Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi kun te kerkiitte kirjotella tänne niin paljon, että en pysy enää perässä ollenkaan ja hankala enää tulla juttuhin mukaan. Jospa tässä hiukan hiljaiseloo viettäisi ja kirjottelis sit kun on jotain uutista kerrottavana.
Huomenna ultraan!

Ittekki taian loppupäivän keskittyä vaan touhuamaan ni unohtuu tämä pohdinta. Täällä ainakin upea auringonpaiste! :)

Toivottavasti toivottavasti. Kovasti toivon, että sieltä löytyy mitä pitääkin. Hitsi jos tän sydämensykkeet jossain vaiheessa nään niin varmasti alan itkee ja sillon saaki tirauttaa vähän. Kahessa edellisessä en oo nimittäin niitä koskaan nähny..

Täälläki paistaa aurinko ihanasti, mut harmi että pitää iltavuoroon lähtee pimeeseen halliin niin jää auringosta nauttiminen tänään.. Menen sinne hengittelemään puupölyä ja illalla sit tirskuttaa ku nenä täynnä mönjää.
Mut ei se mitään, pidän työstäni :)

Voi että tänne on tullut mahoton uutta tekstiä sen jälkeen kun viimeksi kävin osanotot kaikille joille on km tullut ja onnea uusille plussanneille
Täällä koko päivä krapula vaan jatkuu,ja saunassa se olo vasta hirveeksi muuttuukin! Joka saunareissun jälkeen pitää oksentaa viikko vielä pitäs odotella nii ois eka neuvola täällä kanssa jännittää että mitä vanhemmat lapset sanoo,kunhan kuulevat että meille tulee vauva ajateltiin että kerrotaan vasta nt ultran jälkeen, jos maltan odottaa sinne asti tänään rv 7+6

Minulla oli niin epätodellinen olo etten saanut kyyneltäkään ulos! Todella liikuttava hetkiään se oli ja jälkeenpäin sitä muisteli kyynel silmässä :) Siinä tilanteessa vähän kaiversi mieltä muutenkin lääkärin sanat kun minulla oli tosiaan puoli vuotta ennen raskautta käytössä tämä pahamaineinen akne-lääke, ja menkkojen mukaan oli laskettu että raskaus olisi saanut alkunsa vielä kun käytin lääkettä, vaikka silloin oli kyllä ehkäisy käytössä. Lääkäri sitten ripitti minua kovasti ja kertoi mitä kaikkea lääke voi aiheuttaa sikiölle, ja väläytti jo keskeyttämisestäkin, tuli todella paha olo sillä en todellakaan tarkoituksella olisi lääkkeen aikana raskautunut.. Raskaus oli muutenkin yllätys ja itse olin laskenut että se oli alkanut vasta 1kk turvarajan jälkeen, niinkuin lopulta ultrassa selvisi että olikin. Joten kaiken järjen mukaan hätää ei pitäisi olla, mutta lääkärin sanat jäivät silti mieleen kaivelemaan.. :(

Wildside voin niin kuvitella sen tilanteen kun itte kuulis/kuulee sydämensykkeet ja tietää että siellä se pieni kasvaa <3 tiiän että itken varmaan ihan hysteerisenä :D ja mukavaa työiltaa!

Sylikinkku aivan varmasti oot ollu ihan sekasin kun vihdoin kuulit että siellä massussa asustaa joku <3

Piti vielä tulla käymään täällä kun äitin kanssa tuossa soittelin ja kerroinpa kuitenkin että täällä ollaan tehty positiivinen raskaustesti. Äiti alko melkein itkemään kun oli niin onnellinen että jos hänestä vihdoin tulisi mummo :D olihan tuo ittelläkin itkussa pidättelemistä :) alunperin kun mietin että en kerro kenellekkään ennen kuin olen kuullut että massussa joku on jolla sydän lyö :)

Huh huh kylläpä täällä kirjotustahti on kiihtynyt! :)

Onnea ihanista ultra kuulumisista! <3 oi että, ihan herkistyy itsekin. Jännä miten täällä kaikkien jutuista tulee todella tärkeitä ja niitä on helppo myötäelää!

