Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Keskenmenoista. Kun vuosi sitten sain ensimmäisen plussanni, ihmettelin vauvafoorumilla vellovaa keskenmenopelkoilua. Tuntui, että ei sellaista pahaa ainakaan MINULLE voi sattua. Ja sitten se sattui. Jälkeenpäin äitini kanssa keskusteltua selvinnyt, että hänelläkin on keskenmenoja ollut, mutta silti meitä sisaruksia on kolme. Tällä kertaa olen tässä suhteessa "viisaampi". Ehkä tieto ja oma kokemus lisäävät tavallaan tuskaa, mutta yhtä kaikki olen kyllä aivan intona tästä uudesta plussasta ja uudesta mahdollisuudesta. Nyt on vain iloittava ja ajateltava parasta ja hyväksyttävä se tosiasia, että sitten vasta ensimmäisen ultran jlkn voi pikkuhiljaa alkaa työntämään omia pelkojaan enempi ja enempi romukoppaan.

Tässä alkuraskauden epätietoisuudessa on myös se ärsyttävää, että kun uutista ei halua vielä koko maailmalle kuuluttaa, niin joutuu keksimään kaikenmaaliman verukkeita esim. juomattomuudelle. Meille on viikon päästä tulossa vkl-vieraita ja mietin jo nyt kuumeisesti, mitä heille sepustan. Kai valkoiset valheet on tässä kohtaa aivan sallittuja?! :angel5

Metsäläinen 4+3

hui kamala mikä herätys oli tänä aamuna! heräsin siihen kun pikkarit oli ihan märkänä,ja pomppasin ylös,ja jotain valahti lisää,olin varma että nyt tulee verta ja juoksin vessaan,onneksi se olikin vain eilen laittamani hiivapuikon mönjää!!! hui kamala että säikähdin! yksi keskenmenoistani tapahtui muutama vuosi sitten juuri näillä viikoilla :(

nyt pitäis jostai saada energiaa,ku lupasin eilen lapsille että tänään on munkkien leivonta päivä,ja siivotakki pitäs ku päivällä tulossa vieraita,ja esikoiselle pitäisi vielä huomiseksi tehdä kakku :) eli tekemistä ois ihan riittävästi...huoh...

tänään rv 7+2 :)

Tervetuloa kaikille uusille ja hirrremuisesti onnea :)

Itse olen viettänyt vähän hiljais eloa, kun vaivaa epävarmuus ötökkä2 voinnista ja tulevaisuudesta. Kerroin jonkin aikaa sitten rusehtavasta vuodosta. Torstaina se vuoto muuttui punaiseksi ja lisääntyi. Tänä aamuna ei ollut enään mitään, mutta katsotaan mitä päivä tuo tullessaan. Voi olla niin kuin nlasta sanottiin että elimistö yrittää tehdä kuukautisia vaikka ei pystykkään. Mutta pelko on silti. Kun nyt puuttuu sellainen varmuus, joka oli esikoisen kanssa. Tosin silloin varmuutta lisäs ääretön pahoinvointi koko ajan 24/7. Nyt ei ole oikeastaan oireita, jos ei lasketa huimausta ja kovia pääkipuja. Pääkipuja ei ole normaalisti olleskaan. Toivotaan parasta :)

Mutta aivan ihanaa on ollut hulmata kuinka onnellisia ja innokkaita odottajia täällä on ja on tullut lisää ♡

Voi Mammu83, mietinkin tossa että mites sun vointi ja vuoto. :( Toivotaan nyt että olisi jotain harmitonta, varsinkin jos jäi määrältään kuitenkin aika vähäiseksi ja nyt on loppunut? Tiedän itsekkin kyllä tapauksen, jossa vuotoa on ollut joka kuukausi (eikä ole juuri kuukautisista poikennut esim. määrältään), ja raskaus silti jatkunut normaalisti. :)

Itsekkin tiedän juu nuita tapauksia. Se ehkä vähän helpottais mieltä kun olis joitain oireita. Eihän se auta kun katsoa tilannetta ja toivoa. Tai ehkä se olo onkin epävarma siksi, ettei uskalla toivoa kun pelkää pettyvänsä. Menkat normaalisti kestäö sen 5 pv ja nytkin vuoto oli 5 pv. Katsotaan tuleeko tänään. Ja eilen alko reisien polttelu, sitä oli esikoisen synnytyksessä ja akna kuukautisten aikaan. Mutta katsomaan mitä tulee :)

Huiii.. olipa tänne tullu paljon asiaa..

