Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu ei toi röökkämisen lopettaminen oo helppo.. Itse lopetin yli 4kk sitten ja jokainen päivä oli taistelu ja en tie johtuuko se hormooneista mutta nyt tekee mieli enemmän, joskus tulee jopa kunnon vieroitusoireet
Mutt tsemppiä naiset!
"Naiset ovat vahvoja, ei vahvoja mutta VAHVOJA"

MindiS: opiskelen kolmatta vuotta kätilöksi :) tällä hetkellä harjoittelen tulevaa ammattiini varten siellä lapsivuoteella <3

Tässä on kyllä puolensa kun on pelkkiä kätilöitä ja tulevia ympärillä jotka haistaa pienimmästäkin vihjeestä raskauden ;D oon kyllä aika avoin ihminen et ei sinänsä haittaa että monet ystävät ja kätilöluokkalaiset tietää jo, saan olla oikee koekaniini tulevien kätilöiden seurassa! Mutta voin suositella ammattia :)

Multa saa myös kysellä kaikkea. Vaikkei kokemusta omasta takaa vielä olekaan niin osaan varmasti jossain raskauteen ja synnytykseen liittyvissä asioissa auttaa koulutuksen myötä. Tarkoitus ei ole missään nimessä päteä tai mitään täällä. Olen innokas jakamaan tietouttani ja kuulemaan muiden kokemuksia myös. Keltanokka kun olen itsekin :smiley-bounce022

Voi teitä ketkä joudutte taistella tupakan polton lopettamisen puolesta :( itsekkin poltin 7 vuotta, mutta nyt olen vuoden ollut polttamatta. Se loppui ihan ihmeellisellä tavalla, nimittäin mua alkoi hävettää tupakointi, häpesin ostaa sitä, se alkoi haista ja maistua pahalle jne. Ja olin ihan koukussa ollut tupakkaan! Sitten se vaan jäi pois itsestään.
On se hyvä lopettaa, koska verenpaineet voi muutenkin nousta raskausaikana :) onnea kaikille yritykseen!

Toivotaan että Te kaikki jotka poltetta pääsette eroon tupakasta (:

Vatsa alkaa tuntuu pikkuhiljaa turponeelta, onneksi on mammahousut kaapissa odottamassa viimeksi jouduin ostamaan ne rv 10.
Ja rinnat alkaa muuttumaan aika lailla, huh on tää raskaus jännää ja ihanaa.

Onneksi tuo pahoinvointi on vaan aamulla ja päivällä.
Mites teillä muilla?

Onko teidän miehet innoissaan raskaudesta? Meillä mies innostuu ainakin viimeksi kuin kuuli vauvan sydänäänet(:

Toivottavasti vauva syntyy ennen jouluaattoa siinä olisi viikko aikaa syntyä. :D
Ellei mene sitten yliajalla oon kyllä toiveikas että tää pieni ihme kulkee meidän kanssa loppuun saakka syliimme <3

Vaimomamma

Mulla ei vieläkään pahoinvointia oo, mutta närästystä senkin edestä.

Rv 4+6, puolen tunnin päästä 5+0 :D Hihihi, oli pakko :D

lucky87, eihän sulla oo mitenkään vielä peli menetetty lopettamisen kanssa! Mä olen viimeinen ihminen tuomitsemaan kenenkään tupakointia kun en oo itse kamppaillut minkään riippuvuuden kanssa, mutta niin vaan se tuomitseminen tapahtuu kuin itsestään sivustakatsojana vaikka pääkoppa sanoo ettei oo mitään oikeutta tuomita ketään. Sullahan on kuitenkin päätös lopettamisesta mielessä eikä se itsensä mollaaminen varmasti auta ketään. Tsemppiä! Toivottavasti vuotoasiakin selviää pikaisesti :)

Mielenrauhaa Johannalle!

