Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
TSC92 täällä kuola valuen luin sun kookosöljy hunaja sokerikuorinnasta :P paljonko pistit mitäkin noin suurinpiirtein? Vois olla aivan täydellinen <3
Hmm täällä niin moni taitaa popsia vitamiineja niin taidanpa itsekkin lähteä huomenna apteekin kautta töihin ja napata jotain mukaan foolihapon lisäksi :)

Ainiin ja tosiaan, joku päiväkirja, odotuskirja/vauvakirja on kyllä ihana, ei niitä asioita vaan jälkikäteen muista vaikka niin luuliskin :P Kirjakaupoissa oon nähnyt monia erilaisia ja joskus Tokmannillakin oli :) Olipa hyvä kun tuli puheeks, pitääkin hankkia.

Sarina1 kiitos ja en kyllä ois ehkä tosissaa tuon kannen perusteella valinnu tuota kirjaa :'D mut täytyneepä todellakin tilata tuo :)

Jep :) ja kirjan takakannessakin lukee että: "Kirjani ei ole tavallinen pumpulin pehmeä vauvakirja, eikä tulevan lapsen tarvitse koskaan nähdä sitä. Niimpä siihen voi kirjata myös raskausaikaan liittyviä pelkoja ja huolia".

Mä oon toistaseks täytelly tota aika positiivisella mielellä, mut voi olla et se muuttuu ja tulee olemaan ihan vaan meidän vanhempien oma salainen päiväkirja Ja ne vauvakirjat syntymän jälkeen teen sit lapsille. Mä ainakin rakastan lukea äitin tekemää vauvakirjaa :D

Muistakaa omega 3 tukemaan vauvan hermoston ja aivojen sekä näön kehittymistä :) noi ne kai oli. :D

Uus vanha "vaiva" rantautui meille. Rakas närästys. Jösses ku korventaa!

MindiS, oon laittanut 2,5 dl fariinisokeria, 3/4 dl kookosöljyä ja 2 rkl hunajaa. Tosta tulee jo aika reilu satsi, riittää mulla noin 12 kuorintaan. Fariinisokerilla tehtynä voide jähmettyy mutta pehmenee kyllä käytössä. Toimii myös tavallisella tai ruskealla sokerilla :) Mun ihotyypillä (rasvoittuva, talvisin pintakuiva sekaiho) sopii myös kasvoille ja huulille, mutta ensisijaisesti suosittelen vartalolle :)

Täällä poltettiin aiemmin noin aski/2vrk (riippuen vitutuksen määrästä ). Viikkoa ennen plussaa sairastuin flunssaan ja sillon mulle ei maistu. Flunssa parani ja aloin miettimään et mikähän siinä on kun mies haisee niin hirveelle kun polttaa et ihan kuvottaa. No, johtunee plussasta. En muuta keksi. Mut ei oo maistunu täällä nyt ollenkaan. Saa nähdä sitten jos hermot ihan täysin kiristyy.

"Kiva" kuulla etten oo ainoa jolla noita keskenmenoja on useampia. Toivotaan nyt kovasti kaikille onnea matkaan tällä kertaa!

Onneksi olkoon kaikille uusille plussanneille, tervetuloa :)
Tottahan toki toi tupakan poltto kannattaa lopettaa tai ainakin vähentää raskaus aikana! Kun ensimmäistä lasta odottelin miehen rööki dunkku ketutti sen verran, että senkin polttaminen loppu julmattomaan nalkutukseen :) kamala/rakastava minä:) jos teillä molemmat polttelette niin lopettakaa/vähentääkö yhdessä, onhan se tietysti tyhmää mun kommentoida/neuvoa kun en itse ole tosta kyseisestä luonnontuotteesta innostunut:)

Harmittaa vähän etten ole kahden aikasemman odotusaikana tajunnut "päiväkirjaa" kirjottaa. Nyt ei sitten enää viiti kun ei kerran muillakaan ole :/ Ekaa odottaville kyllä tosi hyvä vinkki! :)

Farkut alkaa kiristämään mahan lisäksi reisistä! :confused: Edellisessä muistelen käyttäneeni omia farkkuja ainakin viikolle 12! Nyt jos alkaa jo kiristelemään niin missä housuissa mä kohta kuljen?!:nailbiting: Pitää varmaan kaydä kasa legginsejä ja jotain extra pitkiä paitoja ostamassa ettei tarvii housuitta olla :D

Täällä taas tänään vaaleanpunaista tuli pyyhkiessä. Kipua jonkun verran. En kestä jos tääkin menee kesken:(

Johanna oo ihan rauhassa, tuskin mitään hätää jos ei vuoto runsastu ja tule hyytymiä. Tai kipu mene siettämättömäks.
Peukkuja paljon <3 vauvvalimaa ja tarrasukkia mukaan.

