Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon ehkä kerran bongannut itseltäni harjoitussupistuksen, mutta siitäkään en ole varma. Ei siis oikein yhtään tietoo miltä ne tuntuu :wideyed: Vihlomisia ja kipuja nivusissa ja häpyluussa tuntuu kyllä, supistukset on kuitenkin vielä bongaamatta. Mutta muuten on kyllä tahti hidastunut paljon! Hengästyttää niin paljon nopeammin kuin aikasemmin, kerroksen verran kun meen portaitakin ylös ni pitää pysähtyä puuskuttamaan :grin

Mites onko teillä tietoa siitä, tehdäänkö papa-koetta raskaana ollessa? Sain kutsun seulontoihin ja nyt kun viikonloppu kolkuttaa ovelle, ni en saa kuin maanantaina vasta soiteltua ja kysyttyä, niin aattelin tarkastaa, onko täällä fiksumpia? Onko parempi siirtää aika jonnekin hamaan tulevaisuuteen? :)

Mä taas ihmettelen että onko normaalia kun vielä ihan normaalisti pystyn touhuamaan. Tämän päivän muun muassa maalannu tulevaa vauvan huonetta koko päivän. Imuroinnit ym. hoituu kans edellee. Välillä tuntunu aiemmin lievää menkkamaista tunnetta ja neuvolasta sano että noita harjoitussuppareita ovat..

Mä pystyn myös touhuamaan ihan entiseen malliin, vähän jopa ärsyttää kun joutuu sitte edelleen tekee kaiken itse.... :D Nytkin pyysin kiltisti miestä kun itse lähdin töihin niin vähän edes siivoamaan esim imuroimaan kun hänen kaveri tulossa yöksi tänne, mutta mitä vielä, eipä täällä ole mitään tapahtunut :( Kiva alkaa itse vielä pitkän päivän jälkeen siivoamaan..

Minulla otettiin papa -koe samalla kertaa kun todensivat raskauden ja kahtovat millä viikolla raskaus oli. Eli uskoisin että ei vaikuta..?

Multa on otettu papa raskaana. Eipä taia olla haittaa. Tosin ehtiihän tuon varmaan ottaa sittenkin ku vauva on syntynyt esim. jälkitarkastuksessa.

Käytiin justiinsa 7kk-ikäisen poikulin kanssa siwassa kun matkahuollosta tuli viesti paketista jonka oletin olevan yksi tilattu mekko. Paikanpäällä selvisi että kyseessä olikin äitiyspakkaus (edellisraskaudessa hakupaikka oli posti joten yllätyin) joten tuli hankalat paikat kuinka semmoista isoa pakettia kantaa kotia asti samalla rattaita työnnellen. ONNEKSI ihana naapuri sattui olemaan samaan aikaan kaupassa ja tarjoutui kantoavuksi, nyt ihastelen paketin sisältöä :)

minäki edelleen teen kaikkee ja käyn töissä 5 päivää viikossa. Eli hoidan koko talouden ja sit vähän muutaki... Tänäänki oon noussu töihin klo 5.00 ja vieny 5.45 lapsukaiset päiväkotiin ja ajellu töihin. Sit töistä vauhilla hakee muksut tarhasta ku auto piti viedä korjaamoon renkaiden vaihtoon.. sit välipalaa ja iltapäivä ruoka, perunoita ja nakkikastiketta. Ja sen jälkeen menin leikkelee meidän nurmikon... ja lääniä on :) kerran piti ottaa vähän rauhallisemmin ku meinas vähän ruveta hapen kulku olee tiukkaa... Vissiin ois 6 viikkoo viel jälellä töitä jos nyt jaksan sinne asti.. Ainaki mahassa käy vilske istuimpa paikallaan tai teen jotain.. Ja yöt menee edelleen kerran vessa käynnillä... vois mennä ehkä sen etten kävis edes yöllä pissalla... mut jos joudun muiden lasten vuoks herää ni käyn automaattisesti vessassa. Suppareita en niinkään ookkaan tuntenu, jonkin kerran, mutta luulen et ei ne mitään oo tehny... Epäilen et meidän vesseli on edelleen peppu alaspäin ku potkut ja noi muutki töytäsyt tuntuu tuolla sivulla... Tilasin vähän kankaita ja pitäs kyllä jo päästä ompelee niitä kaikkia ihanuuksia muksuille.... mut tahtoo olla et aika vaan vuorokaudessa loppuu kesken... Nyt oon jo muutaman lapasen saanu valmiiks, jotka oli jääny viime keväänä kesken... Meillä edelleen remonttiki on kesken ja nyt onneks saadaan neidin huone tässä viikonlopun aikana valmiiks :) Ihana ku mies etti jotain tuolta navetasta ni löysi Aitoja My Little Ponyja ison kasan jotka olivat vielä tosi hyväkuntoisia, ni saadaan neitin huoneeseen hyllyyn laittaa kaikki

