Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hirni, koitahan syödä, juoda paljon ja levätä. Ne voi ihan hyvin tehdä supistuksia.

Toi kelataksi systeemi toimii mun mielestä ympärisuomea, omavastuu siis 16e per suunta :) kaverit käyttäneet mennessään synnyttämään. Neuvolasta saa jonku täytetyn omavastuu lapun tmv. Meilki kelataksi tulee halvemmaks kun auton bensat.

Hirni supistus tuntuu ainakin minulla kipuna alaselässä ja maha menee kivikovaksi. Koita Hirni levätä, syödä ja ottaa niin rennosti kuin pystyt tuossa tilanteessa. Kaikki nuo voivat aiheuttaa supistuksia. Voimia ❤️

Koitahan Hirni levätä vähän ja muista huolehtia ittestäs ja vauvasta, vaikka miehen tilanne varmasti stressaakin.

Huoh! Piti hakee tänään aamusta ohjeet ja välineet verensokerin mittailua varten neuvolasta, mutta aika peruttiin jo toistamiseen sairastumisien takia. Onneksi en ihan kerinnyg lähteä kotoa, mut eteisessä seison jo takki päällä ku tuli puhelu. Eihän sairastumisille voi mitään. Iltapäivälle sain uuden ajan, että jospa sitten onnistuisi.

Onko muilla vielä pahoinvointia? Mulla on vähän väliä taas. Monta kertaa päivässä ja useimmiten hetken päästä syömisen jälkeen. Äskönkin kävin halaileen vessanpönttöä. Onkohan tää ihan normaalia?

Pahoinvointi voi tulla uusiks loppuraskaudesta. Mulla kans välillä äklöä oloa ruoan jälkeen. Ja edellisessä raskaudessa varsinkin kärsin tosta :/

Millä vkoilla Hansu oot?? Mulla on kans alkanu tulee paha olo.. mut oon jotenki saanut ökäämisen viel pidettyä hallussa :D jee kohta neuvolaan pitkästä aikaa;)

Mulla meinaa sietokyky olla koetuksella remontin vuoksi.
Monta päivää kuunnellu jo betonin leikkauksesta tulevaa ääntä ja nyt alkaa tuntua ettei menee jo hermoratoja pitkin.
Meidän vuosikaskin joutuu nukkua peltorit korvilla
Tää vuosi ja 4kk neiti käyttää 86/92 kokoisia. 86 on jo yksittäin pieni eli aikamoinen jumpula on kannella.
Minun onneksi lähti kävelemään kuukausi sitten niin helpotti vähän supisteluja joita tuli kanniskelusta.

Joo tietenki siis jokainen lapsi kasvaa omaa tahtia, mut pointti oliki että vastasyntynyttä ei nuihin kaikkiin vaatteisiin voi laittaa. Pitänee kuitenki kaupasta ostaa toinen vastasyntyneen myssy. (toinen päässä ku toinen pesussa) Oli niin iso tuo äippäpakkauksen myssy ja olin jättäny sen varaan ekana. No mut pääsee jotain vielä ostamaan ;) Nuista pienistä söpöistä vaatteista ei vaan saa tarpeekseen. Ihana hypistellä ja ajatella, et kohta niitä puetaan kakkapyllylle päälle <3

Kiitos kaikille! :) annatte voimaa :) miula on ollu nyt aika raskasta niin en oo paljoo jaksanu tänne kirjotella enkä oikein jaksa lueskellakkaan.. Palaan illemalla asiaan kunhan tilanne taas rauhottuu ! :)

Mie en itse ole ottanut pakkausta juuri sen takia, että eivät ole välttämättä oikeaan aikaan sopivia ja minusta se pitäisi olla enemmän aloituspaketti.
Puku on monesti ekana talvena todella iso ja seuraavana jo epäkäytännöllinen, kun ei ole mitään ominaisuuksia.
Kirpparilta ja tarjouksista saa sillä 140€ todella paljon vaatetta ja oikean kokoisina.

Tästä ei varmaan moni pidä, mutta sanon kumminkin
Minusta koko äippäpakkaus on aikansa elänyt ja joutaisi leikata nyt leikkauksien aikana kokonaan pois.
Meillä luultavasti löytyy se 140€ sijoittaa siihen lapseen jo alkuun jos on vara myöhemminkin.
Todella vähävaraisille tietysti voi tukea antaa sosiaalihuollon kautta, mutta ei minusta näit et se tulee kaikille tuloista riippumatta!

Jemina rv 28+4 menossa. Mikä sulla? Täytyy tänään vaikka kysästä neuvolasta vielä asiasta. Vaikka varmaan ihan normaalia niinku Rahi sanoi. Todella ärsyttävää vaan välillä.:shifty:

Tääll osittain väsymys iskeny. Ja pieni muotoinen ärsytyskin :/ Äiti oli käymässä, ja oli ihan kivakin, hän touhusi ku ittellä verenpaineet taas paukutteli turhan herkästi. Noi verenpaineet ny ärsyttää suunnattomasti ku tuntuu että niissä ei ole mitään järkeä ku joku päivä touhuan enemmän ja sit ei nouse ja sitten kun otan rauhallisemmin kotihommissa ja käynkin kaffella jossain niin sit tuollaisen rennon tekemisen jälkeen iltaverenpaineet hyppii huolestuttavissa lukemissa :( Plääh...

