Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Cicadoa tällä samanlaisia vihlontoja! Mulla vaan hyvää sanottavaa jorvista, hyvää hoitoa siellä olen saanut.:)

Lilith meidän ekalla oli ja siihen auttoi disflatyl tipat, mahan hieronta ja rinnan päällä mahallaan nukkuminen ja muutenkin mahallaan olo!
Mutta mulle neuvolassa sanottu että vauvaa ei saa jättää yksin mahalleen nukkumaan, koska kuulema siinä on kohonnut kätkyt kuoleman riski ja voihan se tietysti päätään itsekin nostaa ja kääntää että naama patjassa... Jorvissa ('11) opettivat että vasta syntynyttä nukutetaan aina selällään eikä koskaan mahallaan, Kuopiossa ('87) opetettiin että vauvaa nukutetaan aina mahallaan eikä koskaan selällään, ajat kovin muuttunut...:D

Onko kukaan muu alkanut täällä litkimään vadelmanlehtiteetä?? :) Mä aloitin viime viikolla, saa nähdä onko mitään muuta hyötyä mutta nyt jo huomannut ainakin sen että maha toimii paljon paremmin!! :D Rautalääke kun meinannut pistää masun kovalle niin nyt kun olen tuota juonut sen 3kuppia päivässä niin johan toimii!

Äippä minä en kuullemma suostunu vauvana nukkumaan selällään vaan mahallaa. Huusin monta tuntia jos mut yritti nukuttaa selällään. Olin kerran hoidossa tädilläni ja täti ei tienny tuosta ja yritti selällään nukuttaa niin olin vaan huutanu. Vanhemmat ku oli tullu tädin luo, niin täti voivotellu ku tyttö ei nuku yhtään vaan huutaa. Iskä oli tullu ja kääntäny mut mahalleen niin samantien olin nukahtanu :D Niin ja mulla oli vielä pienenä sellanen juttu et massullaan ku nukuin, niin mua piti pyllystä hytkyttää :D

Wild sama täällä, nukuin kuulemma pylly ilmassa:D edelleenkin nukun mieluummin mahallaan... Ja niin noi muksutkin tehnyt siitä asti kun oppineet mahalleen pyörähtämään:)
Vauvana noi kyllä nukkunut selällään synnärin ja neuvolan ohjeistuksella.

Meillä taas likka nukkunu synnäriltä lähtien kyljellään. Eikä kukaan oo sanonu muutakaan vaihtoehtoa tai suositusta. No oli helppo pitää huolta siitä ettei kallo painunu toiselta puolelta ku muisti vaihtaa välillä kylkeä.

Ei ne aina levossa asetu :/ tänään ne alko levossa :D mut tänään kesti vaan tunnin verran ja sit loppuu. Helpottavaa kuulla et muillakin samanlaisia jo ollu ni tuskimpa nyt ainakaan niin hätä on että tarttis Jorviin soitella vaan riittää ku odoton neuvolaa.. Tietty jos rupee vuotaa ni sit on pakko soittaa Jorviin

Voi, että mulla on ikävä massulla nukkumista. Kylkiasentoki tuntuu hirmu vaikeelta välillä.
Noh eipä tässä enää kauaa ku pääsee taas massulleen köllimään :)
Saa nähdä missä asennossa vauva asettuu nukkuu. Eniten itteeni jännittää kuinka noi näädät ottaa uuden perheenjäsenen vastaan ja kuinka reagoivat itkuun. Toivottavasti hyväksyyvät. Pitääki ottaa synnärille joku peitto mukaan, minkä isäntä voi tuoda sitten kotiin näädille haisteltavaks.

Onko täällä monilla vauva perätilassa? Onko lääkärit/neuvolassa antaneet jotain vinkkejä että miten itse voisi kääntymiseen vaikuttaa? Täällä ollaan edelleen perätilassa rv 31+2 :/ toivottavasti nyt vaan kääntyisi itsekseen!

Onko kukaan muu alkanut täällä litkimään vadelmanlehtiteetä?? :) Mä aloitin viime viikolla, saa nähdä onko mitään muuta hyötyä mutta nyt jo huomannut ainakin sen että maha toimii paljon paremmin!! :D Rautalääke kun meinannut pistää masun kovalle niin nyt kun olen tuota juonut sen 3kuppia päivässä niin johan toimii!
Mistä kyseistä teetä voi ostaa?

Mush: Itse oon ostanu life-luontaistuotekaupasta ja sitten tilannut hyvinvoinnin tavaratalosta. :) Kuulemma joissakin isoissa cittareissa ja prismoissakin voi olla, itse en ole vielä niistä löytänyt.

