Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Wopwop, toivottavasti asunto vastaa sitä mitä haette ja saatte sen :)

Joo meillä on nyt 80m2 ja kyllähän me tähän mahdutaan, vaikka kohta perheessä on sitten 8hlöä. Lisätila olis kuitenkin ihanaa, nyt ku tosiaan ei mahduta kaikki syömään saman pöydän ääreen ja eteinen on tosi ahdas kun täytyy pitää kuivausrumpu siellä ku kylppäriin ei mahdu. Toi piha on kansaika vaarallinen, kun suht vilkas autotie ihan vieressä eikä mitään aitaa. Mutta kattoo ny... Talvi onneks tässä on parempi kun tulee lumivallit tohon suojaksi.

Huomenna sokerirasitus sitten täällä....

Meillä nykyään 110 neliötä asuintilaa ja oma aidattu piha joka tällä kokoonpanolla kyllä aika passeli:)
Entinen oli 75,5 neliötä kerrostalosta niin pakko sanoa että siinä oli jo 5hlölle ja koiralle liian vähän tilaa, kun tuntui että seinät kaatuu päälle:/ nyt on hyvä:)

Mukkis onnea huomiseen:)

Meillä rivari kolmio, jossa vähän päälle 70 neliöö sekä oma piha, oma takka ja oma sauna :) Rutkasti tilaa vauvalle vaikka noi fretit viekin yhden huoneen. :)

Mukkis, no tuolla perheen koolla tilantarpeen ymmärtää paremmin :D siellä riittää vauhtia ja vaarallisia tilanteita.

Me asuttaan miehen kaa vajaa 70 neliöisessä kolmiossa, mut vauvatavaroiden tultua on alkanut asunto näyttää pieneltä :D meil on kyl paljon tavaraa et nyt täytyy vaan alkaa luopuu. Esim. Yhdestä 30-v sohvasta. Mut se on niiiiiin mukava! Omistan myös kaksi jyrsijää, joiden tavarat vie tilaa ja niiden elinikäodote on jo ylittyny muutamalla kuullaa. Virkeitä ovat vielä, elin tuskin poistuvat ennen vauvaa. :D
Ollaan kyl yritetty asetella tavarat järkevämmin.

Täällä on tänään masuasukki vetäny hirveetä rumbaa. Erehdyin eilen syömään tulisia sipsejä ja koko aamun on saanut istua pöntöllä, vatsaa polttanut ja hirveetä mouruamista. Tavallinen ruoka oksettanu :depressed: en pystyny menee töihin :sad001 onneks alkaa elämä voittamaan, toivottavasti pikkusella on kaikki hyvin

Kuulun varmaan siihen vähemmistöön, joka toivoo, ettei kutsuja järjestetä :) Ollaan kaveriporukassa aina esikoisen kohdalla järjestetty, mut ite oon jääny välistä, ku 2011 ei moista käytäntöä niin vielä ollut ja vuos sit eivät ehtineet, ku sektio oli jo vko 34. Nyt tuntuu, et tois vaan huonoa onnea, juhlin mieluummin syntymän jälkeen...

Meillä 2 hlö ja 99 neliötä ja silti tuntuu, että tila loppuu kesken.. Mun ompelu- ja muu käsityöharrastus/yritystoiminta on vallannut yhden huoneen ja miehen pienoismallit toisen. Yksi huone on makkari ja loppu tila onkin sitten yhtä isoa avointa keittiö-olkkariyhdistelmää. Joten pitänee vähän tiivistyä noitten omien harrastustavaroitten kanssa, jahka lapsi alkaa tarviimaan omaa huonetta:)

Meillä 52neliöä kaksio, sitten kunhan lapsi omaan huoneeseen siirtyy niin muutetaan isonpaan:)

Me ostettiin keväällä rivarineliö 91 neliötä. Mun nykyisestä ompeluhuoneesta/työhuoneesta tulee sitten lastenhuone. Tässä on ihanasti tilaa, kun on vierashuonekin erikseen :) Kaappeja joka huoneessa ja vaatehuone, hyvin mahtuu tavarat.

Ajattelin tänään pestä ekan koneellisen vauvan vaatteita ja silittää viikonloppuna miehen veljen perheestä saadut.

Pyydettiin viikonloppuna toiset kummit, miehen veli ja sen vaimo. Olivat otettuja :)

WopWop, hyvin se menee :) Tsemppiä :) Ja peukut on pystyssä kämpän puolesta :)

Mie oon pyykänny kaikkia muita pyykkejä tänään pois alta, että voin hyvällä omatunnolla alkaa pesemään pikkuvaatteita :) Sain myös unipussinkin sit :)

Huh huh.tosiaan oon vuorotyösså käyvä ja aamuvuoro alkaa klo 0600.. nyt oon 'innostunut' syömään kaurapuuroa ennen töitä, niin ei ole nälkä.. ainoa vaan et tåä vauva riehaantuu siitä niin pahasti että ihan oikeasti on vaikea olla..tänäänki ökä lens kun potki niin urakalla..ihan pelottaa kun puuro on ainut mikä pitää nälkää.. ääh. Mitä aamiaisia te syötte, mikä on terveellistä ja pitää nälkää? Tv. Rv 25+1 ja 14kg tullu painoo lisää..

Jemina kananmuna on myös terveellinen ja pitää pitkää nälkää. Ite syön aamulla keitettynä sellasen :)

Itte syön yleensä kaurapuuroa raejuustolla :p Tai sit mansikoilla :) Tai sit hapankorppuja.

Myslii ja maustamatonta jugurttii. Ja mysli ei mitään sokeroituja. Sekaan vielä desi marjoja. Tai ruisleipä, kananmuna ja maitorahka marjoilla/hedelmillä.

Takaisin