Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Puoli kiloa!? :D mä lopetin herkut ja heti nousi paino enemmän ku koko raskaudenaikana...huhhuh

Sunnuntaina ois tarkoitus repii tapetit makkarista ja maalata seinät, kasata pinnasänky ja laittaa vauvanvaatteet lipaston järjestykseen :) mä oon jo niin valmis saamaan tän sirpukan syliin..

ImageUploadedByVau Foorumi1442315509.723140.jpg

Ittekin kohta puoliin valmis synnärille ja saamaan pikkuisen syliin :)

Viimeksi olin valmiiksi miettiny että miten haluan synnytyksen menevän mutta eipä se niin ihan menny :) epiduraalin otan jos siltä tuntuu mutta tällä kertaa toivon ettei tarttis imukuppia käyttää. Oksitosiinisupistukset ny oli kauheita ku väänsivät hanat kaakkoon annostuksessa mutta nehän laittaa sen yleensä ku epiduraalinkin kai. Ja tippaletkulta ny en pääse välttymään ku pitää synnytyksen aikana saada antibiootti suoneen.

Kateellinen nepsulle ku jo 30 täynnä. No täältä tullaan perässä :)

Ihana masu<3 älä kamalasti remppaa, voimien mukaan... Isukki töihin :) pitäisköhän sun herkutella vähän enemmän niin pysyy paino samassa:D
Joo siis minä en ymmärrä tota mun painoa yhtään, miten se ei vaan nouse vaikka täällä syödään kuin hevonen monta kertaa päivässä... Outo homma :)
Täällä tämmöinen 28+5 masu<3

ImageUploadedByVau Foorumi1442316193.213082.jpg

Hei kertokaas synnytysasennoista jotka ois hyviä sit ku selkä ihan kipiänä ja tulessa. Viimeksi ohjasivat puolimakuuistuvaan asentoon. Viimeksi kaipasin ns kauhukahvoja joista pitää kii ja ottaa tukea ponnistukseen.

Ihanaa Nepsu ku oot jo pitkällä. Mä vasta 26+1. Vaikka mulla selkä- ja pakarakipuja ja hirveesti supistuksia, niin en kyllä vielä ihan malttais luopua tästä ihanasta masusta. Silti taas välillä jo kovin toivon että olis joulukuu ja sais nyytin syliin.

Mulla toiveena synnytys ilman kivunlievitystä, mutta jos rajut supistukset, niin sitten ehkä jotain. Ekassa otin epiduraalin ja kahessa muussa olen ottanut muutaman hönkäyksen ilokaasuu.

Saini mulla tuli kans paniikki ponnistuksessa(vaikka kesti vaan 4min) kun en saanu mistään kiinni. Mieskään ei voinut olla pitämässä kädestä kun oli kotona lasten kanssa... kätilö ei antanut kättä ja olisin varmaan rutistanu käden muusiksi... Sitten paniikissa purin itseäni käsivarteen kun mitään kipulääkitystäkään ei ollut enää kun kaasua ei voinut enää hengittää. Hyvä että ei lähtenyt pala käsivarresta irti, ja meni jonkin aikaa sen parantumiseenkin. En tosissaan halua kokea sellaista kontrollin menetystä enää koskaan! No josko nyt seuraavalla kerralla mies ainakin pääsis mukaan...

Rasitus meni hyvin, paastosokeri oli ainakin hyvä 4.7, muut vastaukset tulee huomenna.

On toi jännä äippä toi sun painohomma kun maha on kuiteskin iso... Itellä tullu sen 10kg eikä olo ole silti mikään kauheen läski.
Kadehdittavan pitkällä ootte jo neppsu ja äippä.. Itellä 25+5

Nippanappa jäi mun tulokset sokerirasituksessa alle sallittujen arvojen, huhhuh!

Ehkä kuitenkin pitäis järkeistää vähän tätä syömistä ja vähentää herkuttelua. Oon nimittäin saanu tähän mennessä jo 15,5 kiloa painoa :( Ja mulla on välillä sellainen valasolo, ettei tottakaan!

Sf-mitta oli tasaisesti ylä- ja keskikäyrän välissä.

Meillä olis tänään eka perhevalmennus, saa nähdä onko hyödyllinen vai jo ihan tuttua juttua.

Täällä päivystykseen menossa... Henki ei kulje enää ku niin kova hengenahdistus on.

Hööh :O osaatteko sanoo ku oon nyt flunssassa, kauhee yskä ja nousee limaa ja nenä ihan tukos että ei meinaa happi kulkee että millä tätä oloa voi/saa helpottaa :((

Wild voi ei! Sanoiko ne neuvolasta mitään sun raskausmyrkytysepäilystä? Toivottavasti ei sitä olisi ja saisivat sut lääkärissä kuntoon... Paljon voimia!

Hirni mulla auttaa nenäkannu ja höyryhengitys, toivottavasti saat itsesi kuntoon, sinäkin:)

mä hankkisin tänään tripptrapin toiselle tulokkaalle, kun oli 40e alessa :) sisko lupautui "maksamaan" siitä ainakin osan että ois ristiäislahja :) esikoisellakin on tripptrapp ja tykkään hirmusesti. Saan siskolta vielä sen vauvakaukalon siihen tuoliin kiinni niin saapi vaavi köllötellä korkeemmalla. Onko muilla kokemusta tripptrapista?=)

Tuolla aiemmin oli puhetta noista kivunlievityksistä synnytyksessä ja joku kyseli kokemuksia ammeesta.
Itse en voi kun suositella ammetta avautumisvaiheessa ja kivunlievityksenä. Supistukset oli tosi paljon kovemmat kun joutui nousemaan vedestä pois, vedessä oli paljon helpompi olla. Vesi jos/kun lievittää supistuksia ja sen myötä pystyy vähän rentoutumaan niin saattaa nopeuttaa avautumistakin :) Tämäkin yksilöllistä kuten kaikki synnytyksessä mutta suosittelen kyllä kokeilemaan!

Takaisin