Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jätä Metsäläinen omaan arvoonsa tuollaiset joutavat narinat, sinulla on nyt paljon tärkeämpää ajattelemista omassa ja vauvan voinnissa. Itsellä vähän samanlaisia kokemuksia raskaana ollessa, että minua suorastaan piinattiin mitättömillä asioilla ja syyllistettiin olemattomista. Olin niin stressissä että ajattelin jo että menee kesken koko raskaus, kunnes ymmärsin keskittyä omaan vointiini ja niin oon yrittäny myöhemminkin tehdä. Ja tuo vanhoihin vaatteisiin mahtuminen..Jos puolen vuoden-vuoden sisään synnytyksestä mahtuisin, niin olisin tyytyväinen :) Mulla on kyllä molemmista raskauksista jääny pari kiloa enkä oo laihduttamalla laihduttanut, kun uusi raskaus ollut toiveissa. Nuo on niin toissijaisia ongelmia, sen ymmärtää sitten kun on elämässä ollut oikeita vastoinkäymisiä. Mulla ku esikoinen kiidätettiin teholle synnytyssalista niin ei ollut vanhoihin housuihin mahtuminen ensimmäisenä mielessä! Toivotaan kuitenkin teille parempaa alkua ja että vauva malttaisi vielä masussa :)

Paljon voimia tatalle ja metsäläiselle! Muillekin tsemppiä kaikkeen.
Oon taas hetken vaan lueskellut enkä kirjoitellut mitään, mut nyt iski ressi, paha ressi.

Muutto olis viikon päästä lauantaina, koko muuton organisointi on mun vastuulla, unohtelen puolet asioista ja suoraan sanottuna vituttaa. Ollaan kaverin kanssa viety tavaroita uudelle asunnolle pikkuhiljaa jonkun verran, mut ain unohtuu jotain, viimeks piti laittaa pakastin päälle ku tääl pääs on täynnä, noh en muistanu ja nyt on kolme paketillista lihaa ja leipää tänää päiväys ja pitäs saada ne sinne asunnolle.
Tälle kaverille selvis pari päivää sit että sillä on luultavammin syyhy, lääkitsi kyllä itsensä, mutta tunnen hänet sen verran hyvin että tuskin imuroi asuntoa/autoa, saati sitten tuulettanut mattoja yms. Nähdään päivittäin ja halataan kun tavataan, syyhy siis mahdollisesti täälläkin. Jotain tosi pieniä näppylöitä eilen illalla löysin, jotka kyllä kutis, mut ei näyttäny syyhynäppylöiltä, mut ainahan tuo vaihtelee kellä minkäkilaisia. Mites nyt sitten, pelkään et kaveri ei saa ite hoidettuu sitä pois kunnolla, ite en vois nähä häntä ennen ku tilanne varmasti kontrollissa jos haluun pelata varman päälle. Mut tosiaan nähään päivittäin ja oon hänen ainoita kavereita ketä voi nähä niin ois tosi paha hälle, myös mullekin kyllä kun ei itsellekään montaa kaveria löydy jota voi nähä ja oon kuitenkin seurallinen tapaus. Ja sit se syyhy ois paras hoitaa heti muuton yhteydessä, ei laittas mattoja yms paikoillee suoraa ja tekis hoidot ja näin, mut mitä sanon muuttoporukalle, et hei meil on ehk syyhy. Voi olla ettei taho tulla auttaan ja kolme kerrosta ilman hissiä, tää määrä tavaroita, minä raskaana (nyt 29+1). Huoh.. Sit viel se, että tän syyhylääkkeen selosteessa sanotaan että ei raskaana oleville eikä imettäville, luin kyl joltain foorumilt et on silti määrätty ja käytetty, mut en muutenkaan tykkäis tunkea sellasta myrkkyä kehooni ni saati sit nyt. En siis käytä esim. alumiiniyhdisteitä sisältävää deodoranttia, valkoista sokeria tai valkoista suolaa. Shampoot hammastahna ja hoitoaine kans luomua.
Asumistukihakemus haluaa liitteeksi varmistuksen vuokranantajan tilinumerosta, käy esim että on maksanut vuokraa. Noh asumistuki menee suoraa vuokranantajalle joten meidän pitää maksaa vain se erotusosa siitä ja eihän me tiedetä paljon se tulee olemaan ennen sitä päätöstä niin tuntuu hassulta maksaa joku random summa sitä vuokraa. Vuokranantaja myöskin n. 90v vanha mies, jolle tuntuu olevan hankala selittää nuita kelan ja sosiaalitoimen asioita. Meillä siis vuokravakuus sosiaalitoimen myöntämä vuokravakuussitoumus. Vuokrapakukin pitäisi saada hommattua, mut senkin suhteen unohtelin taas viimeviikolla.
Tämä asunto pitäisi irtisanoa tämän kuun puolella, mutta tällä aivotoiminnalla en tiedä miten nyt senkin viestin vuokranantajalle muotoilisin, tuntuu ettei tuu muuta mieleen ku "heippa, muutetaan pois".. Vuokranantajan kanssa ollut vähän ongelmaa kun hän jättänyt yhtiövastikkeet maksamatta ja nyt laitto tämän asunnon myyntiin, vuokra kun oli meiltä myöhässä niin puhutteli vähän uhkaavaan sävyyn, mutta ei sitten vastannut mitään kun ilmoitin että vuokraa ollaan saatu maksettua. Tosin siitäkin uupuu vielä (meni tän kuun raha-asiat ihan pyllylleen virastoepäselvyyksien kanssa) niin sekin kyllä ressaa, ilmota nyt muuttavasi pois kun vuokra osaks tältä kuulta vielä maksamatta.
Lapsi potkustaa paljon, kääntyilee milloin mitenkin päin. Kaikki hällä ainekin tutkimusten mukaan hyvin, oli tällä viikolla ultra ja ensviikolla ois neuvola. Painoarvio torstaina oli 1465g, hurja mötkäle! Antoivat siellä sairaalassa sellasen vähänniikun nuken, joka oli tehty sen kokoiseksi niin ulkoisesti kuin painoltaan mitä vauva nyt olisi. Tuntu tosi hassulta pidellä sitä! Haluis kaiken valmiiks ja rauhottuu mammaileen vaan, mut niin paljon kaikkea, ääh ja puuh.

