Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Johanna, jos ei ala lisääntymään niin on varmasti ihan harmitonta :)

Mulla kemiallisessa alko pari päivää plussasta vuoto ensin tiputellen, mutta lisäänty kyllä sitten niin vauhdilla ettei paljoa tarvinnut miettiä onko vai eikö.

Mun piti vielä muillekkin kommentoida vaan en enää kyllä yhtään muista että mitä :D

5+2

Täällähän on porukka kasvanut entisestään, hirmuisesti onnea kaikille plussanneille ja tervetuloa mukaan! Toivotaan, että meillä kaikilla raskaus sujuu ihanasti loppuun asti :Heartred Itse oon pitänyt vähän hiljaiseloa foorumilla, kun ei oo oikein ollut mitään kerrottavaakaan. Nyt vasta sitten huomasin, että täällähän on keskustelua käyty vaikka ja mistä :) Mulla on varhaisultra maanantaina ja olen täällä kuin tulisilla hiilillä, toivottavasti siellä on kaikki hyvin! Mitään vuotoja mulla ei ole ollut, mutta toisaalta oireetkin vähenivät radikaalisti tuossa viikko sitten. Rinnat ovat kyllä turvonneet, mutta muut raskauden merkit ovat melko huomaamattomia... No, kahden yön päästähän sen sitten näkee, onko kaikki hyvin :)

Täällä kans oireita vaihtelevasti. Kylläpä voi taas säikähtää tilannetta. Nyt ei vuoto. Mut hieman kipua.

Heippa vain kaikille. En itsekkään muista kuka oli kertoillut mitäkin mutta niillä joilla vuotoa on niin älkää vielä huolestuko. (Tiedän, helpompi sanoa kuin tehdä). Itse tiedän kanssa muutaman ystävän raskauden, jossa ollut verenvuotoa ja kaikki mennyt hyvin loppuun asti :)

Sitten omia kuulumisia: Mulla eilisen päivän aikana meni nännit kipeiksi. (Aiemmin tosiaan olivat vain herkät, mutta eivät kipeät ollenkaan).. Turvotus on hiukan helpottanut, mut lievästi vielä on iltaisin. Ja sitten tämä nälkä, kokoajan nälkä, aina nälkä, nälkääääää! Vois lappaa ruokaa vaikka kuinka paljon eikä maha tunnu täyttyvän koskaan :D Lievää etovaa oloo oli pari päivää, nyt se hävis jonnekki.. Oikeestaan olo on aika lailla normaali, joten vaikea välillä uskoa että mahassa ketään olisi.

Luin taas läpi teidän juttunne <3

Johanna, yksi kerta vaaleanpunaista paperissa ei varmasti ole vaarallista. Seuraile rauhassa tilanntta. Itselläni valitettavasti joulukuussa keskenmeno alkoi sillä, että pissalla käydessä jäi hieman punertavaa paperiin. Pari päivää ja sitten alkoikin hyytymä vuoto. Mutta - älä murehdi etukäteen kun murehtimalla asiaan ei voi kuitenkaan vaikuttaa. Kuten jo monet kommentoivat niin luultavasti vaaratonta! :)

Joku (anteeksi, ei millään vielä jää nimimerkin mieleen) ehdotti, että laitettaisiin rv:t aina viestin loppuun! Kannatetaan :)

Siis minä joka olin täysin oireeton oon nyt kaksi päivää ollut täysin poissa pelistä. Nyt siis rv 5+4. Tänään heräsin 9.30, venyin sängyssä yhteentoista asti... sitten söin ja kävin saunassa ja nyt klo 12 tuntuu, että hengittäminenkin on liian työlästä. Mikään ei kiinnosta, mikään ei innosta, mitään ei tee mieli tehdä. Järkyttävä alakulo ja väsymys enkä tiedä kumpi johtuu kummasta! Väsymyksen vuoksi mieli maassa vai toisinpäin! Ja että johtuuko tämä raskaudesta vai mikä ihmeen masennus mulle yhtäkkiä on iskenyt!?

Joulutonttu rv5+4

Joulutonttu, mulla oli noihin aikoihin ihan samanlaisia oloja! Nyt ehkä reilun viikon ajan on ollut jo energiaakin hieman enemmän, mutta pari ensimmäistä viikkoa plussan jälkeen menivät aivan sumussa. Kyllä se varmasti siitä helpottaa :) Hormonit ne vain tekevät tepposiaan ja elimistöllä kestää hetken aikaa sopeutua muuttuneeseen tilanteeseen.

