Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lilith mä pesen meidän pyykit Lv color nestemäisellä joka on herkkäihoisille, eikä ainakaan meillä ole ollut mitään ongelmia:) ja huuhtelu ainetta en käytä.

Hienoa Ninnu :)

Lilith, itte oon käyttäny omon pikkujätti sensitiveä vauvan vaatteiden pesuun.

Lilith, mä suosittelen kestovaipoista vastasyntyneelle Imse vimsejä tai ihan taiteltuja harsoja, joiden päälle villahousut. Ootko muuten huomannut, että kestovaipoista on täällä oma ketju, siellä on paljon pohdintoja ja vinkkejä.

Ihania uutisia Ninnulta! Voimia jatkoon :)

Mukavaa alkavaa viikkoa mammat :)
Ajattelin tänään kertoa oppilaille vauvasta ja että jään pian äitiyslomalle. Toivottavasti saan pian tietää sijaisen, niin saan kertoa lapsille nimen ja hän voisi tulla esittäytymään. Ei tarvisi kovin pitkään vastata kysymyksiin "en tiedä", kun raukkapienet ekaset jännittävät, kuka on uusi ope.

Verenpaine huolettaa, alapaine huitelee usein jo yli sadan. Makuulteen mitattuna saan alle 90 lukemia, mutta istualtaan lähes järjestään yli 95, joka mulla lääkityksen aloituksen raja. Pitänee soitella OYSin äitipolille tänään ja kysyä aloitanko heti lääkityksen vai myöhemmin.

Täällä kans on pesty vauvan vaatteita hajusteettomalla omolla :) mulle on nyt iskenyt aivan kauhea olo! Ilmeisesti johtuu nuista tableteista joita määrättiin insuliinin lisäksi radiin, ainakin oyssissa varoittivat että pahoinvointia saattaa tulla, kiva vaan että tää olo on pahempi kuin alkuraskaudessa :-( viime yönä taas supisteli siihen malliin että olin jo varma että pitää lähteä Oulua kohti , mutta meni onneksi sit ohi. Nyt väsyttää niin pirusti ja pitäisi jaksaa touhuta kohta 4 vuotta täyttävän neidin kans. Tyttö hoputtaa koko ajan silittämään vauvan vaatteita, siitä on tullut neidin lempi puuhaa :) tänään rv 31 <3

Täällä kans pahoinvointi nostanu päätään.. :( aattelin jo et tää menis pikkuhiljaa ohi kun viikkojakin melkein 30 :o

Ninnu miten ihanaa <3 Kyynel tuli silmään onnesta.

Täälläkin pahoinvointi tullut takasin, hajut ällöttää ja lisäksi närästää.

Tuntuu ettei ikinä saada tavaroita järjesteltyä, aina tulee jotain nyt on mies flunssassa ja yksin en saa hommia tehtyä kun pitää huonekaluja siirrellä. Onhan tässä vielä aikaa, mutta kun ois vaan niin kiva saada laitettua vauvan vaatteet ja tavarat paikoilleen <3

Mir, tiedän tuon tunteen kun haluais että asiat etenee mutta kun yksin ei voi tehdä. Toivottavasti piakkoin tulee hetki että tekin saatte tavarat järjestykseen :)

Löysin esikoisen odotusajan äitiyskortin :) En muistanutkaan että noi verenpaineet noin hurjat oli loppuraskaudesta. Kai sitä ei aatellu että ne niin pahat oli ku ei ne Tyksissä niihin mitään reagoineet vaikka neuvolassa ja kotona mittaukset paukkui rv38 jälkeen 149/97 ja sit olikin 147/100 ja rv40 oli 154/96 ja sit ku tehtiin lähetettä yliaikaisuuskontrollia varten neuvolassa niin paukuttelin kevyesti 163/104 ja 153/110 :O Nämä nykyiset lukemat tuntuu noihin nähden vielä helpoilta kun nämä laskee sentään välillä sinne alle 150/95 mikä on se raja jolloin pitää kuulemma lääkäriin ottaa yhteyttä jos ei laske.

