Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Johanna mahtava uutinen, onnea tosi paljon:)
Kyfi kiva että täällä muitakin suurperhe odottajia :) täälläkin odotellaan vaavia numero 4! Meilläkin lykästi 3 kk ehkäsyn pois jätöstä:) oletteko kertonut isommille lapsille uudesta vauvasta? Me ajateltiin kertoa vasta kun ekassaultrassa käyty. Se vähän jännittää mikä on tuomio :) jippii vai EIIIIIII!!!!!!! :)

Onnea kaikille! Nyt larailin et tääl jo paljon porukkaa ja paljon tekstiä ite en viimeks ollu kovin aktiivinen etten usko nytkään mutta koetan tehdä parhaani

Mun 3 v. on jo kertonu kauan sitten ennenku olin raskaana et äidillä on vauva masussa päiväkodissa ja mun äidille. Et sillon ollaan vaan puhuttu et mitä jos tulisi vielä yks vauva. Nyt visusti pidän suuni kiinni aiheesta ja kerron varmaan kun sydän äänet kuulen. Odottavat niin kovasti siskoa tai veljeä nää mun 5v. ja 3 v. tytöt et koitan mahdollisimman vähän aikaa pimittää tietoa heiltä! :)

Mä en vielä ole uskaltanut kertoa esikoiselle (3v). Se on sellainen hölösuu, että siitä tietää koko kylä sitten. Ja toisaalta haluan varmistua, että siellä varmasti on kaikki kunnossa, ettei tarvitse sitten selitellä, miksi sitä pikkusiskoa tai -veljeä ei nyt tulekaan.

Täällä ollaan hermoromahduksen partaalla! Kauhea pelko persiissä että on kemiallinen tai tyhjä arpa. Oireita kyllä riittää, etovaa oloa vähänväliä, mahaa turvottaa ja nippailee, vit***aa ja itkettää yhtäaikaa.. Mä en kestä! Tai siis kestän, oksennan vaikka läpi raskauden kunhan vain olisi kyydissä oikea pikkuinen ja pysyisi kyydissä vielä loppuu asti. Mutta siis tämä epätietoisuus ja sitten tunteet! Musta tulee varmaa joku mamzilla kohta!

Ihania uutisia Johanna!! :) :)

Toivottavasti muillaki tulee yhtä ihanaisia :) mun mies oli ultrassa mukana, koska tää on meijän esikko :)

Pikapäivitys. Täällä rv 8+1, hissukseen alkaa pahoinvointi väistyä :) ens viikolla jo neuvola :o vastahan mä sen rv 4+1 varasin :D eli onpa menny aika nopeaa.

Eikiko mullakin ihan kauhee pelko taas vaihteeks ku ei oo noita oireitakaan ees!! Tai on mut ne on tosi olemattomat! Tosin menossa vasta 4+3 niin onneks timbe ja metsäläinen vähä tuossa rauhoitteli että ei heillä vielä näi aikasin oo oireita ollutkaan. Kait mä vaan niin ootan niitä oireita että ne ois muka sit joku merkki että tää raskaus on "ihan oikeaa" :D
On tää stressaavaa ku eka panikoi että eikö sitä plussaa tuu testiin ja sit stressataan että onhan raskaus oikea ja kestäähän se loppuun asti :'D

Miten meni Johanna? :) Täällä on oltu sormet ja varpaat ristissä että kaikki olisi hyvin!

Mä kävinkin jo tuonne toiseen keskusteluun eilen kertomassa ultrasta, että kaikki meni hyvin ja pikkuinen sekä syke löytyi :) <3 Vieläkin ihan epätodellinen olo et onko mun sisällä oikeasti kasvamassa pieni elämän alku! :D Onneksi sai tuon kuvan mukaan niin on helpompi uskoa ;)

Äippäx3: lääkkeitä ei voi käyttää tupakanpolton lopettamiseen raskauden aikana. Aioat on vissiin nuo nicotinelit ja nicorette tuotteet... niitäkään ei tietenkään mielellään. :D niinkuin tupakkaakaan.

Mindis: ei kyllä musta oo yhtään kivaa että tutkii min kroppaa ja suihkussa läppäsee kannikoita... Kun en ole sinut oman vartaloni kans niin se ei tunnu hyvälle. Muutenkaan en tykkää sellasesta koskettelusta ilman lupaa. Ahdistun.

Onnea Johanna ultra uutisista! Toivottavasti kuluis tuo aika nopeasti että pääsis itsekkin ultraan!

sylikinkku: Hyvä tietää, että jälkikäteen tuntuu ajan kulkeneen nopeaa. Täällä tosiaan aika matelee enkä pysty keskittymään mihinkään. Kuinkahan monta kertaa olen tänään kalenteria tuijottanut. Pikkasen kohmeessa tämä ajattelukyky :D Pitäisköhän vaikka ristikkoa täytellä, niin saa aivot lämpimäksi....

Manitoba 4+5

Manitboa nämä vapaapäivät on ihan tuskaa :D ittekkin oon ties montako kertaa laskenut viikkoja ja päiviä kalenterista ja googlettanu vaikka mitä! En tioä pitäiskö tässä alkaa kaappeja vaikka pesemään ja järjestelemään ihan urakalla niin menis aika nopeemmin!! Argh pää räjähtää tähän jännitykseen :D

Manitoba, kyllä se aika lähtee kulumaa kun tottuu ajatukseen raskaudesta :)

mindiS, mulla ainaki oireet on seilannu ihan laidasta laitaan, jotenka kaikki on mahdollista. Esim. Ultrapäivänä mulla ei ollu oireen oiretta, mutta siellä se pieni sydän sykki voinakkaasti :)

Sylikinkku ihana että oot päässy ultraan jo ja kaikki siellä oikein hyvin vaikka oireet sullakin heittelee noin paljon! :)

Takaisin