Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rahi olen kohta lähdössä antamaan verinäytettä ja sen jälkeen neuvolalääkärille tilanne arvioon. Mies tulee mukaan kuulemaan "tuomion" joudutaanko joensuuhun lähtemään ennenkuin menee töihin. Osaa sitten töissä sanoa tarvitseeko vähän vapaata, koska ei päästä minua yksin ajamaan niin pitkää matkaa jos kohtaus pamahtaa päälle. Ja onneksi hänen työnantaja on tosi mukava ja ymmärtäväinen.

Hyvä Wildis että miehen työnsntaja ymmärtäväinen. Itse myös kiitollinen ystävien ja vanhempieni avusta eiliseltä kun auttoivat kyyti-, mökin järjesyely- ja koiranhoitokysymyksissä. Oma tilanne: vettä pulputtaa tulemaan. Lääkäri varaan kertoo tutittuaan enempi mihin suuntaan mennään. Yöllinen kätilö oli sitä mieltä että suurin uhkani on infektio. Toivotaan nyt että antibiootit estää sellaiset. Voi mun pikkiriikkistä pientäni.

Voi teitä metsäläinen ja wildis! Toivottavasti pikkuset pysyy vielä kodeissaan vielä usean viikon! En voi kuvitella teidän fiiliksiä. Varmasti todella stressaavaa!

Sokerirasitukseen odottelemassa.. oli pakko tulla 45 min liian aikasin miehen kyydissä ku nuo bussit ei kulje. Yllättävän hyvä olo öaaston jälkeen mut kuinkahan sen litkun jälkeen..

Muokattu viimeksi:
Metsäläinen voimia sinne!!!

Arya mä en tiedä miten se systeemi tarkalleen menee, mutta mulla varmaan se sählinki johtu myös siitä, että meidän palkanlaskufirma vaihtu niihin aikoihin. Sinne ei esim. Työntekijä itse saa soittaa, vaan se pitää hoitaa jotenkin sihteerin kautta... Kummallisen byrokraattista...

Hirnille pikaista paranemista!

Metsäläiselle jospa lääkäri olisi tänään sitä mieltä että siirtävät sut hesaa, eihän Kuopiosta lentäen (mediheli) kauan mene:) tai ambulanssilla... Kunhan pikkunen pysys vielä pikku hetken masussa, voimia!

Wild toivottavasti saisit nyt hyvää palvelua ja sut otettais tosissaan!

Mullakin tulee palkkaa 3 kk ihan normaalisti maksupäivänä (14pv) tai oikeastaan 4kk kun jään ensikuun alusta kesälomalle, miten mies mahtaa tämän mahdollistaa:D

Metsäläinen ja wildside voimia!

Hirni hyvä kun sait lääkkeet, niin paraneminen nopeutuu.

Ja kyllä työnantaja maksaa palkan ihan normaalisti ja saa rahat Kelasta sitten joskus kun päätös on tehty.

Maanantaille menee mun raskausmyrkytys tulokset -.-..... Ja otettiin vielä koe missä katotaan ettei keuhkoissa oo tukosta. Nyt oottelen sen tukoskokeen tuloksia tässä neuvolassa kun menee vain puol tuntia. Muuten oli kovasti terkka sitä mieltä, että jos tuosta kokeesta ei mitään löydy niin vauvva vain on niin ylhäällä että painaa palleaa ja siks vaikee hengittää... Huoh.. Miks sitte taas ku mittas verenpaineet niin oli korvissa... Kai seon odotettava maanantaihin asti että tulee jotain vastauksia.. Sano, että jos ei helpota viikonloppuna niin suoraan joensuuhun mentävä..

Wildis, eeen halua pelotella mutta lueskelin eilen tuosta raskausmyrkytyksestä niin siinä mainittiin että jos raskausnömyrkytyksen saaneella on myös hengenahdistusta niin sitä yleensä lisäksi hoidetaan verenpainelääkkeillä. Toivottavasti ny jostakin kokeesta jotain syytä löytyis, mieluiten jokin muu selitys ku se myrkytys, niin saisivat siun olon paremmaksi. Tekikö pissatestin neuvolassa?

