Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä Wildis, Saini ja Metsäläinen!

Jaksamista gradun ja töiden kanssa Air4m!

Mulla on taas oikea jalka kipuillut. Huomaa, että eilen oltiin koko koulupäivä retkellä ja en istunut hetkeäkään. Koko lantio jumissa :( Mutta huomenna onneksi hieronta <3 Saa edes selkää ja niskoja vähän auki.

Air jaksamista täältäkin kiireiseen arkeen!

Itsekin kummastellut kun tonttu muorit pistetään koville, alusta loppuun:/

Mäkin ihmettelen miten tämä ollut tähän asti aika helppoa, joo on ollut kipuja ja sokeri stressiä mutta ei mitään kamalia supistelua tms mitä oli kahdella ensimmäisellä.
Muiden kanssa näillä viikoilla olin käynyt ainakin kerran käyrillä synnärillä.... Anteeksi oma napailu kun muilla oikeasti vaikeata mutta tajuan miten onnekas olen ollut kun helpolla olen päässyt!

Ja sain tänää äippäpakkaus päätöksen ja siin luki et parin viikon sisää tulee se pakkaus, meneeks siin oikeesti nii pitkää :O

Hirni, eivätpähän ainakaan lupaa nopeaa toimitusta niin ei tule valituksiakaan jos venyy siihen melkein kahteen viikkoon? :D

Äippä, ei minusta tartte mitään anteeksi pyydellä oma napailusta :) Sehän on vaan onni ja tuuri, että vähemmän vaivoja :) Kyll sitä ittekin ilman näitä vaivoja ois, mutta kyll nää vaivat kestää kun palkinto on mitä parhain :) Huolissaanhan näistä saa olla, mutta niin varmaan muutenkin miettis että onko pikkuisella kaikki ok :)

En oo päässy. Tunnin jonotin hoitajalle joka tarkisti henkilötiiot. Nyt ootan sit et lääkäri kahtoo mitä pitää tehä ja jos ottaa kokeita ni sit hoitajalle ja plah :D meni varmaa koko yö :))

Toivottavasti ny ei koko yötä tartte odottaa. Ainakin itte ku kesällä jouduin päivystyksessä käymään niin ilmeisesti raskauden takia hiukan nopeammin ottivat. Ku huomasin että jotkut oli ilmoittautunu ennen minnuu ja mie kuitenkin pääsin lääkärille ennen heitä... Tuskin ne raskaana olevia laittaa kovin pitkään istumaan ja odottamaan. Tosin ittelläkin meni kaks tuntia koko reissussa ainakin, mutta se ei haitannu ku olin vessaan päässyt :D Olin nimittäin jo melkein neljä tuntia pidättäny pissaa, että saadaan hyvät testitulokset sit ku epäilin pissatulehdusta.

Mulla ne hukkas päivystyksessä mun pissinäytteen, kun pissitulehduksen vuoksi menin tuskissani Porin päivystykseen alkuraskaudessa. Mukava oli, kun tunnin odottelun jälkeen tulevat kyselemään, että oletko jättänyt näytteen. Sai sitten reseptiä odotella, kun eivät saaneet tuloksia ku vasta ajan kanssa. Siellä myös arvelutti, kun eivät ottaneet huoneeseen vaan tulivat vain siihen odotusaulaan juttelemaan ja kuumetta mittaamaan ym...

Toivottavasti pian pääset lääkärille :)

Tsemppiä kaikille, joilla huolta vauvasta!

Tiistaina neuvolassa näkyi proteenia virtsassa ja tänään kuulin ettei ole pissitulehduksesta kysymys. Valittelin sillon myös alamaha tai mahan alapuolelle olevasta kivusta sillointällöin. Terkkarin mielestä ne on vaan kasvukipuja tai suolisto-oireita. Minua kuitenkin vaivaa nuo proteenit :/

Tyksissä pääsin heti ilmoittautumisen jälkeen vessaan jossa sain vielä jotenkin huomaamattani hälytyksenkin tehtyä :D Tekivät jonkin pikatestin siihen pissaan ja siis siitä näki ilmeisesti kaiken muun paitsi sen että mikä bakteeri sen aiheutti. Sit viljelyssähän meni pari päivää, mutta reseptin sain sit ihan suht nopeasti kunhan lääkärille vaan pääsin. Ja ei tarttenu lääkäriä nähdä ku kerran ja samalla sain reseptin. Näköjään vaihtelee paikkakunnittain.

