Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Metsäläinen mulla helpottaa närästystä piimä, hapantahan se on mutta ihanan samettista.

Huomiselle sain lääkäriajan, tuppaa taas supistelemaan ihan liikaa. Suosiolla pitäisi kai jäädä saikulle loppuajaksi, työstressi on jotain ihan hirveää eikä takuulla tee hyvää.

Mulla on jotenkin huoli vauvan koosta, sf on kasvanut tasaisesti mutta hidastunut ja vauvan liikkeet tuntuu edelleen kumman alhaalla ja vaan muutamia kertoja kylkiluissa asti. Äitiyspolille meen vasta muutaman viikon päästä, eli jos huomenna ei lääkäri näe ultralla taas mitään muuta kuin kohdunkaulan tilanteen niin voi kökkö.

Täällä käyty nyt siellä lääkärillä, ja kaikki kunnossa, niin kunnossa vissiin ku olla ja voi, ei mitää ongelmaa missään? Kuitenkin sain taas viikon päähän uuden ajan, koska supistuksia tulee päivittäin, ja paljon, myös silloin kun makaan enkä tee yhtään mitään. Mutta näillä näkymin olen murehtinut ihan turhaan :) Hain uudet silmälasit samalla reissulla, saa varautua 3 päivän päänsärkyyn kun pitää silmät totutella rilleihin :)

Hui ku alko jännittää. Tänään oli pikanen ultraus lääkärikäynnin yhteydessä ja siellä pötkötteli semmonen n. 1900g painava vauveli ja viikkoja tosiaan 30+6. Esikoisen painoarvio viikolla 32+0 ollut 1600g. Kontrolliin vielä rv 36. Toivottavasti ei hirveesti yli 4kg ainakaan mennä :D

Miule ei optikko tehnyt uusia laseja vaikka kui vinguin kun kuulema raskaus ja imetys vaikuttaa näköön ni saisin kohta olla ostamassa uusia... ! :( oisin nii halunnu naamaan piristystä :D

Mustaki tuntuu, et pitäis hommata lasit, mut päätin siirtää kevääseen. Semmonen muistikuva, et tää tila tosiaan vaikuttaa näköön.

Närästykseen mullakin auttaa maito ja piimä.

Poodle, mulla oli kans kakkosen kanssa virtauksissa jotain, ni ne oli seuraavalla kerralla kadonnu. On yleensä hetkellisiä, jos napanuora on jossain puristuksissa.

Pitääkin huomenna soitella neuvolaan tosta rokotteesta, että miten homma toimii! Ehkä pienempi paha rokotus kuin influenssa vasta syntyneellä... Itse kyllä aina ollut vastaan noita influenssa rokotuksia, mutta ehkä tänä vuonna ihan hyväkin ottaa:/

Joo ite kans kyllä vastaan noita influenssarokotuksia. Kyllä aikuinen terve ihminen voi influenssan sairastaa. Mut nyt onki tässä sit näitämuuttujia niin pakko myöntyä kun ei ookaan enää vaan oma hyvinvointi kyseessä :)

Nuppu ja muut soittelin tänään tosiaan neuvolaan tästä rokotus asiasta ja kyllä ne siellä sitä mieltä että olis hyvä ottaa...
Me raskaana olevat ollaan riskiryhmää niin koko perhe saa ilmaiseksi:) raahaan siis miehen ja kaikki muksut piikille kun marraskuun puolvälissä on mulla neuvola ja hoidetaan homma pois alta! Ainaki meidän "pikku" perhe on sitten suojattu tänä vuonna:) vaikka eihän se rokote tietysti 100% taida olla.

Siskolla oli koliikki, ni äiti nukutti häntä mahallaan rullalle käärityn pyyhkeen päällä.

Kakkosella oli kovia mahavaivoja, ni yöt meni mun rinnalla tai poikittain miehen jalkojen päällä nukkuessa. Mut tohon syynä oli vastikkeet, joihin jouduttiin täysin siirtymään, ku nti oli 6 vko (3kk syntymästä). Keskosuus tietty osasyynä herkkään masuun...

Sukkapuikkokivut! Tartteeks niist huolestuu? Nyt rv 31+5 ja näit on ollu lauantaist asti päivittäin ja kolmas muksu kysees :/ maanantaina valkovuoto oli rusehtavaa mut en soittanu mihkää ku ei sitä sit illal enää tullu. En muista et olis aikasemmist ollu ku ihan just ennen synnytyst näit kipui. Torstaina on neuvola ja aattelin et uskaltaakohan tässä nyt odotella sinne vai pitäskö äippäpolille soittaa :/ kakkonen synty 1,5h ja autoon ni nyt pelottaa jo muutenki et kerkiänkö sairaalaan ajoissa. Ei oo siis supistuksia onneks mutta jotain tulla kohdunsuulla nyt kyllä tapahtuu ja pelkään et tapahtuu liian aikasin... Onks teil muilla ollu jo täs vaihees päivittäisiä sukkapuikkoja?

Tuntuu ku vauva työntäis kohdunsuun läpi sukkapuikolla :D vihlasee tosi kovaa kohdunsuulle aika ajoin. Ei oo siis mitään liitoskipuja vaan ne kivut tuntuu tuolla sisällä kohdunsuulla

Mä oon aatellu, et jos joskus vihlasee jonnekin, et se vauva on hassussa asennossa ja potkii ikävään kohtaan. Kun ne tulee mulla aina vähän eri kohtiin.

Synnärillehän voi soitella ja kysyä, että mitä mieltä ovat :) Mulla ollu kans noita sukkapuikkokipuja ja enemmän just supisteluiden jälkeen.. Viimeks ei ainakaan ollut mtn tapahtunu kohdunsuulla, mut käskettiin rauhassa ottamaan, ettei lähde paikat aukeamaan.

Ai ok. Ittellä ollut noita pistäviä vihlaisuja tuonne kohdunsuulle päin kyll. Esikoisen kohdalla en muista tälläisia. Mutta silloin ei kohdunsuulla tapahtunu mitään ennen ku synnytys käynnistyi. Tänäänki vihlaisi pistävästi ku kannoin turvakaukalo+jalusta paketin autolle :/ en kyll itte näistä kovin huolissaan oo vielä ollut mutta kyll kohdunsuun tilanne mietityttää.. varmaan oottelen maanantaihin. Saavat ultralla kattoo sit seurannassa. Sen verran takana on ittellä kohdunsuu että neuvolalääkärillä meinasi sormet loppua kesken, hänellä suht lyhyet sormet.

En hirveen mielellään soita Jorviin ku puhelimessa sanovat aina et tuu näytille ja sit ku sinne menee ni ne mulkkaa vittumaisesti ja totee et ei tää synnytys nyt kyllä käynnissä ole vaikka oon sanonu puhelimessa jo että ei tää nyt syntymäs ole mutta tarttisko tilanne tsekata vai voinko rauhassa olla. En sit tiiä pitäskö soittaa naikkarille, siellä ollaan erilaisia (ainakin kahen aikasemman kanssa). En haluis Jorviin edes synnyttämään mutta kun se nyt on lähin ja ku on mahollista ettei tälläkään kertaa kerittäs ainakaa naikkarille ni turvallisuus syistä Jorvi valittu. Ehkä mä vaan odotan torstaihin ni saa se terveydenhoitaja arvioida tilanteen. Positiivista tosiaan ettei nyt oo ollu niit kipeitä suppareita ollenkaan :) sais ny sen kuukauden ainakin tuolla olla vielä.

Cicado, asettuuko sulla se vihlonta levossa?

Takaisin