Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa Sale. Olen kans 35v ensisynnyttäjä, että muutamia meitä tähän sarjaan kuuluviakin löytyy :)

Mulla nyt 18+3 eikä liikkeitä oo vielä tuntunu. Illalla koitin taas sängyssä tunnustella ja jotain semmosia nopeita pieniä pintatuikkasuja muutaman oli havaitsevinani mutta en tiiä mitä ne oli.

Hei ihanaa vkl edessä! Menen töitten jlkn kampaajalle. Mulla on vaatimaton neljän sentin juurikasvu kun en oo uskaltanu aiemmin värjätä! Oliko nyt jotain rajotuksia sen hiusvärjäyksen suhteen mitä pitäs älytä tietää ja sanoo kampaajalle?

Tervetuloa Sale! Mä olen vasta 33v. ensisynnyttäjä, eli hitusen nuorempi, mutta en paljoa... ;)

Kerros Metsäläinen, mitä kampaaja totesi rajoituksista. Itsellä kans kiitettävä juurikasvu, kun en uskalla värjätä.

Ei tuu meille vauvaa! Selittömätön fiilis valtasi mielen, et kaikki ei oo hyvin. Itken, tärisen ja oon vihanen! Ei yhtään potkua, ei myllerrystä. Kohtu niin kipee, että mietin onko lähdettävä ambulanssilla sairaalaan! Ja olen toisella paikkakunnalla taas vaihteeks kun jotain tapahtuu. Joudunko sairaalassa "synnyttää" kuolleen vauvan. No tottakai! Mulle tuli fiilis, joka on ollut mulla viimeksi keskenmenneessä raskaudessa. Tää fiilis tuli niin vahvana ettei tosikaan! Valitettavasti mun mieli on ollut näissä aiemminkin oikeassa. En tiedä kenelle voin soittaa et saisin apua. Lieksan neuvolaan eivät voi vielä ottaa, koska kirjat kuopiossa.. Katotaan joutuuko ajamaan kuopioon ja miehellä töitä niin tarkottaa sitä, että yksin mentävä.

Siis Apua wildside.. soita vaikka lanssie tms jolla pääset tarkistaa tilanteen tms ? Kui sulla oli viikkoja ?

Johonkin päivystysnumeroon ? Eikö Joensuu oo kumminkin lähempänä lieksaa. Vaikka kirjat edelleen Kuopiossa...

Wildis, tulee teille! Voisiko noi mielen myllerrykset juurikin todistaa sitä?! Kun raskauteen kuuluu näköjään just kaikenmaailman pelot jne. kun mieli valmistautuu tulevaan ja on jo huoli pienestä. Mulla oli alkuraskaussa tosi paljon fiilis, että kesken menee tai ei siellä ketään oo ja eilen taas meinas iskee kesken kaiken muun onnen ja vauvaostosten pelko, että syntyykin kuolleena...

Voisko kivut johtuu vauvan möyryämisestä mahassa? Tai stressistä, joka tekee herkemmäksi ja jännittyneeksi kropan? Tai niistä yhdessä + kasvukivuista? Onko se erilaista ku ennen ja jatkuvaa?

Jos oikeen ahistaa, niin voisitko sä soittaa johonkin palvelevaan (ilmais)puhelimeen? En tunne niistä muita kuin kriisipuhelimen, tää on ehkä väärä aihe sinne, ellei fiilisten taustalla sit oo jotain aiempia menetyksiä tai muita kriisejä. Tai ehkä siis se just onkin oikea paikka, kun tunteita vahvistaa aiempi keskenmeno?! Googletapas ja soita! Juttelu auttaa selvittään pään! Ja jos kivut jatkuu, niin sit tietenki päivystykseen!

Haleja täältä yökukkujalta, kun vaihteeks taas heräilen yöllä, kun pitäis nukkua "varastoon". Ihana raskaus :)

Joo on se. Ku mietin tässä, että joka tapauksessa joudun tänään soittaa lieksan neuvolaan ja kysymään muutamasta käytönnön asiasta, niin mietin että mainitsenko samalla asiasta. Jos he osaisivat auttaa. Lieksassa on myös päivystys terveyskeskuksessa jossa on varmasti ultra ja ottaavat vastaan jos on hätätilanne ja jos tarvitsee niin lähettäävät sieltä joensuuhun tai kuopioon lähetteellä.

