Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heh, meinasin enemmän että vauvaa alkaa ihan värisyttää kun pissaa :) Ei sentään se pissiminen itsessään tosiaan tunnu ^^

On taas uneton olo. Kunpa viikkoja olisi enemmän niin ei haittaisi vaikka syntyisi jo... kauheaa stressiä pukkaa taas kaikesta.

Itteki miettiny että voiko se pissaaminen tuntua :D
Voi ku osais taas nukkumaan alkaa.

Täällä myös odotetaan että pääsis mahallaan nukkumaan. Luulin sillon kun pojan sain et pääsisin heti sektiohaavan parannettua nukkumaan mahallaan mut ei siitä mitään tullu, jos rinnat ei ollu turvonnu niin sit ne vaan vuosi maitoa ja tietenkin kun niiden päällä makaa niin paineellahan se maito tulee ja mulla sitä tuli tosi paljon. Ei tosiaan ollu kiva herätä märkänä.

Nyt ensimmäistä kertaa kirjottelen puhelimella kun ollaan mökillä. Koko ajan saa olla kumittamassa virheitä :/

Mun maha on kasvanu yht'äkkii kauheen paljon, painoa ei ole tullu lisää mut jonkin verran turvottaa. Nyt tuntuu että olen yhtä pitkä kuin leveä nainen :D​

Täällä vaivaa unettomuus. Todella tylsää kukkua yöt läpeensä.. En ole vissiin tarpeeksi väsynyt nukkumaan, kun päivällä ei saa tehtyä oikein mitään kun tulee kivuliaita supistuksia jos rehkii. Päivällä kyllä väsytti mutta kahden tunnin yöunien jälkeen vauva melskaa mahassa ja itellä on jatkuva nälkä.

Henriikka voin vain kuvitella millanen melske siellä käy mahassa :grin

Täällä myös uneton yö menossa.. kolmesta asti oltu hereille jo. Vauva riehuu mahassa ja kissat keskenään olohuoneessa. Itellä koko aika nälkä, jano ja huono olo. Ei vaan viitti kauheesti liikkua, että mies saisi nukuttua kunnon unet ku menee seiskaan töihin. :sorry: Onneksi muuten saanut nukuttua hhvin monta yötä. Tylsää tää on todellakin olla yöllä hereillä!

Mulla myös ongelmia nukkumisen kans. Menee aina tovi ennen nukahtamista ja sit herää vähän väliä ja aamuyöllä kun käy vessassa niin vauva herää eikä omasta nukkumisesta tuu mitään.
Eilen illalla olis tosi outo juttu. Kävin vessassa vaikka just olin käynyt ja pissattiki aika paljon siihen 5 min aiempaan verrattuna. Istuin vielä tovin pöntöllä ni hetken päästä alko lirisemään lisää mut en yhtään hahmottanu että olisin pissannu. Pyyhin ja tutkin ja pakko myöntää että haistelinkin, enkä saanut siitä pissaa aikaseksi. Sitte se loppu ja lähdin kuitenkin vielä sänkyyn. Hetken päästä tuli aika mojova supistus ihan selässä saakka ja sukkapuikkovihlontaa sekä aukeamisen tunnetta tuntu kans. Jäin odottamaan jatkuuko. Kaks tai kolme supistusta tuli vielä, ei niin kovina kylläkään ja sit olinkin nukahtanut. Tänään hepatoosin takia käynti niin pakko kysellä hiukan tutkaisisko ne oliko tuolla tapahtumassa jotain vai mitä ihmettä. Ei oo kuitenkaan kukaan syntynyt ennen aikojaan joten en osaa sellasta pelätä...

Henriikka varmaan sulla kova rumba menossa pikku poikien kanssa:D mitenkäs sinä ja pojat voitte?

