Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ois huomenna neuvola,aiheena tuo radi.. Kun tosiaan silloin paatosta jäin kiinni. Nyt joka aamu arvo on ollu 5.3. Ja äsken oli jännä,kun ennen ruokaa oli 5.5 ja tunti ruuan jälkeen oli sama 5.5. Söin kuitenkin ihan hyvän annoksen perunoita ja makkarakastiketta..

Aamupalaksi miä syön aina ruisleipää,meetwurstia ja kurkkua. Mennyt jo pari kuukautta tuollaisella aamupalalla,kun tuntuu ettei oikein mkn muu mene alas.. Oon ennen raskautta ollut tosi huono syömään aamulla,mutta nyt ei voi lähteä mihinkään ennen ruisleipää :D

Tunnen jotenki huonoo omaatuntoa kun valitan näistä potkuista.. on se ihanaa kun tietää että joku pyörii siellä mut nyt kun se tuntuu pyörivän tosiaab ihan koko ajan että on huono olo :/ kiitos aamupala vinkeistä!

Suvituulia mulla ollut noi sokerit kanssa vähän "hassusti" kun ruuan jälkeen arvot on matalammat kuin ennen ruokaa arvot, kai sitä vaan sit syödään oikein:)

Jemina mulla oli toi sama fiilis noista potkuista muutama viikko sitten kun olivat niin teräviä muksauksia että kipeää tekee, mutta nyt kun kaveri kasvanut niin on sellaisia pehmoisempia potkuja, ainut kun potkii niin kovaa tonne rakkoon että tuntuu että tulee pisut housuun:D

Maustamatonta jogurttia, hedelmillä ja/tai marjoilla, päälle murennettuja pähkinöitä tai kurpitsansiemeniä, mysliä, leseitä, hunajaa. Tai sit puuroa marjojen kanssa. Tai sit leipää juuston ja ison kasan kasviksia kanssa. Aamiainen on parasta! :)

Täällä kans vähän taistelua tilan kanssa. Meillä siis nyt 66 neliön kolmio, että hävettää kyllä valittaa. Koko kesän oon keräillyt turhaa tavaraa kirpparille myyntiin ja lahjoituksiksi, jotta saataisiin vähän lisää tilaa kaappeihin. Hoitopöytää ei kyllä tällä haavaa mahdu minnekään. Aattelin ensin kokoontaitettavaa, mut ei mahu kyllä sekään. Hieman hankalaa myös kun vaunuille ei oikein oo mitään järkevää paikkaa.

Täällä mennään 28+4<3 nää tän liikkeet enemmän sellaisia muljuamisia tai töytäisyjä, taitaa tila pikkusella käydä vähiin kun saa niin kovaa voimaa potkuun... Muutama viiko lisää niin valittelen kun kylkiluut sijoiltaan:)

Vastahan mäkin olin 25 viikolla... Aika lentää kun on hauskaa:) en ymmärrä miten ekat 12 viikkoa menee madellen mutta 13-40 sitten juoksee, outo ilmiö:D

Aah, tosiaan se tunne, kun pienet varpaat tunkee väkisin kylkiluiden alle... Kiitti äippä muistutuksesta :D

Mulla on aina näillä viikoilla alkanu oikee kylki särkee rinnan alta, niin että loppumetreillä herään siihen kipuun jatkuvasti. Nyt oon saanu nukuttua ilman särkyjä, ku laitan yöllä tyynyn mahan alle. Mikä helpotus! Jos edes hetken sais siirrettyä särkyä myöhäsemmäks... Tietty ois kiva, ku oisin tajunnu ton jo esikoisen kohdalla ;)

Ittestä tuntuu että eka puolikas menee niin hitaasti mutta sit 20 jälkeen alkaa tuntuu nopeammalta :)

Ittellä viikonloppuna asukki kaivoi kylkiluut varmaan uuteen asentoon ja tuntui kuin ois jossain alien leffan pääosassa ollut :D ilmeisesti venytti tilaansa isommaksi ku ny ei oo niin möyriny paitsi että alimpien kylkiluiden alle survotaan varpaita :)

Mun uusi aamuherkku on weetabixit maidon kanssa ja pieni nokare hilloa päälle. Kaurapuuro toimii myös joko mehukeitolla, marjoilla ja maitorahkalla tai raejuuston, voi nokareen ja maitotilkan kanssa :happy:

Täälläkin on alkanut pikkunen tunkea jalkoja kylkiluiden alle :p mies oikein yllätty kuinka voimakkaaksi potkut muuttunut :hilarious:

Aamulla leipä salaatilla, juustolla, kinkulla, kurkulla/paprikalla, Allbran-muroja sokeroimattomalla mehukeitolla, iso kuppi teetä ja lasi tuoremehua.

Huomenaamulla tekee tiukkaa, kun ei saa syödä aamupalaa -> sokerirasitus edessä. Tsemppiä kanssakärsijöille, muutamalla muullakin tais olla huomenna sama edessä. Onneksi pääsee samalla neuvolakäynnille, saa jutella oman th:n kanssa :)

Mä syön aamupalalla yleensä maustamatonta jogurttia marjoilla, kaurahiutaleilla, pähkinöillä ja kookoshiutaleilla. :) Joskus vaihtelun vuoksi puuroa tai ruisleipää, joskus tuli myös tehtyä smoothieta marjoista ja rahkoista :)
Täällä oli pienellä myös illasta kun olin töissä niin joku ihme biletys mahassa, monesti tuntu et meinas pissi tulla housuun kun sinne monotti :D Mut mulla ne ei tunnu mitenkään ilkeältä, nautin kovasti pikkuisen potkuista ❤️
Rv 29+3

Mulla tuli tämmönen mieleen.. Vielä aikasta, mutta synnytyskin häämöttää jo. Eli kun olette ottaneet vauvalle kotiutumisvaatetta, niin millasta? Ja minkä kokosta? 50 vai 56? Nyt kun nää vauvat tulee talvella, niin millasen kerraston vaatetta suosittelisit vaatetta, ettei pikkunen palellu kun synnäriltä lähetään? Entäs saako kaikista sairaaloista mukaan sen alotuskassin vai mikä nyt onkaan? :)
Mä pakkaan 50cm body+sukkahousut+velourpuku (eli niinku jumpsuit ilman huppua, jumpsuittiki käy) sit villapuku/vanupuku ja kaukalopussiin.. Tarvittaessa peittoo lisäks. Villasukat/villalapaset/villakypärämyssy ja lämmin hattu tietty kans. Jotkuthan pakkaa myös 56cm mukaan.. Toki jos haluaa pelata varmanpäälle nii pakkaa kaukaloon valmiiks kaks pussia. Toiseen 56cm ja toiseen 50cm. Päälle kissankokosin kirjaimin koko ja sit ku mies tulee hakeen nii sanot kumman pussin tuo.

Täällä aamupala yleensä kans ruisleipää juustol kinkul ja vihanneksil ja iiso teekuppi :P Tai sitte myslii ja jogurttii
Täällä kyljet jo niiiin kipeinä, särkee ja koskee ja tuntuu että ne katkee pian O.o
Rv 27+3
Täällä lopetettu tupakan poltto. Huomenna alkaa 4 päivä täysin ilman tupakkaa. Päätä on vähä särkeny, mutta kestän!!

Takaisin