Johanna, toivotaan niiiin parasta <3

TiuH, täälläkin farkut kiristää! Mutta johtuu varmaan tästä järkyttävästä määrästä leipää jota oon vetänyt viikon menemään!! Vähän väliä on nälkä ja leipä on nopee tehdä :/

Oi kiitos ihanasta päiväkirja ideasta! :shy: Täytyykin lähteä metsästämään ;)

Hitsi ku lueskelee näin iltaisin kaikki kommentit ja sit ku pitäis jotain vastailla nii ei enää muista mistä oli keskustelua, Haha :D nautin niin tästä ryhmästä, kiitos kaikille kaikista vinkeistä ja juttuseurasta.

Mutta tervetuloa uudet jouluisia beibejä odottelevat :smiley-angelic003 mun sydän kyllä sulaa kun oon tällä hetkellä harjoittelussa lapsivuodeosastolla <3 pieniä varpaita ja pihkapyllyjä, hyvää treeniä tällaiselle ensikertalaiselle. Kyllä oon maailman parhaan ammatin valinnu <3

Hui kun jännitti tänään kertoa kihlatun vanhemmille! Miten voiki niin jännittää. Ehkä eniten se et ollaan sen verran nuoria ettei kukaan oo olettanu että vielä ois lapsia tulossa. Yhtä hymyä onneksi olivat ja tuleva vaari on jo ostamassa perheautoa meille :D

Krisse ja muut, kiva että innostuitte päiväkirjasta! Vaikka tuntuisi hölmöltä kirjoittaa jos esim ei oo oireita niin sekin on arvokasta tietoa mahdollisessa seuraavassa raskaudessa! Itse oon jo sata kertaa tarkistanut kahdesta vanhasta päikystä mitä oireita oli kun plussasin, viikkoa myöhemmin jne...

Tiuh itsekkin odottelen innolla ja kauhulla sitä tulevaa turvotusta koska olen aina pitänyt kireitä farkkuja töissä (olen vaatekaupassa) niin en tiedä mitenkä saan vaivihkaa ja salaa piiloteltua mahaa tarpeeks kauan, että on turvallista kertoo raskaudesta töissä :)

Johanna voimia ja hirveesti liimaa että pieni pysyy kyydissä! <3

Krissse mitä opiskelet? Itsekkin unelmana olisi päästä lapsivuodeosastolle niin mikä olet ammatiltasi? Sairaanhoitaja?

Mulla on ollut sellainen päiväkirja minne oon kirjannut kaiken ylös myös edellisestä enkelivauvasta.

Teen siitä sitten kun raskaus edistyy niin leikekirjan <3 oon tällänen hullu askartelija tein meidän koirista myös ihanan leikekirjan ja kun menimme miehen kanssa naimisiin, niitä on sitten ihana lukea (:

Ninnu85: Et todellakaan ole ainut, sitä tapahtuu kaiken aikaa valitettavasti :/ Onneksi niistä kumminkin pääsee yli ja toivoa on taas täynnä uuteen (:

Johanna: toivon sinulle parasta, jos on joku harmiton välivuoto. Millä viikolla olet? Mikäli sulla kipu ja vuoto pahenee kannattaa lähetä päivystykseen.

Krissse; Vauva uutisten kertominen on aina jännittävää, itse olen kertonut omalle äidille ja kahdelle parhaalle ystävälle. Muille kerromme vasta 12 viikon ultran jälkeen.

Vaimomamma 5+3

TSC92 : mä kirjoitin esikoisesta ihan vaan päiväkirjaa kirje muodossa sellaseen kovakantiseen vihkoon. Saa sen sitten ku on tarpeeks iso arvostaakseen sitä :) tästä aion tehdä samaa. Ja ihan kuule ei itselläkään sympatiaa löytynyt ku kaveri poltti odottaessaan. Ja vakaasti päätin että mähän en polta kun plussaan... miettii vaan miten heikko ihminen oonkaan. On niin pettänyt itseni. Valehtelija. En ole sen parempi kuin kaverinikaan. :(

On. Täällä tänään tuli valkkari klöntin seassa ihan kirkasta verta. Pitää huomenna soittaa ja kysäistä josko ottaisivat näytteen ettei mikään tulehdus ole.

Nicotinel imeskely tabletteja ostettu ja aion todella lopettaa viimeistään siihen ultraan. Ei tullut niin pahoja oireita suuhun kuin Purkasta...tiedä sitten onko apua...ei voi voittaa jos ei koita. Enkä kyllä aloita uudelleen kun vauva on syntynyt koska esikoisen jälkeen olin sen imetys ajan polttamatta mutta halusin vaan maistaa onko vielä hyvää ja hyvää se oli :D että sitä onki tyhmä :(

mindiS ehkä löysä paita vois pelastaa vähän tilannetta jos sellainen tulee :D

Takaisin