Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minusta eri asia tykätä ja pitää kivana asiana, kun puntaroida tarpeellisuutta.
Minustakin se on kiva asia!
Tarpeellisuudesta olen eri mieltä. Ihmettelen suuresti jos joku ei pärjää ilman sitä.

Mulla oli viime neuvolassa 25 cm mutta sillon oli vasta rv 23+6 saas nähdä paljon ens viikon neuvolassa on :)

Mistä teidän mielestä lapsiperheiltä voisi/pitäisi leikata nyt, kun pakko on leikkauksia tehdä?
Minusta on hirveetä että meiltä viedään subjektiivinen päivähoito-oikeus ja sitä kautta hoitopaikkojen ryhmäkoot kasvavat sekä työstä tehdään kannattamatonta hoitomaksuja nostamalla.
Näiden leikkausten puolesta olisin itse valmis luopumaan juuri tosta äippäavustuksesta sekä tuloriippumattomasta lapsilisästä.

Mulla ei olla edes mitattu sf mittaa:O

Kyllä se äippäboxi on aika monelle tarpeellinen (kivan lisäks), tai 140€ kustantaa hienosti Synnäri käynnin, mutta ei siitä sen enempää...

Muuten kuinka usein uudelleen synnyttäjillä on noita neuvoloita kun mulla on ollut vasta 4, joista yksi oli Radi neuvola!
Seuraava käynti vasta ensi viikolla:O

Okei, anteeksi! En tiennyt et täällä on rajattu keskustelun aiheet.
Liikuttaa vaan kovin meitä jokaista niin ajattelin muidenkin näitä asioita pohtivan.
Siirryn keskustelemaan asioista toisaalle

Juu politiikka pois tai ainaki meikällä loppuu hyvin äkkiä tän foorumin seuranta. Minäkään en tietääkseni tuonut poliittusta näkökulmaa tuohon äippäpakkaus keskusteluun. Sanoinhan vain millasia vaatteet mielestäni ovat.

Kyllähän näitä pohditaan täälläkin, mutta muut foorumilaiset ovat asiasta jo aikaisemminkin sanoneet ja pyytäneet jättämään asian pois täältä niin kunnioittakaamme kanssa mammojen mielipidettä:)

Niin ja Wild hienoa että säkin sait vihdoin laatikon kotiin:) kyllähän siinä kestikin laittoman kauan!

Äippäx3 mulla kans ollut 4 neuvolaa ja seuraava olisi tarkoitus olla ensi viikolla. Sf mittaa ei myöskään ole otettu. Mielestäni väli edellisestä neuvolasta nyt tähän ensi viikon neuvolaan ( viikko 30) on ollut turhan pitkä. Yli kahteen kuukauteen en ole käynyt neuvolassa. Sanottiin tietenkin, että aina saa soittaa ja pääsee tarvittaessa, mutta ainakin mulla on suuri kynnys soittaa.

Itte oon esikoisen odottaja ja neuvoloita on ollut vasta kaksi ja sit ois nyt maanantaina radi neuvola koska jäin kii sokerirasituksessa, mut muuten kolmas neuvola ois ollu vasta lokakuun lopussa. Tosin tässä välissä oli se yks lääkärineuvolakäynti ja nyt sit kohdunkaulan kontrollin takia toinen lääkärineuvola on kahen viikon päästä. Että ei noita neuvolakäyntejä tunnu olevan esikoista odottavillakaan ellei sit oo näitä radi tai muita kontrolleja...

Ei oo vissiin metsäläisestä vieläkään kuulunu mitään?? Ja joulukuun ekasta vauvasta? (En ikinä muista nimimerkkiä)

Munkin mielestä tää väli (2kk) todella pitkä! Mulla seuraava neuvola on rv 31. Hassua että myös esikko odottajilla kanssa näin pitkä väli! Muistelen että edellisten kanssa näitä neuvoloita ollut huomattavasti enemmän:/ mullakin aika iso kynnys soitella, ei viitsis vaivat!

Täälläkin Ninnun ja metsäläisen kuulumisia kaipaillaan!

Timbe ninnu oli se nimimerkki :)
Jospa metsäläisellä ja pienellä olis kaikki hyvin <3

Äippä joo, ittekkää en kehtaa soitella sinne neuvolaan ku ei oo saanu jotenki "suhdetta" rakennettua tuohon neuvolatätiin :/ nytki ois kysyttävää vaikka kuinka mut en soittelis silti sinne vaikka ei oiskaan tuota maanantain radi neuvolaa tiedossa.

Takaisin