Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi vaan kaikille :) Tahtoisin mukaan keskusteluun, joten ajattelin aloittaa täältä.

Odotan ensimmäistä lastani. Tämän hetkisen oman arvioini mukaan LA on 19.12.2015, eli aika joulumuksu ois luultavasti tuloillaan. <3 Raskaaksi tulemista kerkesin odottamaan 7 kuukautta, pillereiden syömisen lopetin jo syyskuussa. Nyt ollaan sit avomieheni kanssa onnemme kukkuloilla :) <3

Salli; täällä on alhainen verenpaine mut istuessa en oo vielä kerennyt huomaamaan huimausta.

Ihania tsemppaajia olette :D olispa tosiaan helpompaa.

Wildside: hieno on tv taso. Mulla on tällähetkellä pikku projekteja. Pinnatuoleja korjailen ja maalaan. Sit olis yks vinyyli pinainen laatikosto ja puinen lakattu laatikosto. Mutta kun en ole ammattilainen niin tieto taito on mitä on ni työ käy hitaasti

Vaimomamma täällä myös hullu askartelija! Mä oon kans askarrellu meiä koirasta valokuva albumiin kivemman pätkän ja sit tykkään leikata lehdistä hyviä ruoka ja leivonta ohjeita ja niistäki oon askarellu kansion :)
Utelit niistä pahoinvoinneista niin minulla ei ole vieläkään oikein mitään suurempia oireita :O tosin kuukautiset ovatkin vasta tänään kolme päivää myöhässä :'D eli varmaan juuri sopivasti viikonlopuksi pamahtaa kunnon pahoinvoinnit kun ollaan menossa miehen kanssa sukuloimaan, muuttoavuksi ja remonttiavuksi eri paikkakunnalle! Niin saas nähä jäähäänkö kiinni ;) meillä ois tarkoitus kertoa kaikille vasta kun on "turvallista" ja tehdä se pienien lahjojen muodossa, niin harmi jos yllätys menee pilalle :D
Mun mies on kyllä aivan haltioisaan se olikin nyt viikonloppuna jo mökillä kertonut kaikille kavereilleen, ja yöllä heräsin kun se silitti mun mahaa ja kuiskaili mahalle "pysy siellä tiukasti papu vielä jouluun asti. Isi rakastaa sua valtavasti". Esitin nukkuvaa kun oli niin herkkä hetki :) mun mies on siis ainakin ihan höpsähtänyt <3
Kävitkö muuten ar-ultrassa kuuntelemassa sydänäänet vai joko siellä ollaan niin pitkällä että neuvolassa onnistui?

Tiuh niin no onneks tykkään vähän löysemmistä yläosista, niin ehkä en jää kiinni ennen ku on "turvallinen" aika kertoa :)

Krissee eikä! Kätilö opinnot (tai terveydenhoitajan opinnot) siintää mullakin haaveissa! Onko opiskelu ja perheen yhteensovittaminen toiminut ihan hyvin? Mitenkä taloudellinen tilanne? Sori kun tämmösiä kyselen mutta kätilön ammatti on aina ollut haaveena mutta elämä on tähän asti vienyt täysin eri suuntaan.

TSC92 ihana siellä on yks yhtä höpsähtänyt mies kuin täälläkin :'D

Äyriäinen itsekkin olen harkinnut tuota varhaisultraa se vois olla aivan ihanaa! Onnelliset kun pääsette kuuntelemaan vauvvan sydänääniä <3 :)

Metsäläinen mullakin nännit vaan nöpöttää ja on niin herkät! Mieskin eilen koetti lämmitellä mua nännileikillä mut eihä siitä mittää meinannu tulla ku sattu niin pirusti nänneihin! :O
Mulla nyt ei vielä ole huonoa oloa ja jospa ei tuliskaan koska aina oon nauttinut aamulenkit tyhjällä mahalla ja tehnyt vielä lihaskuntoakin ja sitten vasta syönyt! Jospa minullekkaan ei tulisi aamupahoinvointia niin saan nauttia aamulla lenkistä ihan rauhassa :)

Äippä x3 wau! Mistäs sinä löysit semmosen jatkopalan?! Aivan pakko tilata semmoinen!!! :) ja ihana kun sielläkin mies noin sekasin onnesta :)

Wildside tosi upee!! Sä oot kyllä ammattis löytäny! :)

Ja nyt jos herättelis koirulin ja kävis aamukäppäilyt hoitamassa niin ehtis ihan ajoissa iltavuoroonkin :)

Oikein ihanaa maanantaina mammaset! :)

Salamanteri tervetuloa! :) meilläkin esikoinen tulossa ja ollaan molemmat onneasta sekasin! :)

Tervetuloa Salamanteri :)

Onpas täällä ollut vilkas aamu, täällä vasta kampean itseäni ylös sängystä ekan oksennuksen jälkeen ja esikoinen pitäis viedä kerhoon. Ihanaa kyllä kun tyyppi aloitti päivän huutelemalla että on iiiiihana aurinko :D

Aurinkoista viikonalkua kaikille!

