Paljon voimia tatalle ja metsäläiselle! Muillekin tsemppiä kaikkeen.
Oon taas hetken vaan lueskellut enkä kirjoitellut mitään, mut nyt iski ressi, paha ressi.
Muutto olis viikon päästä lauantaina, koko muuton organisointi on mun vastuulla, unohtelen puolet asioista ja suoraan sanottuna vituttaa. Ollaan kaverin kanssa viety tavaroita uudelle asunnolle pikkuhiljaa jonkun verran, mut ain unohtuu jotain, viimeks piti laittaa pakastin päälle ku tääl pääs on täynnä, noh en muistanu ja nyt on kolme paketillista lihaa ja leipää tänää päiväys ja pitäs saada ne sinne asunnolle.
Tälle kaverille selvis pari päivää sit että sillä on luultavammin syyhy, lääkitsi kyllä itsensä, mutta tunnen hänet sen verran hyvin että tuskin imuroi asuntoa/autoa, saati sitten tuulettanut mattoja yms. Nähdään päivittäin ja halataan kun tavataan, syyhy siis mahdollisesti täälläkin. Jotain tosi pieniä näppylöitä eilen illalla löysin, jotka kyllä kutis, mut ei näyttäny syyhynäppylöiltä, mut ainahan tuo vaihtelee kellä minkäkilaisia. Mites nyt sitten, pelkään et kaveri ei saa ite hoidettuu sitä pois kunnolla, ite en vois nähä häntä ennen ku tilanne varmasti kontrollissa jos haluun pelata varman päälle. Mut tosiaan nähään päivittäin ja oon hänen ainoita kavereita ketä voi nähä niin ois tosi paha hälle, myös mullekin kyllä kun ei itsellekään montaa kaveria löydy jota voi nähä ja oon kuitenkin seurallinen tapaus. Ja sit se syyhy ois paras hoitaa heti muuton yhteydessä, ei laittas mattoja yms paikoillee suoraa ja tekis hoidot ja näin, mut mitä sanon muuttoporukalle, et hei meil on ehk syyhy. Voi olla ettei taho tulla auttaan ja kolme kerrosta ilman hissiä, tää määrä tavaroita, minä raskaana (nyt 29+1). Huoh.. Sit viel se, että tän syyhylääkkeen selosteessa sanotaan että ei raskaana oleville eikä imettäville, luin kyl joltain foorumilt et on silti määrätty ja käytetty, mut en muutenkaan tykkäis tunkea sellasta myrkkyä kehooni ni saati sit nyt. En siis käytä esim. alumiiniyhdisteitä sisältävää deodoranttia, valkoista sokeria tai valkoista suolaa. Shampoot hammastahna ja hoitoaine kans luomua.
Asumistukihakemus haluaa liitteeksi varmistuksen vuokranantajan tilinumerosta, käy esim että on maksanut vuokraa. Noh asumistuki menee suoraa vuokranantajalle joten meidän pitää maksaa vain se erotusosa siitä ja eihän me tiedetä paljon se tulee olemaan ennen sitä päätöstä niin tuntuu hassulta maksaa joku random summa sitä vuokraa. Vuokranantaja myöskin n. 90v vanha mies, jolle tuntuu olevan hankala selittää nuita kelan ja sosiaalitoimen asioita. Meillä siis vuokravakuus sosiaalitoimen myöntämä vuokravakuussitoumus. Vuokrapakukin pitäisi saada hommattua, mut senkin suhteen unohtelin taas viimeviikolla.
Tämä asunto pitäisi irtisanoa tämän kuun puolella, mutta tällä aivotoiminnalla en tiedä miten nyt senkin viestin vuokranantajalle muotoilisin, tuntuu ettei tuu muuta mieleen ku "heippa, muutetaan pois".. Vuokranantajan kanssa ollut vähän ongelmaa kun hän jättänyt yhtiövastikkeet maksamatta ja nyt laitto tämän asunnon myyntiin, vuokra kun oli meiltä myöhässä niin puhutteli vähän uhkaavaan sävyyn, mutta ei sitten vastannut mitään kun ilmoitin että vuokraa ollaan saatu maksettua. Tosin siitäkin uupuu vielä (meni tän kuun raha-asiat ihan pyllylleen virastoepäselvyyksien kanssa) niin sekin kyllä ressaa, ilmota nyt muuttavasi pois kun vuokra osaks tältä kuulta vielä maksamatta.
Lapsi potkustaa paljon, kääntyilee milloin mitenkin päin. Kaikki hällä ainekin tutkimusten mukaan hyvin, oli tällä viikolla ultra ja ensviikolla ois neuvola. Painoarvio torstaina oli 1465g, hurja mötkäle! Antoivat siellä sairaalassa sellasen vähänniikun nuken, joka oli tehty sen kokoiseksi niin ulkoisesti kuin painoltaan mitä vauva nyt olisi. Tuntu tosi hassulta pidellä sitä! Haluis kaiken valmiiks ja rauhottuu mammaileen vaan, mut niin paljon kaikkea, ääh ja puuh.
Johan tuli maratoni, ken jaksaa lukea