Joulukuun mammat 2015

Päätettii miehen kanssa viettää treffi perjantai. Ihan vain kahdestaan rentoudutaan, syödään hyvin ja lemmiskellään :wink no ei siinä mitään mutta meillä oli ruokana juustofondueta.. ja sen jälkeen mulla alkoi mahassa kiertämään..oltii just kotiin tulossa, mentiin hissiin (meillä tosi pieni hissi) kunnes multa varottamatta pääsi sellainen 'ujellus' pieru. Mies sit totesi että oliko pakko säästää se tänne? Ettet voinut äsken ulkona päästää :D no minä sitten repesin sellaiseen nauruun, että kun samaan aikaan nauroin niin samaan aikaan tuli taukoamatta pieruja :::Dd vedet silmissä, ja koko rappu kaikui kun tuli pelkkää pierua. Oisittepa nöhny mun miehen ilmeen :::Ddd liki 10v yhessä ja ekaa kertaa kuuli kun musta lähti näiiiin paljon kaasuja. Oli kyllä romantiikka kaukana mutta raskausajan parhaimmat naurut tuli
 
Nyt rupesi kroppa prakailemaan, mies ei vielä töistä tullut ja itse katson 8kk vauvan perään samalla kun alhaalla kropassa tullut kouraisevia kramppeja niin että jalat ristissä piti petiin kömpiä lepäämään, supistellut ja kaameat vapinat. Soitin jo miehelle että varauduttava sairaalareissuun kun tunne että pikkuinen lähtee tätä menoa tulemaan. .pelottaa kun esikoinenkin syntynyt ennenaikaisena :/
 
Kiitos Jemina päivän nauruista :D Oon niin pieruhuumorin ystävä :D Sieluni silmin kuvittelin tilanteen.. Huhhu :D
Tsemppiä Kyfi!! :eek: Toivottavasti kivut helpottaa mutta jos ei niin sitten vaan näytille! Paljon sulla on viikkoja??
 
Kyfi mikäs sulla tilanne, rauhoittuihan krampit? Tsemppiä sinne ja toivottavasti pikkunen jaksaisi vielä tovin kyydissä!

Jemina kiitos aamun naurusta, ei meinannut tulla mitään sun viestin lukemisesta kun nauran silmät vedessä:D toivottavasti oli romsku ilta:Heartred

Tänään olisi tarkoitus käydä ostamassa talvivaatteita tytöille, toivottavasti jaksaavat keskittyä hommaan ilman suurempia hepuleita:/
Täällä selkä totaalisen jumissa, en käsitä missä asennossa sitä pitäis nukkua että ei mihinkään rupea koskemaan... Positiivista sentään että ei ole enää monta viikkoa että saa pikkusen syliin, näin viime yönä unta että vaavi synty meidän kylppäriin! Nyt vaavi oli tyttö ja näytti ihan meidän pikku 3 :Heartred ihanan pikku pallero!! Siinä vaan se lapsi vesi oli sellaista tumman vihreää niin toivon että pitää kakkansa mahassaan ja kakkaa vasta kun tullut ulos!
Tovottavasti ei ollut mikään enne uni kun en halua synnyttää kotona enkä varsinkaan jos mekoniumia lapsievedessä...
 
Lapsenpihkaa eli ekaa kakkaa! Siinä oleva sappi sisään hengitettynä ärsyttää keuhkoja ja vaikeuttaa hengitystä. Sen takia jos/kun menee lapsivedet niin kannattaa ilmoittaa synnärille soittaessa sen vedenväri niin osaavat toimia sen mukaan:)
 
Pakko lisätä vielä että se on käsittääkseni aika harvinaista että vaavi kakkaa mahassa, joten varsinaisesti asiasta kannata huoltakantaa:)
 
Työkaaverin vauva oli kakannu veteen ennen ulod tuloa. Synty kesäkuussa. Vauva oli jonku pvn teholla ja sitte normiosaastolla mutta viikon päästä taais päästä kotiin.
 
