Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kesäkirppu, voisko olla nahan venymistä? Ittelläki tuollaisia kohtia ollut ilman mitään syytä nii ainoa mikä ittellä mieleen tullut nii toi ihon venyminen.

Täällä todettiin raskausdiabetes jota olinkin ehtinyt epäillä :/ painoa kertynyt nyt kymmenen kiloa ja synnärillä sanoivat että vältettävä ettei paino enää nouse

Hilla2 samaa kyselin omalta työkaverilta, joka oli saikulla ennen mua kylläki muista syistä, et miten sille tuli palkka. Ni ainaki sille on tullut sen työtuntien mukainen eli pystyin itsekki huokasee helpotuksesta et mullekki tulee viel normipalkka nyt lokakuun lopussa :)

Tää flunssa on syvältä vaikka eilen jo tuntui et on jo ohi menossa vaan nyt on niin flunssanen olo taas... en tiiä ku eilen purettiin tuo yks väliseinä ja sieltä isäntä muhat joutui puottaa alas, ni pölisi melkoisesti... vaan sahaampa tätä remppaa edistyy :)

Koiravauva kyl valvotti ekan ja tokan yön ku oli meillä, mutta hyvin muuten nyt sit nukkuu, meidän päiväpeitteen päällä lattialla :D herättää onneks yöllä ku pitää ulos päästä ja pääsääntöisesti tekee tarpeensa ulos, mutta saahan sitä sinne juoksuttaa... taitaa olla vaan mun koira ku leimautunut niin muhun et ei päästä edes vessassa käy :) mut oon jättäny sen ihan tahallaan jo vähäks aikaa ykksin et totttuu,ku kumminki mennään lasten kans käy noissa kerhoiss ku flussa helpottaa...

Vaunuista ei lähteny kuvusta se home pois, ni taidanpa laittaa tilaukseen ne vaunut ;) päästös vihdoin ja viimein kelaltaki tuli äityispäivärahoista, ja vähän otti päähän ku edellisestä sain paljon paremmin rahaa, mut nyt se on jo kolme.. eli mulla oli niin paljon huonommat tulot.... mutta eipä siinä saan mä kumminki veronpalautuksia ihan mukavasti ja sit talvilomarahat ja kesälomarahat ni ehkä niillä mennään ihan hyvin... Ja kaikki irti kelalta ni saan ehkä n.20e hoitolisää meidän nuorimmaisesta :D huimaa, vaan saahan sillä pariks päivää ruuan...

Raskaus etenee ihan normaalisti. Selkäkipuki on hellittäny ihan hyvin ku välissä saa vaan istuu sohvalla tai pötkötellä. Kirppiksiä tekis lähtee kiertelee, mut pittää äiti ja siskot yrittää saada syyslomaviikolla messiin, koska siskot kattoo muksuja siel hyvin ja äiti kustantaa kaikki mitä sieltä löytyy :D

Ainiin nuorimmainen oli poikittain vielä raskausviikolla 36+ jotain ja käytiin se käännyttämässä oysissa. Puol tuntia kävin pää alaspäin makoilemassa ja niin poika kääntyi... Mulle on tehty muistaakseni jokaisesta synnytystapa arvio ku oon niin pieni ja mun pojat olleet kumminki yli 3,5 kg syntyissään, vaan kaikki ne on alateitse tullu, mutta jos perätilassa ois ni en synnyttäs alakautta ku kumminki eka ja toka laps on käyny happikaapissa synnytyksen jälkeen ku neiti päätti syntyä vihreestä laps vedestä ja agpisteet 6-7-8 ja toka jouduttiin kans ärsyttää et huus ku oli pitempään synnytyskanavassa ku ois ollu vissiin tarpeen ja sai pisteet 7-8-8. Noi voi vaikuttaa niiden oppiimiseen, vaikkei nyt mitään oo viel havaittu, eli ovat ihan ikäistensä tasolla. Nuorin oli sit 9-10-10 vauva ja sen kans jouduin olee 5vrk sairaalassa ku sillä tulehdusarvot heitteli... Muiden kans oon ollu sen 3-4päivää. Nytkin mahdollisimman pian haluan sieltä kotiin ku mulla käy aika siellä sairaalassa pitkäksi ja kerkeen jututtaa kaikki :D en siis oo arka tyyppi ja kehtaan puhua kaikkien kans..

Kesäkirppu: mulla ollu samaa aina välillä enkö tiedä mistä johtuu. Häviää aina ajan kanssa :)

Voi hlvetti nyt sitten alko niin jäätävät kiinnari kivut että jalkoja voi liikuttaa mihinkään suuntaan:/ hurraa hauskuutta!!!

Tääll o tänään vihlonu kohdunsuulle urakalla. Ei supista mutta paineen tunnetta ja sit vihlonta tuonne seudulle missä luulen kohdunsuun olevan. Ja äsken tuntui että jokin painoi hetken suoltaki nii ei kai tää oo survomassa päätään lähtöpaikalle...? :O

Äippä, tsemppiä ja lepoa sit ku jalat ei liiku ilman kipua.

