Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos kaikille tsempeistä =)

Olisiko kenelläkään hyviä vinkkejä mikä olisi hyvä vuodesohva/sohvasänky?

Sellainen ennen kaikkea missä voi nukkua vauvan kanssa mutta tarvittaessa menee sohvastakin eli pystyy istumaan ainakin kohtuu mukavasti. Täytyy olohuoneesta heivata tavallinen sohva pois että pääsen vauvan kanssa sinne sitten nukkumaan joksikin aikaa. Esikoinenkin saa nukuttua sitten toisessa makuuhuoneessa normaalisti kun ei joudu itkuun heräilemään.

Toivottavasti pääsemme vihdoin sitten kevään aikana muuttamaan isompaan asuntoon. Vihaan ahtaita tiloja ja sitä että joka nurkka on jotain tavaraa täynnä x) ....mutta mistään ei mukamas oikein voi luopua.

Olen kuullut kans urbaania legendaa että vaavi olis saanut hajoitettua äidin luita mutta tiedä sit ihan oikeasti onko mahdollista että ihan murtumaan saa? Enkä nyt tiedä roikuuko se siellä, vai mitä tapahtuu mutta siltä se nyt ainakin tuntuu :D

Tata jospa pääsisitte keväällä isompaan asuntoon :) minkäs kokoinen teillä nyt olikaan?
Meillä on käytössä divaani mallinen sohva jonka saa ihan super helposti levitettyä parisängyksi! Ja tällä sohvalla on ihan tosi ihana nukkua, oma selkä ainakin tykkää :) en muista mistä ostettu mut voin kysästä mieheltä kuha se ekana heräis :'D

Äippä itte yskin nelisen vuotta sitten kauheessa flunssassa kylkiluuhuni hiusmurtuman ja tänä aamuna tuntuu tuo kylkiluu samalta ku sillon! :O
Varmaan aika hassu tunne sulla siellä massussa ku kylkiluissa tuntuu roikkumista :D oispa kiva tietää mitä nuo pienet touhuaa oikei tuolla massussa :D

Joulumasu15 mä oon neg ja vauva positiivinen niin tosiaan saan 2 vkon pääst sen rokotteen ja siinä kaikki :)

Ymmärrän jos halutaan pitää tämä foorumi pumpulisena
Minusta sitten vois jättää parisuhde- ja sukuriidatkin ulkopuolelle.
Niitäkin saa lukea riittämiin.

Itte oon tykänny noista vuodesohvista jotka saa sängyksi kippaamalla sen selkänojan vaakatasoon. En oo vielä ittelle sellaista saanut hankittua mutta se on seuraava sohva minkä hommaan :)

Tatalle voimia!
Ja onnea Mir!

Mulla on neuvola käyntejä tosi usein. Kesällä oli ainoa pidempi väli mutta nyt on niin usein kuin itse haluan. Se jotenkin tuo turvaa kun seurataan arvoja kun edellisessä raskaudessa ei selvinnyt mikä ennenaikaisuuden aiheutti. Onneksi on mukava täti.

Tänään 27 täynnä, ja kylkiluut täälläkin tuusana.

Mites, onko tietoa miten vauvan saisi kääntymään kun illalla oli tosi tosi epämiellyttävä olo kun pikkuapina potki niin täysillä alaspäin ja sain juosta pissalla vähän väliä?
Yöllä oli taas veivannut itsensä toisinpäin mutta mietin onko käännösjuttuihin mitään vippaskonstia. Juu oma mukavuus tietty ennenkaikkea ;)))

Täällä oli eilisiltana nyrkkeilytreenit meneillään nukkumaan mennessä :D En kyll tiiä saako vauvaa kääntymään tahdosta.. Voihan sitä yrittää suostutella ja töniä että jos se innostuis liikkumaan ja sattumalta menis ittelle parempaan asentoon. Itte kyl huomannu että se ei välttämättä oo kylläkään parempi ku alkaa vauva olemaan sen kokoinen että painaa aina vähän jonnekin. Sitten on suht helppo ittellä olla kun vauva on selkäranka selkärankaani päin.

Hyvää syntymäpäivää Mir!

Toki politiikkaan liittyvät asiat koskettaa kaikkia, mutta jos jotain olen oppinut niin juuri politiikka ja uskonto on niin vahvoja tunteita ja ajatuksia herättäviä asioita ja jokainen ajattelee olevansa oikeassa (minä ainakin :)), että vastakkainasettelu on väistämätön seuraus. Joku täällä aikasemmin sano fiksusti, että kun aikamme "vähän sanomme" poliittisia mielipiteitä niin täällä on kohta ilmisota. Ja kuitenkin kyse samalla lasketulla ajalla olevien vertaistukiryhmästä raskauteen (perheeseen, parisuhteeseen, peruselämään ym) liittyvine teemoineen ja itse koen ainakin yhdistävien tekijöiden korostamisen tämän foorumin parhaimpana puolena.

Täällä tyypin toinen jalka ollu jo päivä kausia oikeella puolella rintalastan alla. Arvatkaa kaivaako hän jotain tunnelia sinne. :D Istuessa kun ojentaa kinttunsa suoraksi niin kyllä mammalla äkkiä ryhti paranee. :D Nyt rv 28+4.

