Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo no temperamenttia tulee kyllä olemaan ku me miehen kans ollaan molemmat sellasia. :D Ja jäärä varmasti. Viime ultrassa ei halunnu olla yhteistyökykynen vaan potkiskeli anturia, et mee nyt pois siitä :D Nauretaan miehen kans et pikku anarkisti :D Toivottavasti synnyttyään perii mun unenlahjat vauvana. Söin ja nukuin vaan ku mies vauvana nukahti vaan autoon :D nykyään minä herään pieneenki meteliin ja mies nukkuu vaikka vieressä olis räjähdys :D

Hyvä ettei ollu Wildiksellä myrkytystä. Mites Sainin tilanne?

Täällä pötkötellään. Tilanne ilmeisesti stabiili. Mies toi mulle tabletin ja latasin heti netflixin. Saan kuulokkeet päälllä kuunnella.

Lääkäri oli mukava. Kävi aamulla. Kehotti jäämään kyssiin, sano naikkarin tiloja ahtaiksi ja voihan se olla että täällä on hlökunnallaki enempi resursseja??? Huomenna tulee jostain vauvateholta joku informoimaan mua ja ukkelia että minkälaiset systeemit niillä täällä olis. Ainaki nyt siis muutama päivä täällä ja ehkä sitten jään tänne ja ukkeli voi mennä välillä kotiiin jos tilanne säilyy sinällään hyvänä että vauva ei lähe syntyyn eikä tuu infektiota. Käet ristisä näin toivotaan. 28-30 viikotki olis jo mahtavaa.

Nukuttua ei tullu mutta mieli silti parempi ja toiveikkaampi.

Just verikokeessa kävin. Maanantaina sit kai tuomion kuulen ku lääkäri silloin. Verenpaineet ei ny hyvät oo edes levossa mutta siedettävät. Heti ku tekee jotain nii nousee korkeaksi ja olo menee heikoksi. Todnäk lääkkeet laittaa maanantaina.

Metsäläinen, täällä toivotaan hengessä kädet ristissä teiän puolesta.

Wildis, mitä ne sanoi niistä verenpaineista? Kai käskivät seuraamaan? Ku eihän se ny ok oo jos ne jatkuvasti huilii korkeana.

Täällä oli neuvola tänään ja kaikki kunnossa.
Kohdunpohjankorkeus menee yläkäyrillä, mutta vältyn kuitenkin sokerirasituskokeelta siitäkin huolimatta, että ikää on 38 vuotta.
En tosin itsekkään usko siinä olevan mitään, kun kaikki neljä lastani ovat olleet 2800-3000g painoisia.
Rautatabletit aloitin muutama viikko sitten, väsymyksen vuoksi ja ne saa aineenvaihdunnan mulla sekaisin.
Illat mahaa kivistää ja suoli ei toimi ollenkaan.
Nyt sit levolacia ja cuplatonia kokeillaan avuksi jos ne helpottas.
Vauva on edelleen pyllytarjonnassa, onneksi aikaa on vielä kääntyä.
Varasi kuitenkin ajan kolmen viikon päähän jollon lääkäri kattoo tarjontaa ja kohdunsuun tilannetta.
Mulla on kolme synnytystä olleet syöksyjä joka vähän pelottaa itseä.
Vauhikkain synnytys oli tyttö nro 3 jollon avautuminen 3cm->5cm tapahtui kivuttomilla, säännöllisillä supistuksilla jollon siirryin sairaalaan. Sinne kerettyä kalvot puhkes ja kohdunsuu avautui 10cm yhdellä supistuksella. Tuli käsky työntää hiukan jollon kuului ensimmäinen rääkäisy.
Siinä ei kerenny ihmettelemään.
Toiset on myös tulleet vauhdilla, mutta kuitenkin ollut avautuminen minuuteissa ja ponnitus 5minuutin luokkaa.
Nyt siis katsotaan tilannetta aikasemmin, et joudunko synnytyksen lähestyessä menemään sairaalalle valmiiksi vai uskallanko olla kotona.
Meiltä onneksi ajaa sairaalalle vain 5-10 minuuttia, mutta sekin voi minun tapauksessa olla liikaa.
Onneksi mies on valmistautunut ottamaan kopin tarvittaessa eikä siitä varmaan järkyttyisi.
Minun ystäväni muuten synnytti kesällä levähdyspaikalla auringonnoustessa eikä ollut kuulemma hullumpi kokemus.
Tsemppia kaikille vaivojen kanssa painiville.
Rv 28+2

Saini eivätpä sanoneet mitään korkeista verenpaineista. Mittari on mulla edelleen lainassa ja aattelin ITSE niitä vielä seurailla ja kun seuraava neuvola on niin palautan sen.
Sano se terkka että ihan hyvät arvot on kun kerroin vähän millasia... Pakko kait yrittää luottaa sitten hoitohenkilökuntaan. Mut juma jos vauvalta löytyy jotain heidän mokan takia niin...

