Täällä oli neuvola tänään ja kaikki kunnossa.
Kohdunpohjankorkeus menee yläkäyrillä, mutta vältyn kuitenkin sokerirasituskokeelta siitäkin huolimatta, että ikää on 38 vuotta.
En tosin itsekkään usko siinä olevan mitään, kun kaikki neljä lastani ovat olleet 2800-3000g painoisia.
Rautatabletit aloitin muutama viikko sitten, väsymyksen vuoksi ja ne saa aineenvaihdunnan mulla sekaisin.
Illat mahaa kivistää ja suoli ei toimi ollenkaan.
Nyt sit levolacia ja cuplatonia kokeillaan avuksi jos ne helpottas.
Vauva on edelleen pyllytarjonnassa, onneksi aikaa on vielä kääntyä.
Varasi kuitenkin ajan kolmen viikon päähän jollon lääkäri kattoo tarjontaa ja kohdunsuun tilannetta.
Mulla on kolme synnytystä olleet syöksyjä joka vähän pelottaa itseä.
Vauhikkain synnytys oli tyttö nro 3 jollon avautuminen 3cm->5cm tapahtui kivuttomilla, säännöllisillä supistuksilla jollon siirryin sairaalaan. Sinne kerettyä kalvot puhkes ja kohdunsuu avautui 10cm yhdellä supistuksella. Tuli käsky työntää hiukan jollon kuului ensimmäinen rääkäisy.
Siinä ei kerenny ihmettelemään.
Toiset on myös tulleet vauhdilla, mutta kuitenkin ollut avautuminen minuuteissa ja ponnitus 5minuutin luokkaa.
Nyt siis katsotaan tilannetta aikasemmin, et joudunko synnytyksen lähestyessä menemään sairaalalle valmiiksi vai uskallanko olla kotona.
Meiltä onneksi ajaa sairaalalle vain 5-10 minuuttia, mutta sekin voi minun tapauksessa olla liikaa.
Onneksi mies on valmistautunut ottamaan kopin tarvittaessa eikä siitä varmaan järkyttyisi.
Minun ystäväni muuten synnytti kesällä levähdyspaikalla auringonnoustessa eikä ollut kuulemma hullumpi kokemus.
Tsemppia kaikille vaivojen kanssa painiville.
Rv 28+2