Hassua miten erilaista tää raskaus voi meille olla. Iteki aina kuvittelin että pystyn ja jaksan tehä kaikkee loppuun asti, mutta kyllä tuossa rv 19-20 kohilta lähtien on ollu tää oma meno vähän muuta kuin mitä oli aikeet! :)

Pakko laittaa kuva, kun onnistui niin hyvin. Iltapuhteiksi väkertelin kortin huomisiin häihin :)
a74172abf8af30c64c6b90593f05d326

Nyt tulee varmaan tosi tyhmä kysymys varmaankin monen mielestä mut iha miten vaa :D mutta nii onko tietoa maksetaanko myös vauvasta heti vesimaksua kun syntyy? :o

Ainakin meillä oli edellisessä kämpässä siten että vesimaksu lähti syntymästä tulemaan. Tuntui vaan hurjalta kyll se.

Ja ei oo tyhmiä kysymyksiä, vastaukset on asia erikseen :D

Mullaki on otettu papa tässä raskauden aikana eikä ole kauaakaan. :)
Onneks meillä on vesimittari, jonka mukaan menee laskukin. :)

Meillä onneksi nykyään kuuluu vesi vuokraan niin ei tartte sitä miettiä :)

Tänä iltana on kyll ollut melkoiset iltajumpat masuasukilla. Välillä tuntunut, että kylkiluutkin rusikoidaan ohi mennen. Meinaakohan että hiukan ahdasta niin levittelee siellä. Taisipa pyörähtää pari kertaa ympärikin masussa :)

Mulle sanottiin neuvolassa ja lääkärissä, että kaikki vaivat ja supistelut on normaaleja ja voi jatkaa töitä, jos ei tuu veristä vuotoa tai sietämätöntä kipua. Mietin, että onko oikeesti normaalia, että mahaa kovettelee joka ilta ja vihloo nivusia lenkkeillessä ja töissä. Hyvä, että viimeksi lenkiltä kotia pääsi normaalein askelein. Piti kyllä vähän hidastaa tahtia. Lenkit yleensä metsässä väh. 6km ja sisältää paljon ylämäkiä. Neuvola tätin mielestä kaikki normaalia ja no panic, että voi jatkaa samaan malliin! Onko muille tämmösiä ohjeistuksia annettu vaivoista ja vihlomisista huolimatta? rv 24+4.

Mä oon ehkä kerran bongannut itseltäni harjoitussupistuksen, mutta siitäkään en ole varma. Ei siis oikein yhtään tietoo miltä ne tuntuu :wideyed: Vihlomisia ja kipuja nivusissa ja häpyluussa tuntuu kyllä, supistukset on kuitenkin vielä bongaamatta. Mutta muuten on kyllä tahti hidastunut paljon! Hengästyttää niin paljon nopeammin kuin aikasemmin, kerroksen verran kun meen portaitakin ylös ni pitää pysähtyä puuskuttamaan :grin

Mites onko teillä tietoa siitä, tehdäänkö papa-koetta raskaana ollessa? Sain kutsun seulontoihin ja nyt kun viikonloppu kolkuttaa ovelle, ni en saa kuin maanantaina vasta soiteltua ja kysyttyä, niin aattelin tarkastaa, onko täällä fiksumpia? Onko parempi siirtää aika jonnekin hamaan tulevaisuuteen? :)
Papan tulos ei oo luotettava raskausaikana eikä puoli vuotta synnytyksestä. Eli vuoden päästä vasta kantsii mennä. Voi näyttää väärän positiivisen tuloksen. Tai en raskausajasta oo 100% varma onko syy se et näyttää väärin vai et eivät mielellää raskausaikana ronklaa turhia mut synnytyksen jälkeen voi antaa väärän positiivisen. Multa otettiin silti jälkitarkastuksessa.

Takaisin