Oon vähän skeptinen uuden sairaalan ja uuden paikkakunnan henkilöhoitokuntaan.. Jotenki ei oo turvallinen olo. Kuopiossa olin jotenkin luottavaisempi ja tuntu kurjalta lähtee sieltä. Täytyy yrittää vaan luottaa, ehkä se luottamus kasvaa siinä ajan myötä tännekki puolelle.

Solavi, onpa hurjan nopeita synnytyksiä! Onneks sulla tosiaan lyhyt matka sairaalaan. Itekkin toivoisin että voisin olla sairaalassa jo valmiiksi kun synnytys alkaa, eikä haittaa vaikka kalvot puhkasemalla käynnistettäisiin...

Wildis onpa hyvä, että saat sinänsä huokasta helpotuksesta, vaikka olo ei heti helpotakaan. Onneksi se vauva alkaa laskeutuun jossain vaiheessa, eikä paina keuhkoja niin kovasti.

Metsäläiselle tsemppiä makoiluun ja toivotaan nyt viikkoja sinne 30 paremmalle puolelle. Mun tuttu joutui rv 22 sairaalaan vuodelepoon ja synnytti sitten vasta rv34.

Kiitos ootte ihania kun tsemppaatte! Mulla eilen ambulanssissa kätilö sano, että hällä oli 30v sitte sama tilanne. Vkoja 25 ja veet meni. Lepohoiolla pärjäs vkolle 33 ja terve lapsi synty. Tämmöstä onnea sitä itellensäkin nyt toivoo ja rukoilee. Kaikki muu on tällä hetkellä toisarvosta.

Kiitoksia tsempeistä. Epätodeölinen olo että kävi näin. Mies ihan huolissaan.

Onko kuopiolaisilla tietoa missä miehen kannattais majottua edullisesti?

Onko Ninnu ja vauva täällä kyssissä jossain? Laita Ninnu vaikka yksäriä jos olet täällä.

Mä laitan sulle kohta yksityisviestiä :)

Äyh... Kävely ollu tänään hankalaa :( Jotenkin häpyluuhun sattuu... Mistä sekin johtuu? Tänään kyll ollu niin väsy päivä ja sit hermot ollu tiukalla ku likkakin kiukutellu urakalla eikä sit päikkäreillekään suostunu että oisin ittekin päässy unille.. No nyt se sit nukahti... Kunhan isimies kotia tulee niin kunhan ruuan oon saanu tehtyä niin heitän itteni äksäksi sänkyyn ja laitan oven lukkoon :D

Kolme ekaa oli nopeita synnytyksiä, mutta 10 vuotta tuli kolmannen ja neljännen lapsen välille. Liekkö se ollut syynä ettei neljäs tullut vauhdilla vaan synnytys loppui kokonaan 6 sentin kohdalla.
Kätilö sanaakaan sanomatta avasi käsin kuudesta sentistä kymmeneen
Sanakaan en voinut sanoa kun tuska oli järkyttävä ja oma kätilöni tapahtumasta tosi vihainen.
Noh tuli tyttö kuitenkin ulos, ei jättänyt hyvää fiilistä kyllä!
Näin ne synnytykset ovat ihan erillaisia jokaisen kohdalla.

Hui. Käsin avasi! Muistan kun kätilö auttoi ponnistusvaiheessa reunan pois esikoisen pään ympäriltä pois niin sekin jo sattu niin miten sit kun kuudesta sentistä kymmeneen :O Mulle kyll kätilö kertoi mitä teki.

Kätilö oli jo iäkäs ja hoiti työnsä hyvin rutiinin omaisesti.
Karmeeta se oli enkä ole moista kuulut toisilta.
Jälkeen päin sanoi, että vältyttiin sillä toimella leikkaukselta.
Kuuden sentin kohdalla ei olisi vielä voinut imukuppia käyttää ja lapsen tila alkoi heikentyä.

Hui metsäläinen!!! Toivottavasti loppuu tuo lapsiveden vuotelu levolla ja pieni pysyy kyydissä vielä <3 onneks sait nopeasti apua ja pääsit sairaalaan!!! Haleja <3 ninnu on kyssillä ainaki mun mielestä :) mulla on maanantai aamuna kyssillä sokerirasitus ennen töihin menoa, ni jos vaan en vietä sitä odotteluaikaa vessassa oksennellen/yökkien, ni voisin tulla moikkaamaan :)

Voimia tata ja saini ja wildis! <3

Mindis, en halua olla ilonpilaaja, mutta mulla kiellettiin sokerirasituksessa liikkumasta muuta kuin labran ja neuvolan väli (vierekkäin tk:ssa) ja vessakäynnit.

Nii mullakin kiellettiin liikkuminen tai lähinnä labrasta poistuminen.

Takaisin