Päivystys ja kiireellisissä asioissa voi mennä ihan mihin sairaalaan vaan vaikka olis eri paikka kunnalta! Mä niin toivon että tää on jotain raskaus aivojen myllerrystä, eikä yhtään enempää! Jos jaksat pidä meidät ajan tasalla, voimia rakas nainen!!!

Wildis; mee sinne Lieksan terveyskeskukseen vaik paikan päälle. En usko et pois käännyttävät.

Yritä jaksaa! <3

Marabella onnea tän päivän ultraan! Täällä nukuttiin niin huonosti kun jännittää niin pirusti!!! Vielä 4 h ultraan:)
Neljä tuntia ulkoilua ja rojun lajittelua siis luvassa...

Toivottavasti kaikki kunnossa Wildside! En tiedä onko alueellasi sama käytäntö kuin Helsingissä että neuvoloissa on eri päivinä avoin vastaanotto ilman ajanvarausta (tyyliin keskiviikkoisin Myllypuron neuvola ja perjantaina laajasalon neuvola) ja onko siellä kanssa jokin sairaala joka ottaa ilman lähetettä neljän jälkeen kuten naistenklinikka jossa iltapäivällä kuulemma saatavilla terveysasemapalvelut, soittaisin vastaavassa tilanteessa luultavasti terveysneuvontaan tai painelisin suoraan neuvolaan oli avoin vastaanotto tai ei kuten tein edellisraskaudessa jossa ottivat mukisematta vastaan ja kuuntelivat sydänäänet mikä toi mielenrauhan. Itselläni ei myöskään tunnu pienokaisen liikkeet vielä johon varmaan vaikuttaa istukan sijainti, kuulemma istukka on edessä herkemmin jos kohtua joskus operoitu (kaavinta, sektio tms.) niin voisikohan sinulla olla myös samainen sijainti jos kokenut aiemmin keskenmenoa? Lääkäri sanoi että osa odottajista kokee herkemmin pelkotiloja edessä olevan istukan myötä kuolleesta pienokaisesta kun vaavi ei ilmoittele näkyvästi olostaan, olen kanssa kelannut ostaa kotidopplerin riskisynnyttäjänä sydänäänten kuunteluun

Tervetuloa mukaan sale
Ja wildside uskon että vauvalla kaikki hyvin, mutta mene ihmeessä lähimpään terveyskeskukseen varmistamaan että kaikki kunnossa ja voimia sinulle.

Kyfi mulla tuntuu kyllä liikkeet tai siis on tuntunu säännöllisesti tähän asti. Mulla istukka takana niin ei vaikuta se millään tavalla ainakaan. Lisäks nyt on kipeitä supistuksia. Lähetään miehen kanssa päivystykseen kohta tähän lieksaan. Täällä ei ole avointa neuvolaa, kuopiossa olisi kyllä mutta matkaa 200 kilsaa.
Mennään tohon päivystykseen ja katotaan mitä sanovat/tekevät. Eivät käännytä takas ja jos sen tekeevät niin huudan.

Wild olisipa sanoja, voimia, toivon että ei olisi mitään hätää teidän pienellä! Olen täällä hengessä mukana ja saatan jopa vähän kyyneliä niellä! Toivotaan vielä parasta, jooko? Kunnes toisin todistetaan!!! Eikös niin!

Päivystykseen meno kuulostaa kyllä järkevältä tilanteessasi, koin kanssa edellisessä raskaudessa kivuliaita ennakoivia supistuksia rv 23-24 aikaan johon liittyi myös verenvuotoa ja tekivät sitten sisätutkimuksen mutta pienokaisen vointi oli onneksi hyvä (istukassa repeämä) ja tuli nostorajoitus, kohdun repeämä olisi ollut hoitohenkilökunnan mukaan pahempi. Koin voimakasta vatsan vihlontaa myös muulloinkin raskaudessa joten toivottavasti kaikki kunnossa raskaudessasi, tsemppiä!

Voi Wildis, ei muuta kun lähimpään päivystykseen ensialkuun. Voimia ja haleja sinulle. Haluan kyllä uskoa, että kaikki on täysin hyvin pikkuvauvallasi. <3

Takaisin