Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miun kaveri sai kyllä hyvää hoitoa raskausaikana joensuussa mutta synnytys olikin sitten ihan toinen tarina.... Laidasta laitaan siis sielläkin :)

160 kilsaa on kuopioon ja joensuuhun on 130 kilsaa.. Olo on muuten parempi, mut henkee ahdistaa vieläki ja pää on kipee.. Mua niin ketuttaa ja jos menetän tän vauvan sen takia ettei joensuussa otettu mua vakavasti, niin haastan sen lääkärin oikeuteen..

Eipä teillä oikeestaan sen pidempi matka Kuopioon ole... Olisin kyllä huomenna viimeistään neuvolaan yhteydessä jos ne pistäs sut Kuopioon käymään, jos siis edelleen hapenpuutetta ja päähän koskee! Joku juttuhan sulla nyt menossa jos ei tavan särkylääkkeet auta:/ ole muutenkin herkästi yhteydessä enspaan jos vähänkään arveluttaa, paljon voimia!

Wildis, oot saanu kyllä ihan hirveetä kohtelua tuolla.. :( Mut hyvä että poitsu vielä visusti tallessa ja kunnossa yksiössään. :)

Itse pitäis varmaan kans tänä iltana vielä nappasta parit karkit, kun huomenna saan mittarit ja ohjeet radin hoitoon ja seurantaan.. :/ Kieltohan niihin varmasti tulee. Vähän huonoon saumaan sattu vaan tää sokeriseuranta aloitus kun ens viikoks ollaan lähdössä ukon kanssa Lappiin reissuun.. :)

Herkästi vaan soittaa ja käy ensiavussa olon mukaan. Toivottavasti ny ohi menis ja helpottais wildiksella

Wildis, oon äipän kanssa samaa mieltä.. Jos neuvolan kautta saisit Kysille käynnin.. Tai sitten otat itse yhteyttä KYSin synnärille ja kysyt mitä mieltä ne siellä on..

Tiittärä kaks arvoo oli yli eka pitäs kuulemman olla alle 10 ni mulla 10.9 ja toka pitäs olla alle 8.6 ni mulla 10... no eipä voi mittää. Helvetti soikoon.

Tiittärä mulle Radi hoitaja sanoi että jos on muutamanpäivän huonommalla toi dietti ei haittaa kunhan arkeen palaa samoin tein kun kotiin palaat ja yrität pitää jokseenkin järjen päässä syömisen kanssa niin muutama ylitys viikossa ei ole maailman loppu. Palaat sitten ruotuun kotona :)

Wopwop "tervetuloa" joukkoon mukavaan:) ei tää oikeasti mikään maailman loppu ole!

Ei ne täältä lieksan neuvolan puolelta voi lähetettä kuopioon laittaa ku eri piiriin kuuluuvat. Automaattisesti sit menis joensuuhun. Mut mittailin paineet tuossa ja onhan nuo jo huimasti pudonnu onneks. Ei taida olla akuuttia tarvetta nyt lähtee.. Pommitan kyllä taas uudelleen neuvolaa jos paineet nousee.

Radilaisia tulee lisää. Tervetuloa mittailujen ihmeelliseen maailmaan :)

Wildis, teitkö ennen tuota kohtausta jotain raskaampaa tai sellaista mistä kroppa ois rasittunu? Samana tai edellisenä päivänä?

Se tais olla se -10 astetta. Jostain joskus luin että se ois alle 1v lasten pakkasraja. Mutta kyllähän useat nukuttaa vauvoja vaunuissa ulkona kovemmassakin pakkasessa. Mutta vastasyntynyttähän ei suositella ulkoilutettavaksi kuin vasta parin viikon ikäisenä.

Tietysti voi autoon viedä ja oon ittekin kyll kovemmassa pakkasessa ulkonakin käynyt tarvittaessa. Laittanu vaan tarpeeksi vaatetta pienelle ja sit suojannu vaunujen suuaukon harsolla tai vaunuverholla ettei viima pääse niin sinne. Peitetyissä vaunuissa kuitenkin jonkin verran lämpimämpi ku mitä tuulessa ulkona :)

Wildis, no höh. Ei sieltäkään sit mitään "syytä/aiheuttajaa" voi ajatella.. Mutta ny varmaan kannattaa ihan täysin levon kannalta ottaa ja soitella neuvolaan tarvittaessa. Jospa se ois jotain hetkellistä vaan ollut. Tietysti ahdistavaa kun ei syytä löydy tai ei tiedä aiheuttajaa, mutta hetki kerrallaan :)

Mä olen ulkoillut vauvan kaa aina -15 asteessa max 1h mutta en kyllä sen kylmempää ole mennyt. Kyllä sinne autoon nyt vaavin voi siirtää oli sitä pakkasta mitä tahansa. Pitää vaan mielessä vaatetus asian:)

Takaisin