Johan tuli maratoni, ken jaksaa lukea :eek:

Hui ei käy kyllä teitä joilla muutto tms päällä näillä viikoilla! Vaikka olisin tolopillani niin olin jo ennen tätä vuodelepoon joutumista niin väsyny ja pienekki ponnistelut väsytti, että pelkkä ajatuskin muutosta hirvittäs! Tsemppiä vain Roria ja muut niihin touhuhin.

Täällä on kyllä niin ihanaa tää henkilökunta. Taas juttelutuokio yhden kätilön kanssa sydänkäyrää ottaissa ja mieli on vähän parempi ja luottavaisempi. Sisko tulee tänään kylään. Toivottavasti se nyt ei kauheesti ryöpsäyttele sammakoita. Ei se tahallaan, se vaan on semmonen, ei oo eka kerta kun oon sen sanomisista mieleni pahottanu. Anopin osalta toivon, että se ei ihan heti soittas, kun en jaksas sen kans puhua. Jos en vastaa puhelimeen, se alkaa pommittaa viesteillä... Tuuliinalta hyvä kehotus, yrittää keskittyä vain omaan ja vauvan hyvinvointiin.. Se vaan ei aina tässä makoilun aikana ota onnistuakseen, varsinkaan öisin valvoessa, kun ei oo mitään muuta kuin aikaa ajayella :)

Yön pimeät tunnit on kyllä pahoja. Iteki oli yöllä pari tuntii hereillä, ku mies herätti tullessaan varpajaisista. Siinä sitten taas itkustan meidän tyttöä, vaikka tää kuu on menny henkisesti jo paremmin :/

Pe sai pari kaveria muksunsa ulos (joista toinen heti keuhkokuumeessa :'( ). Mies sitten pohti, että mitä ne vauvat mahtaa tuunata heti syntymän jälkeen. Lämpö vaihtuu kylmyyteen, nälän tunne, pöksyt märät, turvattomuus eikä kuperkeikatkaan enää ota onnistuakseen :D Ei ihme, että alkuun vähän itkettää ;)

Täälläkin taas viime yönä tuli 3 tuntia valvottua ja nuo pimeät tunnit on kyll pahoja. Ties mitä ihme ajatuksia pyörii mielessä ja välillä kaikki tuntuu kaatuvan päälle.

Rahi, miehesi on kyll miettiny hauskasti tuon syntymän jälkeisen fiiliksen :)

Joillakin ei kyll oo kovinkaan paljoa tahdikkuutta puheissa. Parasta tosiaan jättää sellaiset omaan arvoonsa, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mutta voi kun se ois näissä raskaushormonihuuruissa aina niin helppoa. Toivottavasti Metsäläinen siskon käynti on tänään piristävä :)

Huhhuh Metsäläinen, mitä oot joutunu kuunnella! Tsemppiä suvun kanssa.

Me oltiin eilen ihanissa häissä. Yleensä en häissä liikutu, mutta nyt oli niin koskettavaa <3

Verenpaineet huitelee korkeella, saa nähdä jaksanko tavoitteena olevan kolme viikkoa vielä töissä vai pitääkö jäädä pois. Tai että pitääkö aloittaa lääkitys.

