Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Argh noita miehiä... Ny kyll paloi käpy tuon äijän kanssa. Käytiin kattomassa noita turvakaukaloita, ja itte tutkin ne siinä hyvin kaikkine toimintoineen (kaksi turvakaukalomallia siis). Sit kun olin saanut katsottua ne niin etsin miehen ku hän juoksi sit esikoisen perässä. Ja tarkoitus oli vaihto tehdä että hän pääsee ne tutkimaan ja minä kattoisin esikoisen perään. Tässä vaiheessa oli myyjäkin vielä siin kaverina. Jouduin päästää myyjän palvelee muita asiakkaita ku mies vaan puhuu puhelimessa vaikka ois ny jotenkin edes voinu olla mukana hommassa ja samantien tulla sit siihen ku näytän merkkiä. Niin ku sovittiin. Sitten se kävi ne tutkimassa. Kotona kysyn että kumpi hänestä oli parempi ja kumman kannalla hän ois, vastaus: hän käy paremmalla aikaa tutkimassa ne yksin. Molemmat kaukalot tarjouksessa ja toisesta se päättyy maanantaina niin hän meinasi maanantaina mennä kattoo niitä uudestaan.

En tiiä oonko liian herkällä taas, mutta alkoi kyll nyppiä melkoisesti kun oli jo mennessä tieto että meillä ei oo pitkää hetkeä siinä tutkia niitä kun on paljon muitakin asioita mitä tälle päivää pitää tehdä ja pitäis Hämeenlinnaanki lähteä vielä tunnin päästä niin sit toinen hölöttää vaan puhelimessa. Nyt ois ollu vielä aikaa hänelläkin miettiä ja pohtia sitä että kumpi, mutta sit ku jättää maanantaille sen tutkimisen... Eikä hän yleensä nopeita päätöksiä tee vaan yleensä miettii päivän pari niitä.

Mukkis, hyvä että pääset pelkopolille ja toivottavasti he siellä saisivat edes hiukan lievennettyä sitä synnytykseen kohdistuvaa pelkoa niin voisit rauhallisemmin mielin sitä odottaakin :)

Tata voimia sinne vuodelepoon, ei varmasti helppoa kun isompi pieni kotona:(

Mukkis hyvä että ei mitään ole supistelut aikaan saanut! Kyllähän tässä pitäisi osata levätä, mutta se nyt helpommin sanottu kun tehty! Koeta totella lääkäriä:)
Hienoa että pääset pelkopolille juttelemaan, niin ei tarvii yksin miettiä!

Missäs metsäläinen? Mitäs sulle kuuluu?

Niin ja sainille voimia miehen kanssa, välillä täälläkin meinaa pinna palaa sen kanssa mitä pienemmistä ja tyhmemmistä asioista :)

Neuvolassa käyty. Ensviikolla neuvola lääkärille, katsoo tuon mun kohdunkaulan yms. tilanteet, ku supisteluja tulee turhan tiuhaan tahtiin, ja lepoa lepoa. Sf-mitta oli 28 :) mulla paino noussu 500g per viikko, sanoi että jos menee siitä yli nii joudun sokerirasitukseen. Eli kaikki herkut pitää jättää pois, ettei joudu :O Yhyy, ja heti tekee mieli mustikkapiirakkaa :P

Mulla on noussu kilon per viikko eikä mulle oo sanottu mitään sokerirasituksesta.

Voi että mä oon kateellinen teille joilla on kuivausrumpu, mä haluun ja tarviin sen. Täytyy ruveta oikein ajamaan tätä asiaa.

Mä oon uusien vaatteiden kanssa tarkka kun laitan pesukoneeseen ja varsinkin kun ennen vauvan syntymää niitä uusia on niin paljon, mut mulla kävi paha moka kun laitoin ne siniset äp:n housut sinne "värillisien" joukkoon ja melkein itku pääs kun ne pöllökuosiset vaatteet meni siniseks. Muille ei tietty käyny mitään vaik olisin joistain muista luopunu mielummin, ne pöllöt on niin ihania.

Nyt ostin värinkeräysliinoja mut ei oo mitään hajua onko ne mistään kotosin. Mä ostin kertakäyttösiä ja yhen kestovärinkeräysliinan.
Ostin vielä sellasen värjäytymienpoistajaa mikä laitetaan koneeseen, jos vaikka saisin ne pöllöt pelastettua.

