Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Teille joilla pakottaa ja väsyy paikat, kantsii tosissaan kokeilla tiukkaa tukivyötä lanteille. Mulle siitä on ollu iso apu.

Huomenta vain kaikille!! :) Täällä saatu nukuttua peräti 9 tuntia hyvin!! Ku uus ihminen olis :)
Vauvan tavaroita tuntuu olevan jo niin paljon mutta silti sitä on koko ajan huomaavinaan että aina jotain puuttuu :0 mulla olisi pari hölmön hölmöä kysymystä, näistäkin varmaa puhuttu aijemmin, mutten oo sit laittanu sillon muistiin..
Kun tuossa äippäpakkauksessa tuli tuo "makuupussi" nii voiko sitä käyttää ku vauvan kanssa sairaalasta lähtee? Kun niin iso se pussi nii jos pienen villapyyhkeen sinne laittais nii ei vauva aivan pussukkaan katoais? ... Hah, en enää muista mitä muuta piti kysyä, rupes nii kuvitteleen sitä tilannetta että on oma vauva pian sylissä :D

Vinkkinä kaikille äp-vaatteiden kanssa, älä tee kuten mä:

Valkoinen villalakki ei kestä 40 asteen pesua (päällinen kutistui, sisus ei).
Makuupussi ei kestä kolmen pisteen silitystä (sisuksena oleva vanu palaa kovaksi).

Nämä kumpikin asia oli luettavissa pesulapusta, joten itseäni voin syyttää. Lakki ei harmita, siitä en niin tykänny. Makuupussi vähän kyrsii, onneksi ei menny pahasti ja on päältä siisti ja edelleen käyttökelpoinen.

Me ostettiin viime viikolla kuivausrumpu! Kallis, mutta kyllä tykkään :)

Lilith, varmaan muuten toi makuupussi toimii, mutta sitä ei saa turvakaukaloon kiinni. Paitsi tietysti, jos asuu niin lähellä sairaalaa, että voi vaunutella kotiin (jos ei kova pakkanen).

Me ostettiin lämpöpussi kaukaloon, siinä on selkäpuolella tarralla suljettavat reiät, joista saa kaukalon vyöt. Ajattelin laittaa vauvalle normisisävaatteiden päälle sään mukaan villahaalaria ja collegejumpsuitin ja tietty pipot, hanskat ja töppöset ja sitten tuohon lämpöpussiin kaukaloon.

Hilla minä pesin tuon äp villahaalarin ihan 60 asteessa eikä mikskään menny :D Eikä se pipokaan.
Meki ostettiin turvakaulakoon ihan se pussi missä valjaille reijät.

Kohta sokerirasituskoe-uusintayritys kun viimeksi olivat konetiedoista kadottaneet ajan + verikokeita matalan hemoglobiiniin vuoksi, toivottavasti kaikki kondiksessa :)

Hilla kyllä se kuivausrumpu on lapsiperheessä mahtava keksintö! Tykkää kanssa:)

Tsemppiä kyfille rasitukseen jospa nyt onnistuisi ja saisit puhtaat paperit!

Äh mun pomo laitto aamulla viestiä kun palkat säätää jotain mun vapaiden kanssa, selvitä nyt sitä sitten aamusta...ei halua eikä jaksa!!!
Saas nähdä lähtevätkö vuosilomat maksuun nyt 14 pvä vai miten käy!!! Olen tietääkseni nyt kesälomalla, ei vaan kyllä siltä tunnu:D ulkona pimeätä ja kylmää ja herätyskin tänään klo 6.30 kiitos pomon, murrrr!

Esikoisen kohdalla kyll ittekin pesin kaikki vaatteet 60 asteessa eikä menneet miksikään. Olikohan Hillan pipo jotenkin viallinen sit?

Lilith, voi sitä käyttää sairaalasta lähtiessä :) Turvakaukaloonhan se ei oikein istu ku niitä vöitä ei saa sit oikein, mutta vaunuissa käytin itse tuota makuupussia siten että taitoin sen loppuosan silleen rullalleen. Ja ei ne vauvat sinne pussiin yleensä katoa ainakaan omin voimin kun eivät itte oikeastaan liiku alkuun :) Tietysti jos on kauhea ylämäki nii sit vois sujahtaakin, mutta ei kyll ittellä yhdessäkään ylämäessä niin käynyt.

Äipällä kesäloma "mielenkiintoiseen" aikaan. Ja miksi pomojen pitää lomalla olevia ihmisiä noin aikaisin häiritä :(

Täällä on ilmeisesti hyvät yöunet jääneet taa. Eka en saa unta ja sit heräilen pitkin yötä. Aamuyöstä tuntui että sais nukuttua, mutta esikoinen päättää sit ennen kuutta herätä ja ei millään nukahda uusiksi. Kyll hän sängyssään pysyi ja makoili, mutta silmät auki siellä killitteli... No vähän ennen seittemää sit kiipesi viereen ja nukahti siihen. Ittellä herätys 7.15 että ehdin neuvolaan herätä :/ Pöh, sanon minä. No jos päikkärit sais tänään otettua.

Eilen sentään päästiin miehen kaa siihen tulokseen että hommataan käyttämätön turvakaukalo jalustalla :) Nyt vaan kauhee pähkäily että mikä kaukalo :D Itte haluaisin sen Cybexin Cloud Q:n tai sit Brio Primon. Hinnassa on suurikin ero. Cybexin kaukalossa ois optimaalisempi matkustusasento vastasyntyneelläkin, mutta Brio sit ois halvempi. Pitkiä matkoja kun tuskin tehdään minnekään.

