Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin vasta vaatteita hommattu mutta niitäkin toooodella vähän :D en oo päässy edes pesemään niitä kun vaatekaappi puuttuu vielä.. vaunuja katteltu mutta kivoja ei löydy. Kehtokin ois mun vanhemmilla odottamassa hakua mutta kun en tiedä mihin sen änkeen tänne pieneen kämppään :/ tarkotus oli saada asunto ennen joulukuuta mutta ei sitä sopivaa vaan tunnu löytyvän.. pikkuhiljaa alkaa luopua isomman kämpän ajatuksesta ja yrittää tyytyä tähän 58 neliön kaksioon. Ahtaaksi käy varmasti neljälle ihmiselle ja kisulle.

Ittellä ny hoitopöydän vieressä korissa sinkkivoide, ihovoide, kosteuspyyhkeitä, vaippoja... Ja sit seinällä on peppupyyhe roikkumassa. Siinä kai mitä vaipan vaihdossa tarttee... Sit on siellä kuumemittarikin kun on tullut siin hoitopöydällä mitattua kuume yleensä.

Mä oon niin valmis vauvaan, ainut mitä pitäis hommat on vaipat, korvikemaitoa varalle, keittää pullot (mut sen kerkiää sit kun vaavi jo kotona/synnärillä) ja koota sitteri. Ja sit tietysti synnärille laukku pitäs pakata, siis hammas harja/tahna,dödö, pesuaineet itselle, kotoutumisvaatteet molemmille!
Toisaalta kun eipä mitään hirveän syvälle ole kerennyt pakata kun eihän toi meidän viimeisin ole kauaa ollut "iso"tyttö:)

Ruokaa pitäis vähän tehdä pakkaseen ja varmaankin joulu herkut kanssa, ja joulusiivouksen ajattelin hoitaa marraskuussa, tietysti isojen kanssa pitäisi askarrella joulukortteja ja leipoa pakkaseen herkkuja ja pipareitakin voisi tehdä, jos jaksaa:)

Wild kosteuspyyhkeitä ja pumpuli puikkoja/lappuja vaavin putsaukseen...muuta en kyllä ainakaan keksi mitä koriin voisit laittaa:) niin ja ehkäpä jotain yleisrasvaa?

Huh yli 100 viestiä lukaistu kun eilen ei ehtinyt foorumille ollenkaan :D Ihanan aktiivista porukkaa :)
Tatalle kovasti tsemppiä!! Oli varmasti järkytys tuo ja ainahan se on että tieto lisää tuskaa, mutta kaikesta selviää omalla tavalla ❤️ Ihana että tulit kertomaan kuulumisia ja mukava jos pysyt edelleen foorumilla kanssamme :)
Metsäläinenkin ollut paljon ajatuksissa ja oli kiva kuulla että vauva edelleen kyydissä!! :) ❤️
Täällä tosiaan eilen paukkui 31+0 ja pieni tuntui sen kunniaksi pitävän kunnon myllyä masussa :D Ihan mahdoton pikku viikari ❤️ Ehkä oon ite jollain tavalla masokisti mut mitä kovempaa pieni potkii sen iloisempi oon, jotenkin vaan rakastan kaikkia noita liikkeitä ja mylläyksiä etten saa niistä tarpeekseni! :D
Neuvoloista piti kommentoida et täällä meillä ollut aika hyvin neuvoloita. Tähän mennessä lääkärineuvola mukaan lukien tainnut olla 7 tai 8 kertaa, ja nyt 30 viikon jälkeen alkaa olemaan 2vko välein ja ihan viimeisillä viikoilla viikon välein. Ja mulla ei siis oo radia tai muuta kontrolloitavaa, ja esikoinen tulossa :)
Mukavasti alkaa monella olee jo hankinnat hyvällä mallilla! :) Täällä myös lähes kaikki hommattu ja minä oon malttamattona alkanut jo tuota korisänkyäkin petailee :D Joutunee vielä vaihtamaan lakanat vähän myöhemmin.. Tosin, eihän tässä ole kuin reilu kuukausi täysiaikaisuuteen :o No vähän enemmän mutta kuitenki ;) On tää aika menny hurjaa vauhtia!
Lopuksi vielä kuva kun huvitti aamulla kun pieni köllötteli vasemmalla puolella ja masu oli ihan alien :D ImageUploadedByVau Foorumi1443261789.655134.jpg

