Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, Äippä x3, taitas olla just tuo että on neuvolassa ruuhkaa. Mielummin kyllä näin kun liian myöhään! :)

Tsemppiä ultriin johanna ja tica! :)

Mulla olis perjantaina... jännittää kans niin super paljon et onks siellä tapahtunu kehitystä vai näkyyks edelleen vanvaan joku pussi niinku viimeksi...

Meillä mies ei tuu mukaan tähän neuvolan ar-ultraan kun ei noista ymmärrä mitää kuulema. Haluaa tulla vasta sit nt-ultraan kun se vauva näyttääkin jo vauvalta. Ja tietenkin ekalle neuvolakäynnille maanantaina. Mulle ihan fine, en halua pakottaa vail vähän kyseenalaistinkin tota sen ajattelutapaa :)

mä sain jo perjantaiksi neuvola ajan. aikoi kattoa ultralla, joka on ihan paska tossa meijän neuvolassa, mutta eikai siellä muutenkaan voi mitään näillä viikoilla näkyä?? sillon on siis vasta 4+6!! sekoilikohan se täti vai meinaakohan se jotaki sieltä saada näkyviin,ei voi tietää xD

En usko et viikolla 4+6 viel pahemmin mitään näkyy. Mulla on huomenna ultra kun viikkoja 5+3 ja lääkäri sano et raskausontelo pitäisi jo näkyä, mut ei välttämättä vielä muuta. :)

Vaimomamma ja muut tuulimunaraskauden kokeneet ootteko digitestissä saaneet sitten ihan selkeät viikot vai vain viivan normi testiin? Itsellä tuulimuna todettiin verikokeella ja testissä ei näkynyt koskaan mitään viivaa.

Johkuliini ittekkin repesin täysin tuolle Wildsiden kakkajutulle :'D

Lucky87 tsemppiä tälle päivälle! Eiköhän kaikki ole hyvin siellä <3 tulehan kertoilemaan sitten uutisia! Ja Lucky87 ihan hyvin täällä voi jutella tupakan lopettamisesta. Ittekkin taistelin sen kanssa viime syksyn niin tiiän kyllä mimmosia taistelua se on. Ja aivan ihana tuo teiä muksu ku tutkii sun kroppaa :)

Salli ohoh! Sullahan on aikasin neuvola?! Pitäisköhän ittekkin pikkuhiljaa uskaltaa se digi tekemään ja varaamaan neuvola-aikaa :D

Johanna ihana ku pääset ultraan tänään! Tulethan sit kertomaan meillekkin ultrakuulumisia :)

Joulutontulle tsemppiä huomiseen ultraan!! :) jos itte päätän mennä varhaisultraan niin ehottomasti otan miehen mukaan tai no se on nii innoissaan että haluaa ihan kaikessa olla mukana :)

Tica ihana sielläkin ultra tänään!! Tulehan kertoilemaan kuulumisia sitten :)

Sarina sullakin ultra ihan kohta! Jei! :)

Mindis, mulla näytti tuulimunassa heti hienosti vahvaa viivaa, ja digissä nousi viikot. Mutta sehän on istukkahormoni mitä mitataan, ja se istukka voi ihan normaalisti mun käsittääkseni kehittyä tuulimunassakin..

Tein tuulimunaraskaudesta kaksi apteekin raskaustestiä. Ensimmäinen 4+6 ja jälkimmäinen jotain 5+2. Molempiin piirtyi heti vahva testiviiva ja se oli vahvistunut tuossa muutamassa päivässä vielä. Etova olo alkoi minulla, kun kuudes viikko alkoi. Tuo etova olo oli välillä todella voimakasta, mutta se alkoi muistaakseni hiipua n. rv9. Tissit ei koskaan kasvaneet tahi kipeytyneet merkittävästi, mutta repäisykipuja oli loppuun asti. Minulla oli n. rv6 eteenpäin välillä kovia vatsakipuja ja turvotusta. Vatsakivut saattoivat joskus paheta kävelylenkillä, toisinaan liikunta tuntui auttavan. Luulin, että kivut johtuivat ruokavaliosta (liikaa maito- ja viljatuotteita) ja liikunnanpuutteesta - ja saattoivathan ne osin niistäkin johtua... Vkon 10 alussa alkoi kerran päivässä tulla vaaleanpunaista verta pissareissulla. Viikon loppua kohti verta oli melkein joka kerta jo pissalla käydessä, ja ihan vkon 10 lopussa tuli alavatsa- ja selkäkipuja, jotka koveni kovenemistaan ja samalla verta tuli jo siteeseen asti. Tyhjä sikipussi tuli kipujen jälkeen ulos 10+6 ja 11+0 välisenä yönä...

NYT nännit on aikas kosketusarat ja kovat, repäisykipuja on kääntyissä, janoa ja tihentynyttä pissailua myös. Etovaa oloa ei vielä ole ollut, vaan olo on ollut itse asiassa tosi hyvä ja reipas ja mieli korkealla. Toivotaan, että tällä kertaa meillä kaikilla etenee raskaudet normaalisti!

Timbe okei, ihan mielenkiinnosta tiedustelen koska ittellä ei tuulimunassa näkyny testissä ees viivoja vaan pelkästään sit verikokeessa ja ultrassa näky. Mutta kiitos tästä tiedosta :)

Metsäläinen kiitos sinullekkin infosta :) itseä vähän nyt alkanut pelottamaan kun nämä raskausoireet on niin olemattomat! Pitäis varmaan nauttia ettei ole oireita mutta yleensä tissit turvonneet ja kipeät jo pelkästään menkkojen aikaan ja nyt tissit on vähän kipeät ja nännit nöpöttää, aamulla vähän etovaa oloa mutta muuten ei oikeestaan mitään :O kuitenkin mennään jo 5+3?

MindiS en olisi huolissani oireiden vähäisyydestä vielä viidennellä viikolla. :) Ja voihan olla, ettei kovia oireita välttämättä tulekaan!

Timbe ihana kuulla!!! Helpottaa kovasti ettei vielä ees välttämättä ole mitään oireita! :) kiitos ihanat naiset <3

Hei vaan kaikki kiva liittyä joukkoonne. Täällä neljäs aarre tulossa omien laskujen mukaan LA siinä 20.12.15 eka neuvola vasta toukokuun puoles välissä. Siitä lähtien kun kolmannen sain piti olla vimonen olen potenut vauvakuumetta tunnetta ettei tämä nyt tässä ole vielä. Nyt sitten ryhdyttiin toimiin ja kolmannella kerralla onnistuttiin. On todella epätodellinen olo että oikeasti minä raskaana? Ja varsinkin kun aiemmin melko heti tullut raskaaksi ni nyt kun kuukaudet menivät ajattelin kun jo 37 ettei enää välttämättä tullakkaan niin vaan raskaksi. Oireita mulla oli ennenku plussasin nakutettuna 4-5 aikoihin wc pisalle joka yö nyt vähän rauhottunut. Rinnat pikkasen turpeemat ja aremmat. Vatsaaa turvottaa että pitää töissä vetää vatsa sisälle muutamalle olen jo kertonut.

Takaisin