Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olin ekaa odotellessa melkein hysteerinen kaikesta niin olisin ollut ihan pulassa jos silloin olis ollut näin harvakseltaan käyntejä :D kyllähän sitä pitäisi soitella jos askarruttaa pahasti mutta ongelmana onneksi ollut vaan nää sokrut:/
Jännä nähdä miten tässä viimeisen 2 kk aikana noita neuvoloita on... Lääkäri vasta marraskuun alussa, muuten ei ole mitään sovittuja aikoja!

mulla ollu neuvola kuukauden välein. ennen ulkomaan reissua oli ylimääränen käynti ja kohdunsuun takia kontrolli 2 viikon välein. sit vielä ku mulla on miinus veri ja vauvalla plus veri ja mulla vielä kilpparin vajaa toiminta niin tuntuu et koko ajan saa pomppia neuvolaan tai labraan.

Mulla on ollu 4 neuvolakäyntiä, joista yks oli radineuvola ja kaks neuvolalääkärikäyntiä, joista yks oli alkuraskaudessa ylimääräinen verenpaineiden takia. Ja jostain syystä seuraava neuvola on ens viikolla sit ku on rv29+3. Mutta sit ittestä ei oo tuntunu tuo kesällä ollut melkein 2kk väli pahalta ku sen katkaisi toi radineuvola ja sit lisäksi esikoisella oli 1,5v neuvola niin näin silloinkin sen lääkärin.

Samaa mieltä Äipän kanssa ja mitä aiemminkin ollut puhetta tuosta politiikan keskustelusta. Se kuumentaa tunteita ja kuitenkin sitä tulee muualta joka tuutista. Ja jotenkin täällä on kiva kun saa pitää aiheena raskauden kun se on kuitenkin se tämän hetken juttu ittellä :) Ja kun se on vähän vähissä ne ihmiset keiden kanssa voi jutella vain ja ainoastaan raskaudesta ja siihen liittyvistä vaivoista ja siitä miten odottaa että saa sen pienen nyytin syliin jajajajaja <3 :)

Ja esikoista odottaessakin oli melkein 2kk väli neuvolakäynneillä mutta sit nt-ultra oli siin välissä. Olin kyll silloin sen yhden kuukauden ihan hermorauniona kun en viittiny sille neuvolatädillekään soitella ku oli niin nyrpeän oloinen aina eikä sitä edes kiinnostanu mun vointi. Onneksi sit muutettiin ja neuvolatäti vaihtui :)

Mulla ollut neuvolakäyntejä kerran kuussa. Aika sopiva määrä mieledtäni ollut.

Eilisiltana otin obsidan-rautatabletin matalaan hemoglobiiniin jonka jälkeen laukesi samantien migreeni joka valvotti koko yön, oli myös paineen tunnetta näkökentässä tuntuen siltä että tätä menoa silmä pullahtaa päästä! Koskaan aiemmin ei sellaista tunnetta ollut niin säikäytti :s aamulla olikin verenpunainen silmä kun verisuonta katkennut. Migreeni yhä ja pahoinvointi iski jota ei tässä raskaudessa erityisemmin ollut kuin pääasiassa rautalisän otosta (pitänee merkkiä vaihtaa), ilta puolestaan nyt kivuissa kun vihlontaa oikealla puolella alavatsaa, toivottavasti kohta helpottaa!

Hauska juttu. Itse odotan esikoista ja musta taas tuntuu, että vähän väliä saa ravata neuvolassa. Toisaalta, itsellä on hyvin vähän kysyttävää ollut "neuvola-tädiltä" ja käynneillä lähinnä mittaillaan tarvittavat ja keskustellaan mun epäsäännöllisestä syömisestä.
Nyt mittaan kolmatta kertaa sokeriarvoja viikon verran, vaikka arvoissa ei ole mitään ongelmia ollut edellisillä kerroilla. Mittari on kotona, joten eihän tuo suuri vaiva ole. Hämmentää vaan, että miksi.

Politiikasta sen verran ( edellisellä kerralla taisin jättää kommentoimatta), että ymmärrän Solavin pointin ja jollain asteella olen samoilla linjoilla. Leikkauksissa on aina se huono puoli, että se osuu jonkun elämään rankemmin. On vaikeaa luopua saavutetusta edusta (varsinkin kun sen varaan on rakentanut).
Olen kuitenkin samaa mieltä muiden kanssa siitä, että politiikka muihin foorumeihin ja tämä olkoon täynnä vaaleanpunaista ja vaaleansinistä odotusta.

