Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joulutonttu, jossain kohtaa kyselit noista hoitotyötä tekevien rajoituksista raskausaikana. Meillä ei raskaana olevat saa ottaa influenssanäytteitä, myöskään vyöruusu potilaita ei tulisi hoitaa. Tavanomaiset eristyspotilaat kuten esbl, mrsa, vre jne.. hoitoon voi osallistua normaalisti kunhan muistaa ihan normaalit varotoimet. .

Kirjottelinki jo tonne nla ja ultrakuulumisiin. Laitan saman tekstin tänne :)

Lääkäris käyty. Lääkäri ultrasi ja sanoi, että limakalvot ovat paksuuntuneet ja rakkulapussuka löytyy, mutta ei ollut 100 % varma onko sisällä mitään. Sanoi, että ehkä on ja jos se pikku viiru mikä siellä näky on sikiö niin se vastaa rv 5+5. MUTTA, vuoto tulee kohdusta ja on ihan verta. Lääkäri varasi jo uuden ajan toukokuulle ja sanoi vain, että katsotaan sitten löytyykö sieltä mitään vai tarviiko lääkkeellisestl tyhjentää. Sanoi lääkäri ihan suoraan, että varaudu keskenmenoon. Sanoi, että nyt on todella iso riski mennä kesken. Ja nyt sit kun pääsin kotio niin alkoi todella kova vuoto ja todella kovat alavatsa krampit. Luonto hoitaa tehtävänsä <3

Mutta tsemppiä teille muille ja toivottavasti loppu aika menee hyvin teillä kaikilla :)

Luojan kiitos mies vapaalla, täällä ollaan niin huonovointisena ettei kävellä voi :( miten näitä ei muista, muistaavaan kaikenmukavan :)
Ollaan nyt rv 7+1

Voi ei Mammu, olen pahoillani :( Sulla on kyllä hieno asenne, sillä pärjää varmasti pitkälle. Ensi yritykseen sitten kovasti tsemppejä!

Mammulle paljon voimia <3 tiedän miltä sinusta tuntuu. Halauksia sinne!

Täällä tosiaan lääkäri kirjoitti eilen viikon sairasloman pahoinvoinnin takia, ja hyvä niin. En ole saanut mitään tehtyä kun etoo niin paljon, ja nukuin taas kolmen tunnin päikkärit.. Toivottavasti helpottaisi pian :)

Täällä kans on ummetusta mutta iltapäivällä jo pelittää :D
Olen miettinyt mun keskenmenoja ja saanut tukea ja nyt taidan vasta ymmärtää että kroppa oikeesti valmistee oikeaan kestävään raskauteen. Jospa tämä raskaus on nyt sellainen ainakin olo on kuin raskaana ja mieli hyvällä tuulella.

Mammu olen pahoillani<3 Luontoäidillä on tapana poistaa huonot yksilöt jotka ei tulisi selviytymään :/

Lucky : Tsemppiä neuvolaan! Toivottvasti kaikki on hyvin (:

Alkaa olemaan jo turvotusta on multa löytyy leggarit ja mammahousut ! Ja kesä tulee niin mekot tulee käyttöön.

Vielä tää viikko pitäs malttaa sit voi soittaa neuvolaan

Vaimomamma rv 5+5

Timbe sitä täällä toivotaan kanssa, inhottaa kun koko ajan pahaolla ja pitäis vaan jaksaa olla muksujen kanssa vaikka tekis mieli vaan maata ja nukkua:( silleen saa vaan olla lohdullisin mielin että ei tää enää kauaa kestä... Ehkä :)

Kun meillä oli ne 2 km niin mulla ei kyllä niissä edes mitään hirveitä oireita ollut, toisin kuin näissä mitkä on mennyt loppuun asti:) ja nyt on sitä oiretta :) koskaan ennen ole näin paha olo ollu :) te keitkä olette joutuneet kärsimään kesken menoista niin millä viikoilla ne teille on tullut? Itsellä eka oli 6+1 ja toinen 6+3.

