Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muistaakseni kylpylään voi mennä niin kauan ku limatulppa on paikallaan. Eli luulen että on kyll ihan ok.

Ja sen limatulpan irtoamisen vissiin huomaa jotenki... Ku tässä on koko ajan kaikkia tuntemuksia ja valkovuotoo ämpärikaupalla, nii mistä sit tietää et olis jotain tarkistettavaa. Musta on outoo, et sisätutkimuksia ei tehdä ollenkaa :O

Itse sanoisin että sen limatulpan kyll huomaa. Joillakin se lähtee pikku hiljaa mutta kyll sen erottaa valkovuodosta. Ittellä se lähti edellisessä raskaudessa vuorokauden sisällä kokonaan ja sen kyll huomasi.

Onko se limatulppa sellanen kova "silikoninen" venyvä tulppa? Vai vaan jotain vetistä valkovuotoa? :D

Ittellä se ainakin tuli sellaisina klöntteinä ja esim pyyhittäessä tuntui liukkaan oloiselta ku ois ekstraliukkaria laitettu :D Venyvyydestä en tiedä. Ei se minusta niin vetistä ollut. Ehkä enemmän tuon "silikonisen" vertauksen puolella :D Mutta en ny kovaksikaan sanoisi. Hankala kuvailla :D

Ehkä sen sitten huomaa kun se tulee ulos. :D Sen jälkeenkö sitten voi lapsivedet mennä millon vaan?

http://www.vau.fi/Synnytys/Valmistautuminen/Limatulppa-mika-se-on/

Piti jo ittekin googlettaa limatulpasta :D Mutta periaatteessa sen limatulpan irtoaminen kertoo että keho alkaa valmistautua synnytykseen mutta kun se saattaa lähteä joko tunteja, päiviä tai viikkoja ennen synnytystä :) Toisinaan sit taas irtoaa synnytyksen yhteydessä. Jos oikein käsitin niin periaatteessa vedet voi mennä jopa ennen limatulpan irtoamista.

Minä en kyllä koskaan ole mitään limatulppaa ole bongannut:/ en sitten tiiä että millon se on pois lähtenyt kun muutenkin tän raskaus ajan toi valkovuoto on millonminkin koostumuksen omaava :D

Itte huomasin tuon limatulpan ku melkeinpä kerralla tuli yhden päivän aikana. Mulla se tuli kipeiden supistusten kanssa jotka rauhoittui vasta noin 16tunnin päästä. Ja käytiin synnärillä silloin niin se sanoi että limatulppa se oli.
Siitä menikin sit vajaa kaks vuorokautta niin tyttö oli sylissä <3

Limatulpan irrotessa mulla tuli ihan tiraus verta ja siitä tajusin bongata sen. Mun tietääkseni, jos paikat ei oo auennu, ni voi uida. Sisätutkimuksista on nykyään suositus, ettei niitä tässä loppupuolella tehtäis, jos ei oo pakko.

Mä olen tytsy kans ens viikoksi menossa kylpylään :) mulla lääkäri perjantaina ja varmaan kokeilee taas kohdunsuun. Tuskinpa on lähtenyt ainakaan mulla mihkään aukenemaan kun suppareita ei kauheesti ole viä ollut. Tosin mulla nyt vasta rv 27+4.

Limatulppa on mulla ollut aina just sellasta läpinäkyvää silikonia/hyytelöä...

Mies sitte lähti päivystykseen kun oli vetäny puukolla jonkinlaisen syvän reiän käteensä, ilmeisesti kalaa fileroidessaan. Jessus sentään se on tapaturma-altis! Ei meinaan ole eka kerta kun se teloo itteensä. Toivottavasti ei nyt pahasti mennyt kun sen pitää lähtee ke työreissulle ja ens viikolla haluisin että sekin pääsee sinne kylpylään uimaan, en mä yksin jaksa/pysty enää kaitsea noita viittä uimataidotonta... Josko tuo pian kotia pääsis niin selviää vamman laatu, oli sitä kirurgi kyllä tullu kattomaan...

Hei tytsyt! Onko teillä minkälaisia takkeja käytössä/suunnitteilla talveksi? Mistö löytyis hyviä? Omat s koon takit kun ei mene enää kiinni ja alkaa vilu tulla.. eikä viitti satsaa montaa euroa xl takkiin kun on tarkoitus siihe s kokoon palata ;)

Mukkis toivotaan, että haaveri sen verran pieni, että voi tulla kylpylässä uimaan. Viiden uimataidottoman vahtiminen yksin ei varmaankaan olisi helppoa.

Mukkis toivottavasti ei ois mitään pahempaa ja pääsis pian mies kotia.

Itse hankin oman talvitakkikaapuni pitkän metsästyksen jälkeen kirpparilta. Ei kyll mikään mammatakki vaan tollainen a-linjainen takki johon mahtuu isompikin vatsa :D

Tai sit oon ny vilpoisempina päivinä käyttäny neuletakkia tai pitkää villapaitaa. Ja jos liikaa viilenee niin sit molempia :)

Mukkis toivottavasti miehesi kädessä mitää kamalan vakavaa leikkausta vaativaa... Täälläkin meinaa toi miekkuli olla "vähän" hömelö :D se sai tänään tietää että työt jatkuu, aivan kamalaa ollut kun monta kuukautta elänyt epätietoisuudessa kun ei ole mitään varmaa onko töitä tulevaisuudessa vai ei, onneksi sai jatkaa:)

Mulla on parka takki ja uskoisin että sinne mahakin mahtuu, toivottavasti! Mutta on mulla vanhempia mamma takkejakin, mutta ovat jo aika virttyneitä:/ nyt tälleen syksystä on napitettava takki josta ei enää mene kiinni kuin 2 ylintä nappia, alle vaan villa paitaa niin ei masu palellu :)

Minäkin oon vielä pärjänny neuletakilla mut torstaina lähden koluamaan kirppiksiä ja etsii jotain takkia mikä sopis :) Ei viitsisi ihan uutta ostaa parin kuukauden takia..

Toimiiko teillä muilla tuo vau:n raskaus-sovellus? Mulla ei oo nyt viikkoon toiminu :/

Mulla tuo raskaus sovellus toiminu kyll mutta tää foorumi sovellus ei pelannu. Sit alkoi toimimaan ku poistin ja asensin uudelleen.

Takaisin