Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
66ae9ac7cb70bb9fe0f3adf52bff76f0

Onpas namin näköinen munkki :P onneksi tein itte tänään korvapuusteja :) paineet ja sokerit kiittää varmaan mutta oli jotenki kiukkuiltapäivä nii piti johonki purkaa sitä. Pullataikina ja leipätaikina sillä kiukulla syntyi hyvin :D

Ikävä kyllä :( no onhan siin se että se toinen näyte otetaan yhden tunnin kohdalla niin jotain äksöniä :D sit ku käy raskauden jälkeen sen tarkistuksen niin ne ottaa vaan sen paaston ja 2h arvon. Siin puutuu peba ja kunnolla jos unohtuu istumaan koko ajaksi :D

Miulle sokerirasituksessa sanottiin,että saan käydä myös haukkaamassa happea pihalla ja sitten tietty vessassa :)
Aika meni nopeasti,kun katoin puhelimella elokuvaa ;)

Oijoi minkä näköinen munkki,kyllä maistuisi! Miä tein eilen omenapiirakkaa :)

Huomenna jos jaksaisi vähän siivoilla tätä huushollia. Sunnuntaina isännän synttärit,niin jos joku sattuu kahville tulemaan,niin ei ihan kaaoksen keskelle tartteis tulla ;)

Ittellä tais kesällä olla virkkaustyö mukana :) Mutta mindis voithan sie kysyä että voitko käydä jos pysyt samassa talossa :)

Itekki oli pakko hakee berliinimunkki kaupasta ;D hirvee himo ollu kokopäivän :D jos sit ens viikolla rajottaa ku alkaa mittaileen sokereita ;)

Hansu mäki oon tankannu nyt tällä viikolla herkkuja ja aion vielä huomennaki jos sit sattuuki ens viikolla tulemaan kielto ;)
Saini, niin pitänee kysästä :)

Tuntuuko kenelläkään liikkeet ihan häpyluun yllä? Ittellä tuntuu tuo masu niin herkältä että kaikki potkut ja lyönnit tuntuu melkein kipeiltä :(

Mikä siinä on, että joulutontut aiheuttaa mammoillensa nyt kamalan huolen ja koittaa pyrkiä maailmaan vaikka vielä ei olisi mitään asiaa!! Wildikselle, metsäläiselle paljon tsemppiä <3 niinkuin myös muille oloista kärsiville ja kärsimättömille!

Mä täällä kärsin kamalista kylkikivuista jotka on molemminpuolin enkä tiedä mistä johtuu..

Tänään ja eilen ollaan revitty makuuhuoneesta tapetit veke ja aloitettu vähän tasottelemaan ja huomenna jatketaan. :)

Ja mulla oli sokerirasituksessa mukana aamun sanomalehti, neuletyö ja puhelin. Hyvin kului aika. Toki puoli tuntia jälkimmäisestä odottelusta vietin neuvolatädin kanssa :)

Täälläkin iski kauhea himo saada koti järjestykseen :) Ei ole tietoa löydetäänkö isompaa asuntoa ennen vauvan syntymää, joten pakko saada ainakin sisustaa tämä asunto järkevämmäksi että mahdutaan kaikki 4 tänne hyvin :D Meillä nyt neliöitä huimat 54. Kauhean nirsoja ollaan että mihin halutaan muuttaa ja paljonko halutaan maksaa vuokraa nyt vielä ennen oman ostoa jne. Mies on sen verran paljon reissussa että pitää minun uskaltaa olla kotona rauhassa ilman pelkoa epämääräisistä naapureista. Tietysti lenkkipolkujen ja leikkipaikkojen olisi oltava lähellä. Mielellään leikkipaikka olisi oltava pihassa (jos tässä olisi niin emme edes harkitsisi vielä muuttoa). Sen verran mukava paikka on :)

Nyt ostoslistalla on ainakin esikoiselle uusi pienempi sänky. Nykyään neiti nukkuu 120cm leveässä joten makuuhuone onkin sitten sänkyjä täynnä kun meillä on 160cm leveä.

Seuraava ostos on vuodesohva (aion nukkua vauvan kanssa olohuoneessa jonkin aikaa mm. siksi että isompi lapsukainen ei joudu öisin heräilemään). Esikoista nukutettiin 1kk pinnasängyssä ja syötettiin olohuoneessa yms (turhan tunnollisesti perhevalmennuksen ohjeiden mukaan kun sanoivat että sängyssä ei saa imettää, siellä vain nukutaan...). Nyt aion heti ottaa vauvan vain viekkuun niin voi itsekin nukkua paremmin =) Ja en todellakaan aio tällä kertaa herättää vauvaa öisin syömään ellei ole todella painava syy siihen (tosi pienikokoinen vauva tms).

Kolmas ostos onkin laatikosto kaikille ihanille vauvanvaatteille ^^

Pinnasänkykin pitänee kasata makuuhuoneeseen että vauvan voi päivisin sinne viedä tutimaan ettei isomman leikit häiritse pientä :D

...ja ne vaunut vielä... Sydän verillä myydä sopimattomat ja ostaa hissiin sopivat tilalle... eihän tässä kohta kerkeä valmiiksikaan ennen kuin on täysi töhinä 2 lapsen kanssa päällä ... :)

Mulla oli viimeraskaudessa näköhäiriöt/päänsärky/proteiini pissassa/ylämahakipu MUTTA paineet matalat eikä turvotuksia niin ei myrkytystä. Olin kyllä kahteen otteseen rv 35-37 osastolla yötä sen takia. Ja verikokeita ja vuorokausivirtsankeräyksen ottivat.

Mullaki leposyke on 100 pintaan. Mulla matalat paineet (60/120 luokkaa) nii luin viimeraskauden loppupuolells jostai et ne jotenki kompensoi toisiaan..

Hui olipa tullu taas paljon tekstiä! Voimia kaikille!
Täällä saatii kirje sieltä sossusta, ja olivat laittaneet kotikäyntejä meille joka toinen viikko koko loppuraskauden ajan!! Ja viimenen kotikäynti olis ollu 3 päivää ennen laskettua aikaa!! Kyllä suutuin ja ekana soitin sosiaali asiamiehelle ja selvitin oikeuteni ja heti tuli ilmi sossujen toimissa laittomuuksia. Sitten soitin tälle itse sosiaalityöntekijälle ja ilmoitin ettei tämä käy, että olen selvittänyt oikeuteni ja teidän virheellisen asian hoidon ja olemattomat perusteet. Sovimme sitten että 2 kotikäyntiä ennen syntymää enää, eikä todellakaan 3 päivää ennen laskettua aikaa. Lisäksi pyysin kirjallisena minusta tehdyt raportit ja kirjaukset. Eivät olisi halunneet mutta onneksi olin ottanut asioista selvää ja tämä on oikeuteni joten saan ne. Uskomatonta osaa muuta sanoa.. ei taida olla töitä noilla työntekijöillä nii yritetään tyhjästä repiä irti jotain!!! :(

Takaisin