Voimia kaikille !
Täällä kans tunteellinen ja ns. "turhautunu" fiilis vähä väliä. Ja unet painottunu niin selkeesti alitajuntaan, yks yö näin unta mulla oli oranssi lohikäärme vauva :D Viimeyönä näin unta että synnytin ammeessa. Onko kellään kokemusta näistä synnytyskylpylöistä?

Meille on tulossa poika ja tää kyllä majailee ihan alhaalla. Maanantaina on neuvolalääkäri,niin katotaan mitä se sanoo. Kun jänskättää itteään,kun kuullut, että alhaalla olevat saattaa tulla aiemmin.. Ja tää on ollut koko raskauden siis alhaalla. Ainakin liikkeet tuntuneet vain siellä.
Rv 28+3 <3

Huii, äskön tuli sellanen vihlomisien sarja tuonne jonnekki kohdun suunnille, tuli 2 sekunnin välein ja jatu niin kauan että pääsin kiemurtelemaan eteisestä istumaan penkille, heti ku pääsin istumaan vihlasut lieveni ja loppu sitte puolen minuutin päästä :O

Suvituulia, mulla on kaikki ollu tosi alhaalla (kaikki myös poikia), esikoinen syntyi 40+2 ja pikku2 41+2, että ei mulla ainakaan syntyneet aikasemmin vaikka alhaalla majailivat. Samoin tämä kolmonenkin on alhaalla, saa nähdä kauanko häntä odotellaan toivon kyllä tosissani ettei mene montaa päivää yli!!

Esikoinen oli ylhäällä koko raskauden. Kyllä laskeutui vasta synnärillä kun sain alkaa ponnistaa häntä alaspäin.. syntyi kylläkin 39+5 ja lähti itekseen syntymään säännöllisillä supistuksilla. Nyt jänskättää kun tää pikku2 ei oo vielä ainakaan laskeutunut ollenkaan

Mulla esikoinen oli tosi ylhäällä. Ei oikee koskaan laskeutunu ja synty 42+1. En oo kuullu, et tosta vois muuta päätellä, kun et laskeutuu yleensä hieman ennen synnytystä. Mut et jos ollu aina alhaalla, ni enpä tiiä...

Meillä kans esikoinen oli asemissa jo hyvissä ajoin, mutta synty vasta 41+2 :) loppuaika oli vaa semmosta "keilapallo hanurissa" meininkiä ja välillä tyttö kuopi kohdunsuuta nyrkeillään ku myyrä... :D

Tsemppiä äipälle kipujen kanssa!

Nuo kohdunsuun vihlaisut voi hyvin olla vauvan potkujaki, nehä sattuu iha tosissaan jos oikee napakymppiin osuu >.<

Minullekin esikoisesta sanottiin jo rv36 että on jo lähtö kuopissa ja minä tietysti innoissani odotin että kohta se syntyy mutta menikin viikon yli eli 41+0 syntyi ja 30minuuttia kesti ponnistusvaihe että ei taida olla väliä kuinka alhaalla se vauva on ja miten laskeutunut ja milloin kiinnittynyt. Toivottavasti ei menisi yli la:n tämä toinen :)

Mä luen aina hiukan ihmetellen noista erilaisista vihlonnoista, univaikeuksista ja muusta. Tuntuu jopa jotenkin väärältä, kun ittellä ei satunnaista iskiasvaivaa lukuunottamatta ole ollu oikein mitään. Yhtään supistusta en ole tuntenut (tai ainakaan tunnistanut) eikä mitään isompia kiinnari- tai venymiskipujakaan ole ollut. Vähän välillä masua kutittaa, mutta raskausarpia en ole huomannu. Suonikohjuja ja niitä ilmeisesti enteileviä mustelmia on jalkoihin kyllä tullu. Iltaisin saan tosi hyvin unta eikä yöllä yleensä tarvi heräillä muuten kuin veskiin. Kiitos Tempur-patjan, niin aina löytyy hyvä asento. Joku täällä taisi aiemminkin todeta jo, että melkein tuntuu kuin ei raskaana oliskaan, kun vointi on niin hyvä. Liikkuessa ja kävellessä kyllä hengästyy helposti ja siitä huomaa, ettei tää nyt ihan normaaliolotilakaan ole:)

Soittelin kanssa tänään neuvolaan influenssarokotteesta. Ja siellä ehdottomasti suositeltiin sekä äidille että muulle perheelle. Meillä semmosen saisi työterveyden kautta ensi viikolla, niin ehtiipähän sit ainakin vasta-aineet muodostumaan kun ilmoittauduin jonoon. Ja mies pitää kuskata sit terveyskeskukseen kun rokotteet sinne saapuu, niin saa kanssa maksutta, ellei työterveydestä tarjota sitä heillä.

Takaisin