Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ainiin, ja tänään tosiaan kävin miikkarikutsuilla. Pitihän sitä sintille ostaa housut ja bodyn,kun olivat niin ihanat <3

Itte en oo uskaltanu noille kutsuille lähteä vaikka paritkin ollut tarjolla ku vaatteita pitäis ihan riittämiin olla ja noi on niin ihania noi heidän vaatteet mutta hintalappu on liian tyyris ittelle :(

Pitää avautua nyt ku tuntuu että verisuonet kiehuu muuten... Tää on varmaan taas jotain raskauden aikaisia hormonitemmellyksiä kun mies on luokkakokouksessa laivalla ja tulossa ny illalla takas niin ärsyynnyin siitä kun en saanu lähteä hakemaan häntä satamasta :mad: Oli sopinu kaverinsa kanssa että se hakee ja se kaveri sit varmaan tuppautuu kyläänkin sit ja tullessaan ei yleensä lähde kulumallakaan vaan sit saattaa jopa yöksi jäädä. Ei kyll yleensä tällaista ärsytystä tuu ku ei meillä niin paljoa porukkaa käy kylässä edes. Nyt vaan jotenkin kauhea jurppiminen. Pitää yrittää rauhoittua ennen ku mies ehtii kotia :sad001

Juu,on kyllä arvokkaita,mutta kyllä ne onneksi kestääkin hyvin. Itsellä myös jokunen vaate. Ja onneks ne saa laskulle,niin aina kuukausi melkein aikaa maksulle (jos ei sitten maksa osissa).
Anoppi osti sintille vielä sen ihanan pörröisen haalarin <3
Niin kyllä jo odotan,että saisi sintin syliin <3
Ja joku sanoikin,että onkohan masokisti kun odottaa kunnon potkuja,täällä kyllä ihan samat fiilikset ;) tänäänkin ihanasti tuntunut,mutta kyllä saisi vähän kovempaakin ja ylempää tuntua ;)

Täällähän meinaa tulla täys tappelu, kun hetken on poissa :) musta täällä just on parasta ku yleensä kaikki on tosi kannustavia toisilleen ja puhuu ystävällisesti ja arvostavasti, vaiks olis ihan eri mieltä. Jatketaan samaan malliin, jooko?

Täällä vauvalla tänään lepopäivä, selvästi vaihtelee eri päivinä. Potkut ja mahan möyrinä ❤️

Voimia tatalle!
Mulla ollut neuvola kerran kuussa ja poli käynnit sairaalalla kerran kuussa ja ultraus siellä melkein joka kerta :)
Millä pesuaineilla ootte pessy vauvan vaatteet? Täällä tuli tänään rv 29+0 :) supistuksia edelleen usein. Mut täysin kivuttomia.
Harmittaa TODELLA paljon ku miehellä ja hänen poikansa äidillä niin paljon erimielisyyksiä ja kädenvääntöä heidän poikansa asioista. Tappelua ja tietosta ärsyttämistä ja kiusantekoa.. :( joka viikko sama juttu, ja miehen stressi tottakai tarttuu myös muhun :( olis kiva ku olis ees 1 viikko ilman mitää stressiä ja ongelmia.. taas valivali mutta kiitos tuesta :)

Mekin ollaan vasta nyt pikkuhiljaa ruvettu ostelemaan vauvalle tarvikkeita. Tai vasta vai jo? Nyt on rv 27+5.
Ostettiin nää:

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/45775/fqkvb/ABC-Design-Cobra-yhdistelmavaunut-pearl

Saa nähä millaseksi osottautautuvat käytössä, ebayssäkin oli varmaan puolet kalliimmalla :eek:

Onko muilla sellasta ylävatsakipua et tuntuis että olis syöny kiviä? Voiskohan se kohtu nostaa noita elimiä et vatsalaukku jää jotenkin niin puristuksiin? kuitenkin se tuntuu pahiten kumartuessa.

Mulla on aivan järkky vauvakuume enkä malttas millään oottaa. Niin ihanaa että pian pääsee taas pientä hoitamaan :Heartred

Tatalle paljon voimia.
En osaa tietenkään kuvitellakkaan teidän tilannetta ja kun en siitä mitään tiedä mutta toivotaan että kaikki menee hyvin.
Silti pakko sanoa että viime raskaudessa kun ei tiedetty mistä vauvan pienikokoisuus ja huonovointisuus kohdussa johtui niin meitä valmisteltiin siihen että saattaa olla yksi näistä harvinaisimmista kromosomihäiriöistä (enään en muista nimeä) ja valmisteltiin siihen että vauva ei pärjää kohdun ulkopuolella. Tehtiin lapsivesipunktio mutta tulokset kerkesi tulla vasta syntymän jälkeen ja meidän tapauksessa kaikki paha johtui huonosta istukasta ja napanuorasta. Ja siis tosiaan en tiedä tilannettasi mutta toivon että se ei olisi mitään kovin pahaa. :Heartred

Äh täällä supistellaan edelleen... Jospa menis yön aikaan ohi, onneksi mies vapaalla niin saan aamulla nukkua!