Noh meillä täälä tuppukyläs vissii yks lääkäri paikalla. Otti äskö tulehusarvokokeen ja hempparin ja mittas lämmön.. Nyt sit ootetaa sitä lääkäriä. Ja hemppari piti ottaa iha kyynärtaipeesta ku ei kuulemma oo sitä pika mittaria :))

Mulla Hirni tuli ä-pakkauspäätös jo kuukausi sitte, eikä ole pakkausta kuulunut... No toisaalta en ole kiirehtinyt, kun vauvan hoitotaso, johon tulee vauvan vaatteetkin, on viä hakematta.

Mua kyllä taas jurppii tää, että mies on aina töissä :( 7 päivää viikosta ja yleensä lähtee aamulla ja tulee illalla. Hemmetin yksityisyrittäjyys. Yks päivä oli niin outoa kun mies tuli kotiin aikasin ja käytiin lasten kanssa leikkipuistossa, tajusin että me ei varmaan ikinä olla oltu yhessä leikkipuistossa... Hohhoijaa ja tää ei varmaan paljoo jatkossa muutu kun tää on ollut näin lähes aina. Joskus kovina pakkaskausina mies on enemmän kotona, talvea siis odotellessa. Mutta onhan meillä se 5 päivän kuntoutus Oulussa parin viikon päästä, meidän eka perheloma ikinä! :) Sori tää vuodatus, tää nyt on pientä sen rinnalla, mitä huolia teillä monella nyt on!

Mitäköhän Ninnulle kuuluu?

Nyt on kyllä sanottava,että miulla on kyllä ihana mies <3 eilen kysyin isännältä, mitä haluaisi synttärilahjaksi,jotka on sunnuntaina. Sanoi,että oon antamassa sille maailman parasta lahjaa,kun sintti syntyy maailmaan <3 voi että miten miun sydän pakahtuu! Sitten vielä lisäsi,että onhan sillä paras avokkikin ;)
Näköjään siis miehetkin yllättää välillä ;) tuo miun isäntä kun ei kauhian romanttinen aina ole ;D

Miehillä on noita omia hetkiä jolloin he osaavat yllättää :) Ei tuo omakaan miekkonen oo kovinkaan romanttinen, mutta hänellä on ne omat hetkensä <3

Mukkis, itse oon aatellu että tää on paikka johon voikin omaa oloaan hiukan vuodattaa, oli olo hyvä tai paha :) Eikö se oo vertaistuen tarkoituskin? :) Ja kuitenkin sitten kun välttämättä ei ne muut lähipiiristä osaa niin hyvin ajatella sitä kuin joku joka on edes osittain samassa tilanteessa.

Toi mun ukko on kanssa sellainen jörrikkä mikä ei puhu eikä pussaa mutta sitten tässä pari päivää ennen meidän hääpäivää lähti käymään koirankanssa lenkillä ja tuli takas 3 ruusupuskan ja suklaan kanssa ( 1kimppu/vuosi:)) olin aika myyty kun en yhtään osannut odottaa<3 näin ihanasti harvoin muistaa!
Kyllähän noilla silloin tällöin on hetkensä kun löytyy se oma pikku nallukka jolla on sydän täyttä kultaa:)
Ei voi kun rakastaa;)

Hirni, No höh. Siellä ei kyll mitään kiirettä pidetä :( Onko edes tullu mitään kiireellisiä potilaita siun jälkeen jotka venyttäis omaa odotusaikaa?

Eei oo ku mie en saanu aikaa ku täällä savonlinnas on nykyää käytäntö että kiireellisimmät ensin niin täällä on kyllä jotkun ajanvarauksella päässeet suoraan ilmottautumisesta lääkärille! Siis että ne just ilmottautuu ni lääkäri jo kutsuu. Kiva kun en pissallekkaan oo uskaltanu mennä ku jos vaikka haluaavat näytteen sitten

Käy kysymässä että haluaako ne pissanäytteen, ja että jos haluavat niin nyt ois hyvä hetki ku sun ois mentävä just pissalle.

Takaisin