No eipä se oikeen selvinny. Ultrassa ei näkyny kohdussa mitään. Lääkäri arveli että kohdunkaula ärtynyt ja vuotelee välillä...

Hyvä niin että ei löytönyt mitään! Toivottavasti tiedän pikkuinen jaksaa pysytellä masussa vielä tovin, paljon voimia teille sinne! Ajatuksissa olette<3

Tänään käytiin pojan kans huvikseen Citymarketissa ja mä kun oon niin hullu kaikkien kylkiäisten perään niin kun osti 2 liberon sitä uutta vaippapakettia (ostin niitä pienimpiä) niin sai aivan ihanan Pentikin pupun kylkiäiseksi (vinkvink) :grin
Se on aika isokin, n 30cm.
Mun siis ei ole ollu tarkotus ostaa niitä vaippoja vielä moneen moneen viikkoon, en vaan voinu vastustaa ja tarviihan ne ennemmin tai myöhemmin.
Ja saa ilmottaa jos joku törmää vastaaviin, mä ainakin haluun tietää :wink

Oli siellä tarjous kun osti 4pakettia piltti-velliä niin sai viilentävän purulelun kaupan päälle.

Mulla ollu neuvolakäyntejä kerran kuukauteen. Täällä uudella paikkakunnallakin. Mulla taas omaan neuvolantätiin kehkeytyny hyvä suhde. Hän eilen jopa soitti oma-aloitteisesti minulle ja sanoi näin: "Olin tässä alkuviikon lomalla ja olit kovasti mielessä. Ajattelin ruveta soittamaan, että mitenkä sinä ja vauva voitte?" Siis soitti asioikseen mulle kysyäkseen vointia. Ihana kun musta huolehditaan. Ja hän painotti sitä, että aina voin hänelle soittaa jos tulee kysyttävää. Pienen paikkakunnan etuja. :)

Ihania tuollaiset neuvolatädit. Heille pystyy sit soittelee ku on mielen päällä jotain :)

Pitää varmaan ittellä huomenna käydä ostaa vaippoja jos sieltä kylkiäisiä saa :) kävin kyll tänään cittarissa mutta en kyll käyny vaippaosastolla.

Hienoa että metsäläisen masuasukki vielä pysyy yksiössään :)

Mulla on ollu neuvola noin kerran kuussa ja täytyy kyl sanoi, et on ollu rasittavaa. En koe saaneeni uutta tietoa, enemmänkin stressiä. Jostain kumman syystä en pysty olemaan luonnollinen ja koen käynnit turhaksi kontrolliksi. Olisi ollut kivempi tietää ekalla kerralla koko prosessin kulku, kuten mitä milläkin kerralla tapahtuu. Ärsyttää kun neuvola häiritsee työaikatauluja ja vielä se sokerirasitustesti....
Tiedostan kyllä omaavani asennevamman, mutta menneisyydessäni olen oppinut että apua ei kunnallisesta saa kun sitä oikeasti tarvitsee, ei ainakaan ilman taistelua ja jos ei tiedä mihin on oikeus. Jotenkin tuntuu vaan resurssien tuhlaamiselta neuvola minun kohdallani. En osaa kuvailla tunteitani tässä asiassa, mutta en pidä kuitenkaan....

Eilen neuvolassa (rv 26+5) painoa +3,9 kg ja kohdunpohjan korkeus 23

Täällä ollut kolme neuvola käynti (rv10, rv16,rv21) ja nyt ens viikolla rv 27 on neuvola. Muutenkin vaihtunut jo tässä ajassa 3 kertaa neuvolatäti eli nyt ensi viikolla on taas uusi täti siellä niin ei ole paljon "suhdetta" saanut luotua. Onneksi ei ole ollut mitään ongelmia raskaudessa, voisi muuten harmittaa tuo jatkuva vaihtuminen. Lopussakaan ei ole kuin 2 viikon välein neuvola ja la:n jälkeen ei ollenkaan käyntiä jos ei tarvetta eli jos ei ole vauva syntynyt 41+5 niin suoraan kysille katsomaan tilanne. Esikoisen aikaan aluksi oli joka kuukausi ja lopuksi viikon välein.

Täälläkin 4. neuvolakäynti vasta tulossa ensi viikolla, sitäkin vähän aikaistettiin kun saan sen piikin kun poiika on positiivinen ja itse negatiivinen. Aika vähänlaisesti on käyntejä ollu ja sf mittaa ei ole otettu vielä ollenkaan. Onneksi on avoin neuvola missä on voinu käydä huolen tullen.
Tänään 29+0.

Takaisin