Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
T kyllähän se voi olla. Yleensä suositellaan hoidettavaks sisältä ja ulkoa samalla. Onko sulla oireita? Kutittaako emätintä tms?

Tata, mun mielestä sektio oli yllättävän helppo setti. Leikkauksessa kamalinta oli niskakipu, mikä johtu siitä, et mahaa ronkitaan. Tulee kuulemma joillekin. Puudutteiden laitto oli kans inhampaa, ku muistin. Sektion jälkee kivut oli 3-4 asteikolla 1-10. Mahakivut eli ilmavaivat oli kovia kunnes pääsi liikkeelle. Ja tietty sängystä nouseminen oli alkuun aikamoinen ponnistus, ylös pääsin ite vuorokauden kuluttua. Samana iltana jo harjottelin istumaan nousemista. Lähinnä toi ylös nouseminen/makuulle/istumaan meneminen, nauraminen ja aivastelu/yskiminen tuntu haavaan pahalta.

Meillä kätetään dr Beckmanin värinkeräysliinoja ihan koko ajan. Kestokäyttöliina on mukana joka pesussa (n. 1 kk aina käytössä) ja lisäksi laitetaan 1-2 kertakäyttöliinaa pesuun, jos värjääviä tai ihan uusia vaatteita pesussa. En enää suostuisi noista luopumaan! Ei tarvi joka koneellista ressata ja syynätä niin tarkkaan mitä värejä menee. Parhaita ollut mustavalkoisten vaatteiden kanssa: pysyy valkoiset osat valkoisina :)

Kauheasti itseä pelottaa sektio jostain syystä mutta vauvan kannalta turvallisinta tässä tilanteessa. Kiitos Rahi kokemuksen jakamisesta =) Jos muillakin niin mielelläni lukisin.

Puudutteenlaitto selkään...hrrr... sitä en muistele ollenkaan lämmöllä :o

Niin ja ehkä lähetän sen kutistuneen pipon kokeeksi takaisin (ei sillä nytkään mitään tee), kun oon yhden bodynkin lähettämässä, jossa oli hihassa reikä. Sai laittaa asiakaspalautuksena, joten oletan, että tulee uus tilalle.

Hilla kutistuko se pipo niin pieneksi, ettei sitä voi edes vastasyntyneellä pitää?

Itse olisin toivonut, että se ensimyssy olis vähän kutistunu niin olis voinu vastasyntyneellä pitää. Meillä on yks sellanen nyt enneståän, mut toinen pitää ostaa että on vaihdella kahta sitten. Se äippäpakkauksen myssy niin iso että ei sitä voi vastasyntyneellä vielä pitää.

Oonkohan mä jotenki outo, ku eilen istuin tissit paljaana sohvalla (oli helkatin kuuma ku takka lämmitettiin :D ) niin toivon jo niin kovasti et pikkunen syntyis ja olis tississä imemässä. Kuvittelin sen siihen tissiin kiinni ja sanoin miehellekki siitä. Mies vaan "kyllä se poika sieltä syntyy ja kerkeet vielä monta kertaa imettää" :D Vähän outoo ku haaveilee jonkun roikkuvan tisuissa kiinni.
Niin ja mies vielä istu vieressä ja sano "minä voin siihen asti viihdyttää sua" ja tarras tisseihin kiinni :D Hahahah, voi noita miehiä. Toisaalta ihana että pitää mua viehättävänä varsinki ku ite ei pidä :D

Wildside, repesin :D Ei todellakaan oo outoa ja iha mahtavaa että teillä huumori kukoistaa suhteessa ^_^

Wildside: ei kutise, enkä nyt mitään muutakaan oiretta keksi. Kai se kannattaa käydä hakemassa joku lääke, mitäs niitä nyt olikaan jota sai raskauden aikana käyttää?