Mäkin voin lohdutella, et ei mullakaan ollu alussa mitään oireita ja pelkäsinkin hulluna kaikkea pahaa ja rukoilin että jotain oireita tulis ja näköjään kohtalo sit kävi peliin. Mulla tosiaan alko vasta viikolla 7 pahoinvoinnit! Että no panic :)

Pauliina 24 jotkut lääkärit osaa sit olla tosi kakkamaisia! Koita jättää lääkärin sanat omaan arvoonsa, ja nauttia odotuksesta! Nyt vauvalla kaikki on hyvin, se tärkein! Moni varmasti tehnyt odotusaikana sellaisia asioita mitä ei olis tehnyt jos olisi tiennyt olevansa raskaana! Ensimistä odotellessa join ennen plussaa jota en todellakaan olis tehnyt jos vaan olisin tiennyt raskaudesta! Myös ensimisen odotus aikana lääkäri ilmoitti minulle että olen ylipainoinen ja että mun lapsi kärsii kun sitä olen. Siis olen ihan normaalipainoinen!!!!! Kaikilla ei vaan hoksottimet pelaa niin hyvin että vois pitää naamankiinni tollaisessa paikassa:)

Ihana lukea täältä kun olette kertoneet äiteillenne, herkistää niin itseäkin pelkkä ajatus :) itsekin niin kovasti odotan sitä hetkeä, joka koittanee ensi viikolla, tiedän sen olevan todella herkkä hetki ja jännä nähdä mitä äiti tuumaa kun hänen 'pikkutytöstä' tulee äiti :D

Kiitos Äippä x3 <3 :) Lääkärit osaavat näköjään todellakin olla tosi ajattelemattomia välillä! Pistää jopa vähän suututtamaan, ihan kuin heillä olisi asemassaan oikeus päästää suustaan mitä tahansa!
Uskomatonta tuokin että sinulle sanottu tuollaista jos on normaalipainoinen!! Voisivat jossain tilanteessa hetken miettiä ennen kuin sanovat. Itseltä meni vähän fiilis siinä ultrassa sitten kun tuntui että minut oli jo tuomittu. Mutta onneksi asia kääntyi hyväkseni :)

Joo tiedän erään ihmisen, joka joi ja poltti puoleen väliin raskautta, koska ei tiennyt raskaudesta ja silti synnytty terveen pojan. Ja siis kun puhun juomisesta niin se todellakin oli päivittäistä.. Sit sitä ite katkeroituu kun ei millään meinaa pikkusta tulla vaikka kaiken tekis alusta asti yksin. Ja tää "kaveri" oli tullu siitä kuuluisasta yhdestä kerrasta jolloin oli poikaystäväänsä pettäny. Muuten yrittäneet poikaystävänsä kanssa lasta vuosia..

Neuvolassa käyty. Näytteet otettu. Veren sanoi tulevan kohdun suun limakalvolta jossa on iho muutoksia (vaarattomia synnytyksen jäljiltä). Niitä ollut ennenkin. Mutta eivät ole verestäneet. Nyt sitten huolettaakin että entes jos kohdunkaulan syöpä alkaa sieltä puskee pikku hiljaa.. vaikkei mitään vielä olisikaan. Se on meillä suku rasite. No se otti papan ja bakteeri viljelyn. Laski lasketun ajan niitten käytännön mukaan ja se olis 13.12. Ja olisin nyt viikolla 6+ jotain.

Mulla julmeton morkkis ton ensimmäisen aikaisesta viikonloppu juomisesta ( joskus viikolla 2-3) tiesin silloin raskaudesta rv 5. Vanhin täyttää 4 toukokuussa.
Onhan näitä ketkä juo ja käyttää vahvempiakin koko raskauden, tuntuu sellaiset niin pahalle! Olen itse laivalla baarissa hommissa ( tuskin sinne palaan) sielläkin näitä näkee. :(

Mä kanssa esikoisen kohdalla tulin juoneeksi kerran jos toisenkin hedelmöityksen ja plussan välillä.. Siihen mahtui aurinkoinen pääsiäinen, vapputalkoot, läksiäiset ja visiitti paikallisessa. Ei välttämättä mitään suuria määriä holia kerralla, mutta omiaan silti aiheuttamaan paniikin. Tosin viimeisimmällä reissulla kroppa jo sanoi, että holi ei maistu ja juoma jäi puolitiehen. Siitä parin päivän päästä tulikin plussa ja onneksi terve tyttö <3

Takaisin