Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ekalla neuvola käynnillä keskustellaan kaikesta mahdollisesta, esim mitä kannattaa syödä ja mitä ei saa syödä kun on raskaana. Sitten tulee lehtisiä jne. Kirjataan perustiedot ylös vanhemmista. Seuraavilla neuvola käynneillä kuunnellaan vauvan sydämmen syke, puhutaan oloista, mittaillaan verenpaineita, painoa ja sit jossain vaiheessa sf-mittaa mahasta :)

Niin se paino, verenpaine, etc otetaan myös ekalla nla käynnillä. Ovat vähän niinkuin vertailu kohtana tuleviin mittauksiin.

se maha kipu on ihan tos luitten välissä,itte kans aattelin närästystä...
nyt rupes pelottaa,ku äsken vessakäynnin yhteydes jäi paperiin verensekasta valkkaria,toivottavasti ei enteile pahaa :( tää laps on kuitenkin niin kaivattu ja odotettu <3 (2 ja puol vuotta yritystä) ja ois tosiaan meidän neljäs :)
hitsi ku ei muista aikasemmista raskauksista,että oliko minkäänlaista vuotoa...

Itse en henkilökohtaisesti lämpeä oikein tuolle fb ryhmälle.. En tajua miksi sellainen pitäisi järjestää. Eikö idea kuitenkin ole että saa täällä nimettömänä tehdä "paljastuksia" ja saada vertaistukea.. Miksi täällä ei voisi puhua samaa kuin fb:ssäkin.
Itse halun siis ainakin pysyä nimettömänä. :) Kiitos nam, tämä vain mun mielipide :)

Anteeksi hajamielisyyteni (väsymys painaa) mutta uusille onnea plussasta ja tarrasukkia sekä vauvaliimaa matkaan <3

Johkuliini, mä oon ymmärtäny ettei täällä saa mainostaa/suunnitella tms facebookin ryhmiä..

Tämä pv on ollu ihan syvältä.. väsyttää ja paha olo vaivaa. Moni ruoka ällöttää. Musta tulee tällä menolla kasvissyöjä :D

Joo varmaankin liittynee tuohon nimettömänä olemiseen? Vai kun on "tavallaan" kilpailija?

Oho.. Minäkin esikoista ootellessa olin ryhmässä ja teimme ryhmän faceen, koska meitä oli tiivis tietty porukka. Mä koin sen helpoksi tavaksi seurata viestejä jne. En tiennytkään, ettei täällä saa enää edes puhua moista.. :wtf
Mutta siis, en puhu sitten enempiä moisesta.
Mua ärsyttää, ettei oo rinnat yhtään kipeenä (aina raskaana ollessa tulleet kipeeks heti alussa). Mä niin juoksen huo enna apteekkiin ja nappaan joku 5 testiä. Jos eka näyttäänegaa, niin seuraavana päivänä toinen. Menkat pitäis alkaa 21.4, mut viimeks ku odotin esikkoa, niin tuli muutama päivä ennen menkkojen oletettua alkamispäivää todella vahva plussa, melkein ennen kui tarkistusviivakaan oli valmis.. :p

:angel5

äityli85 minä sain silloin aikanaan lääkäriltä närästyslääkkeet kun oli niin jumalaton korvennus että ei rennie auttanu, merkkiä en valitettavasti enää muista:) mekin täällä odotellaan pikku 4 :) itse olen suurperheen kasvatti että tuntuu tosi luontaiselle! :) jännityksellä odottelen anopin mielipidettä asiasta, miehellä on vain 1sisko ja niilläkin ikäero 7vuotta:) oli meidän 3 vaavi jo kova shokki, toivottavasti ei ainakaan sydäriä saa:)

Tervetuloa kaikille uusille plussille, onnea odotukseen :)

IMG_0184 – Kopio.JPG

Aamupissailun tulos... Ehkä pitäisi uskoa, vaikka tämä tuntuu niin uskomattomalta!!! Kiitoksia onnitteluista! Olenkin kyllä ihan onneni kukkuloilla!! :) Mies on työreissulla, tulee lauantaina... EN OLE VIELÄ SANONUT MITÄÄN!!!! Kääk. Leikittelen mielessäni, millä sanoilla asiasta kertoisin ja sekin kutkuttaa ihanasti mahanpohjassa. Heh. Olen ihan sekopää.

Ai niin. Pissasin ovistikkuunkin ja siihen tuli niin räikeä testiviiva, ettei koskaan. Oli pakko testata, kun olen lukenut, että ovistestillä näkee myös raskauden. Näytti pitävän paikkaansa.

Itse olin vuosi sitten 2+:n keskusteluryhmässä ja liityin myös fb-ryhmään. Itse tykkäsin silloinkin enempi foorumikeskustelusta. Siinä oli vain harmi, kun tuntui ison osan paenneen sinne fb-ryhmään ja vain murto-osa jäi lätisemään foorumille. Nyt päätin liittyä tänne vau.fi foorumille, kun täällä on kivasti aiheittain joulukuistenkin ryhmässä keskustelut jaettu, ettei ole vain yksi ainoa sata vuotta pitkä keskusteluketju.

Mukavaa perjantaita kaikille! Viikonloppu edessä!!

Onnea metsäläinen :) se oli ihan älyttömän jännää kun miehelle kerroin ekasta, jännitti ihan älyttömästi:) no nyt tulossa jo 4 niin mies arvaa naamasta kun tuli töistä kotiin et nyt on muija pullia leiponu:D se kävi ostamassa mulle testinkin kun olin kuulemma "sana valmiimpi" kuin normaalisti:)

Onnea paljon Metsäläinen! Ihana yllätys sun miehelle kun tulee kotiin! :)

Voihan hitto tein tänään clearblue viikkonäytöllisen testin ja sen sijaan että se olis näyttänyt 3+ sain 1-2 tuloksen. Oliko tää nyt tässä? Pitänee soittaa neuvolaan. Tuskin eilinen saunominen on voinut tuloksia muuttaa
Niinku joku täällä sanoki nii se testi laskee viikot hcg:n määrästä. Se hcg:n määrä taas heittelee nii yksilökohtasesti, joillaki on ekoilla viikoilla jo ihan kauhee määrä ku toisilla se nousee hitaaasti mutta varmasti :) älä panikoi <3

Onnea kaikille plussanneille ja paljon vauvaliimaa mukaan :)
Minä en tuosta fb-rymästä välitä kun en ole pariin vuoteen ollut koko facebookissa. Ja tykkään täällä kirjoitella :)
Onko teillä jollain käytössä pahoinvointirannekkeita? Mistä niitä saa ostettua?

Takaisin