Tsemppiä Kyfille rasitukseen plus muihin kokeisiin :)

saini, sanoppas se? Varmaan ajatellut että kuitenkin jo hereillä:/ mun piti pitää nää mun etääntyvät lomat pois alta niin ei mene haaskuun, samapa toi millon ne lomat on kun eipä tässä hirveämmin lomailla:D

Itse varmaan hommaisin sen brion kun sen saa kiinni britaxin rattaisiin, kun eikös teillä ollut vähän ongelmaa teidän nykyisten matkarattaiden kanssa?

Meillä on toi brio, enkä oo huomannu asennossa mitään valittamista. Toimiva peli ja jalustalla kätevä kokonaisuus. Mitä nyt kuomu välillä irtoillu...

Äippä, mies halus juoksurattaat niin hommattiin sellaiset. No on ne kevyemmät ja paremmat kävelyllä ku ne matkarattaat. Kattoo ny mitä niille tekee.

Oon itte saanu testata brion kaukaloa esikoisen kohdalla ja hyvä se on. Cybexissa joku oma juttunsa

Neuvolaan piti mennä nii jäi viesti kesken :D Cybexissä on optimoitu istuinkorkeus siten että se vauva ois lähempänä makuuasentoa.

Neuvolassa kaikki ok. Iskiasvaivatki tuli vahvistettua ku nousin tutkimuspöydältä. Pää alaspäin edelleen matkustelee masuasukki :) verenpaineet ny ok tasolla mutta kotimittauksissa heittoa. Paino kuulemma hiukka enemmän tullu ku mitä aiemmin ku aiemmin tasainen viikkonousu ollu. Ja sain sit 2,5viikon päähän seuraavan ajan... koko ajan saa rampata jossain. No seuraavatpahan kunnolla.

Meilä toi britaxin kaukalo ni miusta ainaki vaukutti hyvälle kun pohjan korkeus säätyy mekaanisesti eikö vaan lisäpehmusteilla :)

Me ollaan kanssa tykätty britaxista! Meillä siihen vielä travel system, eli vaunut ja adapteri niin helppo liikkua! Edellisen kanssa vasta tää adapteri alko kiukuttelee eli aika hyvin kun kestänyt 4 vuotta:)

Sain sit selvitettyä palkka hommia ja hurraa 14 päivä pärähtää täys palkka tilille, pääsee shoppaa tytöille vaatteita:)

3 päivä pakkolevossa xo .....kiesus....

Mitäpä sitä ei toisaalta lapsensa vuoksi kestäisi.... täällä on kuitenkin huippu osaavat lääkärit jos pieni nyt liian aikaisin syntyy (hänellä kun olisi muutakin kuin keskoisuus kestettävänä)... kätilöt on mielettömän mukavia.

Ikävintä on kaipuu lasta ja miestä kohtaan. Ja itse kun on touhuilija luonne niin vaikea olla vain maaten... jos pääsee viikolle 34 niin jee, mut rv 38 ois ihanne jos vain pienen tila pysyy hyvänä.

Mulla oli tänään lääkäri ja perusteellinen olikin! Tää oli oikeastaan ylimääräinen ilman mitään kummempaa syytä, mutta eipä haittaa. Sanoin että nyt muutamana päivänä tullut kipeitä suppareita, varsinkin viime yönä. Otti sitten kaikki tulehduskokeet ja katto kohdunkaulan tilanteen oikeen ultralla. Kaikki oli hyvin. Mutta sanoi että jos nää jatkuu, niin haluaa tarkistaa tilanteen 3 vk päästä. Ja kovasti toitotti, että pitää levätä... Jep jep...
Niin ja pelkopolille laittoi lähetteen kun viime synnytyksestä jäi pelko, joka selkeästi alkaa tulla kokoajan isommaksi... En sitä avautumiskipua pelkää, vaan ponnistusvaihe pelottaa. Kaikki tapahtui viimeksi niin nopeasti ja rajusti ja jäin jotenkin ihan yksin, kun ei se kätilökään mitenkään kauheen tueksi osannut olla. Se muutenkin käväs siä salissa vaan pari kertaa, ja ite soitin kelloa kun vauvan syke laski kun pää laskeutu. Sitten pitikin jo ponnistaa ja kätilölle tuli selkeesti kiire, kun ei uskonut, että olen niin nopea synnyttäjä kuin kerroin hälle.. Ja toinen pelko on tosiaan toi matkan kesto sairaalaan, kun kesäkelilläkin menee reilu tunti, saatika sitten talvella... Ja kun vauva syntyy luultavasti parissa tunnissa niin... Mutta nyt mua helpottaa kun tietää, että asioihin voi vaikuttaa. Tällasta omanapailua taas...

Meillä on akta gracon turvakaukalo ja yhen kerran ollaan sitä tuonne autoon asennettu ja ihan hyvältä ja tukevalta vaikutti. Tuo siis käytettynä ostettu ja pari vuotta vanha. Niin ja jalustallinen on tuo. Tuoki sellanen et menee tälle vauvalle, mut lähtee sitten kyllä vaihtoon. :)

Minäkin täällä odotan että pääsen puhumaan synnytyksestä. Esikoisen synnytin alateitse mutta nyt se on riski joten tahtoisin saada tietää kaiken sektiosta jotta osaan alkaa valmistautumaan henkisesti siihen.

Täällä saa mukkis oma napailla ihan niin paljon kuin tahtoo ^^

Mukkis hyvä että haluu tarkastaa tilanteen 3 viikon päästä. Ja hienoa että pääset pelkopolille puhumaan, niin jos olo helpottuisi ennen synnytystä.

Takaisin