Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä söin melkein pelkästää kalapuikkoja alkuraskaudessa :D meni monta paketillista viikossa :P

Tänää käyty neuvolassa, mites teillä muilla, mitä on ollu nuo teidän raskausviikot ja sf mitta?
Mulla tulee huomenna rv 27 ja sf mitta oli 27 cm, huiteli siellä yläkäyrissä

Ja painokeskusteluun, mullaki alkupaino oli 53kg ja nyt tänää neuvolassa 64kg. Mulla kyllä näkyy, mutta turvotusta varmasti mullakin osa. Pissitestit puhtaita, verenpaineet oli ok ja vauva vaan riehu ku sydänääniä kuunneltii ja sf mittaa otettiin. Neuvolatäti hihitteli vaan, että on nii kovia potkuja, että sattuuko nuo jo. No eihän ne todellakaan satu, mukavaa ku elää siellä masussa :) Ja tunnusteli ja oli pikkunen jo pää alaspäin siellä köllöttelemäs :)

Noniin, nyt rupes sit tekee mieli kalapuikkoja :D lapsuuden lempiruoka, joka on unohtunut viime vuosina täysin.. Onneks lupauduin käymään kaupassa niin saan päättää ruuat, hihii..

Mulla sf-mitta oli tänään rv 25+5 23cm. Ja ihan käyrällä mennään :)
Joo kalapuikot munki lapsuuden ruokaa ja oli pakko niitä kaupasta nyt saada. Illasta ku mies tulee töistä niin syöpötellään niitä :D Nams.

Itte onneksi ehdin jo kaupassa käydä ja valita päivän ruuaksi lasagnen :) Kalapuikotkin ois hyvä vaihtoehto. Hmm... Pitääkin laittaa muistiin, ja joku päivä mussutella niitä :) Tuossa kesällä mies halus vähän väliä kalapuikkoja ja ittellä etoi ne vaikka alkuraskaudesta itte niitä melkein joka viikko teinkin :D

Ah! Ihana huomata, että pystyy esikoisen kakkavaipankin taas vaihtaa ilman kakomista :D Vähän sen jälkeen ku plussatestin tein niin alkoi kakkavaipat ällöttää ja joka kerta oli lähellä että tulee ylös kaikki mitä sitä ennen syöny tai juonut. Ehkä jos sekin nyt alkais helpottaa :)

Mie alan paistaa veljelle synttärikakkua ja tekee voileipäkakkua :D veli on intissä ja pääsee just lomille synttäreile ja täyttää 20v :) miula oli viime käynnillä viikkoja 23+1 ja sf 20cm :)

Itkuhälyttimen tarpeellisuudesta on varmaan yhtä monta mielipidettä ku käyttäjääkin :) Ittellä on itkuhälytin käytössä ja asutaan kaksiossa kerrostalossa. Muuten varmaan oisin korva tarkkana koko ajan enkä pystyis rentoutuu esikoisen päikkäreiden aikaan. Nytkin pyykkikone ja tiskikone yhtäaikaa päällä niin välttämättä en ehkä kuulisi likan heräämistä ku ovi on kii. Varmaan oisin kuikkimassa tietyin väliajoin :D Minusta hyödyllinen siis :)

Mie leivoin tuossa leipää kun piti keksiä mitä teen hiivasta ku oli menossa vanhaksi :) Tällä kertaa siitä tuli jopa nätti :) Hiukan tumma tosin, mutta nätti :)

Ikean itkuhälytin meillä on. Se kun on täysin langaton. Paitsi sit ku pitää ladata :)

Jos perheessä harrastetaan metästystä ja löytyy radiopuhelimia, niin niissäkin saattaapi tuo itkuhälytin ominaisuus löytyä :) Ainakin Copra merkkisissä joissain on

Meillä on kakskerroksinen talo ja jos meen pihalle käyttään koiria, laittaan pyykkiä narulle tms niin tuo itkuhälytin vois meille ainakin olla aika paikollansa.

Mitenkä paljo teillä on harjotussupistuksia? Kun musta tuntuu, että heti ku kantaa vaikka ostodkassia, koira vetää köyessä, kävelee, istuu ja nousee... Aina supistelee... Ja valkovuodon määrä on aivan järkyttävää...

En minäkään tienny :D Yllätyin ku googlettelin itkuhälyttimiä :D Skeptisenä sen ostin, mutta on toiminut. 50e tuo on mutta jos jaksaa rekisteröityä ilmaiseksi siihen Ikea Family-klubiin niin sen saa 40e.

Mulla alkaa supistella jos vähänkään teen jotain kotihommia. Tai siis noita harjoitussupistuksia joissa ny masu kovenee. Välillä meinaa tuntua sit vähän napakampana mutta ei mitään kipua kuitenkaan. Valkovuotoa ny en oo vielä havainnu runsaampana mutta tiedän että sekin aika tässä on tulossa :/

Mulla supistaa myös todella helposti jos kotihommia teen. Yleensä pitää jättää imuroimiset ja tommoset miehelle. Ite oon sit pyykit laittanu aina silleen et istun vaan sohvalla ja laitan sieltä käsin :D Tänään terkka tosiaan sano, että huhkia ei saa jos niin paljon supistaa. Oman voinnin mukaan ja jos supistaa niin ei pidä turhaan ärsyttää supistelemaan lisää :)

Puuh. On niin outoo ku ei pysty tekeen mitä normaalisti! Mutta ehkä munkin täytyy vielä vaan himmata tahtia vaikka tuntuu nytki jo, että elän hidastetussa elokuvassa liikkumisteni kanssa!

Ei mullakaan satu onneksi supparit mutta kyllä niitä usein ja helposti tulee ja eihän ne mukavia ole.

Joo munki mielestä on tosi outoo ja hankalaa kun ei pysty edes kotihommia tekemään normaalisti. Tulee välillä niin huono omatunto kun mies joutuu tekee töiden päälle niin paljon ja ite vaan laiskottelen..

Mulla tulee todella herkästi harjoitussupistuksia ja sitten jos ei rauhoitu, niin muuttuu kivuliaiksi. Nyt oon jo kolme kertaa ollut tarkastamassa tuon tilanteen, mutta ei sielä silti ole mitään onneksi tapahtunut. Silti olen ollut jo 4 viikkoa saikulla, sillä jatkuva supistelu voi lopulta käynnistää synnytyksen.

Takaisin