Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt kun on tullut itkettyä monet itkut niin pystyy taas hieman iloitsemaan ja valmistelemaan vauvan tuloa. Vatsassa tuntuu silti iso möykky ja sydämen on vallannut pelko. Tulevaisuuden ajattelu saa melkein voimaan pahoin kun ei yhtään tiedä miten käy.

En hirveästi viitsi kertoa tilanteesta, mutta meidän pienellä tylleröllä on erittäin suurella todennäköisyydellä eräs harvinainen tauti. Vuodessa syntyy kuulema vain pari vauvaa jolla sama vaiva... En tarkemmin viitsi ainakaan tässä vaiheessa kertoa siitä sen enempää. Sitten kun vauva on syntynyt niin näkee ajan kanssa miten vaikuttaa elämään yms.

Synnytyksen odottelusta... varmaan omalle kohdalle tulee nyt suunniteltu sektio sekä vauvan turvallisuuden kannalta että omastakin tahdosta. Pelkään kuollakseni että synnytyksessä tapahtuu vauvalle jotain kamalaa. Toivon että vauva voi vielä hyvin muutaman viikon vatsassa mutta lääkärit seuraavat tilannetta ahkerasti.

Onneksi on osaavia ihmisiä (lääkäreitä yms ammattilaisia), ihania ystäviä ja sukulaisia tukiverkkona.

Teki mieli hieman tulla nyt kurkkimaan kuulumisia ja kertomaan omasta tilanteesta paremmin =)

Voimia Tata. Tämä on kyllä kamalaa elää epätietoisuudessa, kun tulevasta ei tiedä.

Wildis aivan mahtava neuvolatäti sulla. Itse olen kyllä Tuusulan neuvolapalveluihin tosi pettynyt. Ei tarvi pelätä, että perään soiteltas, vaikka tämänkin tilanteeni takia laitoin sähköpostia ja toivoin siinä yhteydenpitoa... Vuosi sitten, kun sain km, niin ei mitään kukaan jälkikäteen tiedustellut vointiani. Olen ollut vain kasvoton esine liukuhihnalla. Sellainen on tunteeni paikkakuntani neuvolatoiminnasta. :(

Täällä ei tuo vika antibiootti oikeen menny ku alko kanyyli vuotaan.

Mir77: miten sen piikin kanssa likaan, et saiko uudelleen synnytyksen jälkeen (jos siis mamma neg ja vauva pos)? Oon vieläniin pihalla tuosta. Ens viikolla selviää vauvan veri.

Minulla oli oman vaivan takia ultra jossa sitten lääkäri vilkaisi vauvaa samalla ja huomasi jotain epätavallista. Sain sit lähetteen sinne yliopistolliseen sairaalaan. Rakenneultrassa yms ei siis ole havaittu mitään epätavallista. Ihan puun takaa tuli :/

Yritän uskoa siihen mitättömän pieneen mahdollisuuteen että sairautta ei olisi kuitenkaan tai että jos on niin ei sitten olisi mitään kauhean vakavaa vaivaa pienellä...

Jos ei olisi ollut sitä omaa lääkärikäyntiä niin olisin autuaan tietämätön asiasta. Hyvä vauvan kannalta että selvisi jo nyt mutta tieto kyllä lisää tuskaa.

Mutta päivä kerrallaan eteenpäin ja onneksi esikoinen on ilahduttamassa =) Muuten saattaisin jäädä peiton alle surkuttelemaan.

Tata paljon voimia koko perheelle! Toivottavasti pikkuisella ei kamalasti vaivoja ole kun masusta ulos tulee... Täällä ollaan jos asiasta haluat ennemminkin jutella<3

Tata, on kuitenkin mahdollista ettei sairautta ole? Toivotaan niin. Onneksi suomessa on useimmille sairauksille hyvät hoito-ja kuntoutusmahdollisuudet ja kaikkeen saa mahdollisesti tukea ammatti-ihmisiltä. Ja vaikka harvinainen sairaus onkin kyseessä, niin silti voitte saada vertaistukea ihmisiltä, jos sellaisia vaan löydätte esim. netistä.

Voimia Tata tässä uudessa, yllättävässä tilanteessa koko perheelle! Onneksi asenteesi tulevaa kohtaan on myönteinen ja se on ihanaa että esikoinen pitää huolen että arki rullaa eikä niin ehdi koko aikaa tulevia murehtimaan.