Täällä paineet suostuu pysyy 148/88 tasolla päivisin kunhan en tee muuta kuin makaan sohvalla :/ eli vähän väliä meinaa kohista päässä ku esikoisen kanssa leikkii ja pitäis edes ruokaakin tehdä välillä niin jatkuvastihan ne napsahtaa yli :(

Metsäläiselle voimia tälle päivää ja toivottavasti lääkärillä ois jotain edes hyvänkaltaista uutista tilanteesta.

Voimia Metsäläiselle, toivottavasti lääkäri kertoisi parempia uutisia.

Wildis, toivottavasti selviäisi pian mikä oireet aiheuttaa. Voimia sinnekin.

Ja voimia jokaiselle joka taistelee oireiden, kipujen ja muiden kanssa. Ei oo helppoa joulumammoilla.

Ai että turhauttaa..paastosin sokerirasituskoetta varten ja sairaalan labraan astellessa ilmoittivat että varattu aika hävinnyt konetiedoista joten turhaan paastottu ja seuraava aikaisin vapaa aika 2.10. Ei ollut eka kerta kun konejärjestelmästä kummallisesti hävinnyt ajanvaraukseni, esim. viime viikolla oli varattu lähete verikokeisiin ja paikalle saapuessa sanottiin ettei lähetettä olemassakaan, soittelivat silloin sairaalasta neuvolaan ja pitkän selvittelysoittorumban jälkeen lähetteen olemassaolo myönnettiin, lisäksi 7kk lapseni ja loppuraskauden neuvola-ajat olivat kaikki kadonneet konetiedoista vaikka äippäkorttiin terkkari kirjannut niin siinäkin meni oma tovi ennenkä uudet ajat saatiin..

Miten ne on pystynyt kadottamaan nuo kaikki tiedostoista??

Itse just selvisin pois labrasta ja yllättävän hyvin meni. Maanantaille täytyy vaan odotella tuloksia. Toivottavasti selviäisin puhtain paperein sokerirasituksesta. Nyt arnodlsista "terveellistä" aamupalaa bagelia ja munkkia :hilarious:

Ihmettelen kanssa kuinka mahdollista että kaikki viimeisimmät ajanvaraukset ja lähetteet kadonneet tiedoista kun aiemmin ei Helsingissä asustellessa vastaavaan törmännyt, viimeksi kun ambulanssilla jouduin tässä raskaudessa sairaalaan oli verensokeri korkealla niin harmittaa ettei sokerirasituskoe toteutunutkaan

Pääsin pois neuvolasta.. Ei tarvii lähtee sairaalaan.. Ei ole raskausmyrkytystä kun tulokset kerkes tulla. Eikä ole tukostakaan. Pissi puhas ja kaikki normaalisti. Vauvan sydän löi niinku piti. Terkka ihmetteli että massu on kauhean korkealla näihin viikkoihin nähden. Tuosta syystä siis "diagnoosiksi" tuli vain että vauva painaa keuhkoja ja palleaa koska massu on niin ylhäällä ja siks hankala hengittää. Soitti äippäpolille ja kysy sieltä konsultaatiota ja samaa mieltä oltiin. Kävi verikokeiden tulokset läpi äippäpolillakin ja sano että kaikki normaalit. Hemppa vain oli laskenut 113 ja rautakuurille jouduin..

Kait tämä olo on vain kestettävä kerran verikokeetkin puhtaat. Eipä tähän ole muuta apua kun yrittää etsiä asento missä on helpompi hengittää tai sitten toivoa että vauva jossain vaiheessa kääntyy niin että ei paina.

Wildis, hyvä että tulokset tuli puhtaina. Tosin ei varmaan mieltä helpota jos olo on kauhean hankala :/ jospa se vauva vaikka hiukan kääntyis ja antais hengitys tilaa. Tsemppiä!

No osaat varautua että tulee tempperamenttinen kaveri sit syntymänkin jälkeen :D tosin oma esikoinen oli helppo raskauden ja eka vuoden mutta nyt on sellainen oma-tahto-likka että huhhuh :D

Mäki aattelin, et joku ADHD meille tulee, mut tulikin sellanen arkajalka nössykkä, äidin helmoihin takertuva jäbä, ettei tosikaan. No mitäs olin niin tarkka sen lakun ja salmiakin suhteen :D

Takaisin