Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Madonna, oon kade sulle :) Ite nousen yössä 3-5 kertaa pissalle, ja muutenkin uni ollu koko raskauden ajan ihan pinnallista ja katkonaista.

Täällä kyllä aikas hyvin nykyään uni maittaa. Kerran tai kaks yleensä herään yössä siihen,että pitää vessaan päästä. Sen jälkeen saa hetken kyllä odotella uudestaan unta.
Tänään meinasin,että oisin nukkunut pitkään kun suunnitelmat meni mönkään,mutta heräsin jo tunti sitten.

Kuinkas paljon tuo veri pitäisi olla näin aamusta? Kun mistä hain mittarit, ei sanonu mtn. Tiistaina on sitten neuvola asiasta.

Tän aamun suunnitelmat meni tosiaan mönkään,kun eilen illalla kotiin tultaessa huomattiin,ettei vettä tule :( tunnin päästä joku tulee sitten tarkemmin kattomaan tuota kaivoa.. ois pitänyt lähteä Varkaudessa käymään.
Toivotaan,että iltasuunnitelmat pitää,tarkoitus ois lähteä veljen ja sen avovaimon kanssa syömään ja elokuviin :)

Rv 24+4 <3

Jos hirveesti supistelee (vatsa kovettuu), ni pitäis vähän rauhottaa, vaikka ei syytä huoleen olekaan. Näin ainakin lääkäri ohjeisti kaveriani, jolla la myös joulukuussa. Hän sitten lopetti lenkkeilyn kokonaan ja siirtyi salille, joka ei hänellä aiheuta samalla tavalla supistuksia. Siis kehoa kuunnellen...

Täälläkin menee vielä yöt ilman vessakäyntejä, mut välillä aamuyöstä "syöttöaikaan" tulee jo havahduttua. Onneks yleensä saan vielä nukuttua.

Nyt isyyspakkausta väkertämään, ku pojat on sählyilemässä ;)

Istumisesta on tullut hankalaa.. Poika potkii pissarakkoon ja maha painaa. Puolimakaava paras asento. Täällä on supistellu jo viikoilta 18 lähtien. Inhottavaa kun vaikka tahti on kuinka hidas tahansa niin supistaa. Haluais tehdä ja mennä..
Mies lähti eilen baariin, harmittaa kun kerran viikossa on kuulemma pakko päästä kun vielä voi. Ja siellä se on käynytkin ja sitten yöllä paukkaa kotiin kännissä, ja seuraavana päivänä ei ole tosta mitään seuraa vaan möllötetään kotona. Ei sais ärsyttää näin paljon, koska kerran viikossa ei ole paha, mutta ärsyttää silti!

Suvituulia aamu sokerit mulla on alle viiden tänään 4.3 mutta pitäis olla vähintään alle 5.5 :)

Ihme kyllä täällä ei juurikaan ole supistelut, vielä... Kyllähän toi vielä kerkiää:/

Mulla nuo potkut jo sattuu.

Nukkumaan kun menee poika saattaa tunkea jalan sen kyljen alle jolla makaan, sinne jonnekin sopukoihin, tuntuu ihan kauheelta. Jalat puutuilee ja tasasin väliajoin pitää vaihtaa kylkeä jotta veri kiertää kunnes nukahtaa.

Mutta kaikesta huolimatta olen iloinen että potkuja on ja terveitä ollaan, joten pitää pysyä positiivisena vaikka välillä pitää purkaakin näitä ketutuksen aiheita. Onneksi 6 kk on mennyt nopeasti ja 3 kk varmasti yhtä nopeasti, kunhan pitää mielen iloisena.

Air4m, hieno kortti!

Mulle sanottiin, ettei oteta papaa raskaana, mutta varmaan tuossakin eroja.

Mulla ollut vasta harjoitussupistuksia, mutta lonkissa ja häpyluun seudulla tuntee, jos on touhunnu liikaa.

Anoppilassa ollaan ja voi jukeli, ku täällä on lämmin (siis sisällä), hikoilin koko viime yön, vaikka ilman peittoa nukuin. Onneksi otin omat tyynyt mukaan. Tänään veljen häät, kiva nähdä perhettä ja sukua. Saa nähdä kuinka pitkään jaksetaan juhlia, kun kumpikin vähän flunssaisia ollaan.

Mulla kanssa tuo isyyspakkaus vähän räjähtänyt... Vielä välisiin siihen vaikka mitä, pitää jostain ostaa kangasvärejä/-tusseja, että saan pipoon ja bodyyn jotain kivaa kirjoitettua :) suurin osa otoksista jo tehty. Nyt pitää vaan toivoa, että ehin loput hommaamaan ennen ku äp tulee, että saan sitten tuon ip:n antaa.