Äyriäinen rv 7+0

Heip!

Täällä olis LA 3.12, eli tänään 7+3. Toinen lapsi kyseessä, Clomifenillä ja Pregnylillä alkuun autettu. Ensimmäinen lapsi 9,5v.

Pahoinvointia aamusta iltaan, kovat vatsa- ja selkäkrampit ollut alusta asti. UÄ:ssä lapsettomuuspolilla viime vkolla ja siellä ei poikkeavaa onneksi ollut.

Hui ku oli tullut melkein kolme sivua juttua teiltä päivässä :D En jaksanut lukea kaikkea, ku on jotenki paha/hassu olo.

Krissse
, en opiskele vaan olen ollut töissä 3vuotta lähihoitajaksi valmistumisen jälkeen :)

Onnea uusille plussille :)

NothingslsOk
korjaan, että jos sinun LA on 3.12 niin sinulla on tänään 7+2 :) älä loukkaanu <3
Siis kun minulla on LA 2.12 niin minulla on tänään 7+3 :)

Pelottaa kun ei ole ollut niitä mahan nippailuja koko viikkona. Tosin muita oireita on. En pysty syödä mitään kun kaikki ällöttää kovin paljon. :S

Joulutonttu: voimia vetämättömyyteen!

NothinglsOk: onnea plussasta!

Ninni22: toivottavasti ällötys menee Pian ohi

Oho päivän pois ja on tullut tosi paljon porukkaa lisää, paljon onnea kaikille uusille plussille! :)

Täällä jännitetään onkohan meille tulossa kaksoset kun mahaa nipistelee ja mun farkut ei enää mahdu kiinni :/ mitä luulette alkaa kaksosmaha kasvaa jo viikolla 6+? Vähän jännittää kun on meillä kuitenkin jo 3 ennestään:) kaksosia kyllä suvussa, niinkin lähellä kuin pikkuveljet:) muistaakseni housut alko kiristää muiden kanssa vasta siinä viikolla 13?

Inhottaa tällainen koko päivän "krapula" ällöttää, janottaa, nälättää, väsyttää, ketuttaa, totaalinen vedottomuus:( kai se toi kirkkaiden juonti aiheuttaa( siis veden juonti)

Rv 6+5

Tervetuloa NothingIsOk, ja onnittelut plussasta!

Oho, monella tuntuu raskaus vaikuttavan uniin! Timbe, onko sulla ollut myös iltapahoinvointia? Lucky, itsekkin oon tavallisesti iltavirkku, on se ihana miten raskaus muuttaa elämää jo ihan alkumetreillä. :) <3

Salli rv 5+0

Ja kiitos onnitteluista. :)
Olo on niin kauhea, että ei tästä juuri pysty oleen innoissaan viä. Katsotaan kun aikaa on mennyt pari kk..

Äippä x3, eikös se kaksoismahdollisuus vaan kasva jos naisella on useampia raskauksia takana? Ainakin näin muistan lukeneeni. :)

Voi kamaluus tää on meidän 6 raskaus! Jostain luin kans että taipumus kaksosiin periytyy äidiltä tyttärelle :/ mies heitti vitsillä että tulee kaksospojat niin tasoittaisi meidän tilannetta :) toisaalta olisihan se kiva mutta toisaalta taas enpä tiiä...
Sekava mielentila ton kaksosten kanssa! Vielä 6 viikkoa ekaan ultraan... Pitkä aika vielä epätietoisuutta :/

Äyriäinen, lohduttavaa kuulla, jospa tämä olisi nopeasti ohimenevää!

lucky87, kiitos! Tuntuu niin väärältä valittaa kun itsehän tätä olen halunnut... Mutta jotenkin nyt vaan totaalisen kurja olo henkisesti.

Salli, mulla on etova olo ihan läpi vuorokauden, syömisen jälkeen hetkeksi helpottaa, mutta sit taas alkaa. Jaffapullo on yön yöpöydällä ja siitä hörpin koko ajan.. Mutta olen onnellinen tästäkin oireesta :)

Äippä, siis kuulostaa kaksoset kyllä täysin mahdolliselta jos sun omakin äitisi on saanut kaksoset!! Jännää :D Ootko miettinyt varhaisultraa? Eroaako oireet muuten aiemmista raskauksistasi?

Takaisin