Metsäläinen hyvä että vaavi vielä masussa köllöttää:) toivottavasti malttaa odotella vielä useamman viikon, voimia sulle :Heartred
 
Hienoa kuulla Metsäläinen että vaavi masussa edelleen :) ❤️
Huh kylläpä on väsynyt olo, tottunut nukkumaan yönsä hyvin ja yhteen putkeen, nyt pari viimeistä yötä ollut tosi huonoja ja heräillyt keskellä yötä :sad001 Ja aamustakin joutunut menojen takia herätä aikaisin.. Huomennakin herättävä aamukirkkoon :D En muista olenko maininnut että olen suorittamassa aikuisrippikoulua :D Ja maanantaina sitten herätys neuvolaan.. Mutta kyllä kovasti arvostan teitä joilla pidempään ollut jo unettomuutta tai huonoja öitä, onhan tää ihan kauheaa :sad001 Mut kai tähän on totuttava, kun lapsiperhearki alkaa! Olisi kiinnostavaa kuulla jos joku muistaa, kenellä siis nyt ei esikoinen tulossa, millaista se vauva-arki oli aluksi? Oliko teillä paljon heräilevä vauva ja miten jaksoitte? Mua on alkanut ihan kauheasti jännittää että miten pärjään vauvan kanssa ja miten jaksan kaikki yöheräilyt yms.. :/
 
Tääll esikoinen oli kakannu lapsiveteen. Mutta hänellä ei aiheutunu mitään ongelmia eikä hengityksessä mitään ärsytystä. Papereissa luki että vihreä tyttö syntyi.

Metsäläiselle peukut ja tsempit ja lisäviikkoja :)
 
Pauliina, esikoisen vauva-arki osoittautui todella haastavaksi. Poika ei juuri nukkunut, viihtyi parhaiten sylissä. Itsellä oli tissit verillä imetyksestä, rintakumi auttoi jonkin verran. Huoli pojan painonnoususta, koska oli pieni syntyessään (2700g), eikä meinannut alkaa nousemaan. Parin viikon jälkeen synnytyksestä sain rintatulehduksen ja olin ihan kuutamolla, kun olin niin väsynyt ja oli korkea kuume. Muistan myös itkeneeni kun olin niin väsynyt etten saanut sen takia nukuttua. Pari ensimmäistä kuukautta oli tosi vaikeat, mutta siitä se alkoi pikku hiljaa rullaamaan.
Tällä tahdon sanoa kaikille teille esikoisen odottajille että olkaa armollisia itsellenne ja köllötelkää vauvan kanssa vaikka koko päivä jos siltä tuntuu. Itse yritin olla hyvä vaimo ja äiti ja tehokas ja laittaa ruokaa ja siivota ja passata koko maailmaa, älkää tehkö samaa virhettä!! Itse olin tosi lähellä sairastua synnytyksen jälkeiseen masennukseen.
Kun aloin odottaa kakkosta voitte vaan kuvitella kuinka pelkäsin vauva-arkea, nythän ei edes ollut mahdollisuutta kölliä koko päivää vauvan kanssa. Mutta kuinkas ollakaan pikku2 osoittautui aivan erilaiseksi. Hän nukkui hyvin vaunuissa ja voisi sanoa ettei viihtynyt sylissä, mieluummin kölli sitterissä tai pinniksessä. Ja väsymys ei tuntunut niin pahalta, ehkä siihen oli jo tottunut :)
Saa nähdä miten kolmosen kanssa sujuu :)
 
Pauliina kyllä se ihan hyvin menee :) Rankkaa varmaan kaikilla ekan saavilla on just sen takia kun kaikki on niin uutta ja sitten just se, että yrittää ja tekee liikaa... Mulla oli esikoinen tulehduksen takia n. viikon lastenosastolla ja kauhee stressi siitä, sitten maitoo tuli ihan hurjasti ja aloin luovuttamaan sitä, ja tietty mitä enemmän pumppas, sitä enemmän tuli... Sai olla imetyksen lisäks yöllä viä pumppaamassa ettei tissit repee, hyvähän tuo maidonluovutus on, mutta kannattaa kattoo, ettei se tuu liian rankaks. Muuten tosiaan muistaa nukkua ne päiväunet ja hyvä olis jos pääsis yksin vaikka ihan lyhyelle kävelylle päivittäin miehen tai jonkun muun vahtiessa vauvaa. Ja apua muutenkin hyvä pyytää jos vähänkin siltä tuntuu!
 
Takaisin
Top