Tatalle voimia ja positiivista mieltä! Varmasti rankka tilanne, mutta onneksi Suomessa saa hyvää hoitoa äiti ja lapsi.

Itsellä takana melko katkonainen yö anoppilan sohvalla. Kahdelta pyörin varmaan yli tunnin, kun oli niin järkyttävän kuuma! Tänään kavereiden häät, saa nähdä miten siellä jaksaa.

Tatalle hirmuisesti voimia <3

Joulumasu15, mäkään en ole nyt ihan varma, ennen sen piikin on saanut synnytyksen jälkeen ja nyt saa jo raskausaikana, ymmärsin että se on ainut.

Mies tekee tänään mulle herkku aamiaisen synttäreitten kunniaksi :P

Tatalle paljon voimia! Toivotaan, että jos jotain tulee se saadaan hyvin hoidettua syntymän jälkeen. Ihmeellisiä tyyppejä vauvat ovat, osaavat masussa joskus korjata itse itsensä. Muutama kuukausi sitten syntyi mieheni serkulle vauva, jolla piti olla iso reikä sydämessä. Sektiopäivät ja leikkaukset oli jo mietitty valmiiksi. Kuinkas sitten, viimeisimmissä ultrissa ennen syntymää huomattiin, ettei reikää enää ollut! Serkku synnytti täysin terveen lapsen normaalireittiä. Aina ei siis kannata luopua toivosta, mutta hyvä on tietenkin varautua myös siihen, että jotain vakavaa onkin. Tsemppiä!

Onnea Mir synttäreiden johdosta!

Tata voimia koko perheelle ❤️

Mir onneksi olkoon!

Mulla ollut myös 4 neuvolakäyntiä, josta viimenen lääkärissä käynti. Lisäksi olen kaksi kertaa ollut lääkärissä tarkistuttaa tilanteen, ettei supistukset ole saaneet mitään aikaiseksi. Tosi harvassa nuo käynnit kyllä on, ellei ole jotain ylimääräistä. Saa nähdä onko lopussa tiuhemmin.

Paljon onnea mir!! :)

Tatalle ja perheelle hurjasti voimia <3 Air4m ei ois enää paremmin voinu kirjottaa sitä mikä ittelläki oli mielessä. Ja onneksi siellä esikoinen pitämässä huolen että ette ehdi murehtimaan tulevaa koko aika. Halauksia <3

Metsäläinen ihan hirvee kokemus kyllä sulla neuvolatätistä! Kyllä luulis että pienellä paikkakunnalla hoidettais asioita paremmin ja huolehdittais "asiakkaista". Tsemppiä tähän tulevaankin päivään <3

Wildikselle sattunut kyllä varmaan maailman paras neuvolatäti!!! :)

Onko muuten mahdollista että pieni jo nyt massussa potkis kylkiluihin? Aamulla ku heräsin ni toinen kylkiluu on tosi tosi kipeänä! Hengittäminen ihan sattuu.. :O nyt siis vasta rv 26+6, tosin sf mitta oli pari viikkoo sittenki jo yläkäyrällä..

Mindis kyllähän se varmasti mahdollista, musta tuntuu että tää roikkuu alimmassa kylkiluusta kun tuntuu välillä ihme vetoa alas päin ja samalla tuntuu potkut alas päin, meidän pikku tarzan :D

Täällä tänään siivous ja pyykkipäivä, kun vaan sais itsensä liikkeelle!

Äippä ihmettelin vaan ku oon kuullu että semmosta voi sattua että masuasukki potkii kylkiluuhun hiusmurtuman. Ennen aina naureskelin/kauhistelin että mitenkä se voi olla mahollista mut nähtävästi näin on sit käyny että oon yöllä saanu mojovan/mojovia potkuja kylkiluihin! :O hahaha, ihana pikku tarzan siellä tosissaan nu jos se siellä sun massussa roikkuu kylkiluista :)

Meilläki tänään siivous/remppapäivä ku mun vanhemmat tulee pohjosesta kuulema siivous/remppa avuksi tänää :)

Voimia Tatalle! Pidetään peukkui ja toivotaan että se pieni mahdollisuus toteutuisi ja lapsi syntyy terveenä :)

Onnea Mir synttäreiden johdosta!

Takaisin