Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi ei mikä päivä sulla ollut marjasose :( Tsemppiä kovasti sinne!!
Täällä oli tänään neuvola, kaikki hyvin ja pieni edelleen raivotarjonnassa :) Sf mitta kulkee optimaalisesti keskikäyrällä ja oma painokaan ei ollut onneksi paljon noussut :) Saatiin myös laput synnäriä varten täytettäväksi, niin jännää!! Synnytys lähenee kovaa vauhtia <3

Onko teillä muilla tuntunu jo vaavin hikka? Ite taisin ekaa kertaa tuntea pari päivää sitten. Tosin en sillon hokassu sitä hikaks. Ihmettelin vaan, että mikä rytminen tärinä tuolla tuntuu. Eilen illalla tunsin kans :)

Wildside, meillä vauva hikottelee päivittäin :)
Pauliina, ootko muuttanu ruokavaliossas jotain nyt kun paino ei oo noussu? Mulla tuntuu tulevan painoa ihan hirveällä tahdilla vaan koko ajan lisää. Yritän pitää siten että kerran viikossa söis herkkuruokaa ja kerran viikossa karkkia, mutta aina se tahtoo vähän lipsua :(

En oo muuttanut mitään. Tuntuu et jopa enemmän syön herkkuja kun yleensä :D Testasin silloin yhdessä vaiheessa et söin kevyemmin mut ei siitä ollut mitään hyötyä.. Perusterveellisesti ja säännöllisesti syön, luulen et voi olla et näillä viikoilla ei vaan enää niin paljoa tule painoa. Mut oon myös yrittänyt nyt olla stressaamatta liikoja, suosittelen samaa :) Suurin osa niistä kiloista on kuitenkin nesteitä!

Hikka täälläkin päivittäin välillä monta kertaa päivässä :)
Marjasose olihan sulla päivä, paljon voimia!
Pitääkin huomenna soitella neuvolaan tosta rokotteesta, että miten homma toimii! Ehkä pienempi paha rokotus kuin influenssa vasta syntyneellä... Itse kyllä aina ollut vastaan noita influenssa rokotuksia, mutta ehkä tänä vuonna ihan hyväkin ottaa:/

Mä oon pohtinut samaa, että pitäiskö tänä vuonna influenssarokote ottaa. Onneks viel on aikaa hieman pohtia, kun rokotusajankohta on marras-joulukuu.

Mä en tota inf rokotetta ota. Enemmän pelkään sitä toista virusta, ku tulee alkuvuodesta ja jokatoinen vuos ärhäkkänä. Ja siis nyt 2016 se ärhäkkä muoto liikkeellä. Mikä ihme sen nimi oli? Vie vauvat suoraan sairaalakondikseen...

30+1 meneillään...neuvolla taas käyty neuvola tätiki tuumas et sf mitta menee taivaissa 34 oli tänään...paino itellä ei oo noussu toviin...ipana vaan kasvaa. parin viikon päästä ois painoarvio ultra ja samalla tutkivat selkärangan multaki...jospa silloin sais jo tietää käynnistys päivänki...saa ny nähä....supistelut ja kivut vaan lisääntyy et koska lie on tullakseen sit..levossa pitäs koko ajan olla mut hiukka haastavaa tuon viis vuotiaan ikiliikkujan kans..

Tiittärä se tuntuu sellaselta rytmiseltä hypähtelyltä. Ite eka ku laitoin käden massulle, niin ihmettelin et tuntuuko vauvan syke mut ei se voinu olla syke ku oli niin hidas. Semmonen säännöllinen pumputus :D En osaa paremmin selittää. Kertokaa toki jos joku muu osaa paremmin selittää :)

Tiitterä mulla ainakin se tuntuu tasaisena naputuksena yhdessä kohtaa masua:)

Nilimaa saanko kysyä miksi ne sun selkärankaa tutkii ja käynnistykseen menossa? Ei ole pakko vastaa jos ei tahdo:)
Kyllä alkaa itsekin huomaamaan että ei sitä enää oikein jaksa samalla lailla riehua tyttöjen kanssa:( no onneksi ei ole enää pitkä aika niin saa kropan takas:)
Paino alkanut nyt nousemaan nyt tullut 1,5kg lähtöön kun pitkään oli että ei nouse mihinkään, mullakin sf menee yläkäyrillä, pitäisi etsii tyttöjen neuvola kortit ja vertaa viikkoja... Ihan mielenkiinnosta:)

Voih, hikka, se on hauskan tuntuista, mutta vielä ei ole täällä tuntunut.