Eikö toi kelataksi toimi ihan sitenkin että ku soittaa taksia niin ottaa sen kuitin ja pyytää sitä taksikuskia kirjaamaan siihen ne tiedot ja sit sen voi laittaa Kelalle että ne maksaa sen omavastuun jälkeen jäävän osuuden takaisin? Ittekin tuota pohtinu mutta tiiä viittinkö edes alkaa paperirumbaan tuon takia ku omavastuun jälkeen Kelalle jäis vaan pari euroa maksettavaksi.

hansu 26+6.. tänään olin neuvolassa niin sf mitta kasvanu 23cm --> 27cm ja tosiaan se 14kg tullu lisää niiin..... TSADAA.. 5.10 sokerirasitukseen.. yhyy :D

Kiitos kaikille kelataxi tiedoista :) mä en edes tiennyt sellaisen olemassa olosta! Pitää jutella neuvolassa että miten se toimii, en itse kyllä mihinkään ylimääräiseen paperi rumpaan rupea! Vielä on kuitenkin toivoa että isimies on kuskina ja tulkena, ainakin kunnes toisin todistetaan:)

Hirni koeta olla stressaamatta miestäsi, kyllä se siitä parantuu! Vielä kun se tajuais olla sun puolella niin hienoa! Paljon voimia!

Jollain oli pahaa oloa, täälläkin oli uutta oloa jonkin aikaa taaksepäin ja kyllä se ihan normaalia on! Mulla oli kyllä suoloissa vähän heittoa, niin sekin sitä selitti:)

Tähän mun omaan pikku risukasaan alkaa taas pikku hiljaa aurinko pilkottaa... Jotenkin paljon energisempi olo vaikka nukkunut samalla lailla kun aikaisemminkin, vielä kun pääsisi tästä nälästä eroon, nyt tullut jo 1 kg lähtö painoon lisää( tiedän eihän toi ole mitään:))
Oli sitten pakko ostaa näitä kun käytiin kaupassa
ImageUploadedByVau Foorumi1443173923.486496.jpg
Jos nämä pitäisi nälän pois... Mä en edes tykkää näistä normaalisti, nyt vaan pakko saada:) nam

juuh niin se vaan kävi et maha asukki tuumas et nyt mamma rauhottuu ja jää suosiolla saikulle ja aikaistaa äippälomanki et alkaa jo 15.10...28+5 meneillään....ei ihan pysty viipottaan eskari lasten perässä joten opiskelut tauolle ja lepoa lepoa ja seksi kieltoa...harmituksen harmitus. verenpaine seurantaki lykkäs päälle ja oma paino vaan putoaa...kuus kiloa vaan tullu ja siitäki oli nyt viien päivän aikana häipyny kaks...outoa...poika kuiteski kasvaa ja mesuaa mahassa hyvin...sf mittaki hurjat 30cm...esikoisen kohalla oltiin näissä mitoissa ihan loppuvaiheissa... kuhan nyt malttais nauttia mahan lämmöstä viel muutamia viikkoja.
stemiä ja jaksamisia kanssa odottajille kaikkien murheitten ja kriisien läpi tarpomiseen...onneks asioilla on aina tapana järjestyä ja oottaahan meitä kaikki ihana palkinto sitt <3

Hirmu valituspäivä ollut tänään..yöllä ei saa nukuttua niin sitten pyörii ja kun pääsee uneen niin esikoinen herää ja jostain syystä tunnin verran valvoi 2-3 eli joutui ravaamaan peittoa laittamassa ja rauhoittelemassa. Kun viimein asettui niin miehellä alkoi kello soimaan 3-3.30 sitten kun lähti töihin niin sain unta mutta poika heräsi jo 6.30 vaikka yleensä nukkuu 8. Nyt koko päivän ollut ihan huono olo kun ei ole nukkunut ja muutenkin tosi epämukava olo, liitoskipuja ja tuikauksia alapäässä ja ulkoilun jälkeen harkkareita niin piti ihan sohvalla levätä. Jospa saisi päiväunilla itsekin nukuttua niin toivottavasti menisi loppu päivä paremmin :) On niin erilainen tämä raskaus mitä ensimmäinen, se oli fyysisesti niin helppo kun ei ollut liitoskivuista tai epämukavista oloista yms tietoakaan ennen synnytystä. Mahakin oli niin pieni ja ylhäällä ettei vaivannut mutta nyt tuntuu välillä jo ihan ahistavalta kun ei vaan enää taivu ja esikoisen kanssa pitäisi silti kumarrella ja kyykkiä:D

Takaisin