Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äippä soitin neuvolaan, mut kaikki oli terkan mielestä normaalia. No nyt ku mentiin päivystykseen niin oli verenpaineet hulahtanu 148/90, rupes näkyy valopalloja silmissä, väsyttää ja päätä särkee. Lääkäri laitto kiireellisen lähetteen joensuuhun, koska konsultaatioraja on noissa paineissa jo ylittyny reippaasti. Niin ja pississä oli valkosoluja.. Nyt ollaan matkalla joensuuhun, jonne matkaa 130 kilsaa.. Saa nähdä mitä siellä tehdään ja jäänkö sinne yöks. Kunhan ei tarviis vielä synnyttää pikkusta. Jospa sais sen paineen lääkityksellä kuriin.. Eli luottakaa omaan vaistoonne. Niin minäki tein ja oikeessa olin. En kuunnellu neuvolantätiä vaan tein niinku itse parhaaks näin.

Wildis, sinne paljon tsemppiä! Toivottavasti saatte lääkityksellä verenpaineet kohdilleen ja sun voinnin paranemaan.

Toivottavasti Wildis menee levolla helpommaksi. Ei suakaan liian helpolla ole raskauden kanssa päästetty. Onneks viikkoja sentään jo ton verran.

Muakin synnytyksessä houkuttelis allas ja synnytysjakkara. Seisaaltaan tiedän, ettei tuu onnistuu, ku jalat lähtee alta, mut oli viimeks kyl mukava ponnistusasento. Sen vähän mitä niin pystyin ponnaamaan. Ja ilman piikkejä ois kiva. Jonkun kohdunkaulanpuudutteen turvin...?

Wildis jospa et vielä joutuis pientä synnyttää vaan sun tila lähtis kohenemaan kunhan pääset hoitoon. Tsemppiä! <3

Wildside, tsemppiä ja voimia! Toivottavasti saavat Joensuussa paineet kondikseen ja löytyy apu.

WopWop, Onnea asunnosta :)

Tsemppiä Wildis! Toivotaan tosissaankin, että saat sairaalassa paineet alas ja pieni voisi vielä jatkaa masuasumista. Onneksi tosiaan jo aika hyvin sulla viikkoja, vaikkei ennenaikaisuus tietenkään ole koskaan vaaraton (eipä oikeastaan täysaikaisuuskaan...). Voimahalit!

Täällä nepsu samaa ongelmaa :D Tänään laittelin vaatteita lipastoon taas ja vieläkään oo kaikki siellä ja se on melkein täynnä.. Tullu ilmeisesti liikaa hamstrattua vaatteita :D
Mä oon toisaalta valmis synnärille toisaalta en, jännittää jo jonkun verran ja maha vetää kuralle jos vähänkään alan enemmän miettimään :D Mun mielestä on tyhmää et lähes aina kehotetaan synnyttää just siinä puoli-istuvassa asennossa millon ei oo painovoima yhtään puolella, tokihan kätilön on siinä varmaan helpoin tarkkailla ja auttaa, mutta silti.. Itse en sen tarkemmin halua suunnitella mutta olisi kiva edes yrittää jossain muussa asennossa, ettei tarvisi puskea painovoimaa vastaan..
Paljon onnea asunnosta WopWop!! ❤️ :)

Oon alkanu kans vähän mietii synnytystä.. mua ei se niinkään pelota vaan mitä jos en osaakkaan vaikka ponnistaa oikein :o

Tsemppiä Wildside! Toivottavasti paineet saadaan kohdilleen ja saat muutenkin hyvää hoitoa sairaalassa!

Wild toivottavasti saavat paineet alas sairaalassa ja sulle paremman olon! Tuskin ne alkaa heti lasta ulos ottamaan, jospa lepo auttaisi sulla... Paljon voimia!

Synnytysasennoista on ollut puhetta ja kaksi on syntynyt puoli istumassa asennossa, mutta ehdottomasti paras (mun mielestä) on polvillaan sängyllä joko sängyn selkänojaan tai mieheen nojaten! Vähän saa jeesiä painovoimaisesta:) netistä muuten löytää noita synnytysasentoja...

Ittellä ny tuon eka synnytyksen jälkeen käyny mielessä, että oisko toi polvillaan sängyllä hyvä asento. Hmm.. Pitää laittaa mieleen. Ja kattoo sit missä kunnossa selkä on ja että uskaltaako alkaa siin taiteilemaan :D Itte muistelen, että itte sain jaloille telineet vasta imukuppivaiheessa, siihen asti sain pitää kyll omista reisistä kii, mutta silloinkin tuntui että en ulko kautta niistä saanu otetta ja ku otteen sain sisäkautta niin sitten masu oli hiukan tiellä.

Voimia Wildis ja toivotaan että tilanne tasaantuu! Kyllä joulukuisilla on vastoinkäymisiä, sais kyllä loppua jo!

Tänään ollut vatsa aamusta saakka ihan sekaisin ja nyt todella kovasti paineen tunnetta olon pahentuessa suihkun jälkeen, nyt kattelen jos tila kohenisi :/
Tsemppiä Wildside että kaikki kunnossa!

Pitäis varmaan tota synnytystä alkaa ajatteleen... Onneks mammajoogas ilm käydään noita asioita ja asentoja läpi ja tunnustellaan, mikä vois olla itselle paras.

Takaisin