Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Saini, se on kyllä ihan totta. Melkein arvasin, että jos jää kiinni niin sitten jää tuosta paastosta, kun mulla normaalistikin ollu paastoarvot siinä viiden pintaan..

Ja mulla ei oo ollu mitään oireita. :)

Ja ne neuvolan pissatikutkaan ei näyttäny mitään erityistä? Vasta rasitustestissä selvisi? Mulla kun ei testata ja oon sen yli 35, niin mietin vaan, kun en haluu et semmoinen salaa on ja vauva kärsii :O

Mulla ei oo koskaan pissan liuskatesteissä näkyny sokeria. Radihan lähinnä ny saattaa aiheuttaa vauvan ison koon mutta sehän huomataan painossa. Ja varmaan jos sulla on sellainen fiilis niin voit pyytää sen rasitustestin omaksi mielenrauhaksi :)

ImageUploadedByVau Foorumi1441958891.643618.jpg
Täällä meinannu olla taas parin päivän ajan kiristelyä/supistelua enemmän.. :/ ei tarvis mennä yhtään pahemmaksi, että kykenee töitä kuitenkin tekemään.. Lisäks listalla paljon muuta tekemistä.. Välillä tuntuu, että tää ohjelma osaa lukea ajatuksia. ;)

Mulla on kans tuollainen appsi ja se on hauska kun on puhunut jostain vaivoista, ni ei mee kuin pari päivää ja päivän tekstinä on just siihen liittyvä juttu :D Miettii, että kylläpä kutittaa vatsan iho, ni viikon sisällä päivän tekstinä on "kutiaako ihosi? Se on ihan normaalia ja rasvauksella plapalpla" :grin Että ihan oppikirjan mukainen raskaus tässä menossa :)

Mulle ne neuvolassa sanoi, että ei tartte mennä, kun aiemmat olleet niin pieniä syntyessään, mutta mä halusin mennä ja sitten sain lähetteen.

Täällä käyty neuvolassa. Verenpaineet oli aikas ylhäällä ja kotiseurantaan jouduin. Lykkäsivät mittarin mukaan. Paino noussu myös kolmessa viikossa 4 kg :O Käääk.. Tosin th sano että saattaa olla myös turvotus joka nostaa painoo noin paljon. Mulla nimittäin jalat ja kädet turvoksissa. Pississä ei ollu protskuja eikä sokereita, mutta tota verenpainetta seurailtava, koska suvussa verenpaineen kanssa ongelmia..

Wildside, paljonko sulle on nyt tullu kaiken kaikkiaan painoa raskauden aikana? Toivottavasti verenpaine laskisi normaaliksi.

Toivottavasti Wildiksen verenpaineet ja turvotukset helpottaisi pian!

Täällä ollaan aivan poikki ja kohta pitäis lähteä töihin :dead: Tekis vaan mieli nukahtaa tähän sohvalle, vaikka kymmenen tuntia unta takana. Eilen illalla oli tosi huono olo muutenkin, kun heikotti ja oksetti. Mietin, että syönköhän liian vähän vai mistä väsymys ja heikotus johtuu.. :sad001 Aiheuttajana voi olla myös krooninen kaularankakipu, joka haittaa aiheuttaa jumeja. Veti tosiaan aamuyöstä täysin lukkoon rintaranka kyljellään nukkumisesta, että hengittäminen sattu. Sain venyttelyillä ja rullailulla onneksi aukaistua lukon. Tulee vaan mielenkiintoiset viimeiset kolme kuukautta, jos kyljellään nukkuminen aiheuttaa kivuliaan lukon, mahallaan ei pysty enää nukkuun eikä selälläänkään nukkuminen tunnu enää kovin hyvältä :wideyed: alkaa asennot loppua kesken..