Vielä olis tälle päivää neljän tunnin automatka. Voisko kotiin päästä jollain teleportilla :D

Saa nähdä meneekö tämän päivän suunnitelmat vaihtoon... Tuo kaveri ei näytä lähtevän millään. Oli tarkoitus tänään varasto tyhjentää ja siivota ja se ois miehen homma ku siell o auton renkaita ja kaikkea painavaa. Oon vaan oottanu sitä jo useamman kuukauden että mies sen tekis. Perjantaina lupas sen tehdä nyt sunnuntaina. Alkaa ittellä vaan kiehuttaa niin mietin jo että lähdenkö itte sinne huseeraamaan sen mitä pystyn...

Mulla olikin eilen ylläri vauvakemut! Kolme läheistä ystävääni tuli kylään. Kävimme syömässä ja ohjelmassa oli kaikkia ihania vauva-aiheisia tehtäviä. Illalla saunottiin ja höpöteltiin pitkään. Tänään lähtivät aamupalan jälkeen. Ihana ylläri!

Tuli niihin vähän toimintaa ku kävin itte vilkaisemassa varastoa :D pystyin sit miehelle kertoo että mitä kaikkea saa heivata menemään ja mitä tuoda sisälle että saan pestyä (esim. sitteri). Ja en ollut ku 10-15min siellä ja masuasukki meinasi että ei tykänny. On tää masu vaan niin iso jo että pelottaa minkä kokoinen sitä on joulukuussa ja kui kankea ja kyvytön sit on :/

Air4m, ihana yllätys :)

Mutta on se tämäkin. Mies koluaa varastoa jätesäkin kanssa ja minä "kauppaan" tavaroita facessa :D En niistä mitään hintaa kyll pyydä ku haluan ne vaan nurkista pois :)

Mutta ny se sit kostautui se että kävin itte siellä edes sen hetken koluamassa :( Selkään pistää niin kipiästi. En kyll omasta mielestä tehny mitään sen ihmeempää enkä nostanu mitään painavaa edes. Nyt tuntuu että ei pysty edes esikoista nostaa ilman että pahalta tuntuu.

Muokattu viimeksi:
Täällä vähän huolettaa tää meidän vaavi kun eilisen supistelut jälkeen tämä ollut todella vaisu, jos vertaa aiempiin päiviin:/ muutaman potkun sillä täällä tuntenut, pakko yrittää saada tämä liikkumaan illalla kun saa tytöt nukkumaan, tai muuten huomenna soitto neuvolaan:( stressiä stressiä!

Onneksi nää mun päivät niin hektisiä niin menee aika nopeasti... Kyllä sieltä muutama vaisu potku tullut, en sit tiedä onko pirpana pyörähtänyt johonkin ihme asentoon! Noh muksut 20 untenmailla ja yleensä tämä piristyy kun isosiskot nukkumassa:)

Äippä, jospa se illan tullen heräilee sieltä roikkumaan kylkiluissa :)

Tää olo kyll pahenee koko ajan. Istuessa suht ok olo mutta selkään pistää. Sit ku lähtee kävelee niin alkaa supistaa ja en oo varma että tekeekö kipeetä vai että onko normi harkkasupistus vai jotain mistä olla huolissaan. Sit kun alkaa tuntuu että reisissäki tuntuu... Pitää kai ottaa panadolit taas ja mennä makuulle jos se asettuis tuosta. Ku sain syötyäkin niin tuntuu että alkaa etomaan toi ruokakin..

Air, kuulostaa täydelliseltä päivältä!

Toivottavasti pikkunen ilmottelisi pian ittestään, Äippä. Koita olla stressaamatta, vaikka helpommin sanottu kuin tehty.

Täällä on tullu tiheesti kivuttomia suppareita nyt viikon joka päivä. Tänään nousin muutaman (oikeesti siis n. 10) porrasaskelman ja sel jälkeen supistellut aina kun vähänkään liikahtaa.
Huomenna meen lääkäriin kun en vaan jaksaisi enää näitä jatkuvia suppareita ja työssäoppimista ois vielä 3 vkoa. Kuitenkin työn jälkeen pitäisi pystyä vielä johonkin toimintaan kotona.. Eikä se nyt ihan ok ole töissäkään vaan sohvalla istua kun muitakin tehtäviä olis (olen ohjaaja). Eikä panadolia viitsisi joka päivä syödä! Plus että noi sokerit menee aamu-iltavuoroista ihan vinkuralleen.

Mutta.... Pointti oli että Soitanko aamulla siis ihan terveyskeskukseen ja sieltä lääkäriaikaa? Neuvolasta ei saa akuuttiaikoja ja ei tää kyllä Kättärinkään asia kai ole.. :D

Hohoi! Koitin selailla viestejä taaksepäin enkä kuollakseni löydä täältä mitään tietoa Ninnusta..... Sen tiedän, että hän joutui sairaalaan ja veivasi sitä ja kodin väliä, mutta entä nyt? :0

Takaisin