Tervetuloa ja onnea salanteri! :)
MindiS löysin sen ozbaby.fi
Tässä myös linkki siihen

http://www.ozbaby.fi/tuote/carriwell-expander-belt-jatkopala-vyötärölle/35033/

Jotenkin tuntuu hassulta että toi mun mies on enempi innoissaan tästä masukista, kun minä! Vielä vähän pelottaa et jos keskenmenee, että ei passaa intoilla! :( vielä 5 viikkoa ennen ekaa ultraa, jos sinne päästään niin sit voin innostua itsekin:)
Kun on 2 km esitellään takana, niin on vähän varovainen :(

Minä erehdyin äsken tekemään raskaustestin, halusin vaan varmistua huomista ultraa varten että siellä edelleen on jotain.... Ja sieltä tuli tosi tosi haalea viiva? Nyt iski vain tajuntaan epäilys, että se on varmasti mennyt kesken.. Mitään vuotoa ei ole ollut missään vaiheessa, mutta nyt kun tarkemmin miettii niin tässä paljon mitään oireitakaan ole.. Mitä arvelette, enteileekö tuo tosi haalea keskenmenoa tai muuta ongelmia?
Viikkoja nyt 7+4

Syyhän voi olla mikä vain. Hormooni tasot heilahtelee raskauden aikana ja varainki alkuraskaudessa paljon (kuulemani mukaan), joten saatto olla että oli vaan "alhainen hormooni taso päivä" :)

Itse siis tein toisen testin eilen ja niissä ohjeissa sanottiin, että hormooni tasot heilahtelee yksilöllisesti raskauden aikana.

Täällä nyt taas ei ole mitään vuotoa. Selkäkipua kyllä jonkun verran. No ultra ajan sain keskiviikolle. Toivotaan parasta, pelätään pahinta. .. rv. 7+4

Pauliina. Täälläkin oireita tosi vaihtelevasti. Nytkään ei mitään muuta kuin arat rinnat. Ja rv 5-6 oli todella huono olo ja oksensin. Niin minäkin jännitä että onko siellä mitään. ..

Kiitos vastauksista, minä täällä vaan ihan paniikissa! Mutta voihan tälle olla joku luonnollinenkin selitys.. Huomenna se selviää! Millään ei malttaisi huomiseen odottaa, mutta asennoidun valmiiksi siihe ettei mitään löydy niin ei tule pettymyksiä. Pessimisti ei koskaan pety! Ei vaan en yleensä ole näin pessimistinen mutta nyt vaan tuli tosi huono fiilis tästä..
Tsemppiä sullekin Johanna, toivotaan että molemmilta löytyy sykkivät sydämet sieltä <3

Vautsi Wildside! Olen itse suuri käsitöiden ihailija ja haluaisin osata jotakin tuollaista itsekin, mutta kärsivällisyys ei taida riittää opettelemiseen :D Salamanterille tervetuloa ja onnea plussasta!

Pauliina, älä vielä hätäile asian kanssa! Itse en ensimmäisten plussien jälkeen ole enää edes uskaltanut testailla, sillä viivan vahvuus voi tosiaan vaihdella monestakin syystä. Pissa voi olla liian laimeaa, hormonimäärä saattaa heitellä, testissä voi olla vikaa... Kovasti tsemppejä sinne, huomenna kaikki selviää :)

Mulla se ultra on tuossa puolenpäivän aikaan, tulen sitten juoruilemaan!

Äyriäinen 7+2

Pauliina: ymmärrä kyllä täysin sun tuntemukset! Onneksi huomiseen ei ole pitkä aika ja sieltä vahvistuu että kaikki onki kunnossa! Halaus! ♡

Johanna: hyvä että vuotoa ei juuri nyt ole.

Äyriäinen: onnea neuvolaan!!! ♡

Voi kun olette ihania <3 Tänne on aina niin ihana tulla kirjoittamaan huolistaankin kun tietää saavansa tsemppiä ja tukea! Iso kiitos! <3

Äyriäiselle onnea ultraaan, täällä jännitetään sun puolesta ja odotetaan raporttia :)

Takaisin