Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huhhei,nyt on kelalle laitettu tiedot menemään. Ne varmaan naureskelee sille hakemuksella,kun oon kyllä niiiiin törttö paperihommissa :P

Voimia wildis!

Mä yritin tossa googlailla pienten painoja näillä viikoilla ja ainaki nyt on hitusen levollisempi mieli. Jospa tää on vaan tämmönen pitkä ja hoikka kaveri.. Ja ainahan erilaisia kasvupyrähdyksiä tulee, täytyy luottaa siihen.

Olipa turkasen pitkä päivä olla taas koipien päällä, olo on kyllä ihan tönkkö ja kylkiluita pökkii. . Ahdistavaa. Elefanttikoivet juimii. Yök..

Onnea wop uudesta asunnosta!

Täälläki elefanttikoivet kävi kylässä :( ilmeisesti leffassa istuminen jo suht hankalaa. Tuntui että pystyny varpaita liikuttaa kunnolla :(

Kyllähän niitä kasvupyrähdyksiä tulee :) ja onneksi ne tutkii näitä ja seurailee :)

Mikä tuo neuvolan tjsp kotikäynti on? Ikinä kuullutkaan kavereilta tai keneltäkään tutulta että sellaista olis? :D

Kyl meillä on kotikäynti :) ainaki sit synnytyksen jälkeen :) ja vissiin ennen syntymääkin saa valita kotikäynnin neuvolakäynnin tilalle :)

Ainakin ensimmäisen kohdalla eka käynti on kotikäynti. Tosin mulla se oli lähinnä että ne toi papereita ja sit lähinnä kysyi että onko jossain hoitojutussa kysyttäväö jne. Ois ilmeisesti neuvonnu ja näyttäny jos ois jotain ollu. Itte koin että se käynti oli enemmänki äitiä varten ku vauvaa varten.

Jaahas ei oo neuvolassakaan mitään puhuttu :D no ehkäpä kerrotaan asianosaisellekkin jossain vaiheessa..
Synnytyksen jälkeen ihan järkevää ja mukavaa ettei tarvitse raahautua pikkuisen kanssa minnekään mutta ennen synnytystä kuulostaa hassulta kun ei ole vielä edes vauvaa :)

Muokattu viimeksi:
Meilläkin synnytyksen jälkeen eka neuvola on kotikäynti. Silloin tulee vielä käymään mun äitiysneuvolan th, mutta sitten vaihtuu lastenneuvolan th:ksi.

Vitsit että voi hermot olla kireällä. Mä yritän parhaani mukaan pitää kodin järjestyksessä ja siistinä mut nää muut näköjään viis veisaa. Kurjaa! Kurjaa sekin että itseä häiritsee kaikki sekasotku, pffffff. Jopas oli taas avautuminen. Sori.

Mulla näissä elefanttikoivissa tuntuu verenpurkaumat vaan lisääntyvän, ihan karmeeta. . Ei auta tukisukat eikä mitkään. Seisomatyö on kyllä sekin hanurista tälleen raskausaikana.

Oisko mitään positiivista ja iloista tälle aamuun? :shifty:

Nepsulla ihanasti kaikki jo nuin valmiina! Tässä saa itte vielä tovin kärvistellä ennenku maaginen rv 30 paukkuu. Nyt vasta 25+4 (toisaalta hyvä näin ku ei meillä oo vielä mitään valmiina).

Nannuska mä tiedän ton tunteen kun itse yrittää pitää kämppää edes suht siistinä, niin eiköhän joku tule ja sotke sitä mukaa kun saa siivottua...

Positiivista mitä tänään on tapahtunut, lapset heräsi vasta 7.30 (normaalisti 6.30) ja nyt on itselläkin virkeä ja levännyt olo:) just nyt ei koskekaan mihinkään, ystäväperhe tulee tänään käymään ja päivän ruoka aikalailla valmis... Tuskin tämäkään muita piristää mutta mulla in henk.koht hyvä päivä vaikka vettä sataakin kaatamalla:) päivän ainut miinus pyykkipäivä, plääh!

Mulla taas päivän plussa on pyykkipäivä :D saan laittaa pikkuvaatteet peseytyy :) ja sit ois tarkoitus tänään käydä kaffellakin ihan kahvilassa :) vähän toi vesisade ärsyttää ku ei pääse likan kanssa ulos mutta jos se lopettais satamisen siiheksi ku oltais ulos menossa :)

Mie en oo pessy viel mitää vaatteita ku aattelin pestä sitten ku äippäpakkauskin on tullu ni kaikki kerralla :)

No mie pesin ensiksi kaikki muut pyykit koko kämpästä niin saa hyvillä mielin vallata pyykkitelineen kokonaisuudessaan sit :) Yrittäny hiukan hillitä itteään vielä kun tässä on kaikkea muutakin tekemistä vielä ennen synnytystä ja yritän etten ihan heti saa taas selkää huonoon kuntoon. Viimeksi hajotin selkäni 1,5kk ennen äippäloman alkua ja se ei sit palautunut vasta ku synnytyksen jälkeen se selkä siedettäväksi. Nyt kyll kotosalla oon esikoisen kanssa mutta jos tuo selkä pysyis kuosissa pidempään tällä kertaa :) Ku nyt jo tuntuu siltä että ku jotain tekee yhtenä päivänä niin sit saa pitää päivän pari "vapaata" että selkä ehtii palautua kunnolla :D

Muokattu viimeksi:
Mites wildis voi tänään? Mitä Joensuussa sanottiin? Tsemppiä <3 Olette rukouksissa!

Ugh... Taas eilen jouduttiin lähtee synnärille kovien kipujen takia.. Kätilöt vs hyttynen 2-0. Saatiin pikkunen siellä pysymään onneksi. Yön yli olin tarkkailussa. Jotenkin vähän pelkäsin et en tuu pääsemään näitten supistusten kanssa yhtään helpommalla kuin esikoisen kohalla. Hän meinasi syntyä kuus kertaa ennen laskettua aikaa :/ eiköhän tää tästä. Tänään kotiin, onneksi yhtenä osana vielä, viikkoja tosiaan 26+3

Kyll sais hyttynen leelluu vielä pysyä kyydissä jonkin aikaa. Pidetään peukkui :) Ei ne sit kotiin oo antaneet niitä supistuksen estolääkkeitä? Lepokäsky varmaan tullut?

Leelluu onneksi sulla viikkoja noinkin paljon! Jospa pikkunen jaksais mukana sinne 38 viikoille asti! Tsemppiä!

Tälläkin odotellaan kuulumisia wildsideltä... Toivottavasti saaneet lääkärissä tilanteen paranemaan!

Takaisin