Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
tervetuloa joukkoon kaikki uudet! :happy:

pittää varmaan hakkee närästys lääkettä,jos ei ala muuten helepottaa :)
tänään aamulla soittelin neuvolaan tuosta ihmeellisestä veriviiru valkkarista,ja kävin sit antaa fluorinäytteen(?) siis sen missä sitä vanupuikkoo pyöritellään emättimessä,koska neuvolatäti meinas että saattaa olla joku tulehus,koska tollasta tulee,noh,soittelin tulokset ja jep,sehän oli hiiva tulehus,ilman mitään muita oireita! jospa toi lääke sit auttas :)

Moikka! Minäkin liityn joukkoon mukaan! :)
Plussasin tiistaina ja arvio olis, että nyt mennään n. 6. raskausviikolla. Meidän perheessä on se tilanne, että esikoinen täyttää pian 7 kk ja päätettiin, että toinen saa tulla, kun on tullakseen. Ja päättikin ilmoittaa ittestään heti! :D
Alunperin juteltiin, että toinen vauva sais tulla ens vuoden puolella, mutta joulukuulle osuukin nyt sitten. No, on tervetullut joka tapauksessa <3

Raskausviikoista en oo ihan varma viä, missä mennään, kun mulla on ollu vaan kahdet menkat ja kierron väli oli tosi pitkä. Imetän esikoista vielä, mutta saa nähdä kauanko, kun alkaa pikkuhiljaa nännit olla vähän kipeät.. Eli imetys ei siis oo kovinkaan hyvä ehkäisykeino xD

Ens perjantaina mennään ultraan, kun eka raskaus oli kohdunulkoinen ja siinä meinas käydä tosi huonosti, joten esikoisen kanssa ja nytkin katsotaan heti, että alkio on oikeassa paikassa :) Jännittävää :)

Vähän jännittää myös tuo pieni ikäero, mikä lapsille nyt tulee (n, 1v3kk), mutta eiköhän siitä selvitä :)

Onnea plussanneille ja tervetuloa joukkoon :)

Krissse
mä oon kans 22v ja odotan esikoista :) PJN tuo pieni ikäero voi oikeastaan olla ihan mukavaa! :)

7+2 <3

Täällä varovaisesti liityn joukkoon pienellä varauksella.. Maanantaina alkoi pientä vuotoa, mutta kun oli niin niukkaa niin tein tiistaina testin. Plussaa näytti. Tiistaina vuoto jatkui.. Ja keskiviikko yönä oli pahimmillaan. Torstai ja perjantai oli vuodottomia ja tänään teinkin testin joka edelleen plussaa näytti..
Nyt katsellaan viikonlopun yli ja maanantaina uutta testiä. Jos vaikka viiva olisi vahvistunut niin voisi alkaa jo itsekin odottamaan pientä, kun tähän asti vain keskenmeno pelottaa...

Ollaan miehen kanssa molemmat 27 vuotiaita ja meillä on 1v1kk vanha poika

Tervehdys kaikille :)

Ensinnäkin onnittelut kaikille plussaneille, pahoittelut keskenmenon kokeneille!

Täällä mukaan liittyisi 23-vuotias esikoisen odottaja. Tänään kp29 muutaman tunnin pidättämisellä saatu selkeä plussa apteekin omaan testiin ja LA 28 päivän kierrolla osuisi laskurin mukaan joulupäivälle. Onnellisilla ja vielä vähän häkeltyneillä fiiliksillä odotellaan tulevaa :)

Taustalla mielessä vielä kummittelee keskeytynyt keskenmeno viime syystalvelta. Kävin prosessin läpi vaikeimman kautta, ensin kaksi tyhjennysyritystä lääkkeillä tuloksettomasti, joten lopulta jouduin sitten kaavintaan. Avopuolison kanssa viisi vuotta yhteistä elämää takana ja viime kesästä asti ollaan menty "tulee jos on tullakseen"-meiningillä, josta sitten tuloksena nämä kaksi raskautta. Siinä mielessä ollaan oltu onnekkaita ja olen kiitollinen, että ilman sen kummempaa yrittämistä raskaudet saaneet alkunsa.

