Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huhhuh aika uskomatonta! :\ itsellä vetäs äske alaselän aivan jumiin ja en voi edes sängyssä kääntyä, kyllä koskoo! Tekis mieli huutaa ja kirota mut ei se auta. :( kyyneleet vaan valuu :( anteeks vuodatus... Otin jo 1g panadolin

Toivottavasti panadol auttaisi Hirni!

Lilith, ei kyll näköjään taida töitä olla tarpeeksi heillä. Uskomatonta touhua todellakin. Toivottavasti nyt loppuaika menis paremmin eikä ois mitään kyylämeininkiä sossun puolelta.

MindiS jos olosi ei ole rasituksen ja eväitten syönnin jälkeen ihan kauhee niin pikainenkin vierailusi piristäisi. Olen naisten akuuttikeskuksessa enkä saa itse siis liikkua. Laita maanantaiaamuna yksärillä muikkari mulle niin voin laittaa tarkempaa osviittaa :)

Ja uni ei vaan tule :( väsymys, mutta niin kuuma ja turvonneet kuumottavat ja levottomat jalat. Lisäks kyljet on kovilla ja sisuskalut huutaa hoosiannaa tilan puutteesta.
Mulla on nyt alkanu tulee pelottavalla tahdilla näitä harjotussupistuksia??? Koko maha menee kivikovaks ja pinkeeks ja yleensä se kestää puolesta minuutista minuuttiin. Mutta näitä tulee siis monia kertoja päivässä, eilen ei tarvinnu muuta tehdä ku nousta sohvalta ylhä nii kovettu. Sama jutu joka aamu, maha menee kovaks ku nousee sängystä. Pitäskö tässä sit maata vaa vai kuinka? :/

Ei tuo Lilith mun mielestä vaarallista oo jos kivuttomia tosiaan ovat. Se on vaan merkki siitä että kannattaa ottaa rauhallisesti mutta ei tartte maate jäädä :) Näillä viikoilla ihan normaalia. Samoin tuo ahtauden tunne ku sullahan eka raskaus kyseessä. Vaavi tekee ittelleen tilaa masussa joka tuntuu äärimmilleen venyneeltä, vaikka ei sitä vielä edes ole :) Ihan tuttu tunne mulle ekasta raskaudesta. Nyt oon säästyny sekä supisteluilta, että kiristelyiltä :)

Lilithmist, mitä hittoa? Millä järjellä niiden tarvis ravata joka toinen viikko siellä jos he eivät havainneet mitään moitittavaa edes viime kerralla? Että ottaa sun puolesta kyllä päähän, tuohan on vaan yhden yksittäisen perheen kiusaamista! Argh!

Hyvä Lilith, että oot itse ollut aktiivisena ja ottanut selvää asioista. Ei pääse sossun tantat hyppimään silmille! Tsemppiä kovasti tässä asiassa ja myös olon kanssa.

Lilith minäkään en ymmärrä sossun toimintaa yhtään, tuntuu että on valittu yks perhe silmätikuksi ihan vaan kiusallaan. Hienoa että selvitit omia oikeuksia. Jaksamisia teille.

Hirni toivottavasti selkäkipu helpottaa. Tiedän minkälaisen tuskan se tuottaa.

Hirvee kokemus varmasti Solavi! Kyllä kätilön ja muunkin hoitohenkilökunnan pitää aina kertoo mitä on tekemässä potilaalle, sitten pitäisi vaihtaa alaa jos rutinoituu niin, ettei enää osaa olla empaattinen! Kyllä risoo kun välillä tollasia lukee... Mulla kans muutamia kamalia muistoja opiskeluajoilta, kun jotkut kolleegat kiusasivat ja ite olin niin ujo ja kiltti, etten uskaltanu pistää vastaan. Jälkeenpäin työelämässä oon joitain kiusattuja puolustanut niin, että eivät oo uskaltaneet enää tiettävästi mun "oikeudenmukaisuusraivarin" jälkeen enää jatkaa samaa käytöstä.

Huh kun viikot menee nopsaa, taas ihana viikonloppu :happy:

Kaikille koettelemuksista kärsiville kauheesti jaksamisia!! Toivotaan että helpottaa ja loppuraskaus sujuisi suuremmitta kivuitta.. Ja varsinkin että se mieli pysyis mahdollisimman positiivisena.

Kiva on lukea myös ihmisten mukavista asioista, eli Äipät ja muut, jakoon niitäkin vaan :) Eiköhän kaikki kuulumiset oo sallittuja täällä ja pystytä jakamaan ilot ja surut, ilman syyllisyyttä.

Mun sokerirasitus meni hyvin, eli ei radia :) Ja voin kyllä omasta kokemuksesta kertoa kaikille ite rasitusta jännittäville, että menee tosi harmittomasti koko juttu. 2, 5 dl makeaa juomaa alkuun, ja verikoe alkuun, tunnin ja kahen päästä. Sitte kotiin. Mun aika kuluu kyllä tosi hyvin siinä lehtiä lukien ja netissä surffaten. Iisi piisi koko homma.