52kg oli lähtöpaino ja nyt huidellaan 64,8kg. Kilot ei kyllä näy yhtään missään. Kauhistuttaa tää painonnousu vaikka oon tosiaan olku vaan kotiruualla. Kasviksia ja vihanneksia olen paljon lisänny ruokavalioon. Kerralla ei edes mene paljoa ruokaa kun jo täynnä. Ja joskus päivän aikaan vedän niin pitkiä päikkäreitä, etten syö mitään. Syön vasta illalla jonkun leivän eli välillä on niitäki päiviä ku en oikein syökään mitään.... Sit tajusin, että oon juonu päivittäin litratolkulla anopin tekemään mansikkamehua, jossa hitokseen sokeria sekä itetehtyä pannaria. Noh pitänee jättää herkut pois..

Wildside, toivottavasti verenpaineet lähtis seurannan avulla laskuun ja normilukemiin :) Vähän rauhallisemmin ottaa :)

Ois pitäny kelloa kattoa ku kauppaan menin :D Ja siis cittariin vielä. Ostoksien kanssa tietysti oli just hiukka ennen klo12 valmis ja samantien tulee kuulutus että kassalinjat suljetaan mielenilmauksen vuoksi :D Eihän se kestäny ku 15min, mutta eilen vielä varoitin miestä että älä mene siihen aikaan cittariin niin tietysti itte siellä sit napotin :D

Muaki on alkanu epäilyttää, ku kaikki jää rasituksesta kiinni ja ite en siihen joudu, et oliko sittenkään hyvä. Oon vielä semmonen sokerihiiri!

Mulla tutulla todettiin diabetes, ni olivat ilmottaneet et aina käynnistetään 36-38, mut hänellä uskotaan olevan ihan "oikea" diabetes. Ja on ollu ultrissa, missä painoa tarkkaillaan.

Onko kellään kokemusta pelkopolista? Sain ajan erikoislääkärille sinne ja neuvolan mukaan siinä myös ultrataan kohdun tilannetta ym. Pitääkö paikkansa? Ois tietty kiva tietää sillo vko 32, et mikä meininki...

Tuohon käynnistämiseen... Niin ainakin esikoisen kohdalla Tyksissä kävin rv36 ja silloin sanoivat, että ei tartte käynnistellä. Sen jälkeen nousi verenpaineet suht koviksi kun levossakin meinasi paukutella 150/100, neuvolatäti huolissaan, Tyksissä sanoivat, että ei ny hätäillä ku mitään muita oireita ei ole eikä siten myöskään käynnistykseen tarvetta, mutta hän oli sitä mieltä silloin rv38, että rv40+0 seuraava käynti ja voitais kattoa sitä käynnistystä. No seuraavalla käynnillä oli eri lääkäri joka oli sitä mieltä että ei tartte seuraavaa aikaa varata vaan sitten neuvolan kautta käynnistykseen lähete... No sinne asti ei kuitenkaan päädytty ku likka syntyi 41+5 ja kahden päivän päästä ois ollu käynnistykseen meno.

Pelkopolista ei ole henk.koht. kokemusta. Mutta Tyksissä taitavat ultrata joka kerta kun lääkärin näet. Ja jos neuvola sanoo, että ultraavat niin luulis ny että tekevätkin sen. Kaveri synnyttyi Kyssissä ja kävi pelkopolilla niin hänellä ainakin ultrattiin :)

Tänään haettu mittausvälineet. Toivon,että arvot olis kohillaan,ettei lääkitystä tartteis! Jos se ois vaan ollu,että miulle ei käy tuo pitkä paastoaminen ;) toiveajattelua ;)

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Ootteko syöny kalapuikkoja? Seiti kalasta tehtyä? Eihän siinä ollu mitään rajotteita. Ihan hirveesti tekee mieli :D

En oo kyll edes ajatellut seitiä.. Oon kyll kalapuikkoi syöny ihan normaalisti :D

Suvituulia, ei se välttämättä toiveajattelua ole :) Huomennahan aamusta sen näet :) Ja tuolla sokeriketjussa on vaikka ja mitä vinkkejä ja keinoja miten vaikuttaa siihen paastoarvoon, ainakin joillekin ne toimii :)

Takaisin