Toivottavasti jossain vaiheessa uskaltaisin heittäytyä nauttimaan tästä uudesta raskaudesta täysillä aikaisemmasta kokemuksesta huolimatta. Kunhan ensin saisin edes iskostettua päähäni, että joku pieni elämän alku tuolla mahassa taas yrittää sitkuttaa menemään :joyful:

Ihanaa odotusaikaa meille kaikille! :happy:

Tervetuloa uusille ja teillekkin matkalle vauvaliimaa ja tarrasukkia <3

Pahoitteluni mutta nyt en kauhiana muista mistä olittekaan puhuneet.. ainaki tyttö ja poika oloista. Mulla on vähä tyttöfiilis ;)

ON; tämä päivä on ollu ehkä pahin tähän mennessä. Mielialat on alkanu heitteleen kunnolla häränpyllyä ja koko päivän on saanu miettiä, että pitääkö syöksyä oksentamaan.. :grumpy: ja mies raukka saa kuunnella mun turhaa kiukuttelua :grin
viissiin myös hormoonaalista päänsärkyäki alkaa olla, vettä juon ku hullu pitkin päivää ja silti särkee.. anteeksi valitusvirsi :Heartred

Tervetuloa joukkoon ja mielelläni kuulen lisää :)

Heh, mie oon vaan syönyt ja nukkunut tänään, vuorotellen!! Tätä menoa painoa tulee kolkytä kiloa ennen kuin ollaan joulukuussa!

Täällä tänään etova olo, joutuu koko ajan olemaan varuillaan milloin tulee ylös. Alaselkäkivut on myös voimistuneet niin, että pakarassa asti tuntuu. Not nice ensi viikolla ensimmäinen neuvola, vähän jänskättää

Ainii ja olitte puhunu turvotuksesta ja väsymyksestä ja saamattomuudesta :D mulla ei aamulla kiristä housut viel pahasti mut tää iltaturvotus! Esikkoa ootan ja vois luulla mun olevan jo pidemmällä :woot: oon niin väsyny töiden jälkeen, että pitää ihan ruoskia itteä notta saa hommat tehtyä.. ja vissii pittää käyä uusia liivejä kohta hankkimassa, c kuppi alkaa jo ahdistaa..

Onnea ja tervetuloa kakki uudet, kiva kun porukka kasvaa :)

Ihanaa, esikoinen pääsee viikonloppuna yökylään mummulaan niin meikäläinen saa vihdoin potea pahoinvointia rauhassa :D Tähän asti on ollut niin paljon koulu- ja työjuttuja ja muita menoja että ei oo oikein lepoa mahtunut mukaan kuvioon ja esikoisen edessä oksentamista oon koittanut välttää ettei kertois heti kaikille että äiti vaan oksentaa. Pieni lepo tulee niin tarpeeseen :)

Tervetuloa uusille minunkin puolestani!

Olen nyt taustaillut tämän viikon, kun on iskenyt joku tappiomieliala. Oireet vaihtelee ja sellainen ihana varmuuden tunne, että nyt kaikki menee hyvin, puuttuu. Viimeksi oli jotenkin varmempi olo ja terve poikahan meille syntyi. Eka raskaus oli kkm samanlaisella kokemuksella kuin Mindelillä. Juuri eilen itkin miehelle, etten jaksaisi tollasta enää.
Tänään on onneksi rinnat kipeät ja paremmat fiilikset. Jos nämä mielialatkin johtuisi vaan hyvin sujuvasta raskaudesta.

Keskiviikkona on vihdoin ultra, kyllä aika matelee.