Lucky87, mulla auttaa päänsärkyyn kylmä pyyhe otsan ja silmien päälle sekä uni. Varsinkin migreenissä. :) ja panadolia otan kerralla 1g. Mulla ei ennen raskautta auttanu parasetamoli mut nyt autto :eek:

Mammu83, toivottavasti kyytiläisellä on kaikki hyvin :Heartred

Äityli85, hui mikä herätys :wideyed:

ON; aamulla herätessä rinnat oli tunnottomat o_O mut nyt niitä särkee taas.. ja tämä pahoinvointi.. vois vaikkapa ampua raketilla kuuhun. Mur! Mutta mieluummin oireet kuin oireettomuus.

Mulla on takana 1 km aikonaan rv 6+4, joten itselläkin lievää epävarmuutta.

Sylikinkku ja babybear 7+4
(Vieläki herkistää muisto sykkeestä 6+6 :) ) toivottavasti pian nään uudelleen sen :)

Äh, mutta niinhän se on, että ei oikein ole mahdollisuuksia kun odottaa ja katsoa. Ootteko Mammu menossa varhaisultraan? Toi epävarma olo on kyllä tuttua, varmasti osittain sitäkin kun on osittain tietoisempi riskeistä mitä esikoista odottaessa.

Niin ja tietty tervetuloa kaikille uusille, ja onnittelut plussasta! <3

Ovatko muut muuten nukkuneet hyvin? Oon itse vähän ihmetellyt, kun joka aamu tälläviikolla oon ollut hereillä jo ennen viittä. Ja iltaisin vällyjen välissä tietty sitten jo kahdeksalta. :grin Muutoin unen laatu on hyvää, ja iltaisin ei tarvitse kauaa pyöriä kun uni jo tulee. Mutta ei kai se kukkuminen voi nyt jo alkaa. :eek:

Täällä rv 5+0 tänään :)

Salli, minä oon nukkunu tosi huonosti. Alkuyöt menee ihan hyvin, mutta puolenyön jälkeen alkaa vessassa ramppaaminen ja huono olo. Nyt viine yönä meni hieman paremmin ku pidin pahoinvointirannekkeita.

Johanna elä hätäile mulle tuli kans. Soitin paniikissa neuvolaa ne sanoi että se on täysin normaalia. Joillakin voi olla pientä vuotoa kuulema koko raskauden ajankin.

Johanna, mulla tuli vaaleanpunaista pyyhkiessä sinä päivänä kun plussasin. Ihan normaalia se on, kunhan ei ole runsasta vuotoa j kovia kipuja..

Mammu83: toivottavasti kaikki menee hyvin. Ja toivotaan että vuoto loppuu sua kiusaamasta!

Sylikinkku: pitää tuota kylmää kokeilla. Mulla on selkä ja hartia peräistä tuo pääkipu.

Äityli85: olipahan herätys. Suorastaan painajainen.

Salli: tänä aamuna olin hereillä 5 ku kello soi mutta olinki nukahtanut uudelleen ja meinasin nukkua pommiin. :) vapaa päivinä herännyt 7 aikoihin ihan virkeänä. Kuunnellu musiikkia ja pötkötellyt. Ei oo tavallista mulle. Yleensä oon ilta Virkku ja aamu uninen. Muistan esikoista odottaessa että olin ilta Virkku ja aamu Virkku... en juuri nukkunut

Timbe: kiva että rannekkeesta on ollut hyötyä :)

Johanna: jollain täällä oli johtunut hiivasta. Mulla tuli kans sellasta punertavaa valkkaria... just ja just huomasin että siinä on ruskeaa/punaista. Limakalvot tuntuu herkiltä ja vähä rikkikin on. Pitäiskö hakea canestenia...

Johanna: mullahan tuli kans sitä vaaleenpunasesta,ja todettiin hiivaksi,ilman mitään muita oireita. kannattaa varulta käydä antaa näyte :)

Hui kun täälläkin on kirjotustahti ruvennut nopeentumaan :D en enään unenpöppörössä muista mitä piti kommentoida..

Rv 6+6

Johanna, toivottavasti kaikki on kunnossa. Ymmärrän huolen, koita saada rauhallinen mieli :Heartred
Mulla on ollu muutamina päivinä ihan kiitettävät menkkajomot, mut ne kestää vain ihan pieniä hetkiä.

Takaisin