Ninnulle ja vauvalle <3

Mulla tänään 28 viikkoa tasan.
Kaikki vauvaa varten jo hankittu, pinnis ollu varmaan heinäkuusta asti makkarissa peitteineen päivineen :) Pesen ne sitten ennen H-hetkeä, nyt ne on vaan fiilistelyn vuoksi :D
Vauvalle vaatteet turvakaukalossa valmiina ja sairaalakassin pakkauskin aloitettu...
Turvakaukaloon ostin sellaisen untuvaisen Emma-merkkisen lämpöpussin, lueskelin että olis aika kätevä ja säästää pukemiselta, olisko kellään kokemusta moisesta lämpöpussista ja pärjääkö pelkillä sisävaatteilla/kevyellä väliasulla vauva siellä???
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille

Ihana kuulla Ninnu uutisia :) Toivottavasti teillä sujuu jatkossakin asiat hyvin ja pieni kasvaa sinnikkäästi <3

Metsäläiselle myös kovasti jaksamista sinne sairaalaan! Ja muillekin, joilla on nyt ollut vaivoja ja ongelmia! Tuntuu kyllä, että tähän joulukuisten ryhmään on kasautunut kovasti vaivaa ja huolta mammojen riesaksi. Toivottavasti kaikki kuitenkin saa sen parhaan mahdollisen lopputuloksen aikanaan syliinsä <3

Meillä on esikoisen vauva-ajasta lähtien käytetty kans hajusteettomia pesuaineita. Oon nyt huomannukin, että niihin on ite niin tottunut jo, että esim. kirpparilta ostetut vaatteet tuoksuu omaan nenään monesti tosi voimakkaalle kun on hajusteellisella pesty. Pestään monesti vieläkin tytön pyykit 60 asteessa kun niitä pisu- ja muita tahroja tulee niin herkästi. Aika hyvin on vaatteet sitä kestäny, mutta kaikki aremmat (esim. velour-kankaiset ym.) toki laitetaan 40, etteivät mee huonoksi.

Ei oo kauheasti taas tullut kirjoteltua kun tuntuu tää arki imevän niin tehokkaasti syövereihinsä. Miehellä on ollu pitkä putki töitä niin, ettei oo tullu kahta peräkkäistä vapaapäivää. Nyt viimein ois viikonloppuvapaa tiedossa kun tän viikon vielä jaksais. Vaikka tuo esikoinen käykin useampana päivänä viikosta hoidossa niin tuntuu, että tässä kotonakin riittää hommaa kun yrittää pitää kämpän kunnossa, huolehtia ruokahuollosta ja kerätä voimia siihen, että jaksaa sitten illalla touhuta kaikkia leikki- ja askarteluhommia :) Onneks vielä on ite ihan hyvässä kunnossa pysynyt, vaikka välillä tietty tulee liitoskipuja ja harkkasupistuksiakin. Tuntuu kuitenkin, että jaksaminen ois parempaa ku esikoisen odotuksessa ja uskaltaa paremmin touhutakin :)

Tuntuu välillä nii hurjalta ku täällä jo monella on hoitopöydät ja vaatteet iha valmiina vauvalle! Me ollaa vasta saatu pinnasänky omalle paikalleen, kaikki muu on iha ajatustasolla :D Haaveilen yhen meidän lipaston dc-fixailusta vaatteita varten, mutta seki on tosiaan vasta haave :P Noh, jospa tässä olis vielä tarpeeks aikaa...

Hienoa ninnu!!! :)
En huomannut oliko joku vastannu siihe mun kysymykseen että millä pesuaineella ootte pessy nuo vauvan vaatteet? Ja ait kysyisin mitä kestovaippoja suosittelisitte? Aijotteko käyttää vastasyntyneellä heti niitä vai jotain muuta?
Mulle on suositeltu Imse vimsejä (kuori+imu).Niitä saa käytettynäkin,kantsii tsekata tarrat+kuminauhat.

Mukavaa alkavaa viikkoa mammoille! :)
Oon pakkaillu sairaalakassia mutta pää lyö tyhjää enkä muista että mitä kaikkia vaatteita vauva tarvitsee kotiintulovaatteiksi? Esikoista kun odottaa niin tuntuu et enhän mä edes osaa perusvaatteita sille pukea.. Noloa :D

Hienoa ninnu!!! :)
En huomannut oliko joku vastannu siihe mun kysymykseen että millä pesuaineella ootte pessy nuo vauvan vaatteet? Ja ait kysyisin mitä kestovaippoja suosittelisitte? Aijotteko käyttää vastasyntyneellä heti niitä vai jotain muuta?
Ja sitte taitellut harsot joiden päälle villahousut.

Takaisin