Täälläkin esikoinen, ihan kohta 2 vee, on opetellut yksin nukahtamista ja hyvin sujuu. Kauan se kyllä kestää. Tää alkoi oikeastaan suunnittelematta pari viikkoa sitten, kun päiväunille meno alkoi olla sellaista hulinaa. Yhtenä päivänä kyllästyin ja sanoin, että äiti lähtee sohvalle lepäämään ja tulee välillä kurkkaamaan. Ihan tyytyväisenä se sinne jäi. Sama otettiin käyttöön illallakin. Välillä kuuluu "äiti kuukkaa" ja mä käyn kurkkaamassa ovenraosta (tai isi kuukkaa). Jos pyyntöjä tulee liian usein, sanon että tulen vähän ajan päästä. Kertaakaan ei oo poikanen lähtenyt sängystä tai muuten alkanut meuhkaamaan, ainakaan toistaiseksi. Kun olin nukahtamisseurana, sitä tapahtui jatkuvasti. Välillä siellä käy kova höpötys, välillä on ihan hiljaista.

Tosin lapsi on alkanut juoksuttaa meitä ilmoittamalla "pissa tuli, uusi vaippa", sillä saa varman huomion. Hän kun ei suostu juuri potalla käymään, mutta hallitsee homman kuitenkin niin hyvin, että saattaa kolmekin kertaa nukkumaanmenon aikana jonkun tipan saada tiristettyä...

Tutkivat selkärankaa ku tytön synnytyksessä ei saannu laitettua epiduraalia, joku verisuoni oli ollu tiellä, eikä silloin saatu laitettua spiraaliakaan selkä vaan oli ku neulatyyny ja ilman puuvutuksia tyttö työnnettiin pihalle. Tutkivat nyt et osaan valmistautua jo jos ei taaskaan saa puuvutusta....Ja käynnistävät ennen la aikaa ku on tuo raskausdiabetes.
Ite oon kovasti verrannu tytön neuvola korttia tähän ja hu hu ei ollu mitat tätä luokkaa ku ihan viime hetkillä. Silloin painoki nousi hiukkasen enemmän ku nyt ja silti pienempi maha..jännä kuinka onki eri sorttiset nää raskaudet.

Heips, en tiedä oletteko aiheesta jo puhuneet mutta en täällä niin aktiivisesti ehdi käydä joten kysäsempä kun en vastausta googlettelemalla löytänyt. Olen raskausviikoilla 27+6 ja minulla supistelee jo ihan levossakin. Vatsan kovettumista tulee töissä ja lenkeillä mutta nyt ne eivät enää lakkaa vaikka lepäisin, vaan supistuksia tulee tasaisin väliajoin ihan maatessa sohvalla. Olen töissä myyjänä jossa saan isossa myymälässä painaa tossua toisen eteen ihan huolella ja muutamana iltana vielä ohjaan jumppia, neuovolassa ei olla oltu huolissaan työn raskaudesta. Neuvolassa sanottiin että se on normaalia kun vatsa kovettuu mutta istuessa/levätessä oireiden kuuluu rauhoittua. Joten osaako joku sanoa mitä pitäisi tehdä? Yritin tänään soittaa neuvolaan soittoaikana mutta kukaan ei vastannut..

Reonla, lääkäriin vaan! Itse jouduin suppareiden takia saikulle loppuajaksi... Ottivat asian tosi vakavasti vaikka kohdunsuulla (vielä) kaikki ok..

Täällä päätti vauva, että koska äiti heräsit 4:20 ja söit viilin, me ei nukuta enää, vaan otetaan aamu(yön)jumppaa.

Tänään luultavasti viimeistä päivää töihin. Verenpaineet ei lääkkeestä huolimatta oo lähteneet laskuun ja koska huomenna OYS-käynti asiasta, pyydän päästä saikulle, jos eivät automaattisesti laita. Alkaa olla huoli vauvan voinnista. Haikea fiilis jättää ekaluokkalaiset, kun ei oo edes tiedossa, kuka tulee viralliseksi sijaiseksi (nyt tulee joku väliaikainen luultavasti). Lisäksi melkoinen homma vielä edessä, kun pitää luokan kaapit tyhjätä omista tavaroista. Onneksi mulla vakityö tuolla koululla, voin jättää tavarat kaikessa hiljaisuudessa sinne varastoon, eikä tarvi tuoda kotiin.

Takaisin