Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en ole koko raskausaikana pystyny syömään ruisleipää :( alussa hajukin teki pahaa ja nyt närästää. Ennen se oli vakkari aamupala. Nyt olen siirtynyt kauraleipään, juustoa, kalkkunaa, kananmunaa ja vihanneksia päälle, ja puoli mukia kahvia :P Tuli nälkä!!

Meillä on 63 neliöö neljälle, kohta viidelle ja toistaiseksi hyvin riittää tilaa. No säilytystilaa tarttis lisää, täytyy vaan organisoida ja heittää turhaa kamaa pois.

Tsemppiä kaikille sokerirasitukseen menijöille!

Meillä 85 neliön kolmio, ja kyllä edelleen ressaa ku miehen 4w pojal tuo huone tuossa, nii kuinka onnistuu parinvuoden päästä ku molemmat pitää majottaa samaan huoneeseen (tyttö tulossa). Lisäsiipeä ollaan alotettu suunnitteleen, mutta lupien saaminen on monen vuoden taistelu, naapurilla tästä kokemusta :/

Enoo saanu nukuttua koko yönä :( kuuma ja kylki kipeenä.

Äsken kun makasin kylki/masu asennos, ja olin vaihtamassa asentoa, niin kamala repivä kipu mikä polttikin tuntu tuolla ylämasussa vähä sivussa kylkeen päin. Säikähin jo että joku repes mun sisältä, joutu puuskuttelee jonku aikaa sitä kipua pois. Osaako kukaan kertoa mikä tuo tuollanen repivä/poltteleva kipu ylävatsassa oikein on :O

Täällä vaihteeksi myös valvotaan. Kerrankin olisi saanu aamulla nukkua tunnin pidempään kuin normaalina työaamuna, jolloin herätys kuudelta, niin eikös sitten veskikäynnin jälkeen ajatukset ala laukata työasioissa ja unet on tipotiessään.. Taidetaan vuorotellen olla yökyöpeleitä ja varsin aikaisia aamuvirkkuja itse kukin:)

Töissä sijaisen rekrytointi käynnistyny ja toiveissa olis, että hän voisi aloittaa jo marraskuun alussa. Eilen tuli Kelalta äippäloma- ja rahapäätökset ja 16.11. pitäs jäädä. Joten ehtisi sitten käydä asioita läpi tulevan sijaisen kanssa. Olen jo aloittanu ohjeiden kirjottamisen ja siitä listasta tulee piiiitkä. Tiedottajan hommissa siis olen ja siinä samalla mukana kaikenlaisissa projekteissa, joissa omat kommervenkkinsa.

Toivottavasti muilla riittää unta vielä tähän aikaan!

Lilith ootko millon käyny neuvolassa? Tai katsonut paineet tai pisusta proteiinit?

Ekana tuli raskausmyrkytys mieleen... Mutta en sit henk.koht kokemuksella osaa sanoa kun mulla ei ole tollaista ollut, tuntuu vaan epämukavalle kun mahapainaa rintakehää:/

Soittelisin neuvolaan ja kysäisisin:)

No niin, sokerilitku juotu ja eka odottelupätkä alkoi. Ei ollu niin pahaa kuin luulin. Maha on tosi kipeä, kun on niin nälkä! Ja huonosti oon nukkunut. Valivali, sori omanapailu :(

Miten muuten muilla, onko ollut vaikeuksia motivoitua/pitää motivaatiota yllä töissä? Vaikka oon unelma-ammatissani ja tykkään tosi paljon työstäni ja tämän hetkinen luokkakin on kiva, niin ei meinaa motivaatio riittää yhtään pitempiaikaisiin juttuihin. Lisäksi tuntuu, että joitain juttuja turha aloittaa, jos sijainen ei haluakaan niitä jatkaa. Parinviikon päästä selviää sijainen, sitten saa kertoa oppilaillekin.

Hilla,täällä välillä motivaatiota etsitään töissä. Tykkään omasta työstä,mutta kyllä sitä jo miettii,että pääsisi jäämään kotiin :)
Sama juttu myös täällä,että ei oikein viitsi aloittaa pidempi aikaisia töitä lasten kanssa,kun ei sitten tiedä,miten sijainen jatkaa heidän kanssa.. Kunhan saisi edes sijaisen selville,toivon mukaan ens kuun vaihteessa!

Hauska ku te jo niin kovasti mietitte äippälomalle jäämistä :) Ite palaan töihin pian pariksi kuukaudeksi. Kotona oon ollu lasten kans nyt 1,5 vuotta. Isukki jää kuopuksesta pitämään isyyslomat pois nii vaihtuu osat vähäksi aikaa :)

Aamupalaksi 200g rahkaa(maustamaton/rasvaton) ja 40g Paulus-supermysliä ja kahvi !
Tänään olis eka neuvolalääkäri ja viikkoja on nyt 26+3 ja edellisenkerran käynyt omatoimi ar-ultrassa jossa lääkäri teki tutkimuksen viikolla 7+2. Eilen neuvolassa kyselin koskas se lääkäri normisti tekee tutkimukset, niin viikolla 17 kuulemma...Mun kohdalla on nyt jotain mennyt ohi, mutta toivotaan että kaikki on ok tänään :)

Täällä raskausmyrkytys epäily. Verenpaineet koholla edelleen, ylämassu kramppaa, turvotus ihan valtavaa ja paino nousee silmissä. Silmissä myös näköhäiriöitä.. Soitin just neuvolaan ja sieltä täti soittaa tunnin päästä takas. Perjantaina pissi oli vielä puhas, mut jospa vois sen kahtoo huomenna uudestaan kun tänään en täältä korvesta pääse... Eilen oli joku kohtaus illasta.. Pisti ihan järjettömän tuskanhien pintaan ja ylämaha kramppas samaan aikaan kun tuli niin kipeitä suppareita et itkin.. Huusin miehelle, et nyt tää tulee! Ja itkin kauhusta.. Onneks kohtaus meni ohi, mut parempi vielä varmistaa neuvolasta.

Hui, Wildis! Toivotaan, että menee ohi. Ihan kamala tunne varmasti, kun tuollaista tulee! Nyt vaan pikaisesti lääkäriin, niin selviää. Milläs viikoilla olitkaan?

Wild toivottavasti nyt kuitenkin vielä masussa pysyis! Toivottavasti olo helpottaa ja ei pississä olis mitään! Mars neuvolaan varmistamaan tilanne... Voimia<3

Viikkoja on 26+2. Tuntuu vauvva potkivan kovasti massussa. Toivottavasti vielä jaksais ootella massussa. Kohta soittaavat neuvolasta. Pitää yrittää miehen kans sopia, jos hän pääsis tänään hakemaan mut jos neuvolasta käskeevät näytille.

Wildside, toivottavasti kaikki ok ja pysyis masussa vielä.

Täällä ollaan sokerirasituksessa. Eikä oo ees niin paha. Litku maistu ihan vadelma mehulle ja ei ollu ees mitään äklön makeeta. Lisäks sain sänkypaikan ni eka tunti meni nukkuessa. :) vielä tunti ja sitte viiminen näyte.

Takaisin