Hilla: just noita dr Beckmanin liinoja mäkin ostin. Täytyypä ottaa ihan yleiseen käyttöön jos ne kerran toimii :happy:

Meillä nauretaan hirmu usein ja huumoria aina riittää. Mies tietää, että saa mut hymyilemään huumorilla. Meillä riidellään todella harvoin, mut sit ku riidellään niin räjähtää. Rauhottumisem jälkeen puhutaan ja sit asiat on taas kunnossa. Mies onneks kuuntelee ja kunnioittaa minua ja mun mielipiteitä/pyyntöjä. Ja tietenki toisinpäin. Miehen kanssa pystyy tosi paljon tekemään kompromisseja ja juttelee asioista. :)

Wildside: Ei oo yhtää outoa :D Mulla oli kans esikoisen kohdalla sama et ootin imettämistä jotenki innolla, kai sen joku vaisto tekee. Nyt tän toisen kohdalla sain pidellä joskus rv20 aikoihin ihan pikkusta sylissä niin tuntu että vähintään rupiaa maito nousemaan :D

Pitäis iteki tuo vaatteiden pesu alotella... Ja raivata lipasto vauvanvaatteita varten. Ja kasata hoitopöytä :D Tuntuu kyllä, että elää niin tässä arjen pyörityksessä, että synnytys ja kaikki tuntuu semmosilta "joskus sitten" jutuilta. Kohta sitä varmaan havahtuu todellisuuteen :nailbiting:

Käytiin eilen miehen äitin luona, josta saatiin vauvan vaatteita sellanen kasa, ettei tartte enää ostaakaan mitään. Vielä ois kait lisääkin tarjolla, mutta taitaa tulla lipasto aivan täyteen noistakin. :hilarious: Saanut jostain tutultaan vauvanvaatteita.

Pesu-urakkaa pitäis aloitella tuota kohta puolin, mutta pitäisi ensin saada toi pesukone puhdistettua jollain.. Huuhteluainetta paakkuuntunut lokeroon eikä lähtenyt 90asteen pesulla tai liotuksella. Ootteko kokeillut sitruunahappoa pesukoneen puhdistukseen?

Poodle en mäkään oo vielä synnytystä sen enempää miettinyt, mutta kait se kohta iskee vasten kasvoja ja tulee paniikki :grin

WopWop kävittekö siellä poliisiasemalla kysymässä asiasta? mitä sanoivat?

Minä teen silloin tällöin sitruunahappopesun pyykkikoneeseen.. Kannattaa kokeilla, josko sillä lähtis nuo pesu- ja huuhteluainejäämät pois.

Oon hansu kokeillut sitä sitruunahappoa ja ainakin raikasti koneen. Mun koneesta lähtee se pesuainelokerikko irti ja oon pessy sitä erikseen.

Mutta nyt pitää yrittää taas etsiä hyvä nukkuma-asento... Josko tänä yönä saisi nukuttua:)

Wildside, siitä villapiposta kutistui päällinen, sisus jäi entiseen kokoon ja nauhat lyheni niin pieniksi, ettei niitä saa sidottua :D

Mä oon sitruunahapolla pessy pesukonetta. Ainakin siitä tuli raikkaamman hajuinen. Meillä on sellainen irrotettava pesuainelokero, niin oon sen irrottanu ja tiskiharjalla/hammasharjalla putsannu.

Täytyy testata tuota sitruunahappoa:) Meillä lähtee myös se irti ja yritin liotella sitä kuumassa vedessä mut se ainakaan auttanut niihin pesuaine jäämiin. Mitään sopivaa harjaa sille ei ollut kotona, kun sen verran kapea kolo. Pitää ostaa varmaan pulloharja, jos ei muu auta.

Hilla sori mä niin repesin tuolle ku aloin kuvittelee miltä se pipo nyt näyttää :D Voi kauheeta ku huutonauroin ja ukko ihmetteli et mikä hitto mulle tuli.

No kiva kuulla, että en oo outo ku noin ajattelen. :D Vähän tuntuu hupsulta toivoo et tississä joku roikkus :D

Takaisin