Äityli85: mulla myös rintarangassa polttavaa kipua ollut. Ja rusehtavaa valkkaria. Mut kaveriki sano että kiinnittymistä... pitää olla panikoimatta... esikoisen alkuraskaudesta ei muista muuta kuin et hengästytti sikana ja siideri ei maistunut. Yritin laihtua ja ihmettelin miks en laihdu pussikeitoilla :)

Johanna: onnea ultraan :D eikä kyllä ole mullakaan tunnetta suku puolesta mutta jos tuo verensekainen valkkari voisi liittyä enemmän tyttö raskauteen kuin poika. Ja kaveri oli unta nähnyt että tulee tyttö. Katotaan pitääkö unet paikkaa :) tyttö olis ihan tervetullut :)

Marlau : mulla muutenki jo esikoisen jäljeltä vatsa on kuin puolessa välissä raskautta. Ni roikkuu varmaan maha kohta jo polvissa ku ei oo lihakset tukemassa vauvaa :D miettinyt oon tukivyön hankkimista. Selkä on mun heikko kohta ollu jo 4 vuotta...jos helpottaisi vähän. En kyllä ees uskalla ees farkkuja kokeilla ku kollareiden vyötärö jo painaa vatsaa...

Wildside : myö savolaiset ollaan energisiä :) vielä meitä kerkee väsyttää... tosin illalla ei tartte unta houkutella. Täälläkin hymy herkässä ja pojastaki on tullu kiltti ku äiti on hyvällä tuulella ja energinen.

Sarina1 : tänään just katoin itseäni peilistä ja ekaa kertaa ajattelin että Tuohan tuolla on ihan aika onnellisen ja nätin näköinen. Nenä näyttää jotenki vähän leveämmältä varresta ja iho ihan ku tosiaan hohtaisi. Muuten kyllä atopia puhkes käsiin mutta on jo paranemassa.

Krisse: tervetuloa! Minäkin täällä uusi ja näyttäisi laskettu aika osuvan yksiin mutta sulla enemmän viikkoja :) mulla ovis plussa oli kp 21 28.3 ja dpo 14 oli just sunnuntaina 12.4. 36 pv kierto. :)

Äityli85: onkohan se mullakin hiivaa ku valkkari tosiaan on kokkareista ja limakalvot herkät :) jospa olis sitä. Nimittäin alapää vaivoja en enää ainakaan vastaavia halua ku esikoisen aikana. Kipu oli mitä hirvein. Ei puudutus voidekaan kipua vienyt pois ja kutinaa. Joku hormonaalinen ihottuma tms oli ku herpes Ei ollu. Eikä hiiva eikä bepanthen eikä kortison auttanut. Sitten viimein tais kefexin kuuri auttaa...alapää ihan rakkuloilla. Lämpöä nosti. Ihan kauhee. Jospa ei tulis enää uudelleen.

Justiina2: tervetuloa. Ne on melkein ku kaksoset.

Emmaleena: tervetuloa! Ei oo kyllä epätietoisuus kivaa todellakaan. Toivotaan että plussa pysyy plussaa.

Mindeli: tervetuloa! Onnea plussasta! Toivotaan että papu pysyy tukevasti matkassa!

Sylikinkku: mä pelkään päänsärkyä kun mulla siihen ei auta ku burana. Toivotaan että ei paljoo päätä särkisi. On se niin hirveetä.

Neppppsu: toivottavasti selkä kipu helpottuu ja onnea neuvolaan!

TSC92: täällä poika pussaili jo mahaa ja sano että se on niin ihana. Kysyi miks ni sano että no ku mä vaan tykkään siitä ja kun siinä on noita tiikerin raitoja. Jos se jotenki vaistoo ja menee sanomaan mummolle tai hoitoon ja sitten ne alkaa utelee. Näin on käynyt että poika sanonut hoidossa että saa pikkuveljen mutta oliki miehen veli saa toisen ja se on poika.

Olis kiva ja ehkä paremmin pysyisi tilanteen tasalla jos ja kun tällä kännyllä surffailen jotta olis alla viikot näkyvissä...