Ja äitiysavustuspäätös tehty täälki päivässä, vanhempainrahapäätös oottaa vielä tulotietoja työpaikalta.

Viikos oli tullu painoa 1, 5kg! Ja viikon sisällä on toi mahakin alkanu tuntua enemmän, niin että kumartelussa pitää vähä jo mahaa väistellä :) Yhteensä painoa on tullu kai jotain 9 kg..

Hyvää viikonloppua kaikille!

Niin ja Lilith, kuulostaa kyllä ihan kiusaamiselta toi touhu! Kuka haluaa kotiinsa mitään tanttoja hetki ennen synnytystä, tai mistä tietää vaikka olisit synnyttäny jo sillon. Sun pitäis sitte olla siä mielinkielin ja paapoa niitä kun vähän tärkeämpiäkin asioita ajateltavana. Tekis mieli sanoo pari rumaa sanaa perään, mutten kehtaa... Hyvä, että pidät oikeuksistasi kiinni!

Ittellä ny tullu viikossa yli 1kg painoa lisää. Tuntuu paljolta ku yleensä ollut jotain 500g luokkaa viikkonousu maksimissaan... Miten se muuten lasketaan toi painonnousu jos on alkuraskauden aikana paino käyny lähtöpainon alla? Ku jos lähtöpainosta lasketaan niin tähän mennessä tullut 2,5kg, mutta sit jos alimmasta painomittauksesta niin sit ois jotain 7,5kg luokkaa.

Tänään ei oo vielä verenpaineet kohisseet! Tosin makuulta kun nousee niin meinaa päässä heittää ja meinaa alkaa särkeä päätä. No maanantai on pian. Nivuset ja häpyluu tosin kipeinä ihan pelkästä makoilusta :) Mies ny hoitanu esikoista ja touhunnu hänen kanssaan. Kävivät pesulla näin aamupäivästä niin oli ihana kuunnella ku ihan älytön kikatus ja naureskelu ja höpötys kuuluu kylppäristä <3

Tänään pitää kai jokin kaakku leipoa ku kuulemma ois kaffelle tulijoita huomenna ku kuulemma vuosia tulee ittellä täyteen huomenna. Jos mie vaan piiloudun jonnekin, tosin hiukan hankalaa tän masun kanssa :D

Hyvä Lilith, et pidit puolesi. Ei kukaan kestä sitä et joku vieras ramppaa koko ajan tarkistelemassa selustaa.

Lilith, mitä ne sanoi perusteeksi? Käy tarkasteleen tilannetta vai tukemassa jotenkin konkreettisesti? Täällä neuvolasta käydään kaikkien luona muistaakseni heti pian synnytyksen jälkeen. Mä jotenkin aina haluun uskoo, et sossussa on hyvä tavoite, ainakin kaikki ne sossut jotka oon tavannu on ollu tosi hyväsydämisen oloisia...

Huhhei,nyt täällä kyllä kropassa tuntuu,että on jotain tehty.. Äippä yllätti ja tuli aamusta siivousapuun :) <3
Nyt on puolet huushollista siistinä ;) jos ite jatkaisi huomenna vaikka nuo makkarit vielä. Mutta näillä näkyvin joulukuuhun mennessä on suursiivous tehty,niin kuin oli tarkoitus ;)

Tänään jos vielä vähän leipois huomista varten,niin eiköhän se sitten tältä päivältä riitä :)

Mulle muuten kätilö äippäpolilta jo kehotti tekemään liikelaskentaa. Tänään rv 26+6

Tänään ei oo tullu liikelaskennat täyteen, mut kokeilen uudestaan illasta ku nyt oon liikkeellä ite ja pikkunen varmasti nukkuu.

Mistähän sitä sais virtaa??? On tässä pari päivää menny ihan sumussa, ei jaksais tehdä mitään... Toki on ollut pakko touhuta ihan entiseen malliin, mutta kokoajan saa repiä ittensä niskasta :( Hemoglobiinikin oli nousussa, joten ei tää siitäkään, oisko sitten pilvinen sää ja se ettei mies ole juurikaan läsnä syynä tähän? Tai sitten tämä on ihan normaalia raskausväsymystä... Toivottavasti ei vaan enteile sitä masennusta, se kun monesti alkaa oireilla jumalattomalla väsymyksellä... Sori vuodatus, taas...

Mukkis voimia sulle! Sulle tekis varmaan hyvää jos saisit lapset hetkex hoitoon ja saisit aikaa ihan vaan itsellesi ja niin ettei tarttis tehdä mitään sillä hetkellä, vaan saisit ihan vaan olla.

Takaisin