Onnea Mir syntymäpäivänä! :)

Itse otan aika aktiivisesti kantaa politiikkaan, mutta koen tämän palstan siihen täysin vääräksi. Perheasioista puhuminen taas mun mielestä ok, koska ne nyt vaan aika olennaisesti on osa sitä odotusta ja hormonihuuruissa saattaa miettiä kaikkea liioiteltuakin. Samassa tilassa olevilta saa tähän mainiosti vertaistukea.

On toi kyllä kun varmaksi ei voi tietää vaikka rakenneultrassa kaikki näyttääkin olevan kuten pitää. Toivotaan paljon terveitä jouluvauvoja! <3

Itselle on myös tärkeää lueskella samaa elämänvaihetta elävien kuulumisia ja ajatuksia.
Meitä on kuitenkin monta täällä foorumilla eli ajatuksia on monenlaisia.
Mikä ja kuka sen määrittelee, mikä on oikea aihe keskusteluun tai mikä on kenellekkin tärkeä asia.
Minulle jokin tärkeä asia tai huoli voi toiselle olla mitätön.
Siksi ihmettelen näitä rajauksia.
Eihän sellaisiin aiheisiin ole pakko itse osallistua jotka eivät tunnu itseä koskettavan. Minä ainakin olen ohittanut kaikki riita-aiheet, kun niitä varmasti löytyy joka perheestä eikä ulkopuolinen voi asiassa auttaa. Lukea ja ymmärtää voi, mutta sehän on vain toisen osapuolen kokemus.
Itse pyrin elämään suvaitsevaista elämää ja kannustan lapsianikin sanomaan oman mielipiteen joka ei aina vastakkaista ihmistä miellyttäkään.
Jokaisella on oikeus kuitenkin olla oma itsensä vai kuinka?

Voimia Tatalle ja koko perheelle <3

Ja paljon onnea Mir :)

Miulla olisi maanantaina jälleen neuvola,jossa samalla myös noita sokeriarvoja katsotaan. Ei ole mennyt yli viitearvojen ja nyt kaks viikkoa olen mittaillut :)

Tänne on rantautunut turvotus :( jouduin jo sormuksesta luopumaan,kun sormet ihan pökkelöt. Työpäivän jälkeen myös tuntuu,ettei jaksaisi enää yhtään mtn tehdä.
Verenpaineet pysyneet onneksi suht hyvänä. Alapaine saisi tietysti olla matalampi,nyt ollut 78-89. Mutta siinäkin raja on kuulma 95,ennen kun sen kummempia ruvetaan tekemään. Nyt vaan kotiseurannalla.

Nyt pitäisi jostain saada virtaa,että siivoilisi makkarin. Saisi sitten järjestyksen muutettua ja miettiä milloin hakisi pinnasängyn sinne ;)

Tänään olisi anopin luona miikkarikutsutkin, jos sinne jaksaisi raahautua. Omat kutsut on sitten ens kuussa,milloin voisi vähän sintille jotain tilata ;)

Täällä ihanasti ruvennut joka päivä tuntumaan liikkeet <3 jotenkin vain odotan,että tuntuisi voimakkaammin,että isäntäkin tuntisi ne :)
Mutta kovin alhaalla tuntuu,oon just sanonu,että eikö tää nouse ollenkaan.

Rv 26+4 <3

Mindis on se mahdollista noilla viikoilla, että pieni mojauttelee kylkiluihin. Mulla nyt rv 27+6 ja parin viikon verran välillä poika potkinu kylkiluihin. (Auuuuuts se sattuu ja kovasti itse säpsähtää) Välillä tunkee myös pieniä jalkoja tuonne väliin. :D Hassuja apinoita, mutta kai näistä liikkeistä pitäis vain nauttia. :D Mulla välillä henkee ahistaa kun vauvva niin ylhäällä, mut en oo sitä saanu kyl mitenkään laskeutuu alemmas. On vaan kestettävä..

Tatalle paljon voimia odotukseen <3
Ja mir, hyvää synttäriä <3

Mun mielestä täällä saa puida parisuhdetta ja perhe-elämää niin paljon ku haluaa. Hemmetti sentään sehän on iso osa odotusaikaa.
Nyt sanon aika ilkeesti, anteeks vaan kaikki.. Mut sillä jolla on hiekkaa pillussa eikä sais täällä puhua mistään (mikä on oikeesti isona osana odotusaikaa) ei ehkä tämä foorumi ole silloin oikea paikka. Tämän sanon nyt ketään syrjimättä vaan yleisesti.
On minusta kohtuutonta tulla tänne laukomaan (siis foorumille, joka on tarkoitettu parisuhteelle ja odotuksille) ettei niistä saisi puhua.

Niin ja tämä vain minun mielipiteeni. Jokainenhan sai olla mitä on..

Mutta tästäkin taitaa tulla tämä ikuinen vääntö, joten astun syrjään ennenkuin kärkkäillä mielipiteilläni saan jonkun suuttumaan. (Ellen sitä tehnyt jo)
Tässä yksi syy miksi en kovinkaan usein tuo omia mielipiteitä julki. (Kun silloin joskus taannoin asiasta mainitsin)

Wildis tuossa viime viikonloppuna autossa iha säikähdin ku tuntin kunnon potkun kylkiluussa mut aattelin että se jäi vaan yhteen kertaan ja ettei pieni niin ylhäälle vielä pääsis potkimaan, mut nähtävästikkin pääsee :D
Sitä piti vielä wildis sanoa että teillähä alkaa olla siellä kotona kaikki jo ihan tosi hyvällä mallilla pientä varten :)

Takaisin