Melkein toivoisin, että mun kylkiluita potkittaisiin,vaikka tiedän aikaisemmilta raskauksista ettei kiva tunne. Nyt mun lantioluita potkitaan ja poljetaan alaspäin. Ei tosin mielestäni ole yhtä kivuliasta kuin kylkiluiden potkiminen. Alkaa jo vähän vain jännittämään, että ymmärtääkö tämä tyttö, että hänen kuuluisi kääntyä jo pääalaspäin. Onko muilla samaa tilannetta? Edellisessä raskaudessa oltiin jo pääalaspäin valmiina rakenneultrassa. Miten pitkään nämä pienokaiset mahtuvat vielä kääntymään?

Irmeli! Laita kelan hakemukset menee ku niissä oli joku aikaraja tyyliin viimesitään 2kk ennen laskettua aikaa! jää sitten sen takia saamatta. Superhelppo netissä ne täyttää :)

Haha, täällä mies yllytti poikaa potkimaan ku tökki hellästi massua. Eikös sieltä potkut tullu suoraan kylkiluihin :D Ja mies vetää vieressä paskasta naurua :D :D On toi mun kulta vaan niin ihana <3

Onnea Mir!

Tata on ihana kun jaksoit kuulumisiasi tulla kertomaan ja toivottavasti vauva saisi vielä masussa kasvaa! Minullahan on 4v. kehitysvammainen tyttö ja sen verran voin lohduttaa ja rohkaista (tietämättä tietenkään sinun tilanteestasi sen enempää) että jotenkin asiat useimmiten lutviutuu ja itse olen oppinut tyttöni kohdalla olematta murehtimatta tulevaisuudesta ja iloitsen ihan hirmuisesti jokaisesta kehitysaskeleesta. Tsemppiä kovasti ja ihanaa kun sulla on siellä lapsonen piristämässä, lapsilla on kyllä niin mahtava kyky tehdä hyvälle mielelle :)

Mä ostin tänään peräkärrykirppikseltä ihanan Fischer- pricen sitterin 20€. Kattelin emmaljungan vaunujakin ja halvat olis olleet, mutta jarrut olis pitänyt korjauttaa ja yks pultti puuttui, joten en viittiny sitte kun tiedän, etten kuitenkaan olis saanu niitä Rovaniemelle asti korjaukseen vietyä ajoissa... Oonkohan mää ainoo joka ei ole äippäpakkausta saanut, nyt siis jo reilut 5 viikkoa päätöksen saamisesta... Taidan maanantaina soittaa sinne!

Samaa muistelen ittekin että yleensä rv36 jälkeen ei vauva enää itse mahdu kääntymään.

Kannattaa Mukkis soitella, mutta niissä näyttäny ny joidenkin osalta olevan jotain hidastelua. Joillain toisellakin tais kestää äippäpaketin saanti melkein luvattoman kauan...?

Miulla lukee vielä,että käsittelyssä tuo hakemus. Toivottavasti ovat saaneet ne liitteet,jotka seuraavana päivänä hakemuksesta sain laitettua.
Mutta miä sain laitettua hakemuksen vasta vajaa pari viikkoa sitten,että jos vielä oottelis ennen kun soittelee ja kyselee

Tulihan touhuttua ehkäpä liian ahkerasti ja nyt täällä supistellaan:( kaipa sitä pitäisi hiljentää tahtia!

Välillä innostuu touhuamaan vaikka kuinka yrittää hiljentää tahtia niin sit huomaa että masu on eri mieltä. No ei kai sitä muuten huomaa milloin pitää rauhoittua :)

Äippä toivottavasti ei vielä liian pahasti supistele.

Takaisin