Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hirni, luin tota viestiä ja heti mietin, et mitäs anoppi :D On niin uskomaton, et menee ihan koomiseksi, vaikka sua tuskin naurattaakaan...
Ja ajattele positiivisesti, sappikivikipuja on verrattu synnytyskipuihin, joten sun mies on niitä harvoja, jotka tosipaikan tullen tietää, miltä susta tuntuu. Ja niissä kivuissa varmasti meiltäkin tulee pääsemään muutama sammakko, jotka miehet (ja kätilöt) antaa aina anteeksi. Yritä unohtaa tuo, vaikka vaikeaa onkin. Voi kun sun mies vaan yhtään tajuis, miltä susta tuntuu...

Hirni voimia sulle tilanteeseen, olis nyt oikeasti korkea aika istuttaa mies alas ja sun puhua suusi puhtaaksi, siis sitten kun miehesi sairaalasta kotiutuu! Itse en sinne sairaalaan tunkisi kun anoppi siellä, vaikka sun hommahan se on siellä istua!
Mä en ole nyt anopin kanssa ollut tekemisissä yli puoleen vuoteen, kun en enää jaksa sen mollaamista.
Toivottavasti saat miehesi ymmärtämään sun puolen ja pitämään sun puolia kun se kerran sun kanssa on omaa perhettä perustamassa niin silloin teidän paikka on toistenne rinnalla, eikä siihen anoppia väliin tarvita, voimia!

Metsäläinen, toivottavasti pikkusella kaikki hyvin, paljon voimia sullekin! Ja koita tehdä niin kuin kätilö käskee, vaikkei se helppoa ole!

Hirni, voimia. Toivottavasti miehes paranee pian ja heräis hiukan todellisuuteen tuon äiti-juttunsa kanssa. Muista että sinä et ole paha ihminen. Ja haukkumista ei tartte kestää ollenkaan.

Metsäläinen, toivottavasti kaikki menee hyvin. Hankalaa varmasti nukkua tuollaisen tiedon jälkeen mutta olisi se henkilökunta huolissaan heti ollut

Omanapailempa hiukan, mitä mahtaa olla kovat vihlonnat emättimessä, siis tuolla ylempänä, olisko kohdunkaulan pehmenemistä? Muistelen että aikaisemmin tullut vasta viikkoa paria ennen synnytystä...
Eilen olisko n 10 kertaa vihlonut, niinkuin joku olis puukkoa sisään sullonut:/
Tänään poksahti jo rv 30, enää 70 päivää laskettuun<3

Äippä, ei enää pitkä aika ku pikkuinen sylissä :) eikös se ole 8vkoa niin sit teiän tulokas saisi tullakin :)
Ittellä pari kertaa vihlaissut ja ollu emättimessä outoa tuntemusta. Maanantain lääkärin mukaan ei ainakaan kohdunsuulle muutoksia ollu tehny. Milloin sulla seuraava neuvola? Vai osaako se neuvolan terkka kohdunsuun tilannetta kattoa? Itteltä ei oo kyll yksikään terkka kattonu sitä.

Hirni en voi kyl ymmärtää tota sun miehes ja anoppis suhdetta. Mitä ny oon näitä sun juttui lukenu ni ei toi ny ihan tervettä oo. Anteeks suorapuheisuuteni.
Sun tilanteessa en kyllä kattelis tommost.

Juu, 8 viikkoa ja sit saakin tulla jos on tullakseen:) mulla on seuraava neuvola 1.10 ja seuraava lääkäri marraskuun alussa. Näitä neuvoloita ihan sairaan vähän, tähän menessä ollut 4 käyntiä ( viimeisin rv 23)... Ennen on ollut enemmän:/ säästöä säästöä!

Ei meillä ainakaan Th ole sisätutkimusta tehnyt!

Viimeisin synty tasan rv 38, joten ei mikään ihme olis jos siihen tulis<3

Äippäx3, mulla on ihan samoja kipuja. En tosiaan tiiä että mistä johtuu.
Mikäs metsäläisen tilanne on, saitko nukuttua yhtään?

Voi kun voisi osan omista käynneistä "lahjoittaa". Ittellä taas tuntuu että vähän väliä saa ravata jossain vaikka hyvä on että seuraavat mutta silti. Ihan perusneuvolakäyntei ollut 4 tähän mennessä mutta sit muuten saanu ravata käyntejä siellä sun täällä.