Niin ja sainille voimia miehen kanssa, välillä täälläkin meinaa pinna palaa sen kanssa mitä pienemmistä ja tyhmemmistä asioista :)

Tais olla hiukan raskaushormonilla höystetty toi kiukkukohtaus ittellä :) No kohta lähtee viemään meitä Hämeenlinnaan niin saa sen vajaa pari tuntia kuunnella ku vertailen niitä kaukaloita :D

Mikä piru niitä mun housuja sit vaivas kun meni pilaamaan koko paketin kauneimmat vaatteet? :mad:
Noh, täytyy nyt vaan kokeilla sitä värjäymienpoistajaa vaikka luulempa että turha yritys, ne on ja pysyy.

Pahoittelen, oon huonolla tuulella ja se johtuu ihan yhestä äidistä joka muskarissa on niin negatiivinen etten oo yli vuoden aikana kuullu sen sanovan mitään hyvää mistään, se vaan paasaa ja paasaa ja nyt kun noi lapset lähenee kolmea vuotta niin ne on siellä muskarissa keskenään ja me vanhemmat ulkopuolella niin kuuntelin sen juttuja 45min ja päivä pilalla, hyvä ettei rupea ittensä kanssa riitelemään. huoh.

Minä pesin myös ne siniset housut värillisten kanssa eikä kyl laskenu väriä..

T87 saahan sitä pahalla päällä olla ja tännehän se on hyvä purkaa niin ei tarvii perheelle raivota:) itseen meinaa tarttua toi miehen huono päivä...
Olisko sillä se aika kuukaudesta tai jotain kun mitään sille uskalla sanoa:/
Mutta mulla suht jees päivä siitä huolimatta vaikka se kitisee, olenhan minä sentään kesälomalla :D

Negatiivisuus sucks! Ja tsempit vuodelepolaisille <3

Mulla sokerirasitus oli tänään ja ihanaa, että se on nyt takana päin. tuloksia odotellessa. Ostin käytetyt vaunut ja nyt innolla uppoutunu pari päivää niitä muokkailemaan, kun päätin vaihtaa kuomun sisuskankaan ja sitten muihinkin kohtiin, kun siinä oli sellaista kangasta, mikä ei oikein ollut kiva ja muutama homepilkkukin löytyi, joten päätin repiä irti koko kankaan. Hyvin menee tähän asti ja varmaan lopputulokseen voi sit olla tyytyväinen, ainakin toivottavasti. 20 e ne vaunut maksoi, joten voi hyvällä omallatunnolla testailla verhoilutaitoja. Onpahan jotain tekemistä :)

Nonni, sokerirasituskoe takana ja myöhemmin kuulee tulokset. Ihmetyttää kyllä mikä siinä on kun muutama viikko takaperin konetiedoista oli hävinnyt sokerirasitusaikani kokonaan jolloin paastosin turhaan ja tällä kertaa kokeidenottaja sanoi että nyt koneella näkyi että tänään olisi uusi varattu aika sokerirasitukseen mutta kellonaika ei ollut heillä koneella tiedossa ja olivat sitten kolmesti eri kellonaikoihin kutsuneet käytävällä testeihin ennen kuin itse oikea varattu aika oli :rolleyes:

Se mun kutistama lakki oli se villainen, missä oli tupsuja pään päällä. Pesulapussa luki 30 astetta. Onko se tosiaan teillä 60 pesussa säilynyt kutistumatta? :O

Mä varmaan pesen varmuudeks käsin noi villavaatteet.

Ei kellään sattuis olemaan kokemuksia noista värinkeräysliinoista? Et jos olis vaikka jotaki vinkkiä miten niit kannattas käyttää?
Ja mites muilla, tuntuuko että alavatsalla olis jatkuvasti mustelmia? saattaa olla että on venymiskipua tai edellinen sektioarpi saattaa vihotella mut tosiaan koko alamaha tuntuu ku olis mustelmaa täynnä.

Ja jos nivusissa on hiiva jonka kyllä olen jo hoitanut rasvalla niin voiko se nyt olla tuolla sisälläkin mun tietämättä? pitäskö varmuudeks hoitaa? oisko se niin että nää kulkee aina käsikädessä?

Takaisin