4+5 :)

lucky87, ihana megavastaus, kaikki huomioitu ^_^ Ja juu, täytyykin muistaa alkaa laittaa viikot näkyviin, meitä alkaa olla niin paljon ettei muuten pysy kärryillä :)

Onneksi meillä vielä esikoisen jutut on niin lennokkaita että voi ehkä pistää mielikuvituksen tms piikkiin :P

7+1 :)

Täällä ilmottautuu yksi lisää :)

Minulla on kaksi keskenmenoa takana, ja nyt olisi La 17.12.2015 rv 5+1<3
Toivotaan että tämä on sinnikäs vauva ja pysyy mukana loppuun saakka <3

Tiesin jo ennen plussaa että olen raskaana niin vahvat oireet ja olen niin iloinen mutta silti jännittynyt
6 viikkoa ja sit pääsee vasta ultraan. Toivotaan parasta!

Lucky: Mulla oli ovisplussa kp 22 30.3 ja mullaki kierto 36 päivää. :) Ärsyttää kun neuvolassa laskeevat viikot menkoista, mikä ei pidä mun kohalla paikkaa kun menkkojen oviksen välissä on kuitenki kolmisen viikkoo. Mulla olis näin ollen viikkoja jo 5+6 mikä ei ole mahollista. Viikkoja nyt siis vasta 4+4.

Viimeksi neuvolassa kun laskivat menkkojen mukaan, niin eikös ne varannu liian aikaseen ultraan ajan. Jouduttiin juoksemaan ties kuinka monessa ultrassa. Ja sanoin sillon sinne millon ovis oli ollu, mut ei uskonu. Itelleni tuli vain paha mieli kun ultraus oli liian aikasiin eikä siellä näkynyt vielä mitään..
Nyt naistenpolilla ottivat oviksen huomioon ja sen perusteella sitte ultraus ens viikolla :)

Ninni22: kivaa että täällä on myös samanikäisiä! :) millainen tilanne sulla on? Opiskeletko? Itse opiskelen kolmatta vuotta kätilöksi <3 nyt kun tää ammattitauti iski niin opinnot menee tietty hetkeks jäähylle :D

Lucky87: tajusin juuri sun kommentin myötä tarkistaa omia merkintöjä ja veikkaankin että ovulaatio ollu 29.3 vasta. Laskureihin olen laittanut kuukautisten mukaan. Mulla siis hyvinkin voi olla viikot hieman vähemmän. Nyt tein laskurin oviksen mukaan ja LA olis 20.12 ja viikot nyt samat kuin sulla :) mene ja tiedä, ekassa ultrassa sit tietää tarkemmin.

Lisäks kierto ollu vaihtelevan mittainen viime joulukuisen varhaisen km jälkeen. Jännää jännää... Pääasia että pysyy pieni mukana!

Krissse rv 4+6? :shy:

Vaimovamma: tervetuloa! Ja onnea plussasta! Jännä miten kaikilla on niin eri vahvuudet oireet heti tässä alussa. Mulla ei oikeastaan ole mitään perus oireita mistä taas olisi heti arvannut että nyt on pullat uunissa. Käytäytymisestä huomasin vaan kun olin niin rauhallinen siitä oviksesta asti, sellanen harmooninen olo ja yöt oli kummallisia oviksen jälkeen. Vessaan heräily keskellä yötä ku tuntu että maha on ihan sekasi vaikka ei ollutkaan mutta kiire oli silti. Tämä oli sillon joskus dpo 6-8. Nuo perus kramppaukset ja repäisy kivut oli alavatsalla, niitä mulla on ollut aina kun menkatki tulee. Oviksen jälkeen kipeyty rinnat ja sit se helpotti. Yleensä 1- 2 päivää ennen alkaa menkkajuilinnat ja rinnat kipeytyy uudelleen ni nyt vasta ku testin tein ni naps. Heti tuli rinnat kipeiksi. Nyt nekään ei enää ole :) ei ees niitä pahkuroita. Mutta toivottavasti sulla menee raskaus nyt hyvin eikä tartte panikoida 6 viikkoa!

Wildside: mä en edes tiedä minkä mukaan ne mulle sen laskin... pyysi vaan sanomaan viikot ja sanoin että 4+5 ku eilen soitin.

Nyt on kiire. Meinasin nukkua pommin ja tänne vaan haluisin kommailla... Poika pukematta ja nukkuu vielä. En kyllä sitten yhtään tykkää kiireestä aamulla varsinkaan

Takaisin