Krissse oot mun unelma-ammattiin opiskelemassa! Mulla oli jo aivan selvät sävelet kätilön opintojen aloittamisesta, mutta jouduin terveydellisistä syistä muuttamaan suunnitelmia. Nyt tähtäimessä terveydenhoitaja :)

Vaimomamma, täällä jatkuu yhden paremman päivän jälkeen ympärivuorokautinen pahoinvointi ja päivittäinen oksentaminen. Mies on ihan fiiliksissä, pussailee täysin olematonta mahaa ja ei malttais millään olla kertomatta koko maailmalle :D

Oma napa painuu vissiin taas kuopalle, muutenkin suht pienestä lähtöpainosta on pudonnut kolmisen kiloa kahdessa viikossa :/

TSC92 7+4

Ihan hirveästi tsemppiä kaikille tupakoiville, itsekin tiedän, kuinka vaikeaa sen lopettaminen on! Kokeilin taannoin ihan kaikkea: laastareita, purkkaa, sähkötupakkaa, inhalaattoria, Stumppaa tähän -kirjaa, jopa itsesuggestiota. Fyysinen riippuvuuteni oli niin voimakasta, että mikään noista ei auttanut. Sitten työterveyslääkäri kirjoitti minulle Champix-reseptin ja sen koommin ei tupakkaa ole tullut poltettua. Siitä on kohta kaksi vuotta aikaa, joten riippuvuus on varmaan nyt selätetty. Olen NIIN iloinen, että onnistuin lopettaamaan tuolloin, sillä noita lääkkeitä ei kyllä saa syödä raskauden aikana. En usko, että mikään muu olisi onnistunut helpottamaan lopettamista samalla tavalla, joten olisin varmaan ihan tuskanhien kourissa täällä, jos joutuisin vielä tupakoinninkin tässä lopettamaan. Ihan älyttömästi voimahaleja ja tsemppejä kaikille, ei takuulla ole helppo tehtävä! Mutta te pystytte siihen, olen ihan varma siitä.

Toivottavasti nuo teidän vuodot ei ole mitään vaarallista! Taisin lukea jostakin, että jopa viidesosalla naisista esiintyy jonkinlaista verenvuotoa raskauden aikana, joten sikäli toivoa kyllä on paljonkin :)

Vaimomamma, mulla tuota pahoinvointia esiintyy yleensä vain päikkäreiltä herätessäni. Johtuu varmaan siitä, että silloin syömisväli on päässyt venähtämään melko pitkäksi. Ja mies on ihan superinnoissaan, hössöttää jo huomisesta varhaisultrasta. Toivon NIIIIIN kovasti, että siellä on pikkuisella kaikki hyvin :)

Äyriäinen 7+2

Olipas taas tullut tekstiä :)

Kyllä te pystytte lopettamaan, ja tiiän ettei syyllistäminen auta mitään. Siihen ei auta sanoa, että mieti kuinka vauvanalku kärsii. Kaikki lähtee itsestä. "Vahva voi olla vasta kun on uskaltanut olla heikko" sanonta auttaa mua eteenpäin. Ei se yksi repsahdus vaan siitä yli pääseminen! You Can Do It! :smiley-angelic003

Täällä turvottaa jo heti aamusta, voipi johtua kyllä eilisen hömppäruuasta :wink ja turvottaa kyllä muutoinkin.. Rasvoittuuko teillä hiukset nopeampaa? mulle riitti ennen joka toinen pv pesu, nyt pitää pestä joka pv ku on ihan kamalan likanen :wideyed:

päivällä taas ehkä lisää, nyt työpäivä kutsuu! mukavaa päivää kaikille! :smug:

sylikinkku 7+6

Täälläkin turvottaa heti aamusta. Mutta eilen tuli meilläkin syötyä karkkia ja kaikkea ei todellakaan terveellistä ruokaa. Ja puntarilla kävin ->3 kg tullu lisää :( Mutta niin kävi esikoisenkin kanssa. Eka paino nousi ja sitten se alkoi tippumaan kunnes lähti loppu raskaudesta huimaan nousuun kun nestettä rupes kertymään kehoon.

Täälläkin rasvoittuu hiukset, ja toinen "kiva" vaiva on öinen hikoilu, yäk.
Turvotusta ei onneksi vielä ole, esikoisen kanssa piti jo ennen ekaa neuvolaa ostaa mammahousut kun maha oli sellainen pallo..

Huimaako muuten ketään muuta? Istuessakin heittää päästä, onkohan alhanen verenpaine tai jotain?