Mihin tuo vadelmanlehtitee vaikuttaa? (En jaksa googlata :p)

Timbe, vauva ehtii kääntymään vielä moneen kertaan, älä vielä huoli. Mun esikoinen, iso vauva, kääntyili vielä viikon 36 tienoilla.

Ja googleta perätilan asentohoito, sillä vois löytyä vinkkejä.

Wild mullakin ikävä mahallaan nukkumista, mulla puutuu raajat kyljellään ja selällään maatessa:/ pari kuukautta niin sitten vaan masullaan köllimään ;)

Timbe mulla ainakin vaavi pt, jos vielä ens neuvolalääkärissä pyllyllään niin sit alkaa miettimään kääntämistä, joku taisikin sanoa että kontallaan olo antaa vaaville tilaa pyörähtää:) sitä vois kyllä kokeilla!
Mä olen jo yhden perä tilassa olleen synnyttänyt, niin se ei kamalasti huoleta, ainut vaan kun joutuu niin tarkkaan syyniin että mahtuu syntymään :)

Onko teistä kukaan kokeillu tuota välilihan hierontaa? Onko ollu hyötyä synnytyksessä? :)

Täällä myös ikävä mahallaan nukkumista! Viime yönä ei millään meinannut löytyä hyvää asentoa ja aina jos maha meinas vähänkin jäädä alle,niin tuli hirmuinen tunne.. Että voi sitä aikaa,kun pääsee nukkumaan mahalteen ;)

Miä en oo nyt kerinnyt kirjoitteleen..
Isäntä vihdoin tunsi perjantaina potkut ;) <3
Ja muutenkin sintti on ruvennut paljon enemmän liikkumaan,tai ainakin liikkeet siis on ruvennut tuntumaan paremmin :) <3

Vielä 16työpäivää ja sitten saisi jäädä kotia,vitsit että ootan sitä!

Mäkin nukkuisin parhaiten mahallaan ^_^ Enkä nyt halua olla ilonpilaaja, mutta mulla kävi esikoisen kohalla niin, että synnytyksen jälkeen masullaan nukkumisen esti paisuvat tissit -.- En muista kauanko siinä meni, oisko ollu joku pari-kolme kuukautta, että pysty taas mahallaan makaamaan.

Meilläki ollaan perätilassa, mutta tänään ainaki lääkäri sanoi, että ehtii hyvin vielä pyöriä :)

Itte tykkäisin nukkua silleen puolittain mahalla ja puolittain kyljellä tai sit mahalla tyynyä halien :)
Poodlen kaa samaa mieltä että ei kyll synnytyksen jälkeen ihan mahallaan pysty nukkuu ku edessä on kaks tiiliskivee. Ja jos siten sattuu nukahtaa nii varmaan herää suurinpiirtein lammikosta :D

Ensimmäinen päivä kotilevossa ohi... raskaampaa on pakko myöntää (mm. pieni ei ymmärrä että äiti ei nyt vain voi tavallisesti tohottaa menemään vaan joko istuu sohvalla/makaa) ja että ylipäänsä äiti ei nyt hoida vaan korkeintaan lukee ja piirtää yms pientä touhua harrastaa.

... jospas tämä tästä alkaisi pian helpottaa. Sairaalalle en kyllä suostuisi palaamaan lepäämään =/ ..Kun olisi joku hoitaja joka pv jonka lapsi hyväksyy 100%sesti kaikkeen pyllynpesusta leikkiin vaikka äiti onkin paikalla... harmi kun tällaisia on vain 2 ja molemmat käy töissä joten sitten joutuu tyytymään siihen kuka pääsee tulemaan vain.... ehkä kohta täytyy yrittää palkata sopiva lapsenvahti jos toivottomalta muuten vaikuttaa meininki.

.... noista vauvanliikkeistä. Joskus tuntuu hassu "värinä" vatsassa. Olikohan se niin että "värinä" tulee kun vauva pissaa vai oliko sekin hikkatuntemus (tosin hikka tuntuu ihan selvänä nikotteluna)... muilla noita pieniä värinätuntemuksia joskus? =)

Selvittelin ite aijemmin neuvolasta tuosta pienestä värinästä, niin johtuu vissiin siitä että vauva venyttelee niin rajusti että raajat tärisee :D Aika kovalla paineella saa kyllä pissiä että se tuntus. Onhan siinä kuitenki se lapsivesi.

Takaisin