Tääll taas nukahdettiin nukuttaessa tyttöä unille :) Tosin jätin päikkärit eilen väliin ku päätin touhuta kotihommia senkin ajan. No illan sit supisteli harkkareita ja siihen lisäksi iltajumpat masussa. Teki kyll jo kipeää. Siin vaan yrittää miettiä, että hyvä että liikkuu napakasti ja kunnolla niin tietää että kunnossa on :) Nuo kuperkeikat ehkä eniten tuntuu ku vatsa venyy niin että kylkiluissa tuntuu :) Mulla toi puolimakaava istuma-asento laittaa ristiselän jumiin ja sit ei pysty kävelemään, ja välillä en meinaa omin voimin ylös siitä asennosta päästä :(

Suvituulia, se voi paisua kun isänpäiväänkin on vielä aikaa :D Jännä että vaan antoivat mittarin, mutta eivät raja-arvoja kertoneet... Ku mulle annettiin mittarin kanssa ohjeet, että ennen ateriaa pitää olla alle 5.5 ja tunti aterian jälkeen alle 7.8. Annettiinko sulle se seurantavihko kuitenkin? Ku tuli mieleen että jos ei ohjeita ole niin tarttiko jo aloittaa mittaukset...?

Hei eikös täällä ollut useampia, joilla Carriwelin saumaton tukivyö? Kuinka alhaalla olette pitäny sitä alareunaa? Tilasin semmosen ja eilen oli ekaa kertaa käytössä. Tuntui, että jos alareuna on ylempänä niin painaa mahaan ja jos alempana lantion päällä, niin rullautuu heti kun istuu. Muuten tuntui kyllä tosi hyvältä ja napakalta.

Mulla kanssa vähän ongelmana tuon tukivyön kanssa, että rullaantuu... Kun eikös sen pitäisi takaa tukea selkää tuolta ihan alhaalta? Sitten se menee helposti edestä niin alas, että rullaa...

Mulla se tukivyö ja mulla alareuna menee ihan kummun alla, eikä kyllä ole koskaan rullalle mennyt...

Me vietetään pikku2:sen kanssa lauantaita päivystyksessä :(
Aamulla poika valitti kipua vasemmalla puolella vatsaa ja sit alko olemaan niin tuskainen että voihki vaan sohvalla ja kuumetta 38.5. Päivystykseen päästiin niin kuume oli noussu 39.5. Lääkäriä odotellaan eikä poika löydä millään hyvää asentoa :( Kauheaa kun pieni sairastaa :'(

Mullakin on tuo Carriwellin saumaton tukivyö. Ittekin yritän asentaa sen siten että reuna menis ihan kummun alla, mutta hiukan se rullaantuu tai enemmänkin reuna käpristyy.. Ja selästä oon vetäny suht alas ja sit etuosan sopivalle kohdalle. Taitaa olla kroppamallista kii.. Mietin että voiko johtua jos on väärän kokoinen vyö? Oon saanu sen kuitenkin asennettua siten että se tukee ja auttaa.

Aina kun jotain kysyin,niin sano että neuvolassa sitten kertoo. Ja sitten kun kysyin,että alotanko nyt jo mittailut vai vasta neuvolan jälkeen,joka on tiistaina,niin sanoi että neuvolan jälkeen vasta paremmin,mutta nyt voi jo välillä mittailla ja katsoa arvoja.
Sain sen vihkon,mihin laitan ylös.

Nyt sitten mietin että onko arvot hyvät vai ei.. Aamulla oli 5,3 ja tunti aamupalan jälkeen oli 6,4.

Tsemppiä Mir77, toivottavasti saatte avun nopeasti.

Mulla supistaa herkästi jos joudun esim kävelemään reippaampaa tahtia, eli kyllä on joutunu hidastamaan tahtia vaikka töissä pitäisi jaksaa vielä sellaset 6 viikkoa..

Jalkojen turvotus on jotain ihan kamalaa, nyt olin männä viikolla työmatkalla ja jalkojen päällä aamusta yömyöhään ilman että ois saanu välillä jalat ylös, niin kotona en meinannut tunnistaa omia koipiani - näytti valehtelematta elefantin koivilta. . Yök. Ja se kipu siihen.. ei hyvä. Näköjään mikään veden litkintä ei riitä, nestettä kertyy herkästi.

Tänään olis yhdet juhlat illalla tiedossa, unohdin hankkia äitiyssukkikset, en tiiä onks mitään toivoa ahtautua normi sukkiksiin. Mut mekon puen, se on kaikista mukavin päällä ja siihen mahtuu kun trikoo venyy.

Mitäs Nepsulle kuuluu?

Aurinkoista lauantaita kaikille!:smiley-bounce012

Suvituulia, noi arvot on alle rajojen niin hyvät ne on :) Ainakin minun mielestä :) Ku kerran alle noiden rajojen on niin luulis että ne ois neuvolankin mielestä hyvät. Se on sit toinen asia että miten ne siellä ne aattelee...

Takaisin