Mukavaa päivää kaikille, ja paljon tsemppiä lopettajille! :)

Krisse, hienoa, että meillä on täällä porukassa kätilökin. Tiedät varmasti yhtä sun toista koulutuksesi vuoksi ja ainakin itse ensi kertalaisena veikkaan, että mitälähempänä joulukuu on, saattaa mieleen tulla yhtä sun toista synnytykseen liittyvää ja muuhunkin.

Mulla on nännit kosketusarat. Ei tissit, mutta nännit. Eikä niitäkään muuten säre tai mitään paitsi jos koskee. Mies yritti eilen nippletwistiä ohikulkiessaan, ei saanut meikäläioseltä suosionosoituksia se! o_O
Muuten ei mitään oireita. Kävin aamukävelylläkin tyhjällä pahalla eikä puhettakaan mistään huonoista oloista. Olen vaan niin ONNELLINEN...!!! Voi tätä tunnetta! Ihanaa olla raskaana!

Metsis 4+5

Täälläkin mies on innoissaan uudesta vaavista miettii jo mikäs auto pitäis hommata, kun ei taideta ihan perus farkkuun enää mahtua! Osti jo uuden sitterin ja POIKA vauvan vaatteita! :) se on 100%varma että me saadaan nyt poika :)

Hienoa että täällä jo muitakin kenellä housut kiristää, löysin yhdestä nettikaupasta sellaisen jatkopalan farkkuihin että voi käyttää tavallisia vaatteita pidempään :) tällainen carriwell-expander belt jatkopala
Joka kerta oppii jotain uutta, en aikaisemmin tällaisesta ole edes kuullut :)

Tänään rv 7

Voi vitsit voimia kaikille jotka kamppailee tupakan lopettamisen kanssa :love2 Itsellä taitaa tulla kohta vuosi lopettamisesta, yhtä lipsumis kertaa laskematta.. Alku oli kyllä se kaikkein vaikein, mutta vähän ennen raskauttakin saattoi vielä tulla tupakan himoja, on se vaan niin koukuttavaa ! :yuck:

Salli, täällä kans ällöttävät yöhikoilut kiusana !

Skippi 6+3

Täälläki alkanu ilmaantuu lisää oireita, närästys on koventunut ja jokseenkin on alkanut hiukset nopeemmin rasvottuu.
Metsäläinen: mulla myös pelkät nännit kipeet eikä niitä säre muuten kun jos koskee. Muuten aikalailla normaali olo. Niin paitsi eilen oli ihan jumalattomat nipistelyt, paneen tunteet ja menkkajomot. (Sanon aina, että vaavi riehuu vaikka eihän se nyt vielä pahemmin riehu. Kiva kuitenkin ajatella niin) :)

Tänään Rv 5+0

Mulla kanssa rupes hiukset rasvoittumaan älyttömän nopeasti jo ennen plussaa.. Luulin sen johtuvan shampoon vaihdosta, mutta taisikin olla raskausoire

Ja kohta mä myöhästyn töistä kun vaan notkun täällä kun pitäis yrittää keksiä jotain päällepantavaa. Normihousut alkaa päivän mittaan painaa niin pahasti, ettei pysty olemaan ja jos mä yhtäkkiä joka päivä rupean hameessa kulkemaan, niin se vasta epäilyttävää on

Ihanaa päivää kaikille kuitenkin oireista, peloista ja ongelmista huolimatta.

Marlau 6+1

täällä kans tuota huippailua, tosin jossain määrin ite oon jo "tottunut" kun muutenkin tosi matalat paineet

Täällä kanssa huippailua, ollu koko raskaus ajan ja päänsärky vaivaa aika-ajoin. Ja tosi airhead olo. Siis koko ajan unohtelen jotain ja eilenkin ostin esikoiselle vääränkokoisia vaippoja jne :D Yleensä olen tosi "läsnä" tilanteissa, että tällänen ei ole mulle normaalia ja voi että kun se ärsyttää :D

Kiva, että täällä on muitakin opiskelioita. Ite opiskelen kolmatta vuotta aktiviteetti ja hyvinvointi restonomiksi.

Rv 6+3

Takaisin