En sitten tiedä miten usein sitä saa neuvolassa juosta tän lopun aikaa... Ainakin sen ultran meinaan vaatia tossa rv 36 tienoolla! Kun en oikein noiden kopelointiin luota, kun eka oli ylläri perätila(neuvolan mukaan oli pitkään pää alaspäin mutta synnärillä miettivät pään muodosta että ei ole koskaan kääntynytkään) ja kahden pienemmän piti olla 4 kg möhkäleitä ( olivat siis 2,6 ja 3,2kg)

Mulla kans tuntunu tota sukkapuikkoo ja ku suppareita (kivuttomia mut napakoita) tullu useamman päivän ni kiinnostais tietää onko alkanu jo jotain tapahtuu..

Metsäläinen, toivottavasti sait nukuttua, eikä verenvuoto olisi vakavaa. ❤

Hirni, raivostuttava anoppi sulla ja miehen pitäis kyllä vähän herätä. Meillä olis varmaan ihan sama tilanne, mut mies pistää anopin onneks kuriin ja on ainakin pääosin mun puolella :) et kyllä sullakin vielä toivoa on. Musta toi sun miehes viesti taas oli hieno ja kertoi, että välittää susta ja haluis sut lähelleen kun on vaikeeta. Mut tosi kipeenä ei kyl varmasti oo voimia väitellä sun tai äitinsä kanssa... Voisitkohan niellä harmin siihen asti, että kotiutuu? Ettei jää paha mieli itselle piinaamaan, kun ei ollutkaan miehen tukena jonku tyhmä anopin takia?

Täällå sokerirasituksessa, eihän tässä oo mitään kauheeta? 200g vaan sitä litkuakin ja se oli melkein hyvää. Tylsää vähän, mut ehdinpä lukeen täällä taas monen päivän viestit :)

Voimia vauva- ja muiden ongelmien ja murheiden kanssa painiskeleville. Voimien mukaan täällä, itse tietää mitä jaksaa. Ei kenelläkään oo mitään velvollisuutta täällä päivitellä tilannettaan, vaikka meillä huoli tietenkin onkin. Omat läheiset etusijalla ja oma jaksaminen. Sitten ajan kanssa kun tilanne paranee/rauhoittuu.

Sain nukuttua. Mulla on ihan lötkö olo. Antibiootteja menee sekä suuhun että suoneen. Lieko ne tekee mut näin huttuseks? Kauheet määrät kyllä näitä myrkkyjä saan. Jospa ne nyt tepsis. Lääkäri aikoo ultrata mut vuodon takia. Toivottavasti vaan mahan päältä kun en halua että alapäätä kovin levitellää kun samalla voi päästä niitä pöpöjä.

Hirni, pyydä joku ei raskaana oleva sun mukaan hakemaan sitä, kun se aika iso laatikko ja vaikea kantaa ison mahan kanssa:) vai onko miehesi päässyt jo pois sairaalasta?

Ei oo päässy :( lääkärin piti aamulla mennä kertoo että miten homma jatkuu mut ei oo vielä käyny :(

Mulle ei äippäpakkausta oo vieläkään kuulunu... Kävin eilen kattoo kelan sivuilta, että olivat tilanneet sen paketin 11.9 ja siitä kaks viikkoo niin on perillä. No huomenna pitäis viimeistään olla noudettavissa.. Alan olla teille muille jo kayeellinen ku ootte saanu noin nopeesti ja ite joudun jonkun ruuhkan uhriks tietenki..

Mulle muuten sanoi terveydenhoitaja eilen puhelimessa, että joudun sokerirasitukseen vielä uudestaan, kun oli arvot niin nippanappa rajojen alle. Onneksi ei ekalla kerralla tullu huono olo, selvinnen tästä toisestakin kerrasta.

Ehdottomasti Hirni muiden kanssa samaa mieltä! Mut varmaan aika vähissä, mitä itse voit tehdä, jos mies vaan ei herää todellisuuteen. Itsellä ollu sukset miehen siskon kanssa pahasti ristissä, niin tuolloin mies asettui mun puolelle, vaikka hänen oma mielipide asiasta oli eri kuin omani. Jos tota reaktiota ei tuu automaattisesti, niin minkäs teet? Ite en tossa tilanteessa ainakaan haluis ympärilleni muita ku perheeni, eli miehen ja ehkä lapset. Äiti sais varmaa kengästä, jos tulis lähelle höösäämään :D

Takaisin