikeasti fakta! Että jokanen raskaus on yksilöllinen, oli sitten ensisynnyttäjä tai ei. Mut olis kyllä tosi kiva ku syntyis tuolloin laskettuihin aikoihin, että pääsis tosiaan Jouluks kotia sitten.
Milloin olette ajatelleet pitää ristiäiset/nimittäjäiset? Me aateliin pitää siinä 4-5 viikon ikäsenä.
Ja vielä kymysys, tää neiti on tällä hetkellä poikittain tuolla masussa, niin neuvolatäti sanoi että toivottavasti viimeistää laskettuun aikaan mennessä pyörähtäny raivotarjontaan. No mitä jos vauva ei pyörähäkkää pää alaspäin?? miten synnytys sitten?

Lilith jos ei käänny, niin lääkäri voi yrittää kääntää vauvan, ellei onnistu niin sitten äidin lantio mitataan magneettikuvauksella ja vauvasta painoarvio ultralla, jos näyttää että synnytys mahdollista alakautta, niin äiti saa valita alatiesynnytyksen vai sektion.

Meillä ainakin kaikille odottajille nii uusille ku ekoille ni tehää synnytystapa arvio viikolla 36 just sen takia että osataan varautua perätilassa olevaan, miullakin oli tnää neuvola niin poikittain oltiin, sykkeet +-140, verenpaine 118/80 ja hempparia ei ottanu ku kuulemma aina ennenki ollu hyvä (viimeks 110) :D ja sf oli 22cm, viikkoja siis 28+3 :) aika pieneltä tuntuu tuo sf :O

Hirni, tuo sf-mitta on niiiiiiiin paljon mittaajasta kiinni, siitä ei kannata huolestua!

Lilith mun eka muksu synty päivää ennen laskettua, joten ei sekään nyt ihan 100 varma että menee yli tai ali:)
Kyseinen oli myös ylläri perätila ja lääkäri ultras tytön, pisti magneettikuvaan ja synnytys tapahtu alakautta...
Miinusta synnytyksestä sen verran että silloin en saanut liikkua, kun vedet meni heti alkuunsa ja tyttö yritti pyörähtää poikittain!

Tosta sf mitasta en nyt olis kamalan huolissan kun se tosiaan on mittaajasta kiinni ja en sillä mitalla hirveästi lähtis vauvan kokoa arpomaan... Hyvä esim mun tyttöjen (siis joka ikisen) syntymä painon piti olla sellasta 4kg no isoimmillaan ovat painanut 3.2kg :D joten aika höpöhöpö mitta:)

Peräpukamat tuli ekassa raskaudessa ja edelleen seurana, suonikohjutkin ilonani ja pahentuneet joka raskaudessa :/ kamalan näköiset jalat!

Tänään käyty äippäpolilla vauvan painokontrollissa ja pikkumies painoi jo huimat 2270g <3 kahden viikon päästä uudelleen kattomaan paljon sitten painetaan :-) tänään rv 32+2

Täällä ja 28+4, kävin lääkärillä näytillä kun supistuksia on päivittäin ja öisinkin herään usein supisteluihin.
Tilanne oli ihan hyvä eli sen puolesta aihetta saikkuun ei ollut mutta pyysin kuitenkin kun työstressi on aikamoinen. Sain 10 päivää eli nyt täytyy levätä. Samalla katsoa helpottaako supistelut.

Painoarvioksi sain 1200g, mikä oli helpotus kun pelkäsin jo ettei vauva kasvakaan. Seuraava seuranta on noin kolmen viikon kuluttua, mutta ainakin nyt voin hengähtää.

Takaisin