Nyt menossa tosiaan rv 7+1 että sillen vähän levollisemmin mielin, mutta jänskättää silti :(

Aika isoilla eroilla :( onko sulla nyt erilaiset oireet? Hitsi kun tuntuu niin pahalta kun niin monelta on tässä mennyt jo kesken :( itkettää

Mulla oli keskenmenot 9+6,ä huomattiin vasta rv 12, 5+ huomattiin vasta rv 7+ ja tää viimesin 6+1 ja huomattiin vasta rv 10..

Skippi pitänee varmaan munkin vannoutuneena farkkunaisena alkaa opetella mekkoihin ja tunikoihin ja löysii housuihin :D pelottaa vaan talvi että mitenkä mahun enää noihin mun talvitakkeihin?! Mähän palellun itte ja palellutan mahani talvella :O
Tai no varmaan miehen takkeja pitää lainalla jos nekään mahtuu päälle :'D

Mammu83 voi ei :( oon niin pahoillani. Kauheasti voimia ja halauksia <3

Voi teitä :( niin moni on joutunut valitettavasti kokemaan keskenmenon :( olen todella pahoillani ja nyt niin paljon liimaa ja tarroja että nyt tulee joululahjat kaikille <3

Mammu83 voimia :(

Mulla sattui km 6+5 ja toinen 11+1 joista jälkimmäinen oli tuulimuna.

Jännä etten aikaisempien kohdalla ole pelännyt keskenmenoa juuri ollenkaan ja nyt välillä pelottaa hirveesti! Vaikka on tunne, että kaikki on hyvin ja päättyy hyvin niin silti välillä hyppää pintaan kamala pelko, että niin käy tai ultrassa ei löydy mitään. Asiaan voi tietenkin olla vaikutusta sillä, että täältä on lukenut nyt sattuneista tai aikaisemmin sattuneista keskenmenoista. Eipä sillä ettei niistä sais puhua. Toivotaan nyt vaan ettei näitä huonoja uutisia enää tulisi :)

Tiuh sama oli mulla ensimmäisen kanssa että ajattelin vaan että niin ei koskaan itselle käy, ja sit kävi 2 kertaa:( nyt kun vaan kaikilla meillä olis niin hyvä tuuri että menis loppuun asti! Keskenmenojen kanssa aavistin että kaikki ei ole kohdillaan:( nyt parempi fiilis! Kun täällä lueskelee näitä juttuja niin tulee hirveen paha mieli kun muistaa miten pahalta se tuntuu kun menettää! Kumma miten kiintyy/rakastuu johonkin sellaiseen mitä ei edes tunne tai nää!

Mä pelkään kans yllättävän paljon keskenmenoa tai tuulimunaa. No tuulimuna riski mulla nyt onkin täl hetkel. Mut jostain syystä on suht varma olo samalla.

Mulla on torstaina tarkastusultra Naikkarilla. Sillon vkoja pitäs olla joku 6+5 esim. Ainakin jos tiedän hedelmöittymisen oikein... Ku en seurannu kauheesti. Jos ei näy mtn vielä niin kai se sit on hanskat tiskiin asenne päälle :/

Pahoinvointi on Järkkyä! Ekassa ei ollut tämmöstä. Huh...

Oireet on kokolailla samanlaisia. Tosin aika hyvin ne oireet edellisistä raskauksista on blokannu. Mä toivon että eroa tuo se että on eri mies kun aikoinaan ja paino 15kg vähemmän. Mä niin toivon et kaikki on hyvin. Ja menee hyvin. Teillä muillakin.

Mulla oli viime vuonna kaksi keskenmenoa eka oli toukokuussa viikkoja 7+0 tuulimunaraskaus. Siinä ei ollut mitään raskausoireita. Kunnes vuoto alkoi pikku hiljaa.

Toinen km tuli viikolla 12 ja alkoi selkäkivuista ja niukasti vuodosta tämä tapahtui viime lokakuussa.

Nyt toivoa täynnä että kroppa on valmis, monesti olen miettinyt että kroppa taitaa harjoittaa aina muutaman keskenmenon ennen kuin on valmis oikeaan raskauteen.

Vaimomamma

Takaisin