Pitääpä käydä itsekin hommaamassa vadelmanlehtiteetä, jos olisikin synnytystä nopeuttavaa vaikutusta:)

Tata toivottavasti saat kuitenkin olla täysi levossa vaikka teidän iso pikkuinen haluaisi äidin touhukaveriksi, paljon voimia ja lisä viikkoja:)

Angeliqa mulla kanssa tollaisia pisu lirahduksia varsinkin öisin, en sitten tiedä nukahdanko mä hetkeksi pöntöllä vai mistä johtuu:D ainakin tuntuu että rakko ei tyhjene kunnolla... Mutta kannattaa asia ottaa esille neuvolassa että ei mitään pisua kummempaa ole:)

Täällä kyllä nukutaan vessa välit niin sikeästi, vielä kun pääsis tosta vessa juoksusta eroon!
Eilen illalla alko jomottaa ja vihlomaan kylkiin ja sukkia/housuja jalkaan laittaessa painetta tuolla toosan suunnalla... Mahtaisiko täällä alkaa kroppa valmistautuu tehtäväänsä? Kunhan jaksaisi sinne 37-38 viikoille niin olis tää mamma tyytyväinen:)

Mä taas nukun pääsääntöisesti todella hyvin, joskus huonompi yö, mutta aika harvoin. Vessassa ei ole yöllä tarvinnut käydä alkuraskauden jälkeen kun satunnaisesti. Nukun 7-9 tuntii putkeen. Joskus herään vauvan liikkeisiin yöllä, mutta hetken kuluttua jo nukahdan uudelleen.

Wildside, rupes niin naurattaa tuo sun kokemus, että oli pienenä pitäny pyllystä hytkyttää :D Kiitos aamun piristys ruiskeesta! :)
Minäkin kyllä kipasen nyt heti aamusta käymään LIFE kaupassa ostamassa tuota vadelmanlehtiteetä!
Täällä kans tuntuu ettei rakko tosiaan tyhjene kunnolla, tosi inhaa ku koko ajan joutuu ramppaamaan pissillä.. Ja voiiii näitä suonenvetoja pohkeissa !! Nyt kolmena yönä peräkkäin tullu ainakin 5 kertaa per yössä! Eikä auta mitkää venyttelyt jaloille siinä tilanteessa, ei auta vaikka kädellä auttaa, vaan pakko nousta pikimmiten lattialle seisoma-asentoon venyttämään, muuten olis jalka krampissa monta päivää ! Oon huomannu että kun teen tämän kaiken nopeasti, silmät kiinni, ja samantien suonenvedon jälkeen hyökkään takaisin samaan asentoon, mistä heräsin, nukahdan ja pääsen takaisin uneen. Sillon ekoja kertoja ku joutu nouseen pystyyn venytteleen ja avas silmät, nii ei unesta enää tietookaan. Magnesiumia syön yhden purutabletin päivässä, mutta ei se tunnu oikein auttavan.

Munkaan ei tarttee veskissä käydä yön aikana, mut havahdun monta kertaa yöllä, joko kummallisten unien takia tai muuten vaan. Ei oo aamusin kovin pirtee olo ja tietenkin kaikki luennot alkaa kasilta, ni täytyy muksukin repii sängystä aina seiskalta :/

Mun äiti suositteli mulle magnesium maitoa nuihin kramppeihin. Ei kyllä oo ollut paljoa kramppeja mutta sen jälkeen kun magnesium maitoa aloin käyttää niin ei kyllä kertaakaan ole kramppeja tullut :)

Magnesiumia kannattaa vetää sit reilummin jos ei tunnu auttavan.. Mulla auttanu levottomiin jalkoihinkin ja kunnon suonenvedoilta välttyny kokonaan. Aamusin kalsiumnapeissa tulee samassa mankkua ja sit erikseen vielä vedän tabun mankkua. Illalla jos jalat tuntuu levottomilta tai on oloa, että alkas suonta vetää niin vedän sitä yötä vasten tabun mankkua kans. Apteekista myös saatavana ihan suihkeena magnesiumia. Sit se muoto kannattaa katsoa, kun jotkut magnesiumit vetää vaan pakin sekasin ja imeytyvät heikommin kun toiset, nyt ei harva pää muista, et mikähän se paras magnesiumin muoto oli, mut selvinnee googlen avulla :)

Täällä tänään 30+0 eli 10 viikkoa jäljellä, hui!

OYSin kontrollissa kaikki hyvin, lapsi kasvaa keskikäyrällä, painoarvio 1500 g. Eivät vaan OYSista kirjoittaneet saikkua vaikka pyysin. Neuvolatätikin tätä ihmetteli kovasti. No huomiselle neuvolalääkäri, siltä ainakin loppuviikko sairaslomaa.

Takaisin