Äippä, eikö panadolikaan auta? Vai ootko ottanu vielä?

Tatalle täältäkin paljon voimia! Itse vastaavassa tilanteessa vuosi sitten olleena Varoitan, että esikoinen saattaa reagoida voimakkaasti. Me ei tietenkään edes kerrottu mitään huonoja uutisia hänelle (meistä ei lapsen kuulu murehtia ja kun mikään ei meilläkään sikiövaiheessa ollut vielä selvää). Jotenkin vaan noi muksut lukee vanhempia kuin avointa kirjaa :) Eli, jos huomaan lapsen käytöksessä muutosta, ni voi heijastella teistä huokuvaa pelkoa. Itse olen vasta jälkeenpäin tajunnut, mistä muutos käytöksessä johtui.

Mikähän määrä supistuksia päivässä on normaalia?
Entäs onkohan normaaleja supistuksia sellaset missä tuntuu että toi kohtu on tulessa? tai tuntuu että että on jotakin terävää mahassa?

Itte oon käsittäny että harmittomat harkkasupistelut eli vatsan kovettuminen ja epämukava tunne on ok mutta jos ne jatkuu ja tuntuu ettei ittekseen lopu niin kannattaa ottaa se 1g parasetamolia ja levätä kunnolla. Ja sit jos tuntuu kivuliailtakin niin sama ohjeistus. Itte ny ainaki jos supistellu enemmälti harkkoja niin toteuttanu tuota ku ei halua että kohdunsuu alkais kypsymään kun eikös ne supistelut sitäkin saata aiheuttaa. Tuossa miehen veljen vaimo oli raskaana niin hän oli melkein rv30 lähtien jonkun 5cm auki :O jotenkin kai jäi hirvitys siitä.

Ittelläkin viime aikoina ollu tuota tunnetta että kohtu kipeä ja ihan ku tulessa mutta oon ehkä sen enemmänki kohdun kasvuun liittäny vihlontojen perusteella

Milloin Pauliina sulla on la? Ja ihana masu. Hyvin oot pystyny pitää napakorunki :)

Mulla on la 27.11 :) Alunperin oli joulukuun alussa niin ei viitsinyt enää vaihtaa la ryhmää :D ja kiitos :) Napakorua vielä hyvin pystyny pitää joo, nyt tosin alkaa uhkaavasti jo napa pullottaa et voi olla et joutuu pian ottaa pois :(

Täällä uneton Kuopiossa. Anoppi soitti ennen nukkumaanmenoa ihan typerän puhelun, kun en ollut hänen kommentistaan tykänny FB:ssa... Aikunen ihiminen! Kyse oli siis, että olin tykänny muitten kommenteista "kiitokseksi" kun tsemppailivat mua ja anoppi oli kirjottanu ihan jotain muita asioita...eikä mulla ole sinällään tapana tykkäillä tai olla tykkäämättä neutraaleista kirjotuksista. Grääf. Sitten vielä isosisko soitti ja hän nyt ei vaan oo mikään tahdikkuuden maaliman mestari, niin mietidkeli, mitenköhän radkauden jlkn mahun vaatteisiini.... Siis mitä? Mulla on alle rv28 vauva mahassa ja pelkään aivan kamalasti pienen puolesta. Tässä tilanteessani on ihqn riittävästi murhetta, huolta, pelkoa, epävarmuutta, että onko oikeasti yhden pakko harmistuttaa mua jollain tyhjänpäiväsellä FB- asialla ja toisen sillä miten läsähtäny ja rapakuntonen olen tämän jlkn... Oon niin herkillä että en meinaa jaksaa mitään tämmöstä turhaa...

Metsäläinen jo on tahditonta! Kyllä varmasti sapettaa kun ihmiset laukoo tuommoisia sammakoita suustaan! Paljon voimia, tsemppiä ja voimahaleja sinne päin, koeta nyt saada nukuttua tekee hyvää teille molemmille<3

Niinhän tämä on, mutta kyllä ihmisten pitäisi tajuta olla stressaamatta sua tyhjänpäiväisillä asioilla! Ymmärrän kyllä sua ihan 100%! Onneksi kuitenkin olette hyvässä hoidossa, ja sun kaverit ainakin teki ihanan yllätyksen... Ihania ja välittäviä ihmisiä tuntuu sun ympärillä olevan:)

Takaisin